Mamzen Skrevet 18. oktober 2007 #26 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg ville heller ha født alene enn å ta med mamma. Vi har godt forhold, men her blir det mannen min, eller ingen. Det blir liksom for privat å ha med henne. Det føles litt som om hun skulle stå å se på når jeg har samleie eller noe i den dur...hehe. Men jeg har jo sett fødselvideoer fra USA, der hele slekta står rundt senga...så vi er jo forskjellig.
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 18. oktober 2007 #27 Skrevet 18. oktober 2007 hehe jeg spurte mor på spøk om ikke hun skulle være med på fødselen. hun hoppet opp av stolen og sa at nei HUN skulle ikke være med på noen fødsel holdt lenge med de 5 hun hadde pressa ut selv. var helt unaturlig for henne å ha vært med. Jeg er helt enig med henne. forøvrig er jeg enig med mamzen over her. for meg blir det som om mor var med da småen ble laget;-) litt for privat... men nå er jeg av den sorten som nekter at det blir filmet eller tatt bilder under selve fødselen...
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #28 Skrevet 18. oktober 2007 haha...skal vedde på at dere skriker etter mora deres under fødselen.. mamma er best uansett!
Line_78 Skrevet 18. oktober 2007 #29 Skrevet 18. oktober 2007 Kan ikke si at jeg følte det som om jordmødre, barnepleier, mamma og mannen min sto og så på at jeg hadde sex da jeg fødte nei ;-) Var i grunnen mest opptatt av å få jobben gjort. Er jo vanlig at det er andre til stede under en fødsel enn bare mannen uansett, så det bør man være forberedt på. Men selvfølgelig er det annerledes med noen som står deg nær, enn med en jordmor/barnepleier/lege som har dette som jobb :-)
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 18. oktober 2007 #30 Skrevet 18. oktober 2007 hadde ikke mor med meg på førstemann og ikke ropte jeg på henne heller:0) synes det var mer enn nok folk der inne...hehe men for all del ser ikke ned på de som velger å ha med mammaen sin inn.:0) jeg sier bare at JEG ikke hadde taklet det så bra
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #31 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg skrek ikke etter mamma'n min under første fødsel, nei!! har en flott mor og et flott forhold til henne, men da gutten kom, var det samboeren/pappa'n som var den viktigste personen i rommet, dvs jordmor og barnepleier var vel de jeg la min "lit" på :-). den store gleden da gutten kom, var det godt og dele med pappa'n først. Nå var det vi som var en familie ! Så ringte vi min mor... Hadde pappa'n ikke vært der, ville jeg gjort det "alene".
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #32 Skrevet 18. oktober 2007 Beklager ..jeg synes det er veldig upassende å ta med seg sin mor på fødslen. Men hver får gjøre som de vil.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #33 Skrevet 18. oktober 2007 Nå fikk jeg for meg bildet av en sånn gretten slarvekjerring; "Nei, sånt syns jeg ikke noe om altså. Folk må nå få gjøre som de vil, MEN...." He he, ei sånn som kritiserer alt og alle, og så "feiger ut" ved å si at alle får gjøre som de vil, for at ingen skal kunne kritisere henne for å legge seg oppi andres saker ;-) Mulig jeg bommer totalt altså, men den der hørtes så veldig sånn ut.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #34 Skrevet 18. oktober 2007 upassende å ha med mammaen???nei nå for du gi deg.ville aldri hatt henne med selv men det er da opp til hver enkelt fødende og hennes mamma!!!man skal nå ikke bry seg om så mye rart!! og roper på mamma??nei du jeg har aldri skreket etter en ting det har jeg ikke hatt ork til.var igrunn forbannet for hun ringte meg hele tiden og maste.akkurat som barna kom fortere ut på den måten! ville helst sluppet å ha med mann min å,han er bare til forstyrrelse,men da ble han sur gitt når jeg nevnte det for han. ta med hvem dere vil dere damer om det så er ditt søskenbarns kusines bestemors onkel....
pandabjørn Skrevet 18. oktober 2007 #35 Skrevet 18. oktober 2007 Nei min mamma skal ikke være med om jeg skullle føde normalt! ikke hadde hun villet det heller... men når jeg leser om hun på 36 år som skal ha med mamman sin da begynner jeg å lurer litt! har du ikke mann som kan være med deg i steden??? hadde du vært 20 så skulle jeg ikke sagt noe, men når man begynner å nærme seg 40 år og skal ha med morra si på fødelen, det synes jeg ikke passer seg hadde det ikke vært bedre med ei venninne som er på aldern med deg?
is_rose *overtid* Skrevet 18. oktober 2007 #36 Skrevet 18. oktober 2007 Denne gangen blir det nok ikke aktuelt å ta med mamma. Dette er første barnet til samboeren min og da vil jeg at vi skal være alene (jeg har en fra før). Jeg og min søster er adoptert. Mamma og pappa kunne ikke få barn selv, har prøvd å involvere mamma i svangerskapene mine siden hun ikke har vært gravid selv. Forrige gang fikk hun komme inn på fødestuen ca 1 time etter fødsel noe hun satte stor pris på (hun var på klubb i nærheten). Hvis vi bestemmer oss for å få ett barn til en gang har jeg tenkt å spørre om hun vil være med på fødselen. Men bare hvis det er greit for samboeren min.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #37 Skrevet 18. oktober 2007 He he, vittig hvor sneversynte og fordømmende enkelte her inne er! Hvorfor må alle andre gjøre akkurat som dere selv? Dere tar jo ikke skade av om noen har med andre enn barnefaren under fødsel, enten i tillegg til eller i stedet for ham dersom han ikke kan, så hvorfor har dere egentlig en mening om hvordan andre gjør det?
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 18. oktober 2007 #38 Skrevet 18. oktober 2007 Mor får ikke være med! Da hadde jeg heller hatt med ei venninne eller den ene svigerinna mi om ikke mannen kan. Men mor, nei. Vi har et godt og åpent forhold, men jeg vil ikke ha henne med på slike ting. Ei heller en vanlig undersøkelse hos lege. Og vi kommer heller ikke til å ringe rundt og fortelle at nå er vi på vei til sykehuset. De får beskjed når ungen er født.
Teltpluggen Skrevet 18. oktober 2007 #39 Skrevet 18. oktober 2007 Om sambo av en eller annen grunn ikke kunne vært med så hadde mamma vært "andrevalget".. Hun har vært gjennom 5 fødsler med 6 barn, og har vel egentlig vært det meste av fødselstyper. Både kjappe, treige, keisersnitt og det som følger med. Kunne egentlig kanskje tenke meg å ha henne med uansett, men det blir nok bare meg og sambo, noe som jo er HELT flott:) Ja.. jeg er ung OG førstegangsfødende:P
twoboys & a girl Skrevet 18. oktober 2007 #40 Skrevet 18. oktober 2007 Mamma ville være med sist, men det ville ikke jeg. Men hadde søstren min og samboerne min med da. Nå blir det bare meg og sambo, litt lettere å bare forholde seg til en.
Lisajenta Skrevet 18. oktober 2007 #41 Skrevet 18. oktober 2007 Hei der Linnea! Jeg er 36 år, førstegangsfødende og skal ha med samboer og MAMMA på fødselen!!! For meg er det så deilig å ha mamma med meg fordi hun har et veldig naturlig forhold til dette med fødsel og kropp - hun har hele roen fordi hun selv har født 4 ganger. Tenk -jeg får lov til å dele den viktigste dagen i mitt liv med de to jeg er mest glad i. Samboeren min synes det er helt ok at mammma er med fordi de to er fantastisk gode venner og hvis han trenger en pause eller synes det blir for tøft så kan han bare gå ut i den vissheten om at jeg har noen hos meg. Jeg har sagt til min samboer at han trenger ikke gjøre noe eller være vitne til noe han selv ikke vil. Å ta med en veninne på min egen alder -aldri i livet. Da er det faktisk mer naturlig å ha med mamma. Vi kunne fint ha klart oss alene, uten mamma men, dette kommer til å bli like stort for henne som for oss og da synes vi at det vil bli godt å få dele det med henne.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 18. oktober 2007 #42 Skrevet 18. oktober 2007 Hadde jeg ikke hatt mannen min ville jeg valgt en venninne eller alene. Jeg ville ALDRI tatt med moren min. Men det kommer jo helt klart an på hvordan kontakt man har med sin mor da.. Min mor ville nok blitt super glad, men for min del føder jeg heller alene da...
Krokodillemor Skrevet 18. oktober 2007 #43 Skrevet 18. oktober 2007 Hvis ikke mannen min kunne blitt med ville jeg nok vurdert å ha med min mor, men jeg er veldig glad for at jeg ikke trenger å vurdere det en gang.
Athina' Skrevet 18. oktober 2007 #44 Skrevet 18. oktober 2007 s@nder & Linnea : hadde det ikke vært bedre med ei venninne som er på aldern med deg? > Hvorfor er det bedre å ha med ei venninne? Og hvorfor i all verden passer det seg ikke og ha med mamma når jeg ikke skal ha med bf? Hadde jeg hatt det bedre om jeg hadde født helt alene, og ikke hatt noen å delt opplevelsen med i så fall? Du har det med å rakke ned på noen i forskjellige innlegg jeg har sett, men det er jo helt opp til deg. Jeg for min del er ikke komfortabel med å ha med meg ei venninne, og hvorfor skal hun i så fall være på min alder??? Å føde har ingen ting med alder å gjøre eller hvem som er med, det har med å ha med en person som man har tillit til og stoler 100% på. Og siden jeg skal ha med min datter på 12 år på sykehuset, så må jeg ha noen der som kjenner til meg og min tilstand slik at er det noe som skjer så vet jeg at min datter blir tatt vare på og forklart hva som skjer. Mamma har også jobbet på føden og hun er massør så hun er også en lindrende sjel for meg. Å knytte alder opp mot fødsel er helt på jordet! Du verden du er ett trangsynt menneske!
milla-lilla Skrevet 18. oktober 2007 #45 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg hadde tenk ha med mamman min på fødselen av lillejenta jeg. hun er barnepleier og vi har et meget godt forhold. men selvfølgelig skal sambo/pappan først og fremst være der. de skal begge få stå i mitt hodehøyde-de harforøvrifg ikeno "der nede" å gjøre. men trygt og godt-once in a lifetime(antaglig) skammer meg ikke selv i en alder av 33:o)
pandabjørn Skrevet 18. oktober 2007 #46 Skrevet 18. oktober 2007 Athina med Lucas i magen Jeg rakker IKKE ned sier bare hva jeg mener og det er to vit forskjellige ting eller hva?? og takk for at du sier at jeg er trangsynt hva er du da?? som skal ha med morra di på fødselen når du er 36 år! greit at jeg ikke skulle ha skrevet at du kan vel ha med ei venninne på din egen alder, og det er feil av meg å si at man ikke skal knytte alder opp mot en fødsel! og du jeg rakker ikke ned på forskjellige innlegg jeg sier bare hva jeg mener og det er vel lov til eller?? nå er det heller du som rakker ned på meg synes jeg!
Anele&Solstråla Skrevet 18. oktober 2007 #47 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg og barnefaren er ikke kjærester lenger...men vi har et godt forhold...så derfor skal jeg ha med han og mamma...da kan de bytte litt på. Vet jo ikke hvordan jeg vil reagere på noen ting ( førstegangs) , så synes det er betryggende å ha begge med.
Baby s'il vous plaît*HØYGRAVID Skrevet 18. oktober 2007 #48 Skrevet 18. oktober 2007 For oss blir det nok slik at mamma kommer hjem til oss og passer 4-åringen mens jeg og pappaen er på sykehuset for å få den lille prinsessen. Men hadde det vært slik at mannen min ikke kunne vært med på fødselen (noe som ikke er helt utenkelig, siden han jobber på båt), er mamma et klart førstevalg. Hun har selv gitt uttrykk for at hun gjerne blir med og jeg tror ikke jeg ville ha noen problemer med å "blottstille" meg for henne når jeg først er i gang med fødselsarbeidet. Hun trenger jo heller ikke å stå mellom bena mine og bivåne de verste scenene! Jeg ser på det som en helt kurant sak å ha med mamma på fødselen, men som noen andre sa her - mødre er jo forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #49 Skrevet 18. oktober 2007 Du skriver at det ikke passer seg å ha med moren sin på fødsel, og det er jo i grunnen å rakke ned på de som velger det da... Hva du selv ønsker for din fødsel har ingen noe med, og det var jo ikke det Athina kommenterte. Hun kommenterte den fordømmende og sneversynte holdningen du viste i innlegget ditt ovenfor de som velger å ta med moren sin på fødsel. Hvorfor er det trangsynt å ta med moren sin på fødsel når man er 36? Er det mindre trangsynt dersom man er 25? (Hva har egentlig det å ta med seg noen på sin egen fødsel med trangsynthet å gjøre i det hele tatt?)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #50 Skrevet 18. oktober 2007 For meg personlig virker det langt mer naturlig å ha med moren sin på fødsel enn en eller annen venninne. Men jeg har da ingen formening om at det ene eller andre ikke "passer seg"! He he, må være mye upassende som skjer rundt omkring i din verden, er det ikke slitsomt å være så opptatt av hvordan andre ordner sine helt private forhold som egentlig ikke angår deg i det hele tatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå