Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #51 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg bryr meg svært lite om jeg blir hengt ut... Om hetsing og uthengig (av anonyme) er det de tror skal til for at jeg skal unnskylde for meningene mine, så kan de få tro det:) Nei, har aldri sagt at jeg har problemer med datteren min og at jeg mistrivdes som mamma. Men på en eller annen måte så har mange oppfattet det som om jeg er veldig bitter..... Menmen, de kan jo få tro hva de vil:)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #52 Skrevet 16. oktober 2007 Rakker ikke ned på graviditeten, men planlegging av graviditet... Og om halvparten her har en mann på 30 som tjener masse penger, så betyr ikke det at du har masse penger hvis det forholdet skulle ende.... Jeg sier meningen min, og har dere et problem med det så er det ikke mitt problem:)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #53 Skrevet 16. oktober 2007 Man vet ikke hvordan livet utløper seg - enn hva man tror. Samboeren din er 30 år og jobber... Og hva om noe skulle skje? Hvilken stabilitet har du? En god grunn til at ikke du skal starte å planlegge...? Er vel ikke akkurat jeg som skal komme opp med grunner for deg... Jeg har en haug, men jeg hetser ikke enkeltpersoner og jeg kommer ikke til å dra frem enkeltpersoner når det gjelder meningene mine. Du har åpenlyst bestemt deg - ditt valg.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #54 Skrevet 16. oktober 2007 Hormonbomber eller ei - går en grense ved hvordan man kan reagere selv som gravid. Jeg snakker ikke sukkersøtt med folk som lever i en helt annen virkelighet enn hva jeg mener er bra. Klart kjærlighet betyr mest, og økonomi.... Men livserfaring har ekstremt mye å si, det og.
Synne&TheTerminator Skrevet 16. oktober 2007 #55 Skrevet 16. oktober 2007 Ja, å noen kan vbel ha endel mer livserfaring enn andre... Jeg vet jeg har...
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #56 Skrevet 16. oktober 2007 Joda, jeg har da livserfaring jeg og, på godt og vondt. Men ikke livserfaring som kan måle seg med en på f.eks 27:) I form av ikke bare triste ting f.eks... Men generell livserfaring.
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 16. oktober 2007 #57 Skrevet 16. oktober 2007 Hvorvidt vi er klare for å bli foreldre er opp til oss ut i fra hva vi vet om vår mentale del her i livet og våres livserfaring og ønsker. angående vår aldersforskjell tror jeg dere burde tenke dere om å tenke tilbake i tid. for å putte det i perspektiv: min farmor og min avdøde farfar var det 12år i mellom de levde sammen fram til hans død for bare noen få år tilbake. og når det gjelder den setningen her så: "Kan jeg spørre hva som er så galt med å planlegge en graviditet i ung alder hvis man vet hvordan livet utløper seg framover?" så mente jeg at jeg vet når jeg er ferdig med utdannelsen og da kommer jeg ut i en allerede bestemt jobb. vi har god økonomi som sagt og JEG er den som vil være eier av huset vi kjøper. Pengene står klare inne på en konto. vi er begge gjeldsfrie. og huskjøpet vil heller ikke sette oss i gjeld. kun hvis vi velger å gå høyere enn det vi har inne på den kontoen. noe som jeg på alle måter tviler. jeg har en backup plan i tilfelle ting skulle skjært seg. og det har han å. vi har også skrevet testamente og samboeravtale med spesifikasjoner. den avtalen vil da gå over til ekteskapsavtale når vi kommer til det. bare spør i vei dere om det er noe dere lurer på så skal jeg svare. jeg tror vi kan dekke alt ett barn skal ha og vi har egen konto som vi har lagt inn penger på hver mnd til ett barn, for å ha til utsyr, skole og osv.
Grorüd.. Skrevet 16. oktober 2007 #58 Skrevet 16. oktober 2007 Er det du selv som har skrevet hovedinnlegget eller, Siklerotte? Må jo spørre!
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #59 Skrevet 16. oktober 2007 Ja, så absolutt! For det virker jo som om jeg har et enormt behov for at folk skal være enig med meg!!! ehm...
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #60 Skrevet 16. oktober 2007 Siklerotte...hvis du ikke hadde brydd deg om kritikken som du nå får her, så hadde du aldri lagt inn så mange svar. Prøver ikke å være slem, men bare en ting til ettertanke. Uansett... Når folk velger å planlegge barn har ingen andre noe med. En kan anbefale folk å vente, men en kan ikke forvente at noen følger rådene man gir. Alle må lære av egne feil, og jeg vil tippe at de aller fleste aldri angrer på at de har fått barna sine. En ting er å prøve å hjelpe andre med å velge riktig. Noe annet er å kritisere de valgene de prøver å ta.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #61 Skrevet 16. oktober 2007 Tja, tar meg ikke nær av kritikken - men jeg svarer på den:) Hadde nok svart litt annerledes hvis jeg hadde følt meg truffet:)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #62 Skrevet 17. oktober 2007 hallo siklerotte er enig med deg ,å ha barn i ung alder er ikke det beste,det er ett stort ansvar,og planlegge en grav. i ung alder,nei ,ender med at noen bare plasserer barnet hvor som helst for å få fri ut å feste.Men det går ikke jeg fikk min første da jeg var nesten 19,og selvfølgelig elska jeg ungen min over alt på jord,men er mye jeg hadde lyst til men det gikk ikke. Så folkens skjønner ikke hvorfor siklerotte skal få så mye dritt det er visst ikke alle unge mødre som vil ha gode råd SKJERP DERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #63 Skrevet 17. oktober 2007 Må bare si en ting; Det er så mange som forsvarer seg ved at de har god råd. Men når var penger nøkkelen til modenhet? Og, jeg vil ikke dra alle over en kam. Noen kan være modne i ung alder. Jeg vet ikke hvor gammel du er, Siklerotte - men du virker så absolutt moden nok. Det handler om å vite at verden ikke er i sort/hvitt - vi har grånyanser. Det handler om å være i stand til å reflektere Det handler om å se andres side av saken - ikke være så bastant Det handler om å være i stand til å gjøre de rette valgene Det handler om å være i stand til å se konsekvenser av egen handling Det handler om så mye mye mer enn penger på konto og en "utdannelse" fra videregående a la barne- og ungdomsarbeider. Men - det er ikke sagt at ingen 18- og/eller 19-åringer sitter inne med dette - men det er et faktum at svært få i denne aldersgruppen gjør det. Men som sagt - det finnes unntak - Siklerotte er et godt eksempel. Legg merke til hvordan hun skriver - aldri personhetsing (noe som veldig mange andre gjør), hun reflekterer, hun lytter - og gjør seg opp meninger Nei, alt i alt virker hun som en bra jente Liker deg!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #64 Skrevet 17. oktober 2007 må le av deg ,er mange som planlegger bryllup og hus og alt ,men livet er ikke en dans på roser ,virker som du tror det hvorfor så hastverk med å bli mamma ,hadde ventet jeg med barn du er jo nesten ett barn selv.plutelig sitter du der med baby og en hvalp ,da blir det 2 barn å passe på hund og baby. Lykke til
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #65 Skrevet 17. oktober 2007 Nei, penger har aldri vært nøkkelen til modenhet - tvert imot. Selv om mange sikkert er av den oppfatning. Jeg vil heller ikke påstå at jeg er særskilt moden eller noe slikt, jeg er helt gjennomsnittlig for min alder. Jeg har ikke dratt frem og hengt ut enkeltpersoner her, så det er viktig at det kommer frem at meningene mine er basert på et generelt grunnlag, og ikke da enkelt personer. Personlig synes jeg det er patetisk at visse personer her har et så lavt nivå av saklighet at de ser seg nødt til å legge ut usaklige og lite meningsfulle innlegg der de kan signere "anonymt". En ting er å være saklig og anonym - det kan jeg godt høre på. Det andre går med kun hus forbi. Jeg mener nå personlig at alle faktorer som kjærlighet og økonomi spiller like stor rolle i en god oppdragelse som livserfaring. En ung mor kan ha all den kjærlighet som trengs - og bedre økonomi enn mange andre eldre... Men, livserfaringen vil alltid trekke litt ned på akkurat det! Mener ikke at man ikke kan gjøre en god jobb, men jeg synes ikke det er en jobb man virkelig bør påta seg så tidlig. Enn hvor moden man føler seg, eller hvor klar. Jeg mener faktisk at man fortsatt ikke er moden selv da. En ting er planlagt, en annen ting er uplanlagt. MEN, som sagt... Opp til hver enkelt - jeg ytrer bare meningene mine, valg får andre ta selv. Jeg VET av erfaring at det er tøft, det er fullt mulig - MEN ekstremt trøft!!
Mamman til 2 Skrevet 17. oktober 2007 #66 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg synes du virker kjempereflektert og moden siklerotte og jeg er helt enig med deg!! Livserfaring har man begrenset med som 19 åring og det å PLANLEGGE barn i så ung alder tror jeg ikke er smart. Man forandrer seg jo tross alt ganske vesentlig i 20 årene. Selv er jeg 29 år og gift og kjenner at nå er vi klare for å få ansvaret for ett annet menneske -med utdannelse, jobb, penger, hus også litt livserfaring da Stå på siklerotte du er tøff!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå