Gå til innhold

Ha med mamma på fødselen?????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange her som skal ha med sin egen mor på fødselen. For meg er dette utenkelig, selv om vi har et godt forhold. Jeg hadde blitt sprø av mange gode råd, og bekymrede miner... Ikke vil jeg at hun skal se meg sånn heller. Nei, her er det bare mannen min som får være med (forøvrig en fantastisk mann, så er det sagt :))

Er det flere som føler som meg, eller er jeg bare sær??????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal IKKE ha med mamma på fødselen.. synes det er litt for privat til det. Fødselen er forbeholdt meg og min kjære det!

Skrevet

Med fare for å tråkke noen på tærne når jeg sier det - mitt inntrykk er at de som skal ha med seg sin mor ofte er litt "yngre"

Selv er jeg passert 30 for et par år siden og det er HELT utenkelig for meg - min supre mann skal være med meg..:)

Skrevet

aldri i verden om jeg tar med mamma på føden.hverken da jeg var ung eller nå som 32 åring

Skrevet

hvis samboern min ikke kunne, hadde jeg tatt med mamma. men hun skulle fått gått ut ved eventuelle undersøkelser, og når pressingen starter.

Skrevet

Siden eg har en barnefar som ikkje vil vedkjenne seg meg eller beibien skal eg ha me meg mamma på fødselen. Eg e heller ikkje så ung, er 25, men heller ho enn sensasjonslystne venninner:P

Men eg forstår ikkje koffor man skal skrive innlegg om att man IKKJE skal ha mora si me, eg følte meg plutselig bare litt lita og dum når eg leste det.

Skrevet

Mamma er barnevakta for dei andre ho.... men om det skjer fort kan det jo fort bli ho som tar imot da.......

Skrevet

ikke føl deg sånn mie82.vi bare prater og diskuterer her.ingen ser ned på deg forde om du har med mammaen din.det er vitterlig kun ditt og din mors valg.du må ikke ta deg nær av det vi sier her.:)

Skrevet

nei, jeg er 23, og kvalifiseres som yngre? føler meg ung jaffal:) jeg hadde tatt med mamma om ikke samboern min kan. ja herrlighet. skulle omtrent tatt med hvem som helst for å slippe å gjøre det alene.

Skrevet

ville heller ikke tatt med mamma..under noen omstendigheter!

tror heller ikke at samboern ville delt det øyeblikket med henne, heller!

Skrevet

hei mie82.

Var absolutt ikke meningen å få de som har med mødrene sine til og føle seg dumme. Jeg bare lurte på om det bare er meg som ikke klarer å la min egen mor se meg i en slik situasjon. Alle skal selvfølgelig ta med de personene de vil. Det viktgste er jo at man har noen der som en stoler, -og er trygg på.

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Jeg ringte etter mamman min ( eller rettere sagt mannen min gjorde det) under fødslen av min første. Var veldig redd og følte jeg ikke fikk svar på det jeg lurte på. Derfor var det en stor trygghet å ha mamma der. Da var jeg 26 år. Med nr.2 og denne gangen med nr.3 skal hun ikke med. Da og nå skal hun være barnevakt.

Skrevet

Jeg kunne heller ikke tenke meg å ha mamma sammen med meg...Hun blir jo hysterisk av svært lite... Det er jo ikke det jeg trenger når jeg skal føde... Men alle har jo forskjellige mammaer... Så det blir jo veldig forskjellig fra person til person... Hvis ikke mamma hadde vært så hysterisk så hadde hun vært den aller beste å ha med utenom samboer... :)))

Skrevet

Nei, aldri i livet. Vi har ikke et dårlig forhold til hverandre, men det er ikke spesielt åpent for å si det sånn. Hadde heller tatt med søstra mi om sambo ikke kunne. Men kjenner ei som er 37 som skal ha med mora si og samboeren sin (første barnet deres)- så det trenger ikke bare være de helt unge heller. Var bare 18 selv da jeg fikk mitt første barn, men hadde vært heeelt uaktuelt å ha med mamma da også. Forøvrig vil hun ikke vite noe før fødselen er vel overstått, så hun hadde sikkert ikke taklet det likevel.

Skrevet

Hadde aldri vært aktuelt å ta med mamma på fødselen dersom samboer var hjemme. Ikke på tale!

MEN, så var det slik at vår første kom 25 dager før termin og DA var ikke den vordende pappaen hjemme... Så da ble det jo mamma som ble med meg på sykehuset den halvtimen det tok før alt var overstått! Ville jo ikke være der alene!!! Forøvrig så var ikke sambo hjemme da UL var heller, og den kunne ikke flyttes, så mamma var med da også og vi har et godt forhold.

Var trygg på å ha henne med, hun har født 6 barn selv uten komplikasjoner, så det var som å ha en sånn fødselshjlper med. Mamma gjorde da ikke noe annet enn å ta noen bilder siden alt gikk så raskt, men en veldig fin opplevelse for henne også å få være med på fødselen av sitt første barnebarn. Selv om jeg var 28 så er det jo noe en ikke har vært gjennom før, så jeg kan forstå de som vil ha en trygg mamma i nærheten i det minste selv om mannen er der også.

DENNE gangen SKAL sambo være hjemme, for han skal jammen ikke "få lov" til å gå glipp av alt en gang til - på godt og vondt! ;-)

Skrevet

Har hatt med mamma på begge mine fødsler, å hun skal nok være med denne gangen og....Greit å ha noen der som vet hva som skjer siden hun har jort det selv..

Skrevet

Jeg hadde med min mor å kjære med første mann, å syntes det var gått... Det var en lettelse for min del, Å som jeg sa, ingen skal i mellom bena min e å se føruten jordmora :) Å sånn bei det :) Angrer ikke på at mamma ble med nei ;)

Skrevet

Jeg er 36 år og jeg skal ha med mamma denne gangen også. Sist hadde jeg med min nå x-mann som var amerikansk og mamma,var da 24 år.

Bf vil jeg ikke ha med da vi ikke lengre har noe forhold blablablaog så da er det trygt å ha med noen som kjenner en og man har tillit til :-) Pluss at min datter på 12 år skal sitte inne på barselrommet så mamma blir springende litt frem og tilbake. Fungerer så flott atte :-)

Skrevet

forige gang orket jeg ikke tanken på at min mor skullle vært med på fødselen,var da 18 år... nå er jeg 21 og skal ha med samboer (barnefaren:)) og min mor på fødselen...

hun skal ta bilder og filme under etter fødselen:)

hun ble helt i hundre da jeg spurte henne om hun vlle være med hehe...

dette er noe hver enkelt må kjenne på selv og finne ut av hva som passer best og føles best for de:)

Skrevet

Jeg skal ha med gubben, og mamma på fødselen :)

Det var hun som spurte om det var en mulighet for at hun kunne være med.. Det blir jo mest sannsynlig eneste gang hun har mulighet til å bli med på en fødsel.. Med mindre vi skal ha fler barn. Har ingen søstre, bare en bror, og det er ikke like naturlig at hun blir med hvis hans kjæreste skal føde.

Jeg svarte ja til at hun kunne bli med med en gang.. Jeg, mamma og min samboer har et spesielt og nært forhold alle tre, så det vile nesten vært mer unaturlig å IKKE ha henne der..

Men det er jo forskjellig fra person til person :)

Skrevet

Jeg skal ikke ha med mamma'n min.'

Hadde mer enn nok med samboer og meg selv jeg. Tror kanskje samboeren min hadde følt seg litt tilsidesatt dersom mamma hadde vært med. Også synes jeg det er en veldig privat stund, da vi ser babyen vår for første gang.

Samboeren var dessuten mer enn god nok støtte sist, så stoler på han jeg :o)

Skrevet

Hvis sambo ikke hadde kunnet hadde jeg tatt med mamma!

Desverre har hun nok ikke tid, så jeg satser på at sambo er i området:P(noe han 100% er)

Skrevet

Ufff ville aldri hatt med mamma under fødsel, synes ikke det passer. Det er litt for privat selv om jeg har kjempe godt forhold til min mor,

Skrevet

Jeg er 19 år, og regnes forhåpentligvis som en av de yngre..=P Jeg kune ALDRI tenkt meg og hatt med meg mamma på fødselen. Dette er en ting mellom meg og min forlovede..

Skrevet

Hei! Dette er nok veldig forskjellig fra person til person, og selvfølgelig også avhengig av forholdet man har til moren sin. Jeg tar meg ikke nær av påstandene her om at man sannsynligvis må være blant de yngre mødrene for å ville dette, tvert i mot syns jeg det er hyggelig å bli regnet som ung mor når jeg er 29 :-D

Forstår godt at det for mange ville føles rart å ta med andre enn mannen sin, akkurat som det for mange vil være helt naturlig å ha f.eks en mor eller søster eller venninne til stede. Hos oss var det sånn første gang (i 2006) at mannen min virkelig ikke kan fordra sykehus/leger osv, og slett ikke var sikker på om han ville klare å være med på en fødsel. Vi fant ut at siden moren min hadde lyst, og har vært med da flere av søskenbarna mine ble født (i tillegg til å ha født to ganger selv), så skulle hun også være med. Så hadde mannen min en backup, og trengte ikke føle noe press på at han "måtte" være der hele tida.

For oss fungerte dette kjempefint, så vi håper både mannen min og moren min får vært med denne gangen også. Det endte jo opp med at mannen min var tilstede nesten hele fødselen. (Og jeg er slett ikke sikker på at han ville klart det hvis han hadde vært alene om å skulle være med) Det ble litt smådramatisk på slutten, da babyen måtte fort ut, og da gikk han ut noen minutter, men ble hentet inn igjen av mamma for å se babyen og meg straks alt hadde roet seg litt :-) Mamma klippet navlesnoren, noe verken jeg eller mannen min hadde det minste lyst til å gjøre ;-)

Så for de av dere som ønsker å gjøre det på denne måten, ikke la dere avskrekke fordi andre syns det er rart, det er deres eget valg! (Akkurat som ingen bør la seg presse til å ha med f.eks moren sin på fødselen dersom de ikke ønsker det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...