Gå til innhold

TV-aksjonen søndag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sammen for barn...

Ønsker å oppfordre alle til å være bøssbærere den søndagen. Ta gjerne med barna, det skal jeg. Tar kun et par timer, men det hjelper mye!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper de klarer å samle inn masse penger:-)

Men de får ikke noe av meg, man kan ikke støtte alt:-(

Skrevet

Ikke en 50 lapp engang til barn som er remmaet av HIV/AIDS?

Ale har vel råd til en 50 lapp?

Skrevet

Nei. Ikke en 50 lapp engang.

Jeg har to fadderbarn jeg støtter, og jeg støtter velforeningen her vi bor, og det holder for meg.

Flott av deg om du klarer å rekke over alle organisasjoner, det klarer ikke jeg.

Skrevet

Tanken slo meg, men jeg bor nok litt for langt unna alt til å få tilgang på en slik bøsse.

Skrevet

Jeg har faktisk ikke råd til en 50 lapp. Utrolig sært. Men det vet jo ikke folk. Kan ikke skrive i panna at jeg er fattig denne måneden heller. Så når de kommer på døra her så kommer de aldri til å tro oss når vi sier vi ikke har råd.

Oppsøkende tigging er noe herk.

Skrevet

Enig. Man gir hvis man kan.

Klart jeg synes det er forferdelig at barn lider, og ikke får medisiner, men som sagt rekker jeg ikke over alt.

Jeg har barn selv, mann og 3 husdyr som også gjerne vil være mette og friske, så de er min prioritering.

Og fadderbarna mine såklart! De har jeg faktisk hatt i 8 år!:-)

Skrevet

NOEN kroner må du ha råd til? 20 kr. da?

Barna dine går sikkert kun i merkeklær og slikt, men å gi en slant til barn i verden som ikke har detså bra er vanskelig....

Gjerrighet er noe herk...

Synes ihvertfall du bør stille som bssebærer ihvertfall..

Skrevet

Jeg går som bøssebærer og når folk sier at de støtter andre saker eller noe sånt, så tenker i hvert fall ikke jeg over det som noe negativt, så hvis du synes det er ubehagelig når de kommer kan du jo bare si det :)

Skrevet

Går liksom ikke innpå meg hva du synes skjønner du:-)

Gå med bøssa di du, og putt gjerne oppi litt selv også.

Siden du har så det monner (tydeligvis) får du slenge oppi litt fra meg også.

Skrevet

Jeg har 170 kr som skal holde to uker. Hvor mye synes du jeg burde gi, neffi?

Skrevet

Nå synes jeg du er rimelig frekk, neffi. Sannsynligvis gir lilly mer til veldedighet enn du gjør i løpet av et år gjennom å være fadder. Det å si at folk er gjerrige når de faktisk er modige nok til å si at de er fattige og ikke har råd synes jeg rett og slett er stygt.

Skrevet

20 kroner... er selv student så vet hvor vanskelig månedene kan være...

Skrevet

For deg, men du vet ingenting om hvordan det er for andre.

Skrevet

Jeg gir bort ca 6000 i året, det er nok for meg, iallefall.

Skrevet

Det ror jeg faktisk ikke hun gjør...og fadderbarn selv + at jeg ofte gir til både norsk folkehjelp, røde kors og leger uten grenser månedlig...

Jeg er student og velger å prioritere slikt i istedet for å kjøpe meg dyre merkeklær og slikt...

Skrevet

Jeg kommer til å være bøssebærer, men jeg har stor respekt for at ikke alle ønsker å gi. Noen gir pr tlf eller giro, noen har faktisk ikke penger og noen liker ikke formålet. Det må være helt greit. Selv om jeg mener dette er et godt formål og selvfølgelig ønsker at det kommer inn mest mulig penger, må andre få avgjøre hva de vil støtte.

Skrevet

Den eneste som har snakket om merkeklær på denne tråden er deg. Hvorfor antar du at grunnen til at folk har dårlig råd er at de kjøper merkeklær til barna sine?

Skrevet

Månedene er ikke vanskelige her, men man må sette grensen for giverglede en plass også.

Jeg føler jeg bidrar med mer enn nok, og hva andre gir legger jeg meg heller ikke opp i.

Men blir veldig glad når jeg ser det blir samlet inn masse penger da er det tydeligvis mange mennesker der ute som bryr seg.

Og det er viktig!:-)

Skrevet

Har absolutt ike som det monner, er student som sagt. Synes bare at når du har råd til 2 husdyr, burde du ha råd til en 50 lapp til barn....

og jeg regner ikke med du kjøper mat til dyra i vanlig matbutikk? Men i dyrebutikker hvor det er svindyrt....

Ganske jævli å tenke på at hva en pose med dyremat koster kunne ha hjulpet mange barn i et annet land....egoismen lenge leve....

Skrevet

Som sagt, jeg aplauderer deg jeg neffi;-)

Du er flink!:-)

Skrevet

Fordi Reima og Troll er de eneste merkene som er nevnte HVER dag på disse sidene....

Skrevet

Uuuu, så provoserende.

Så dyra mine som JEG har tatt ansvar for, skal sulte for at jeg skal gi til andre som jeg IKKE har ansvar for?

Du må ikke anstrenge deg så fælt neffi;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...