Gå til innhold

OVERTIDSTRÅDEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager en tråd jeg, der vi kan klaaaaage og beklage oss med vi er god til!! Det er kjedelig å vente!!!!! 8 dager over her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer her!!!!!!!!!!!!!!!!

FORBANNA JÆVLA DRITT!!!!!!!!!!!!!!!!

KOMMER TIL Å GÅ GRAVID TIL PÅSKE!

Skrevet

Signerer her jeg også. Tror aldri denne babyen kommer ut jeg :-(

"bare" 3 dager over termin men alle tegn (mensmurringer,kynnere og vondt i underlivet) har stoppa opp etter at legen strippa meg på ondag. Skikkelig ironisk!!!

BLÆHHH!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg melder meg også inn her!! 11dager på overtid her!!Skal på overtidskontroll på tirsdag,håper virkelig at jeg blir satt i gang da altså!!!

Makan!!

Skrevet

Sluttet å håpe på at det setter i gang av seg selv jeg nå. Skikkelig negativ... :)

Må sikkert vente til de bestemmer seg for å sette meg i gang.

Skrevet

8 dager over termin her og. Lei av å høre folk si at det er "helt vanlig å gå 14 dager over termin med førstemann" akkuratt som d hjelper...

Skrevet

Ja, neste som sier til meg at "det er ikke overtid før etter 14 dager" kommer til å få en del stygge kommentarer fra meg....

Har ikke sett på meg selv som særlig hormonell gjennom svangerskapet, men nå på overtid: DA er jeg rene HEKSA!!!!

Skrevet

Også alle som ringer og spør: skjer det noe? jada, jeg gadd bare ikke si det til noen.

Bra at folk bryr seg men det hjelper liksom ikke på...

Skrevet

Sniker meg inn her jeg, selv om jeg har termin i dag. Vet jo at han ikke rekker å komme i dag, så da blir det overtid samme hva... Skal på kontroll i dag (UL) på sykehuset, så da får vi se hva de finner på. Men har vel ikke de største forhåpningene....

Skrevet

3 dager over her også. Utrolig hva en termin dato gjørmed psyken, en sms eller tlf fra noen som lurer på om det er skjedd noe eller noe er på gang så klikker det for meg.

Jeg vil ha baby nå, men ingen store tegn på at noen verdens ting skal skje asap.

Skrevet

Melder meg inn her jeg også!!

Er 8 dager over termin i dag, og har for lengst gitt opp håpet på at dette skal skje helt av seg selv... Må nok på sykehuset å få litt starthjelp, tenker jeg! Har fått beskjed om at de setter meg i gang fredag 2.11, altså 12 dager over, så det får bli lyset i tunnelen akkurat nå.

Som sambo sa før han dro på jobb i dag: "denne uka SKAL babyen ut av deg, enten den vil eller ikke!!"

Og det verste av alt er når vi har gått å ventet sååå lenge på at noe skal skje, og at vi skal få babyen vår hos oss, friker jeg nesten ut ved tanken på at jeg skal bli mamma igjen før uka er over... Tihi, vi gravide blir jo aldri fornøyde vi =)

Skal forøvrig på sykehuset kl 10 i dag, og det er jo lov å håpe at de har en mirakelkur som setter fart på sakene!

Skrevet

Gud jeg er så leeeeeei!!!!!!!!

Lei å våkne flere ganger om natta for å gå på do.

Lei av en mage som ikke fungerer.

Lei av å knapt klare å kle på meg sko, sokker, bukser etc......

Lei av masse slim og kynnere som ikke fører noen steder.

Lei av å prøve kjerringråd.

Lei av å vente.

Lei av å gå hjemme og kjeeeeede meg alene hele dagen.

Lei av en svær mage som bare er i veien.

Lei av å være lei......

Er så glad jeg har en forståelsesfull samboer som hjelper meg, støtter meg og letter hverdagen min så godt han kan.

Glad for at jeg har familie og venner som forstår at jeg er lei og ikke maser på meg om babyen ikke kommer snart.

Skal på sjekk på riksen idag og håper de snart kan hjelpe meg igang. Begynner faktisk å få litt fødselsangst pga denne babyen blir minst 1 kg tyngre enn storebroren (som jeg slet med å få ut pga han var stjernekikker).

Også har jeg fibromyalgi, det hadde jeg ikke da jeg fikk førstemann, så jeg vet ikke hvordan kroppen min vil reagere og fungere under fødselen. Særlig ikke nå som jeg er så sliten og kroppen har begynt å verke pga kaldt og vått vær......

Redd for at jeg ikke skal klare å få ut bab yen slik at det ender i hastesnitt..... Kjipt å få slike tanker nå......

Skrevet

I morges: 1 melding mottatt: "Har det skjedd noe i helgen?"

Sukk... Det er jo godt ment og hyggelig og alt, men jeg skulle så ønske jeg kunne skrive "er på vei til sykehuset nå".

Våknet i natt og lå og tenkte på om jeg må ta keisersnitt, søs har tatt det alle tre gangene fordi livmoren ikke modnes. 66 timer etter at vannet gikk var det 1,5 cm åpning. Men "alle" sier at det ikke har noe å si for min del. Settes i gang på fredag, men det er ikke sikkert det fungerer, sa legen.

Blir litt irrasjonell, og har mistet motet. Veldig spent siden det er nr 1, og i følge jordmor har jeg en enorm "fødselslyst". Men egentlig har jeg keisersnittangst.

Ble så glad da jeg fant denne tråden. Vi får bakke hverandre opp.

Frida-73 - har hun født, tro? Hun hadde også termin 20 okt, som meg tror jeg.

Skrevet

hahahha, virker som om vi er en fin liten gjeng her likevel!!!

Vil bare si at jeg var hos jm nå og skal inn på ullevål til blodprøver og ultralyd halv fire i dag...

hadde blodtrykk på 145 over 100 og protein i urinen.

tror ikke vi blir satt igang men tar nå med meg tingene sånn i tilfelle...

håper egentlig å slippe å ble igangsatt men må jo tenke på det beste for babyen.....

Skrevet

9 dager siden termin... Skal til jordmor i dag, håper hun kan si jeg har åpning, har ikke vært tegn til modning tidligere. Blir også henvist til overtidskontroll på sykehuset på ons/tors. Gruer meg veldig denne uka kjenner jeg, Hadde egentlig tenkt å føde naturlig uten smertestillende, men nå kan det være jeg blir igangsatt. Frykter en smertefull fødsel som drøyer å drar ut, eller som ender med tang/vakum eller hastesnitt. Er det bare jeg som bekymrer meg for dette? Vil jo ha ungen ut nå, men nå begynner det å bli så "skummelt"..

Skrevet

Lykke til Beredt! Håper de setter deg i gang så slipper du vente mer!

Jeg også gruer meg hvis jeg blir satt i gang, men det er bare fordi da får jeg "tid" til å grue meg istedet for å bli kastet ut i det.

Jeg har forresten en veninne som både har blitt satt i gang og født vanlig. Hun sier det er bare tull at det ene er vondere enn det andre, så det er jo litt beroligende! :)

Hva er det forresten med den fullmånen? Skulle vi ikke fått alle sammen før helgen da liksom? Virker ikke den!

Skrevet

Fullmånen var oppskrytt.Jeg hadde tropåden,som alle andre kjerringråd,men er på 6 overtidsdag uten tegn til noe som helst.

Lurer påen ting:Jeg skal på sykehuset på kontroll i morgen.Kan jeg kreve at de sjekker meg for modning og om de kan strippe meg. Jeg har full angst for å bli satt i gang og blir ikke satt igang før 16 dager over UL-termin. (nesten 1 måned etter min mens termin og jeg VET når jeg hadde siste mens og eggløsning)

Var på kontroll for en uke siden og da ville di verken strippe eller sjekke modning.

Holder på å bli gal, synes det er så skummelt nå på overtid.

Skrevet

Jeg har startet en ny type nedtelling nå jeg. Istedet for å regne dager over termindato, regner jeg dager fram til jeg garantert ikke er gravid lenger!!

Får planlagt igangsettelse på fredag kl 08.00 hvis ikke naturen greier å ordne opp på egen hånd innen den tid! Hurra!

Så fra nå av skal jeg slutte å syte over mine 8 dager på overtid, og heller fryde meg over at jeg har babyen på utsida om senest 4 dager!

( å ja, jeg vet det kan ta lang tid fra vi settes igang til fødselen er ferdig, men akkurat DET gidder jeg ikke å tenke på akkurat nå =) )

Flere som har fått beskjed om å settes igang?

Skrevet

JIPPI!!!!!!

Var på kontroll på riksen idag og fikk beskjed at jeg blir satt igang imorgen så lenge de har kapasitet til det og det har de slik det ser ut nå :-)

Fikk også modningsakupunktur av jordmor slik at kynnerene jeg har hatt idag forhåpentligvis tar seg opp og modner meg mere!!

Nå skal vi bare kose oss til imorgen og forberede oss på at vi mest sannsynlig blir foreldre iløpet av morgendagen :-)

Skal inn kl. 9 imorgentidlig!!

Skrevet

Din heldiggris!!

Dere får ha masse lykke til!!!

Skrevet

Jepp da var jeg ekte medlem av denne klubben jeg også. Noterer minus 1 dag. Fikk modningsakupunktur og time til ny kontroll om en uke... Arrrrg

Føler liksom jeg må ha alt klart hele tiden. Klær til barnehagen til de to snuppene, mest mulig rent tøy og rent/ryddig hus, avtaler for hvem som kommer om det skulle skje noe etc. etc. Blir jo gal av mindre.

I dag skal jeg på lang tur og gå masse i trappa. Kjennes nesten ut som jeg har åpning, merkelig følelse, og hadde faktisk noen kynnere i natt (akupunkturen hjelper faktisk). Men nå er det snart siste sjanse til å bli oktoberbarn....

Noen som har merket noe siden i går da?

Skrevet

ser ikke ut som det blir noe oktoberbarn nei... begynner på dag 10 på overtid i dag. Håper hver kveld at i "kanskje i natt?" Men nei. Ikke noe i natt heller....

Skrevet

Jeg tenker også det hver kveld når jeg legger meg: I natt må det da starte... Men nei... Har gått en times tur nå, men det hjelper vel ikke. Har jo gått tre døgn fra jeg merket noe til de to jentene mine har kommet, så jeg tror nok det blir novemberbarn på meg.

10 dager på overtid er en prøvelse Håp & lille Hopp. Du er foran meg i køen, så jeg sender herved masse fødestøv din vei. Det er så mange som sniker...

Da får jeg gå litt i trappa frem til elektrikeren kommer=)

Skrevet

I går kom den sagnomsuste og beryktede slimproppen hos meg. Ringte fødeavdelingen for å være helt sikker, og etter å ha lest om igjen i bøkene er det ingen tvil om at det var Mr. Slim Propp. Høyt oppe på lista mi over ekle ord, men han var velkommen. Snåle greier.

Nå skulle jeg gjerne lest et sted at "21 timer etter at slimproppen er kommer setter fødselen i gang" - men den gang ei. Det kan jo fortsatt ta tid. Men noe er ihvertfall på gang. Skal til undersøkelse på torsdag, og settes i gang på fredag. 10 dager over, men fikk litt nytt mot i går ettersom kroppen ihvertfall signaliserer at den vet at en baby skal ut.

Skrevet

du er heldig du "klokka tikker"! Da skjer det iallfall noe! Håper du kommer i gang!

slimpropp er et ekkelt ord ja! ha ha, æsj!!!!

Nå skal jeg ut å gå en tur, alt må prøves!!!

De som føder må komme seg inn på denne tråden etterpå og fortelle så vi andre får et håp om at det skjer noe snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...