Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Hva er grunnen? jeg er oppriktig nyskjerrig!
kajak&Daniel Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Det har vel bare med uvitenhet å gjøre... De har sett noen de ikke likte, og så tenker de at alle er som de... Dessuten går det jo ikke an å si at man ikke liker innvandrere, da den største gruppen av innvandrere jo kommer fra Sverige!? Fremmedfrykt er vel det beste ordet. De ser noen som ikke ligner helt på dem selv, så da blir det med en gang skummelt.. Men det er iallfall mange flere nordmenn enn utlendinger som har vært slemme mot meg, så da burde jeg vel si at jeg ikke liker nordmenn da kanskje..... jaja.. jeg håper dette kommer til å forandre seg etterhvert.
Tomine is my star Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har delte meninger om innvandrere... Skjærer ikke alle over en kam..men type a og b gjeng innvandrere liker jeg ikke.. Synes også politikken som drives i Norge i forhold til innvandring er helt feil... Når det er snakk om barn og syke folk som blir utvist fra landet,mens kjeltringer får asyl..hvor er logikken?!
så var vi 4 Skrevet 24. oktober 2007 #4 Skrevet 24. oktober 2007 Tror ikke man trenger en grunn til alt, men personlig tror jeg de er uopplyste. Altså de som har noe imot innvandrere som gruppe.
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Mindre enn 1 prosent av lovbrudd i landet et utført av asylsøkere. Resten av ulovligheter er gjort av nordmenn. (og da mener jeg de med norsk statsborgerskap. 83% av alle innvandrere i alderen 17-24 (ikke vestlige innvandrere) har IKKE gjort lovbrudd noensinne. hva med disse 83%'ene da? Og i de 17% som har gjort noe ulovlig er jo også a- og bgjengen med da.
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Flest svensker som er innvandrere?? Hallo.. NEI,men det er flest innvandrere i sverige... Jeg gidder ikke å diskutere en sånn sak her,for her er det MANGE uvitende fok... Jeg er IKKE rasist eller nynasist...
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Det er flest svenske som kommer hit for og jobbe ja,men du vet det kansje ikke,men det er ikke svensker som er nynasistenes "offer" hvis du skjønner... Jeg skal ikke krangle med noen her,men les litt fakta før dere uttaler dere...
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har ingenting i mot hudfarge eller nasjon, men jeg er meget kritisk til religionen mange av de drar med seg til Norge. Det er religionen jeg misliker, ikke menneskene. For min del er de hjertelig velkommen til å bo i landet vårt, men da får de følge norske regler, og innrette seg etter vår kultur. Dvs, IKKE noe tvangsgifting, omskjæring, burka osv...
yasmina Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Naa er jeg ikke den som ikke liker innvandrere og utlendinger, men hvis det skulle vaere noe saa maa det bli naar grupperingene blir saa sterke at man glemmer aa menge seg, baade med de som opprinnelig er fra landet og andre nasjoner. Her nede er vi utlendingene veldig flinke til aa gjoere alt kun for oss selv. Vaere sammen med andre nordmenn og gjoere norske ting... Det var vel aa overdrive litt, for det er ikke nok nordmenn her, men det er sterke engelske, tyske og franske kolonier her og f.eks den tyske kollonien har orndet alt seg innad. Ungene gaar paa tysk skole , i tysk barnehage , tysk lekegruppe og tysk gymgruppe osv. Her faar faktisk ikke min soenn vaere med for han er ikke tysk !!!!. Og disse utlendingene gaar meg paa nervene !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
♥2 små gull♥ Skrevet 24. oktober 2007 #10 Skrevet 24. oktober 2007 Kan du gi en kilde på disse tallene? Og er det da tatt hensyn til hvor mange de er og hvor mange vi er, sånn prosentvis? Jeg inrømmer gjerne at min mening er at de som kommer til landet og gjør lovbrudd bare kan bli sendt rett hjem igjen, vi har ikke brukt for flere kriminelle her. Og de som kommer bare for å benytte seg av vårt gode system har vi heller ikke brukt for. De som oppfører seg kan gjerne få bli.
LizzyG Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Det finnes da mennesker som jeg ikke liker som både er mørke og lyse i huden, men jeg er da ikke rasist for det. Drittsekker kommer i alle hudfarger. Men jeg tror det er et høyere % tall enn det en nevte over her ang hvem som gjør mest kriminelt.
Diva Muffin Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Tror det bunner i det media skriver og opplyser om, pluss en liten dæsj amerikansk propaganda. Det er helt normalt å være redd og skeptisk for det ukjente.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 24. oktober 2007 #13 Skrevet 24. oktober 2007 Onemorepls,The queen of Kalifa: Hvor bor du?
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #14 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, det kan jeg: http://www.ssb.no/emner/00/00/10/innvandring/publ_ssbmag.shtml Informasjon om asylsøkere og kriminalitet står under "Svært få lovbrudd begått av asylsøkere" kriminalitet blandt ungdom står under "Er unge innvandrere mer kriminelle?" Ja, her snakker vi prosentandel ikke-vestlige ungdommer som har begått og ikke begått lovbrudd.
Tomine is my star Skrevet 24. oktober 2007 #15 Skrevet 24. oktober 2007 Hvor mange prosent det er snakk om endrer ikke mitt syn..........
yasmina Skrevet 24. oktober 2007 #16 Skrevet 24. oktober 2007 midtoesten....saa det er vi som er utlendingene.
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #17 Skrevet 24. oktober 2007 Lizzy og lille natty (?) nei, det er det ikke. sjekk her, er her tallene er hentet fra... http://www.ssb.no/emner/00/00/10/innvandring/publ_ssbmag.shtml
MissAntrop Skrevet 24. oktober 2007 #18 Skrevet 24. oktober 2007 Sauen, den statistikken du henviser til er 6-7 år gammel og i forskning langt på vei utdatert! Antall lovbrudd og antall asylsøkere har økt betraktelig disse årene og jeg ville ikke oppgi en såpass utdatert kilde for å argumnetere for mitt syn. Synes overhodet ikke den er valid.
RompeRock Skrevet 24. oktober 2007 #19 Skrevet 24. oktober 2007 De fleste innvandrerne i Norge er faktisk vestlige ja... Fra EU-land. Hvorfor er det så "Hallo..."? Men nå er det forskjell på innvandrere og asylsøkere da. Asylsøkere er hovedsakelig fra ikke-vestlige land, som søker opphold, gjerne på humanitært grunnlag, enten som følge av krig i hjemlandet, sult, nød, eller på grunn av forfølgelse (politisk, religiøs, seksuell legning...). Jobber selv på asylmottak, og vil ikke si jeg er uvitende "2tette"... Jeg er heller ikke ukritisk Ser at noen som er på mottaket nok har mindre å søke asyl og beskyttelse for, enn hva enkelte andre har.
♥2 små gull♥ Skrevet 24. oktober 2007 #20 Skrevet 24. oktober 2007 Prosenter har jo ganske mye å si da... for å overdrive, hvis vi er 5 mill. nordmenn og 10.000 med ikke norsk bakgrunn, og 10% av hver av disse gruppene gjør noe kriminellt, så er det gankse mange færre normenn som er kriminelle prosentvis... man må jo se i forhold til hvor mange de er.
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #21 Skrevet 24. oktober 2007 Hvis du ser nederst på statistikken står det frigitt 8 mai 2006. etter alt jeg vet lever vi i 2007. altså er dette et år gammelt.
MissAntrop Skrevet 24. oktober 2007 #22 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, den er FRIGITT i 2006 men undersøkelsen er jo tatt i 2001. Slike ting tar tid og man bruker gjerne år på å bearbeide forskningsresultat og så få det publisert.
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #23 Skrevet 24. oktober 2007 Ja men det er jo det som er pointet. 90% av norske mellom 17 og 24 år har ikke gjort noe kriminelt. 83% av ikke-vestlige innvandrere har ikke gjort noe kriminelt. det er det som er greien her...
så var vi 4 Skrevet 24. oktober 2007 #24 Skrevet 24. oktober 2007 Den delen du siterer fra 'Svært få lovbrudd er begått av asylsøkere' er fra 2001
Gjest Skrevet 24. oktober 2007 #25 Skrevet 24. oktober 2007 Da får du komme med mer oppdatert statistikk da. jeg kan dessverre ikke hjelpe med nyere kilder enn det som nettopp er frigitt. hvilket grunnlag har du for å si at kriminaliteten blandt innvandrere har økt dersom undersøkelser på dette ikke er frigitt enda?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå