Gemini77 Skrevet 24. oktober 2007 #51 Skrevet 24. oktober 2007 *mamma'n til Emma*, Ville du ha konvertert til islam hvis du hadde måtte flytte til et islamsk land, og da brukt burka etc? Og når du skriver omskjæring så regner jeg du mener av jenter, og ikke menn? Det har vel ikke nødvendigvis noe med selve religionen å gjøre.. Det bør ikke finne sted verken her i Norge eller i andre land!
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #52 Skrevet 24. oktober 2007 Islam og kristendom i seg selv er jo ganske likt. Ifølge Islam er kriminalitet og vold ikke lov. Du skal respektere andre og "vende det andre kinnet til". de som gjør syke ting i Allahs navn, har ikke lest Koranen godt nok. Sjekk ut dokumentaren om gjengmiljøet i Oslo som ligger på tv2 sumo. Tar opp innvandringskriminalitet og gjengmentalitet i Oslo. snakker med noen fornuftige innvandrere, og noen ikke så fornutige innvandrere.
Synne&TheTerminator Skrevet 24. oktober 2007 #53 Skrevet 24. oktober 2007 Nei det er det sikkert ikke, men merkelig at alle muslimer er det. søsteren min ble gravid med en som var veldig muslim, uten at hun viste særlig om det, men da han fikk vite det var det førse han sa at ungen SKAL bli omskjært, om ikke ble døpt sov... For meg blir det bare tragiskt...
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #54 Skrevet 24. oktober 2007 Uff, det er ikke lett kan jeg tro. men du må huske at denne personen har vokst opp i et miljø hvor han hele tiden har blitt fortalt at omskjæring ER det rette. han har vel aldri møtt noe annet syn på det, og da kan man heller ikke skylde på ham. Man må da skylde på de som har lært ham dette. og det er jo foreldrene, som OGSÅ har blitt lært at dette er rett. forøvrig kan ikke vi heller si at VI HAR RETT. Ingen kan bestemme hva som er rett og galt, og dersom en muslim sier at omskjæring er rett, kan vi ikke gjøre noe annet enn å si at det mener ikke vi, og så argumentere for hvorfor. Vi kan la vær å respektere andre meninger, men vi må alltid respektere mennesket BAK meningene. Vi er alle like mye verdt, uansett om vi er kristne eller muslimer, hvite eller svarte. En drapsmann er like mye verdt som en prest, og fortjener like mye respekt og verdighet. Samme med muslimene, selv om vi er aldri så uenige med dem=) Konstruktiv debatt istedenfor fremmedfrykt og fornektelse! Kunne kanskje kommet noe godt ut av det. Blir ikke noe bedre av at vi sitter på ræva og sier vi hater muslimer. (ikke at noen av dere gjør det, men finnes nok av dem som gjør)
Synne&TheTerminator Skrevet 24. oktober 2007 #55 Skrevet 24. oktober 2007 han har bodd uten foreldrene i norge i 12 år nå, så han burde rette seg litt etter hva vi gjør(ikke bli kristen, man bare lære seg å respektere at vi har andre meninger), å ikke buse fram å forvendte at barnet skal vokse opp som en veldig streng muslim, når moren er norsk. Der er bare frekt! Å jeg får slengt i meg hvorfor ikke gutten min er omskjært osv, siden pappaen er egentlig muslim Men det er veldig masse positivt med utenlandske familier, de bryr seg mer om hverandre og sånn føler jeg, i forhold til oss norske... Åsså har de KJEMPE god mat=D=D Men jeg har ikke noe imot muslimer, er bare enkelte idiotiske regler de har...
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #56 Skrevet 24. oktober 2007 Ok, da er det jo en annen ting. Da burde han kanskje ha forstått at slikt ikke er akseptert i Norge. er enig i at noen av reglene er helt idiotiske. Heldigvis er det ikke alle som følger dem. Og de som skriker høyest er ofte de som ikke engang følger Islams regler. på samme måte som mange av de salige kristne...
wirre;o) Skrevet 24. oktober 2007 #57 Skrevet 24. oktober 2007 fordi de lukter vondt og smaker hvitløk. Hva slags idioter er det som kan si " jeg liker ikke utlendinger/innvandrere"? Si gjerne at jeg velger å ikke omgåes folk med annen kulturell bakgrunn, fordi vi ikke har noen grunnpilarer tilfelles. Men liker er feil ord i den sammenhengen..
RompeRock Skrevet 24. oktober 2007 #58 Skrevet 24. oktober 2007 Hehe Wirre, har du smakt på en "ytlending"? Ettersom de smaker hvitløk, mener jeg ;o) Mobbemobb
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #59 Skrevet 24. oktober 2007 så da er samer også innvandrere? kommer jo fra et ''annet land'', og de fleste bosetter seg i oslo..
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 24. oktober 2007 #60 Skrevet 24. oktober 2007 Spetakkel.. Hvorfor mener du at jeg hadde bodd på bjørnøya da? Nordmenn som begår kriminelle handlinger og ikke innretter seg etter norske regler bør vel kanskje kastes i fengsel, eller??
wirre;o) Skrevet 24. oktober 2007 #61 Skrevet 24. oktober 2007 Eksen er fra Gambia... Smakte hvitløk... hahaha
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #62 Skrevet 24. oktober 2007 Du har vel ikke akkurat fremstilt deg selv som en lovlydig borger i fortiden? Fengsel er rette stedet for alle som begår kriminalitet i Norge, ja. Rett det.
LizzyG Skrevet 24. oktober 2007 #63 Skrevet 24. oktober 2007 Men det er sikkert stor forskjell på lovbrudd begått av asylsykere og de utenlandske som allerede har fått lov til å bli i det landet her.
*Sweetheart* Skrevet 24. oktober 2007 #64 Skrevet 24. oktober 2007 ...Når de flytter til ett nytt land får de inrette seg etter VÅRE regler og normer. Først å fremst lære seg norsk!!!... Må si at du tar litt hardt i. Hva med de norske som flytter til Spania, men nekter å lære seg spansk eller å leve etter spanske normer og regler. De har norske butikker o.l. Synes ikke du at de burde lære seg spansk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå