Høstspire 2011 Skrevet 24. oktober 2007 #1 Skrevet 24. oktober 2007 Hei alle sammen! Da var vi endelig igang med første pp! Det er såååå spennende! Begynte på lørdag som var! Har funnet ut at jeg har eggløsning rett rundt kommende helg/ut i begynnelsen neste uke! Åh, håper spira klamrer seg fast med en gang. Men nå har jeg gått sammenhengende på pilla i over ett år. Vet ikke helt hvor lett det evt. blir å bli gravid da rett etter pilleslutt.. Noen som vet? Jeg har veldig regelmessige sykluser... Jeg sitter nesten bare her og søker etter graviditetstegn=) hehe, selv om eggløsning ikke er her enda=) Vet dere når man kan begynne å kjenne graviditetstegnene og hva som er de mest normale å kjenne så tidlig? Er det andre her inne som er inne i sin første pp nå? Hadde vært koselig å følge hverandre på veien=)
AS og lillemor=) Skrevet 24. oktober 2007 #2 Skrevet 24. oktober 2007 Hei hei=) Så snart jeg får mensen nå, så er vi i 1.pp. Har veldig lange sykluser, så det er ganske så irriterende å gå og vente på mensen. Hadde ikke sex rundt forrige eggløsning, så mensen har ingen grunn til å la vente på seg.. * håper den kommer snart * =) Er du student, eller? selv er vi begge studenter.. Har vært sammen i litt over 5 år. Enn dere?
Scorpiogi Skrevet 24. oktober 2007 #3 Skrevet 24. oktober 2007 Hei! Vi her er også i første pp, men hadde eggløsning sånn ca like før helga... Så egentlig er det bare venting. Men sluttet selv på p-pillen nettopp, så kan vel hende det tar litt tid... i hvertfall tror jeg muligens det kan bli en mnd før det skjer noe... Men hun jeg gikk gravid sammen med sist har nettopp tatt positiv grav.test! Så det hadde vært gøy hadde det skjedd noe nå!!
Høstspire 2011 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2007 Så koselig begge to=) Kjenner jeg går rundt med sommerfugler i magen hver dag! Håper så inderlig vi slipper å vente så lenge=) Jeg er selv student=) Sambo er en del år eldre enn meg og har fast jobb slik at vi vertfall har en fast inntekt=) Vi har kjent hverandre i mange år, men har vel offisielt vært sammen i ett og ett halv år. Syns selv det ikke er så lenge, men mener virkelig jeg har funnet mannen i mitt liv=) Samboere har vi vært i ca. ett år=) Jeg går bare og venter på eggløsning slik at jeg kan ta en gravitest=) Er kjempespent! ettersom vi ikke har noen barn fra før "vet" jeg jo ikke hva jeg går til og er dermed ekstra spent tror jeg!=) vet dere hva de mest normale graviditetstegnene er så tidlig i svangerskapet? Scorpiogi - hadde jo vært kjempekjekt for deg å gå gravid sammen med henne da! Har du ett barn fra før altså? Åh, dette blir en spennende tid!!!
Scorpiogi Skrevet 24. oktober 2007 #5 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, jeg og sambo har vært sammen i 3,5 år. første året studerte jeg annen plass, så flyttet vi sammen og 4 mnd senere var jeg gravid ) Min første og hans andre... Vi giftet oss i sommer, så strengt tatt er han vel ikke "sambo". Det er bare lettere å si Men vi har begge endelig vanlig inntekt, så økonomien er jo sikra! Hva studerer dere da? Eneste graviditetstegnet jeg har hørt om, og som jeg kjente sist, er ømme pupper... :-)
våken_om_natta Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Vi er også i 1. pp. Forrige gang klaffa det på 1. forsøk. Spent på hvor lang tid det vil ta denne gangen. Har eggløsning til helga, om alt er i rute!
Høstspire 2011 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2007 Åh, så spennende at det klaffa på første forsøk sist gang for deg våken_om_natta! Det er det jeg også har "planlagt";) Da har vi jo eggløsning samtidig vi!!!=) Jeg studerer økonomi og administrasjon... vanskelig, men det som er greit er at vi kan lese mye på egenhånd uten å gå på forelesningene slik at en liten spire "ødelegger" forhåpentligvis ikke mine studier=) Men jeg er veldig åpen for å være hjemme ett år dersom jeg finner utav det. tror vi må ta det litt som det kommer, også med tanke på når jeg blir gravid på året=) Tar dere noe/gjør noe for å bli lettere gravid? Suger opp alle tips som finnes=)hehe!
våken_om_natta Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Vi gjør ikke noe spesielt ennå i alle fall. Tar det med ro, siden det gikk så lett sist. Dessuten tror jeg det virker mot sin hensikt å stresse for mye med det i første omgang. Eneste problemet mitt er at jeg ikke er fast ansatt og kan risikere å bli arbeidsledig på nyåret. Håper selvfølgelig på det beste da. Gutten min er snart 2 år og vi ønsker ikke for stor aldersforskjell mellom barna.Så vi hopper i det med det samme, så får det gå som det går. Har du også eggløsning i helga? Spennende!!
AS og lillemor=) Skrevet 24. oktober 2007 #9 Skrevet 24. oktober 2007 Spennende at det er flere i samme " fase" liksom=) Er jo ikke helt kommet i 1.pp enda da, siden jeg venter på denne hersens mensen. Men, så snart jeg den har fått, så erklærer jeg meg selv for å være i 1.pp. sommerspire08: Du studerer du også, ja=) Jeg studerer juss, så har et tungt og langt studie. Likevel, føler jeg meg klar for barn. Vi har tross alt vært ilag veldig lenge og føler at forholdet vårt er trygt og godt=) Vi er begge studenter, men jobber begge ved siden av studiene. Så, det med økomonien vil ordne seg uansett. Ja, uansett hvem av oss som blir hjemme i permisjon og slikt=) Vi har begge hatt lyst på barn en stund. Faktiks så har samboeren min vært mer babysyk enn meg. Litt morsomt, for de fleste opplever det vel motsatt Iallefall... Spent på dette=)
Høstspire 2011 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2007 Okei, ja jeg prøver jo mitt beste og ikke tenke så mye på det=) Er bare det at jeg gleder meg så veldig masse=) Eggløsningen ligger til helga ja! fant ut at den ligger rundt søndag - gjerne litt før/etter=) Men jeg har funnet ut at jeg har ganske tidlig eggløsning, så da ligger den rundt helga ja=) Kjempespennende! Nå er vi virkelig klare for å fylle opp huset litt med en baby=) Høres ut som en veldig grei aldersforskjell mellom barna dine dersom du snart blir gravid=) er slik jeg også har tenkt meg det=)
enliten2009 Skrevet 24. oktober 2007 #11 Skrevet 24. oktober 2007 Hei hei! Meg og min kjære sambo er også i 1pp!! Vi kan teste oss rundt den 1 nov, hadde el den 15 okt!! Så vi gleder oss masse!!!
våken_om_natta Skrevet 24. oktober 2007 #12 Skrevet 24. oktober 2007 Det som hadde vært kult med å bli gravid nå, er at det passer så fint å fortelle det til familien i jula. Det blir litt av en julegave!! Fødte sønnen min på lille julaften jeg da, så han var også en julegave!!
Høstspire 2011 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, er ddet jeg også har tenkt; for en julegave! Pakke inn et ul. bilde eller noe til kommende besteforeldre..=)
våken_om_natta Skrevet 24. oktober 2007 #14 Skrevet 24. oktober 2007 Om man blir gravid nå, skal man ikke på ul før langt ut i februar da, så her er det bare å smøre seg med tålmodighet:-) Jaja. Først må vi uansett bli gravide. Og jeg tenker ikke å stresse med det! Men ønsker oss alle masse lykke til. Blir spennende å følge med her inne framover!
Høstspire 2011 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 24. oktober 2007 Ja, men jeg hadde håpet at jeg evt. hadde klart å lure til meg en liten ul. helt mot jul jeg;) spørs nok om det går da men=) Ja, nå er det bare å kose seg med den tiden vi har fremover! Dette er virkelig kjempespennende! Håper alle graviditetstegnene snart strømmer over oss=)!!! Takk, og jeg vil også ønske alle dere masse lykke til! Her skal det komme mange babyer;) Krysser fingrene=)
2 blå :-) Skrevet 24. oktober 2007 #16 Skrevet 24. oktober 2007 Snart i min 2pp. Ang p-piller varierer det fra kvinne til kvinne... Jeg hadde gått på p-piller i 6 år før vi bestemte oss for å prøve forrige gang. Da klaffet det på 4 forsøk. Ei venninne av meg klaffet det hos på 6 forsøk. Men har hørt at andre har brukt kortere tid og andre lengre tid... Men LYKKE TIL
Lady`83 Skrevet 25. oktober 2007 #17 Skrevet 25. oktober 2007 Jeg skulle etter normal syklus ha eggløsning for 8 dager siden. Tok en test i dag, fordi jeg ikke klarte å vente. Var neg, men håper det bare var pga. fortidlig testing. Skal egentlig ha perioden om 6 dager.... uff,vente tiden er så forferdelig lang når man er så spent... Passer så bra med et barn i juli;)
Cecilie :o) - 2 pp. Skrevet 25. oktober 2007 #18 Skrevet 25. oktober 2007 Sitter også og venter på å kunne ta den første testen! Føles sååååå lenge å måtte vente... Er i dag 6 dager siden EL og har bare lyst til å kaste meg over testene som ligger klare hjemme, men skal prøve å holde meg i hvert fall en uke til tekte jeg ;o) Men svak som jeg er, har jeg nok allerede begynt å teste tidlig neste uke....
Lady`83 Skrevet 25. oktober 2007 #19 Skrevet 25. oktober 2007 Får håpe det blir positiv på begge to da:) Har du fått noen symptomer enda da? Må kjenne skikkelig etter hver dag nå jeg,om jeg har noen av symptomene...hehe...Håper det har klaffet altså...blir litt nedtur når man får neg. svar,så er jo best å vente lengst mulig;)
Høstspire 2011 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #20 Skrevet 25. oktober 2007 =) dette er såå spennende! Hvor lenge etter el. kan vi egentlig ta graviditetstest og være ganske sikre på at den slår ut dersoom man er gravid? Her er meg sånn ca: Jeg har fruktbar periode fra 28.10 - 02.11 og eggløsning 30.10. Når kan jeg begynne å teste meg? Vet dere om de vanligste første symptomene? Lykke til alle sammen!!! Nå har vi virkelig en innsats å gjøre=)!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 25. oktober 2007 #21 Skrevet 25. oktober 2007 Vel, NESTEN første pp. Venter på mensen, den kommer vel første helga i november. Så da blir vel min første pp deres andre, men jeg slenger meg på likevel.
Høstspire 2011 Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter #22 Skrevet 25. oktober 2007 Det er bra skrekkblanda fryd=) Jeg begynte jo for en uke siden, så du er jo ikke så langt etter! hehe=) Vet du om noen svar på spørsmålene mine forresten?=)
lykkelig-mamma Skrevet 25. oktober 2007 #23 Skrevet 25. oktober 2007 Vi er i første pp:) Har vert sammen i 8 år så nå er tiden inne;) fikk forige mens 3 oktober, så vi bare krysser fingrene. Tror jeg hadde el i helgen. Så i helgen ble det seier etter en god handball kamp, samboer var med å heiet, laget fefiret med middag og vi koset oss når vi kom hjem. Sitter spiren etter det, hadde det vert en perfekt dag:) Så vi jrysser fingrene alle man.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 25. oktober 2007 #24 Skrevet 25. oktober 2007 Tror det er veldig forskjellig etter pilleslutt. Venninna mi ble gravid på første forsøk etter pilleslutt. Hun mista den da, dagen etter at hun fant ut, men ble straks gravid igjen. Hun har mista annenhver, kroppen hennes "tåler ikke" å gå gravid. Ei annen venninne ble gravid MED pillen. Hehe. Så vi får bare krysse fingrene for deg
Sangfuglen:) Skrevet 25. oktober 2007 #25 Skrevet 25. oktober 2007 Hei. Til dere som er studenter og prøver å bli gravide; Det er så kjekt å være student og gravid/småbarnsmor! Er selv student og småbarnsmor. Det er min mann også. Vi har det kjempebra både økonomisk og ellers. Jeg kaller studienttilværelsen for fleksibel arbeidstid, og dersom datteren vår skulle være syk er det ingen andre enn oss selv vi må stå til rette for når vi ikke kan dra "på jobb" Datteren vår har mye kortere dager i barnehagen, for vi har kortere dager på skolen enn om man jobber. Alle i klassen min som har barn har bedre karakterer enn snittet, sikkert fordi man blir mer rutinert med unge. Studiet mitt er langt og krevende, men jeg tror at en arbeidsgiver vil synes det er veldig positivt om man allerede har fått unger når man studerer, for da vil man kanskje få mindre permisjon når man har startet i jobben, pluss at man viser at man kan ta ansvar og ha et givende liv ved siden av studiene. Jeg blir VELDIG irritert over alle som mener at man "ødelegger" livet ved å få unge før man har begynt å studere eller under studiet. Det som heller betyr noe er om man er klar for unge eller ikke, ikke om man har jobb eller studie! Her i Norge kan alle klare studie og unge, bare man går inn for det! Jeg sier ikke at det er lett, men det å få unge er i seg selv den største utfordringen man kan ta på seg uavhengig av skole/jobb!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå