Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har tre små, alle tatt med planlagt keisersnitt. Hadde aldri giddet å ligge og trykke og bæsje foran typen min, herregud. dessuten er det veldig greit å vite hvilken dag babyen kommer, så kan man planlgge alt, frisørtimer, manikyr, ferier, besøk, etc deretter. At man gidder å gå og vente og tenke- kanskje jeg skal bli mamma idag, eller kanskje om ti dager. Waste of time, spør du meg. og hvorfor ha kjempesmerter når men kan ta planlagt ks som i min erfaring er tilnærmet smertefritt og mindre risikofylt for barnet... Hilsen mor til tre små perfekte keisersnittbarn
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Å føde vaginalt er som en stor organsme! Dessuten er det ikke alle som driter, noen klarer faktisk å holde seg!!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 ehh...er faktisk bedrefor barnet å bli født vaginalt. for det første får barnet forberedt seg ved at adrenalinet stiger, og undre utdrivingen får det presset sammen lungene så at alt forstervann kommer opp. så jeg vil føde vaginalt, for det er det beste for barnet. Er heller ikke så pingle at jeg ikke tåler smerten.
Dronningen! Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 haha dette var så dumt at jeg bare er nødt til å svare. Ja jeg trykket under fødselen, men bæsje gjør vel ikke alle? Frisørtimen tok jeg en uke før termin. Manikyr/pedikyr hadde jeg kvelden før fødselen. Ferie hadde vi faktisk også selv om Flisa er født i fellesferien. Besøk/restaurant var vi på kvelden før fødselen. Er du lei deg for at du ikke fikk føde vaginalt? Er det noe du angrer på kanskje?
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 11. oktober 2007 #6 Skrevet 11. oktober 2007 Skal jeg provosere deg, HI? Fordi jeg er en skikkelig kvinne, og skapt for å føde!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Hi her. Ja dere er skikkelige kvinner. Med store flotte utvidede 'fødselskanaler' som mennene deres sikkert setter kjempe pris på. yuck. dere tror dere må ligge der som et vræltete dyr fordi dere ikke vet bedre.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Det er jo ikke sånn at mannen skal inn i fødselskanalen.... Null vræling var det også.....og null bæsj som du hentyda i hovedinnlegget. Å, ja, vi er jo dyr! Det er jo derfor vi føder:)
Dronningen! Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Håper du er klar over at våre fødselskanaler kan trenes opp til å bli fastere etter en fødsel. (Knip- knip) Hvordan skal du få strammet opp glufsa di da? Og her er det seriøse svaret på spørsmålet for hvorfor vi "gidder" å føde vaginalt.... Hva slags bivirkninger er det ved keisersnitt? Det knytter seg noen bivirkninger til bedøvelsen. I forhold til vanlig ved fødsel, er det betydelig økt risiko for infeksjon, både i livmor, bukhule og i bukveggen. Selv om man gjør forholdene så sterile som mulig, kan bakterier komme til. Infeksjonene kan bli alvorlige for mor. 6-7 prosent blir sterile etterpå - oftest på grunn av infeksjon. Risikoen for blødning er betydelig. Man kutter gjennom organer som har veldig god blodforsyning, og mange blør mye. Fire prosent av mødrene som får keisersnitt, trenger blodoverføring. Det er åtte ganger større risiko for blodpropp i forhold til vanlig fødsel. Blodproppen kan løsne og ende i lungene. Dette er en meget alvorlig tilstand hvor kvinnens liv står i fare. De fleste har noen dager med sterke magesmerter etter operasjonen. Såret gjør vondt, og tarmen er ofte slått ut og fører til kolikksmerter. Det gjør at håndtering av barnet og de viktige første dagene kan forstyrres. Hentet på NettDoktor.no
KariMari Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 Hi bærer iallefall stor preg over ikke å ha klart å føde normalt selv, så dersom du finner trøst i uttalelsene dine skal du pent få ha dem i fred for meg;-) Uff........
mam <3 Skrevet 11. oktober 2007 #11 Skrevet 11. oktober 2007 Ha, så teit du er. Dette var faktisk bare komisk. Du provoserer ikke meg med dette i allefall, selv om det kanskje var det du prøvde på.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #12 Skrevet 11. oktober 2007 Forde jeg ønsker å planlegge livet mitt litt lenger enn å vite akkurat klokkeslettet til når mitt barn blir født. Tenk å ikke kunne dra til dyreparken på ferie, for ungene ikke tåler å være i nerheten av dyr. Måtte bruke all min fritid til å vaske og utrydde absolutt de aller minste hybelkaniner, for ungene blir skikkelig syke bare ved tanken på at det kunne befinne seg i enden av garasjen. Og jeg tenker heller ikke på meg selv først, jeg tenker på mine barn. De er mer verdt enn meg, så noen få timer med litt vonter skader en ikke.
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #13 Skrevet 11. oktober 2007 Hvorfor gidde å snitte seg opp og få et stygt arr på magen, når man kan trøkke ut babyen gjennom musa (som faktisk blir akkurat som før etterpå i tilfelle noen skulle tro noe annet)?
Diva Muffin Skrevet 11. oktober 2007 #14 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg hadde også planlagt keisersnitt, det er det eneste som er forsvarlig i tidsklemma. Faktisk hadde jeg videokonferanse med jobben mens jeg lå der bak forhenget! Utrolig praktisk, anbefales.
RundLurt? Skrevet 11. oktober 2007 #15 Skrevet 11. oktober 2007 du har ikke et arr i panna like overfor hårfestet istede for på magen?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #16 Skrevet 11. oktober 2007 HI sier: "Med store flotte utvidede 'fødselskanaler' som mennene deres sikkert setter kjempe pris på. yuck." bare til opplysning så er fødselskanalen påvirket av hormoner så utvida blir man enten man føder vaginalt eller ved keisersnitt. Så vi får vel håpe at HI har jobbet godt med knipingen sin:-)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #17 Skrevet 11. oktober 2007 Hi,det er sånne latterlige mennesker som deg man ler av!!!!!!!!
Stratos med 3 barn Skrevet 11. oktober 2007 #18 Skrevet 11. oktober 2007 Ikke fatter jeg at planlagte ks er smertefrie! Jeg hadde hastesnitt sist og det var på ingen måte en smertefri opplevelse!
Monajenten Skrevet 11. oktober 2007 #19 Skrevet 11. oktober 2007 Hvorfor ? Fordi det er det beste for barnet. Og du tør tydeligvis ikke stå for dine perfekte keisersnittbarn siden du må signere anonymt.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #20 Skrevet 11. oktober 2007 He he, nå ble småpikene hissige, ja. Bare le dere, mannen min som er overlege ved et av landets største sykehus synes ikke jeg er latterlig. Det er ikke best for barnet å bli født vaginalt. Ingen av våre barn har hatt en eneste allergi eller andre startvansker. Mange barn født vaginalt får større eller mindre fødselsskader, noen ytterst få dør til og med. dette skjer ikke ved planlagt keisersnitt. Til deg rett over- det er enorm forskjell på planlagt snitt og hastesnitt- inngrepene kan ikke engang sammenlignes. Vi har tre barn, og jeg er gravid med nummer fire, så sterilitet har vi ikke sett mye til her i gården. Mannen min kan forøvrig opplyse om at et ks koster staten mye mer enn en vanlig fødsel, så leger er naturligvis mer 'positive' til vaginal fødsel av den grunn. uansett- så flott for dere at 'musa' er i fin form etter at dere trykte et menneske ut av den, og flott for meg at jeg bor i et land der jeg slipper noe slikt. Men, hver sin smak. Og tro meg- mannen min ser mange i sitt daglige arbeid som ikke har vært like heldige som dere skapte fødekvinner, som er mer eller mindre ødelagt for livet nedentil og må gå med avføringspose. De er nemlig flere enn dere tror. HI
Dronningen! Skrevet 11. oktober 2007 #21 Skrevet 11. oktober 2007 "Overlegemannen" din synes antagelig at du er mest latterlig som går ut på DIB med skryt av KS. Gi meg en lege som helst går for KS i stedet for vaginal fødsel? (Så fremt barnet ikke ligger i seteleie/andre komplikasjoner!) Hilsen en med nuperellen i orden etter naturlig fødsel.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 11. oktober 2007 #22 Skrevet 11. oktober 2007 Herregud, hørt om klysteer??? Du skal være lei deg du for at du ikke har fått oppleve en narmal fødsel, det er fantastisk opplevelse. Noe sier meg at dette innlegget bare er tull;o)
M&MH Skrevet 11. oktober 2007 #23 Skrevet 11. oktober 2007 Det er vel sånne som deg vi kaller feige, pinglete kvinnfolk...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2007 #24 Skrevet 11. oktober 2007 Noe sier meg at dere er feite, stygge og 'naturlige' alle sammen. HI
Stratos med 3 barn Skrevet 11. oktober 2007 #25 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg kan ikke tro at du er sammen med en lege! Trodde leger var velutdannede mennesker som valgte seg skikkelige kvinnfolk som også kunne være gode samtalepartnere og det ser det ikke ut for at du vet hva er.... Du er rett og slett lavmål i dine uttalelser og man sitter da ikke å kaller folk slik som du gjør! Nå er det mye mulig jeg får planlagt ks denne gang, så da skal jeg komme tilbake til det der med smerter jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå