Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #1 Skrevet 22. oktober 2007 vi har fått vite at min smboer skal i fengsel snart. Vi kommer ikke til å få feire jul sammen, og enda lenger blir det til vi får et normalt liv sammen igjen. Det er kort tid til han skal inn... årsaken og dommen kan være den samme, og spydige kommentarer kan derfor spares. Sjefen min vet ikke om dette, da det ikke er noe jeg føler for å fortelle ham, men jeg er lite lysten på å gå på jobb og ikke kunne være sammen med min elskede og bruke kvalitetstid sammen med ham den korte tiden vi har igjen før han drar inn i fengsel. Jeg ringte derfor sjefen og sa jeg var syk....en nødløgn på en måte.. hva syns dere om det??
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #2 Skrevet 22. oktober 2007 Når du sier at "vi har fått vite at min samboer skal i fengsel",så regner jeg med at det ikke kom som et sjokk,er jo der man havner når man har gjort noe galt og blitt dømt for det! Fra han begikk lovbruddet og frem til han fikk dommen og en dato for soningsstart,så har dere vel hatt masse kvalitetstid? Synes ikke noe om at du løy om sykdom,hvor lenge har du tenkt å gjøre det? Skal du langtidssykemelde deg for å dulle med lovbryteren din,eller? Når man er voksen og har ansvar,så kan man ikke bare slippe alt og la skuta seile sin egen sjø,man får ta konsekvensene av hva en har gjort,og skaper det ubehag og problemer i livet,så får en være voksen nok til å takle det. Er nå min mening ihvertfall!
tertilus Skrevet 22. oktober 2007 #3 Skrevet 22. oktober 2007 Synes heller ikke noe om dette. Vil du være sammen med han bør det være utenom arbeidstid eventuelt kan du be om å ta ut ferie.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Man får ikke datoen for soningsstart samtidig som man få dommen, man får dommen, så må man vente på innkallelse, og innkallelsen kan komme om 3 måneder, et halvt år, 1 år , 2 år..alt etter. klart vi visste om at han kom til å få en innkallelse til soning, men ikke at vi skulle få den med så kort varsel som 1 måned før soningsstart, og på denne tiden der vi blir satt til å ikke få feire jul sammen en gang. Selv om vi visste at innkallelsen kom for en dag, så var det et sjokk likevel da vi uvitent åpnet postkassen den dagen, og innkallelsen lå der.. Du sier man må være voksen å ha ansvar, la konsekvenser over hva man har gjort og være voksen nok til å takle problemer og ubehag man har skapet... Hvorfor sier du det til meg?? er det JEG som er lovbryteren?? Ikke kom her å gi meg moralpreken med pekefingeren når du ikke vet hva du snakker om.
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Du legger dette ut på kranglesiden.... hehe, da regner jeg med at noe i deg gjerne vil diskutere din lovstridige mann/samboer også.. Jeg synes ikke noe om å lyve til sjefen om sykdom med en slik grunn. Arbeidsplassen din bør ikke lide for mannen din sine feiltrinn!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #6 Skrevet 22. oktober 2007 Nei,er ikke din feil at han er skurk,men du er sammen med han,med full viten om hva han har gjort,så da får du også ta konsekvensene av det,desverre! Er litt som at en frisk person som har valgt seg en kjæreste med HIV må pule med kondom for evig og alltid med vedkommende partner,selv om ikke det var den friske personen sin skyld at den andre har HIV!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #7 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg kunne kanskje sagt det til sjefen som det var, men jeg syns det er bedre å komme med en falsk fysisk melding om å være syk, enn å levere en ekte sykemelding fra lege om at jeg er psykisk syk. Uansett så er jeg syk, det er jeg som lider over at min mann skal i fengsel.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #8 Skrevet 22. oktober 2007 jeg valgte meg ikke en skurk!! dette kriminelle handlingen skjedde faktisk mens vi hadde vært kjærester i 2 år! skulle jeg gå fra han for d? Og å sammenligne denne situasjonen med å velge seg en partner med hiv, det sier bare litt om intellektet ditt..blåst ku!
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 22. oktober 2007 #9 Skrevet 22. oktober 2007 Men da har du det jo helt klart for deg da hi.. Hvorfor be oss om synspunkt da? :-) Men når du først har gjort det: arbeidsplassen din lider også av at din mann skal i fengsel.. av den grunn blir det ikke riktig. Synes jeg.
tertilus Skrevet 22. oktober 2007 #10 Skrevet 22. oktober 2007 Som sagt tidligere, be om å ferie da vel.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Ja jeg ba om syspunkter, men fikk spydige kommentarer med i samme slengen, som jeg også ba om å ha meg frabedt. Men dere trangsynte, kverullante kyr her inne ser kun ting som kan gi dere noe å krangle på! Men så flott at dere tjukke kyr og deres kleine menn er lovlydige, så flott at dere aldri melder dere inn syk 1 dag på jobben, selv om dere kanskej kunne gått på jobb likevel. Så flott at det finnes noen andre som går over grensen, som dere kan kage på. HURRA!!! Heis flagget, kryss i taket!1
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Takk takk:-) Ja, jeg er ganske fornøyd med at mannen min er lovlydig. Og jeg er nokså fornøyd med å ikke melde meg falsk syk også. Jeg er også ganske fornøyd at jeg ikke mister besinnelsen fullstendig etter å selv (fullstendig av egen vilje) ha lagt inn et innlegg om synspunkt i en sak, hvor de som har gjort det, faktisk ikke har kommet med så veldig spydige kommentarer.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #13 Skrevet 22. oktober 2007 Og synspunbkter fikk du! som en her oppe sa: Ta ut feriedager da,ikke lyv om at du er syk når du ikke er det! Tydligvis har du en kjæreste du ikke klarer å holde styr på,så det er godt at vi andre lovlydige i samfunnet får han låst inn og straffa han litt,det klarer tydligvis ikke du! Ku kan su sjæl være!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #14 Skrevet 22. oktober 2007 Å her holder vi oss til saken ser jeg. Typisk dere anonyme BiM-tøffinger.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #15 Skrevet 22. oktober 2007 Har ikke meldt meg falsk syk, men har oppgitt en annen grunn enn den faktiske grunnen. Syk er jeg, så sånn er det. Hvem er det som har mistet besinnelsen?
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 22. oktober 2007 #16 Skrevet 22. oktober 2007 hehe, neeeei, altså.. hvis du ser på innlegget ditt 14:10, så burde svaret på det være ganske innlysende ;o)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #17 Skrevet 22. oktober 2007 HI her noen mennesker er svakere enn andre. Vi reagerer ulikt på ting. Jeg føler meg faktisk ikke i form til å gå på jobb i dag. Det er min egen sak om jeg gir den egentlige grunnen eller ikke til sjefen min om at jeg ikke kommer på jobb, grunn har jeg til å ikke komme uansett. Men å gi den oppriktige grunnen vil jeg ikke gøre, fordi min sjef har nemlig ikke noe med om min samboer skal i fengsel! Han har ingenting med mitt privatliv å gjøre. Han får en beskjed om at jeg er syk, thats it. Deal with it.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #18 Skrevet 22. oktober 2007 mitt innlegg 14.10 har ingenting med å miste besinnelsen å gjøre. Det har med iron og sarkasme å gjøre. tåpelige drog
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 22. oktober 2007 #19 Skrevet 22. oktober 2007 Haha.. Akkurat :-) *Kan ikke skjønne at jeg ikke tok den*
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #20 Skrevet 22. oktober 2007 Så pell deg nå for guds skyld bort fra bim og ha nå den kvalitetstiden du har juksa deg til!
Serial mom Skrevet 22. oktober 2007 #21 Skrevet 22. oktober 2007 Hvorfor spør du folk her inne hva de synes,dersom du allerede har gjort deg opp ei mening om at de som disser deg er kuer og hva nå annet du kaller dem,bare fordi dem synes det du gjør er galt? Du lyver jo til sjefen din,og det tviler jeg på han kommer til å like dersom han fikk vite sannheta. Ser ut til at samboeren din har påvirket deg negativt med detta kriminelle styret sitt. Lykke til,og god jul!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #22 Skrevet 22. oktober 2007 sjefen sitter i baren og drikker seg full, og ringer seg syk dagen derpå, så han har ikke mye han skulle sagt uansett. Jeg reagerer ikke negativt på responderende her som synes det er galt å lyve om grunnen til at jeg er borte fra jobb, jeg reagerer negativt på måten de bruker pekefingeren på, og kommer med slibrigheter. Å fortelle meg at jeg må stå til ansvar for hva min samboer har gjort, os v. At jeg må være voksen til å takle ubehag og problemer, når det ikke er JEG som har laget det. Det er ikke JEG som har brutt loven, men det er jeg som lider for det, for det er jeg sm kommer til å sitte alene her hjemme, å være ensom. Da syns jeg ikke noen av dere har rett til å komme å fortelle meg, at JEG må ta meg sammen, og face realiteten og problemer, som ikke jeg selv har laget. Mennesker takler ulike ting forskjellig. Vi reagerer alle ulikt. Og hvordan kan du påstå at samboeren min har påvirket meg negativt med det kriminelle styret sitt? Fordi jeg kommer med en annen grunn enn den faktiske til sjefen min om hvorfor jeg kommer tl å være borte fra jobb en dag? Kan ikke se noen paraleller der jeg, elli-karamelli. Så hvordan du ser det, må du gjerne forklare meg. Dessuten vet dere ikke hvilken"kriminell" handling samboeren min har begått en gang, så egentlig syns jeg dere brude tenke dere om før dere begir dere ut på tynn is. MEn det er jo bare bimmere i et nøtteskall å jøre sånn da. BEdreviterne.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #23 Skrevet 22. oktober 2007 Tja, spiller ingen trille for meg hva han har gjort. Men det at han faktisk får fengselstraff ,og på meg virker det som at han får litt tid også, så kan det ikke ha vært så veldig uskyldig. Du velger jo hvem du vil være med.
Serial mom Skrevet 22. oktober 2007 #24 Skrevet 22. oktober 2007 Som jeg sa; hvorfor spør du om vår mening da? Pga av din samboers lovbrudd,så lyver du på jobben om sykdom,enkelt og greit. Du sier jo selv at han er grunnen til at du blir hjemme,ikke bli sur for at noen påpeker det. Er det enkelte kriminele handlinger som er mer godtatte enn andre da,siden du sier vi beveger oss på tynn is? Er det mer lov å lyve om han har begått bedrageri,enn dersom han har ranet noen?
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2007 #25 Skrevet 22. oktober 2007 hva faen, er du kristen du eller, elli-karamelli? Det er ikke lov å lyve.. *KNEGG*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå