Gå til innhold

Dere som ikke liker innvandrere/utlendinger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe imot innvandrere selvom jeg i et annet innlegg svarte at jeg ikkeville bosatt meg i områder med flere innvandrere enn innfødte nordmenn.........

Jeg syns også de må få praktisere sin religion og kultur fritt i Norge. Det plager ikke meg at folk går med burka eller å høre innkalling til moskeene.....Jeg syns det er flott med blanding av kultuerer!!

det som er unheldig er at det er en tendens til at innvandrere fra ikke vestlige land bosetter seg i samme område og på en måte stenger seg ute fra det norske samfunnet og kultueren. Dette skjer jo også større grad når det er klasser med flere innvandrere enn nordmenn..............

jeg syns det må være flott om innvandrerne kan feire både ramadan og ha juletre i stua.Spise både fårikål og schwarma!! Så kan vi adoptere noe fra deres kulturog reiligion som også er bra!!

Men "klikker" med bestemte grupper er sjelden bra!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,det gikk litt fort i svingene...:)

Men det jeg mente var at det er ikke svenskene som er nynasistenes "offer"... Vi kaller jo ikke dem utlendinger i den forstand.. (vanskelig og forklare på en ordentlig måte)

Ja det er forskjell på innvandrere og asylsøkere,det er sant..Og jeg har ikke sagt at du er uvitende,men det er di som sier at di som ikke liker utlendinger; Sier at nynasistene ikke har nok info til og uttale seg... Men jo det har dem .

Og får du snakket med en som virkelig har fulgt med så får du riktige argumenter...

Skrevet

Jeg sier ikke at kriminaliteten blandt innvandrere har økt, jeg sier at antall innvandrere og antall lovbrudd har økt. Det er enkel statistikk. Skal man finne ut hvem som begår hvilke lovbrudd blir det straks mer omfattende og tidkrevende og derfor er slike statistikker alltid på etterskudd. jeg synes bare du burde presisere at det var fra 2001, men det fikk du kanskje ikke med deg.

Skrevet

hvis du ikke liker "klikker" og det at grupper skal bo for seg selv, hvorfor ønsker du da å bo et sted uten innvandrere?

Skrevet

Dessuten når jeg bodde i Saudi Arabia så var det ekstremt nøye at vi forholdt til deres kultur, lover og religion.Gjorde vi ikke det ble vi kasta på hue og rævva ut!!!

Vi måtte dekke oss til-Bruke abaya og dekke til håret i enkelte byer. Gjorde vi ikke det kunne vi få kjeft av det religiøse politiet.......... Mamma kunne ike bevege seg på gata uten pappa eller en skriftlig tillatelse fra pappa om at hun fikk lov til det. Pass og papirer måte vi ha med oss til en hver tid. Vi kunne ikke bade på vanlige strender. Blader vi fikktilsendt be sensurert ( tusja over barnerumper f.eks) osv osv...............Hadde vi begått et lovbrudd så hadde vi hvertfall blitt kasta ut!

hadde NOrge vært like strenge så hadde vel alle blitt kalt rasister............ Selv så syns jeg det var helt greit å følge deres levesett og å respektere det

Skrevet

Hva med alle innvandrerene fra Norge som innvaderte usa under krigen?

Skrevet

Lær deg å lese før ut åpner munn da!

Jeg ville ikke bodd steder der det var flere innvandrere en nordmenn...

Men jeg hadde selvfølgelig kjøpt et hus selvom begge de nermeste naboene var innvandrere....

Men jeg ville bodd et sted det omtrent bare var innvandrere!!

Skrevet

Det er sant det du sier om Saudi, men saa er ogsaa Saudi et av de strengeste muslimske landene her i verden.

Jeg bor selv i et muslimsk land og her maa vi foelge noen regler, bl. a Ramadan, men det som egentlig ikke er religioest,men kulturelt maa vi ikke foelge. Dvs at vi kler oss som vi vil, gaar hvor vi vil, jeg kjoerer bil her nede osv....

Vi har ikke pass og papier med oss og vi kan bade paa strendene.

Man skal ogsaa huske at de fleste innvandrerne i Norge ikke er fra land som er like strenge som Saudi og de som er bifaller det ofte ikke.

Skrevet

greit at det menes at man skal kaste ut alle som gjør noe ulovlig, men hvor langt tilbake skal det gå da?

Skal man kaste ut direkte innvandrere? barn av innvandrere? barnebarn av innvandrere? etter hvilket ledd blir man ikke lenger sett på som innvandrere? de fleste innvandrerungdommer i norge i dag er jo norske statsborgere.

Og hva hvis personen som gjør noe ulovlig risikerer forfølgelse, drap o.l dersom personen vender tilbake til landet sitt? skal vi da sende personen ut fordi han stjal en tyggegummi?

hvor alvorlige lovbrudd er det snakk om før de skal sendes ut?

Skrevet

Husk også det at invandrere som kommer hit er fra et fælt land og har det lanngt ifra godt,men er ikke takknemlig for den hjelpen dem får her... Hvis du skjønner hva jeg mener...

Skrevet

Neinei, det er jo greit. tenkte bare at dersom du ikke likte at folk skulle samle seg i grupper så kunne jo du hjulpet til å avslutte denne trenden ved å flytte til steder det det er mye innvandrere. kanskje dere alle kunne lært noe av hverandre=)

og jeg krangler ikke, jeg bare spurte jeg=)

Skrevet

Det er jeg helt med på. Men litt avpoenget var at mange land stiller krav til folk av andre nasjonaliteter som oppholder seg i deres land.

I Norge har innvandrere det faktisk veldig bra og får mye hjelp.Men med en gang noe stiller et krav eller kanskje er krtisk til noe med innvandrere så stiller det seg opp et hylekor som hyler RASIST!! Uten egentlig å tenke på hva det ordet betyr!! Og det irriterer meg virkelig!

Skrevet

kast de ut når de ikke følger norske regler!

Da kan de like så greit oppholde seg i sitt eget land, hvis de ikke er interessert i å forholde seg til vår kultur og våre regler.

Skrevet

Det er naa saa, men hvis man har settfar og broedre skutt foran oeynene sine saa er man vel kanskje ikke saa takknemlig for aa blir stuet vekk paa et asylmotak langt uti skauen.

Det er vel kanksje ikke mangel paa takknemlighet, men stoerre redsel og traumer som tar over.

Skrevet

Sant nok:) Men så er det også forskjell på innvandrere og asylsøkere..

Skrevet

Slik som mange av de blir behandlet er det ikke rart at de er litt bitre. Kan ikke være lett å gå rundt og bli sett opp og ned, er litt for mange rasister her i landet. selvfølgelig må man få mislike en innvandrer som person før folk skriker rasisime, og statistikk viser jo at innvandrere er noe mer kriminelle enn nordmenn. men det er som oftest grunner for det. Innvandrere har f.eks vanskeligere for å få jobb.

Flere innvandrere enn norskfødte har universitets- eller høgskoleutdanning. Dette gjelder både for de som er yrkesaktive og de som er arbeidsøkere. Yrkesaktiviteten er imidlertid lavere og den registrerte arbeidsledigheten høyere blant innvandrerne, uavhengig av utdanningsnivå. Høyt utdannede ikke-vestlige arbeidstakere har 20 prosent lavere lønnsinntekt enn norskfødte, mens vestlige innvandrere har en lønnsinntekt på samme nivå

mange norske arbeidsgivere kvier seg for å gi innvandrere jobb, til tross for god kompetanse.

mangel på arbeid fører til dårlig råd og lite motivasjon, som igjen fører til kriminalitet.

Skrevet

Du som sier vi skal kaste ut alle sammen som er innvandrere og gjør noe kriminelt - du svarte ikke på hvor langt tilbake du mente. de som er innvandrere? de som har bodd i norge hele livet men som har foreldre som er innvandrere? eller besteforeldre?

Skrevet

Eneste jeg har imot utlendiger er religionen!

Det skulle vært ulovlig med alt dritet de holder på med.

Omskjæring og sånne ting !!!

Men ellers har jeg ikke noe imot de, er selv sammen med en som er utlendig, og muslim faktisk, men han lever ikke opp til de muslimske reglene, å takk gud for det...

Men de fleste er veldig vennlige, er som oftes de som melder seg til å hjelpe meg med vogn å sånn på bussen osv...

Men men, vi må respektere de, sånn som de må respektere oss...

Skrevet

Hudfargen spiller ingen verdens rolle.. Heller ikke hvor de kommer fra.

Når de flytter til ett nytt land får de inrette seg etter VÅRE regler og normer. Først å fremst lære seg norsk!!! Gjør de noe kriminelt, send de hjem.

Ellers har jeg ingenting mot de.

Er vel heller religionen Islam jeg ikke er så begeistra for.

Det er mi mening :)

Skrevet

*bare en liten korrigering*

"Eneste jeg har imot utlendinger er religionen"

Innvandrere er både kristne, muslimer, buddhister, hinduister og new-age folk. regner med du tenkte på muslimene, men vi må huske at en innvandrer ikke bare er en fra pakistan eller irak, men en hvilken som helst person som ikke er norsk. altså en svenske, en franskmann, en fra sør-afrika.

Skrevet

Hvor kan vi kaste nordmenn som ikke følger reglene da? Bjørnøya? Hadde vært praktisk...

Hadde vel bodd der du da, mamma til emma?

Skrevet

J jge er velig klaqr over at de finnes mennesker fra hele verden.

Men som oftest så er det muslimer folk tenker når man hører ordet utlendig, innvandrer og sånn.-..

det er jo helt feil!!

Skrevet

Nå har ikke omskjæring noe med religion å gjøre, men nok om det.

Mye rart blir gjort både i Guds og Allahs navn så jeg tror nok ikke Isalm i seg selv er noe verre en kristendommen...............

Skrevet

hehe var ikke meningen å være pirkete altså=) ville bare påpeke det mens det skjedde. de aller fleste tenker muslim når de hører innvandring.

det som også forunder meg er at rasefrykt eller hva vi nå skal kalle det har snudd. før var det afrikanere, nå er det muslimer.

Det må også sies at det er mange muslimer som IKKE mishandler konene sine, som er snille og greie og jobber og sliter=) jeg kjenner flere av dem. jeg kan vel egentlig si at de fleste muslimer jeg kjenner er snille... men så har du noen tullinger også. på samme måte som du har tullete nordmenn=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...