Mammahjertet Skrevet 7. november 2007 #51 Skrevet 7. november 2007 Jeg tviler på at det er så mange jenter som blir gravide for å slippe å jobbe at det er et stort samfunnproblem, og jeg tror at de som får det fort skjønner alvoret og dermed tar ansvar. Det vil alltid være noen som oppfører seg uansvarlig og som ikke ser alvoret i det å få barn, men jeg er faktisk ikke enig med deg i at denne andelen er noe større hos de som får barn i ung alder. Uavhengig om det er planglagt eller ikke! Og det er riktig at det ikke er alle forundt å få barn, men det er faktisk heller ikke alle forundt at prevensjonen virker, og da sitter man der ung eller gammel og må ta et valg enten man liker det eller ikke. Så, du har kanskje rett. Jeg vil ikke forstå hva du mener, men det er fordi jeg er grunnleggende uenig i premissene du legger for diskusjonen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2007 #52 Skrevet 7. november 2007 Har aldri nevnt noe om de som er uheldige når de bruker prevensjon, de har jo tatt et ansvar. Jeg snakker om de som ikke tar ansvar og ikke ser konsekvensene av å sette barn til verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå