Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #26 Skrevet 16. oktober 2007 Er ikke ute etter å høre at jeg er flink!!!! Absolutt ikke!!!! Ønsker bare å skape litt engasjement og få dere til å innse at dere ikke behøver å gi så mye for at det hjelper!!!
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. oktober 2007 #27 Skrevet 16. oktober 2007 Tror neppe de som er fattige tar seg råd til å kjøpe sånt. Står du mellom mat og merkeklær, så kjøper du vel førstnevnte, tenker jeg. Dessuten synes jeg det er helt fjernt at du skal gjøre deg til dommer over hva folk kan og ikke kan bruke penger på.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #28 Skrevet 16. oktober 2007 Dyra dine sulter vel ikke for at du gir en 50 lapp til en god sak??
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #29 Skrevet 16. oktober 2007 Neffi: Jeg syns det er greit at du har dine meninger, men syns det er dårlig gjort å rakke ned på andre fordi de gjør ting som går imot dine prinsipper. sist gang sa du jo helt horrible ting til meg og andre pga abort, og nå er det de som ikke har råd til å gi bort penger du slenger dritt til. Du som har så medfølelse for ufødte barn og fattige i afrika, hva med å få litt medfølelse for resten av folka du møter også?
Lilly 79 Skrevet 16. oktober 2007 #30 Skrevet 16. oktober 2007 Ok, men det klarer du ikke. Jeg gir nok:-)
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. oktober 2007 #31 Skrevet 16. oktober 2007 Det hadde jeg jammen glemt, sauen. Det er den fantatiske dama der. Hun nytter det ikke å banke vett inn i skallen på, så da tror jeg at jeg gir meg i denne diskusjonen.
Lilly 79 Skrevet 16. oktober 2007 #32 Skrevet 16. oktober 2007 Jo, det vil de gjøre om jeg skal kutte ut maten til de for å støtte en god sak.
Lilly 79 Skrevet 16. oktober 2007 #34 Skrevet 16. oktober 2007 Vel, jeg blir ikke provosert. Ikke er jeg fattig heller. Og jeg kunne helt sikkert ha gitt penger til bøssebærerene, men velger altså å avstå. Kynisk? Nei. Jeg tar et valg, jeg støtter nok.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 16. oktober 2007 #35 Skrevet 16. oktober 2007 Greit at noen ikke har muligheten til å gi, men måten det blir skrivd på her virker så usympatisk...Hvor vil man hen med en settning som , de får ingenting av meg....?
Lilly 79 Skrevet 16. oktober 2007 #36 Skrevet 16. oktober 2007 Nettopp det som blir skrevet sikkert? De FÅR jo ingenting av meg. For jeg gir nok.
Diva Muffin Skrevet 16. oktober 2007 #37 Skrevet 16. oktober 2007 Ut fra et hypotetisk ståsted.. Hvis jeg skal gi 20 av mine 170 kr til de AIDS/HIV-rammede.. Hvor mye bør da folk som har (rent hypotetisk) 5000 igjen av lønna å leve på de siste 14 dagene gi?
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 16. oktober 2007 #39 Skrevet 16. oktober 2007 Kunne kanskje formulert deg litt anderledes tenkte jeg...med akkurat den settningen provoserer du, selv om det kanskje ikke var meningen....
Lilly 79 Skrevet 16. oktober 2007 #40 Skrevet 16. oktober 2007 Hvorfor iallverden skal jeg formulere meg anderledes? Det er jo det som er realiteten, om du leser alt jeg skriver, ser du jo at jeg også sier jeg håper de får inn masse penger! Misforstår du det også eller? Virker det ironisk??
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 16. oktober 2007 #41 Skrevet 16. oktober 2007 Nå har du jo piggene ute og er kun ute etter å krangle virker det som...jeg ser du har hisset opp noen her og jeg syntes den settningen virket provoserende...Slik at det er jo bare et tips fra meg om at du bør formulere deg litt anderledes...Så ser kanskje folk det du virkelig vil frem med...."Barn som lider og har det vont får ikke noe fra meg, jeg gir nok andre ganger"...samma hvor godt denne settningen er ment eller hva man vil si, så høres det usymatisk ut...syntes jeg...her er det mange kvinner med masse tankemåter vettu:)
Lilly 79 Skrevet 16. oktober 2007 #42 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har da aldri i verden skrevet "barn som lider og har det vondt får ingen penger av meg" Herlighet, hold deg til fakta da! Klart jeg hisser meg opp når jeg blir møtt med slike holdninger! Som sagt gir jeg nok.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 16. oktober 2007 #43 Skrevet 16. oktober 2007 Slik lød det for meg, når jeg leste det du skreiv...kjempebra at du gir masse, andre ganger da:)
Lilly 79 Skrevet 16. oktober 2007 #44 Skrevet 16. oktober 2007 Her skal du få kommentarene mine samlet, så det ikke stokker seg for deg. Gi meg gjerne en tilbakemelding om hvilken setning du finner mest provoserende Jeg håper de klarer å samle inn masse penger:-) Men de får ikke noe av meg, man kan ikke støtte alt:-( .................................................................................... Jeg har to fadderbarn jeg støtter, og jeg støtter velforeningen her vi bor, og det holder for meg. Flott av deg om du klarer å rekke over alle organisasjoner, det klarer ikke jeg. ................................................................................................... Tanken slo meg, men jeg bor nok litt for langt unna alt til å få tilgang på en slik bøsse. ..................................................................................................... Klart jeg synes det er forferdelig at barn lider, og ikke får medisiner, men som sagt rekker jeg ikke over alt. ..................................................................................................... Månedene er ikke vanskelige her, men man må sette grensen for giverglede en plass også. Jeg føler jeg bidrar med mer enn nok, og hva andre gir legger jeg meg heller ikke opp i. Men blir veldig glad når jeg ser det blir samlet inn masse penger da er det tydeligvis mange mennesker der ute som bryr seg. Og det er viktig!:-)
Gjest Hello Alicja, are you a car? Skrevet 16. oktober 2007 #46 Skrevet 16. oktober 2007 Har man 5000 må man MINST gi 500 .. Hvorfor er det så vanskelig for deg neffi, at noen velger å gjøre annerledes enn deg? Hvor får du det med merkeklær fra? Burde du ikke være glad for Lily gir i det hele tatt? Eller er det rett og slett sånn at når du mener noe skal alle mene det samme hvis ikke finner du det godt å slenge så mye drit du kan ?
silhah og emilie Skrevet 16. oktober 2007 #47 Skrevet 16. oktober 2007 neffi: get a grip seroøst flott at du er engasjert og vil gi..men du trenger ikke å være frekk mot de som velger bort akkurat denne saken skal vi gi 20 kr til hver enste sak eller??? aner du hvor mye penger det blir
Lilly 79 Skrevet 16. oktober 2007 #48 Skrevet 16. oktober 2007 Takk til deg, Hello Alicja, are you a car? :-) Virker som om folk tror jeg er direkte ond som ikke skal gi.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 16. oktober 2007 #49 Skrevet 16. oktober 2007 Kanskje den med at, "de får ikke noe av meg"....Tydelig at du føler deg veldig truffet av et eller annet...side du henger deg så veldig opp...jeg vil bare få sagt før jeg ender mine bidrag i denne sammenheng, at jeg syntes det er veldig bra at du bidrar til å hjelpe andre mennesker som er værre stilt en deg selv og jeg ser du har forklart på en fin måte mange plasser her...Men forklaringen på angripet du fikk, kan kanskje være en dårlig formulert settning...? Jeg reagerte jo litt på den...kanskje andre gjorde det også....Det var det jeg skulle si i denne omgang...takk og farvell på dette innlegget
Lilly 79 Skrevet 16. oktober 2007 #50 Skrevet 16. oktober 2007 Klart jeg føler meg truffet. Hallo, du står jo å juger på meg kommentarer jeg ikke har hatt. Og da forsvarer jeg meg. Om du ikke liker det jeg skriver, er det synd for deg, jeg ser da ingen andre som reagerer på din måte her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå