☆Pacific sunset☆ Skrevet 16. oktober 2007 #51 Skrevet 16. oktober 2007 Vi gir 200,- når det er innsamlingsaksjoner.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 16. oktober 2007 #52 Skrevet 16. oktober 2007 Vet du hva jeg støtter de jeg, for hiv/aids er en fryktelig sjukdom. Stakkars alle barn som har den sykdommen, det er faktisk barn i Norge også som har hiv/aids, det er mange som er så naive at de tror at barn her til lands ikke har det. Men mange barn fra andre land som Burma osv kan ha det når de kommer hit
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 16. oktober 2007 #53 Skrevet 16. oktober 2007 Alle kan ikke gi til alle...noen velger å støtte den organisasjonen, andre en annen...men kommer d en bøssebærer på døren min, slenger jeg alltids i noe penger...er jo ikke akkurat ofte d er innsamlinger hvor d kommer bøssebærere rundt...skjer vel sånn omtrent en eller to ganger i året....hadde d vært hver dag hadde d vært noe annet... Utenom d, støtter jeg en organisasjon fast hver mnd...
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #54 Skrevet 16. oktober 2007 Lilly79: jeg syns det er kjempe fint at du står for det du sier. At du ikke har penge til å gi bort nå, så har du ikke. Ingen kan tvinge deg til å gi bort penge du ikke har råd til. Jeg selv har også veldig dårlig råd denne mnd, men velger kanskje å gi noen kr. Ellers donere jeg penge til sos-barnebyer når jeg har penge, og det er ikke så veldig ofte uheldigvis.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 16. oktober 2007 #55 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg skal ihvertfall gi litt, har ikke god råd nå, men jeg skal da ihvertfall gi en 20 kroning. Alle monner drar sa musa da hun pissa i havet. Jeg har dessverre dårlig råd nå som vi bygger hus. Men jeg skal gi litt til de bøssebærerene som kommer på døra nå før jul og til frelsesarmeen da. Men de kommer jo aldri på døra. Så det får vel bli en av disse grytene deres jeg gir litt da.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 16. oktober 2007 #56 Skrevet 16. oktober 2007 Hvis man skal gi 20 kr til hver eneste organisasjon som "tigger" kan man jo bare tenke seg hvem vei det bærer, det blir RIMELIG mye penger.... Man må rett og slett tenke på hva man ønsker å støtte, og heller gi en slant til de.... Man kan ikke gi til alle... Da må man tilslutt rett og slett gå rundt med bøsse og samle inn penger til seg selv, fordi man har gitt bort alt.... Nei, gi til de DU syntes trenger det.... Organisasjonene får inn masse penger alikevel... Ikke veit vi hvor mye disse barna FAKTISK får heller...
RompeRock Skrevet 16. oktober 2007 #57 Skrevet 16. oktober 2007 "Gi til de DU synes trenger det"?? Dersom man synes at barn som på en eller annen måte blir rammet av HIV/AIDS ikke trenger det, er det noe galt i topplokket på deg! Og jeg tror nok vi kan stole på at UNICEF er en seriøs og velorganisert organisasjon, som nok sørger for at pengene kommer barna til gode Jeg sier ikke at man må gi noe på søndag, men jeg synes det er ille at man ikke kan avse 20-50 kroner, til tross for at man i tillegg har et eller flere fadderbarn eller hva annet man nå skylder på. Og det at organisasjonene får inn masse penger uansett... Vel, hadde alle hatt samme tankegang som enkelte her inne, hadde de ikke fått inn mye.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 16. oktober 2007 #58 Skrevet 16. oktober 2007 Huff sier jeg bare.... Jeg mener da ikke at de trenger det.... Men om man skal gi penger til ALLE organisajoner har man jo ikke penger igjen til seg selv og sine barn.... Fint hvis du har penger å gi, når andre faktisk ikke har mulighet.... Ikke noe værre enn det:) Folk må da få gi til hvem de vil:)
solstråle69 Skrevet 16. oktober 2007 #59 Skrevet 16. oktober 2007 ananas biter; vet du hvor mye av skattepengene vi betaler av lønna vår som går til bistand? Vet du hvor mye av de pengene du gir til div aksjoner som går direkte til barna? Synes du burde holde deg for god til å påstå at det er noe galt i topplokket til folk + at du synes det er ille at ikke alle kan avse 20 - 50 kroner til en innsamling. Jeg har også nok til å kunne gi, men ærlig talt - det er opp til hver enkelt, og ikke alle har råd til å avse 20 kroner!
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #60 Skrevet 16. oktober 2007 Bøssebærer kan jeg ikke være, men jeg skal ha penger klar til det ringer på døra:-)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #61 Skrevet 16. oktober 2007 Har ikke alle råd til å avse 20 kroner, synes jeg rett og slett dere prioriterer pengene helt feil!!!! og det mener jeg seriøst!!! Selv om du er sosialklient har du råd til 20 kr. , kom ikke å si noe annet er du snill!!!!! Nå blir jeg skikkelig forbanna, bare snakk om mitt, mitt, mitt, og vårt...osv...er det så innmari vanskelig å gi fra seg litt av velferden vi har i Norge til mennesmer som ikke ikke eier nålai veggen??? Bokstavelig talt!!!!! De SULTER!!!! Skikkelig!!! og de trenger medisiner og hjelp, hvorfor kan ikke vi i Norge gi litt til de. 1 % av statsbudsjettet går til bistand... synes dere det er for mye??? Jeg synes det er ALTFOR lite, minst 5 % synes jeg er rett og rimelig!!!! Vi har det rett og slett altfor godt her i NOrge og jeg blir rett og slett flau på deres vegne når dere tør påstå at dere ikke har råd til 20 kr....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå