lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 viser til mitt forrige innlegg, hvor jeg kom til skade for å si at guttungen kjeda seg så veldig. get over it... javel, så er jeg kanskje ikke så flink til å finne på leker man kan gjøre med de aller minste. men gutten har det bra! snowstorm73...syns kanskje du tok vel hardt i med den bemerkningen om at jeg bør gi bort ungen permanent.. det er vel ikke nødvendig? det er mange av dere her som syns jeg er helt forferdelig, og det er helt greit! det kan dere syns hva dere vil om, men inntil dere kjenner meg personlig, vil jeg ikke ha noe sånt om at jeg skal sette bort ungen! det er tull! det vet du, det vet jeg! jeg må bare få avklare at jeg satte ikke ingen i bhg fordi han kjeda seg, men fordi vi måtte ha plass nå uansett. vi hadde lyst til å prøve å kjøre han inn i bhg for å se hvordan det gikk, og det gikk helt fint! derfor har vi valgt å fortsette med det noen timer. ikke noen barnevernssak eller noe. dere får selvsagt mene hva dere vil om meg som satte han i bhg så tidlig, men før dere kommer hit å besøker meg og gubben og ungen, vil jeg som sagt før ikke ha noe av at dere sier jeg bør gi fra meg ungen!!
Mrs. Bouquet Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Selv om jeg ikke er enig med det i dette med å ha barnet i barnehagen så tidlig, så mener jeg at konklusjonen trekt av enkelte har gått alt for langt.
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2007 takk:) du skjønner det at jeg er ikke forferdelig for at jeg ønsker at barnet mitt skal få se på noen andre enn meg noen timer om dagen! når det er sagt, så tror jeg nok ikke jeg kommer til å gjøre det samme med neste. da har vi bedre økonomi, og jeg har planer om å ta ut 1 års perm med den babyen! så h*n kommer ikke til å begynne like tidlig i bhg, men i bhg skal h*n..
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Stakkars deg-du sliter litt med dårlig samvittighet nå tenker jeg... Siden du igjen og igjen må utdype hvor viktig det var for deg å putte ungen i bhg som 6 mnd gammel BABY... Du får aldri igjen denne tiden,så sånn sett ble alt litt trist...
Mrs. Bouquet Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg synes det er å gå altfor langt å være så ufattelig ondskapsfulle med andre mennesker som enkelte i den forrige tråden. Det høres jo ut som en bevisst misshandler barnet sitt, her er det snakk om å gi barnet noe man mener man ikke klarer selv. Selv om jeg ikke støtter det, så blir det feil å mase om å adoptere bort barnet, når mennesket ser sine begresninger og gjør det beste ut av det.
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2007 det her skal du ha assa; du har en fantastisk måte å vri det hele vanvittig godt rundt på!!! syns det er helt utrolig! lenge leve kverrulantene! hvor blir av budsjettet du skulle sette opp til meg forresten?? går slettes ikke glipp av så mye skjønner du! jeg var den første som så han krabbe, første som så han reise seg opp osv... oxo en ting til; har du ikke noe saklig og si, så trenger du ikke si noe i det hele tatt!
Polyxena Skrevet 11. oktober 2007 #7 Skrevet 11. oktober 2007 Den tråden er noe av det verre jeg har sett her inne. Greit nok at man har ulike meninger om det som tas opp, men at voksne damer og mødre blir så usaklige, ondskapsfulle og kverulerende skremmer meg!
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 11. oktober 2007 #8 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg må bare få si at jeg er helt i sjokk over måten mange har svart deg på i den andre tråden. Det er ingen her inne som kan si om du er en god eller dårlig mor for din sønn! Det vet du best selv. Er ikke sikkert de har det så bra de barna som går hjemme med en mor som sitter på data'n og dømmer andre hele dagen heller! En diskusjon er alltid spennende, men når det går over til personangrep og "mobbing" er det ikke gøy lenger. Jeg har selv vært hjemme med våre barn til de var to og tre år. Det var riktig for oss og vår familie! Jeg krever at andre skal respektere vårt valg, og jeg respektere selvfølgelig de som velger noe annet! Skjerp dere folkens!!
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #9 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg skal lage budsjett jeg vet du. Men da måtte jeg ha noen tall av dere,som jeg nevnte i den andre tråden,får vel ikke lagd budsjett uten tall???? HMMMM
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #10 Skrevet 11. oktober 2007 Hmmm... Tror kanskje hu la ut den tråden sin selv nettopp for å lage en STOR diskusjon og provosere litt. "Hva synes dere om meg da som sendte ungen i bhg som 6 mnd gammel baby..." Da ba hu om bråk selv...
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. oktober 2007 takk for deres voksne og modne svar, Polyxena og klara-q:) jeg bryr meg normalt ikke om hva folk mener om meg som person, men når det går utover hvordan jeg er med barnet mitt blir det annerledes. jeg føler ikke jeg er en dårlig mor for at jeg satte gutten min i bhg. de to første ukene var jeg der sammen med han, dro bare hjem når han sov, innimellom! den tredje uka var han hjemme med forkjølelse og etter det har han vist så godt hvor godt han liker seg der, og ser da selvsagt ingen grunn til at han ikke skal få være der noen timer. det gjør at han gleder seg mer over å se mamma/pappa, lekene sine hjemme, huset og alt annet. og mor og far har fått tatt husarbeid og andre ting som skal gjøres, og vi gleder oss desto mer til å hente barnet! vi har valgt noe annet enn de fleste, vet det er flere som har tatt samme valget som oss, å ha innkjøring i lange tider/veldig korte dager. hva som er søppel for en kan være gull for en annen! folk er forskjellig, barn er forskjellig, alle har forskjellig behov!
Mockanin Skrevet 11. oktober 2007 #12 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har lest en del av svarene du fikk i den andre og må bare si at også jeg er sjokert over hvordan folk oppfører seg. Er det virkelig så vanskelig å akseptere at andre tar andre valg enn det en selv gjør? Og må man absolutt si noe, hvorfor er det da om og gjøre og forsøke å trykke andre ned?
Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #13 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg synes det er veldig tidlig for et barn å begynne i barnehagen ved 6 måneder. Men uansett så er vi i Norge veldig heldige som kan gå hjemme med barna våre helt til de blir 1 år. Ei venninne av med fra Nederland måtte ut i jobb igjen da babyen var 3 måneder, og lille babyen måtte hos dagmamma/barnehage. I mange land er dette helt vanlig. Skal alle disse mødrene også gi fra seg barna sine da? eller velge å ikke få barn?? Synes noen av kommentarene du har fått er sterkt overdrevne. Så lenge babyen din har det godt i barnehagen og har to snille gode foreldre så må du jo få gjøre hva du synes er best.
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 11. oktober 2007 #14 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg tror på å møte andre mennesker med nyskjerighet. Dersom noen har tatt veldig forskjellige valg enn meg så pirrer det meg, og jeg får lyst å vite hvorfor og hvordan. På den måten kan man også lære en ting eller to og man blir litt rundere i kantene. Du burde prøve det en gang...
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 11. oktober 2007 joda, du har et poeng der og jeg ville vite hva folk syns om en som setter ungen i bhg så tidlig, når enkelte var så stygge mot hu som ville sette ungen i bhg når han var 9 mnd:) enkelt og greit! visste hva slags svar jeg kom til å få, men det er lov å diskutere ordentlig, uten å bli en drittunge av den skyld! tall...skrev på den forrige tråden at vi har 9000 i huslån, har oxo 3000 i bilforsikringer hver 3.måned (har to biler), har et billån (den ene streika) på 200.000 ca, som vi betaler 1500 på ca i mnd. gubben tjener ca 16.000...har hustelefon (bredbåndstlf) og selvsagt da internett på ca 400 kr, to mob'er hvor regninga pleier å ligge på 500-600 kr pr mnd. strøm pleier vi å få 7-900 kr på i mnd ca! hmm...hva mer trenger du?
Honningmelon Skrevet 11. oktober 2007 #16 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg syns det er alt for tidlig å ha barnet i bhg når de er så små, men det er for drøyt å si at man skal gi fra seg ungen pga det. Jeg er helt sikker på at du er veldig glad i barnet ditt, og vil det beste for han. Hva med i Amerika da, hvor de kun har 6 ukers permisjon? Men, jeg er uansett ikke enig i at en på 7 mnd kan kjede seg hjemme. Når de er så små er det best for de å være hjemme. Mener jeg.
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 11. oktober 2007 takk takk:) du skjønner hva jeg mener:) noen her som ønsker å vri det jeg sier 360 grader rundt og får meg til å høres ut som verdens verste menneske! og det er jeg slett ikke! vi prøvde jo bhg for å se hvordan det gikk, og når det gikk så overraskende bra, og bhg-personalet mente de hadde kapasitet osv så ble vi enig om korte dager som vi forlenger mer og mer utover til vi begge er i jobb! sjefen min fikk ungen sin for 22 år siden (tror jeg det var), da var det visst 16 ukers permisjon (om jeg husker riktig), og da måtte den ungen i bhg, og han er jaggu meg blitt et godt menneske han oxo! og om jeg velger å ha han i bhg for at han skal få litt mer utfordringer enn hva jeg klarer å tilby, så la nå det være det! jeg mener jeg har gjort det som er riktig for oss og for barnet! andre må gjerne få være uenig, men det går an å være saklig, og det er det ikke alle som er her!
* 5 om dagen * Skrevet 11. oktober 2007 #18 Skrevet 11. oktober 2007 jeg synes det er bra at du sendte barnet ditt så tidlig i barnehagen jeg, for du er tydelighvis ikke av en sånn oppfatning, at de må aktiveres hver dag...så tror ditt barn har det mye bedre i barnehagen enn hjemme hos dere.
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #19 Skrevet 11. oktober 2007 og det er helt greit! jeg respekterer din mening, og jeg skjønner hvorfor du tenker sånn! tenkte sånn før jeg oxo! gjorde jo ikke det bare for å få slappe av, selv om jeg tidvis syns det var veldig deilig å kunne sette meg ned helt alene:) og det med at han kjeder seg står jeg for, men det må du gjerne være uenig i:) men takk for det saklige, men uenige svaret! det var en sånn type diskusjon jeg ville ha igang, ikke en med bare drittslening!
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #20 Skrevet 11. oktober 2007 ja, det var det ja.....*himle, himle* igjen; før du har sett hvordan jeg er, barnet er så ville jeg ikke sagt det! det blir usaklig og dumt! barnet har det helt bra, men han trengte kanskje noen utfordringer som jeg ikke vet best hvordan å dra igang! kanksje derfor han har det så bra i bhg!
snowstorm73 Skrevet 11. oktober 2007 #21 Skrevet 11. oktober 2007 Du har rett lilletass. Det var stygt sagt av meg. Unnskyld. Burde ikke fyre meg opp så mye.
mam <3 Skrevet 11. oktober 2007 #22 Skrevet 11. oktober 2007 Vil bare si at du har fått utrolig mange ekle og stygge svar. Og en ting ang det at babyen kjeder seg hjemme forstår jeg godt, det tror jeg jammen min unge gjør også. Jeg er ikke noe flink til å aktivisere henne, rett og slett, det er vel ikke min sterke side. Jeg leker mye med henne men hun syns ikke noe av det jeg gjør er gøy. Hun er en aktiv jente som trenger 100% oppmerksomhet og full fart hele sin våkne tid, hun sitter skjeldent i ro mer enn 3 min av gangen, slik har hun vært siden hun var 6 mnd. Jeg personlig ville ikke ha satt henne i bhg ved 6 mnd alder, hun begynte når hun var 10 mnd (og det var tidlig nok i massevis, men må man så må man). Men du gjør det som funker for DERE og det syns jeg du må få lov til, nekter å tro at du er en dårlig mor, og tror neppe ungen får varige problemer av det så lenge du og pappaen er gode og kjærlige mot barnet når det er hjemme. Det er dessuten ikke alle som eeeelsker å være hjemme med barnet hele dagen hele uka, jeg er en av de. Men jeg ikke en dårlig mor pga det!
* 5 om dagen * Skrevet 11. oktober 2007 #23 Skrevet 11. oktober 2007 ja, ser at du ikke er så aktiv når det gjelder å "finne" på ting, som du kan gjøre med barnet ditt. Du er passiv, og da er det lettest å ha barnet i barnehagen. *himle,himle kan du gjerne gjøre....er ikke så usakelig som du synes det er....du lar andre oppdra ditt barn, forde du ikke gidder, klarer eller har tolmodhet til å passe ditt eget barn. Dette er min mening, så aksepter den....dust....
lilletass og meg Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #24 Skrevet 11. oktober 2007 takk for unnskyldning! skjønner at du kanskje blir litt fyra opp, hadde nok jeg oxo blitt om jeg ikke visste hvordan ungen min er;) han er helt fantastisk allikevel, men jeg klarer ikke å finne på noe til han hele tiden! sånn er det bare... hadde ganske dårlig samvittighet en stund, helt til jeg skjønte at han hadde det bra der:)
trollmamma Skrevet 11. oktober 2007 #25 Skrevet 11. oktober 2007 Har ikkje lest alle svarene du har fått her. Eg er totalt ueinig med deg i dine valg, men eg er einig med deg i at den måten mange "snakka" til deg på er totalt unødvendig. Som det å nevne barnevern og at ungen burde tas fra deg og blablabla. Det er totalt unødvendig å skrive slikt. Må være mulig å være uenige og ha ein "heftig" diskusjon uten å bli ufine. Du har min støtte i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå