Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 23. oktober 2007 #26 Skrevet 23. oktober 2007 Jeg er gravid.... Tok en ny test i dag, og den viste veldig positivt, og kontrollstreken var klar, så da er det vel ingen tvil lenger tror jeg..... Håper det er fler som kan komme med det glade budskap snart....
tayni Skrevet 23. oktober 2007 #27 Skrevet 23. oktober 2007 L.N.B gratulerer. leste tråden nedover og håpet virkelig for din skyld at du var gravid. jeg fikk tilbake mensen på fredag akkurat 4 uker siden jeg hadde ma og utskrapning. er nå klar for nye pp. håper den snart sitter igjen hos meg også
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 23. oktober 2007 #28 Skrevet 23. oktober 2007 Tusen takk for det, ble veldig glad selv også, så får bare håpe spiren klorer seeg fast denne gangen...
har4barn Skrevet 23. oktober 2007 #29 Skrevet 23. oktober 2007 L.N.B: GRATULERER!!! Nå vil vi ikke se deg her inne mer:) (bare på besøk da).
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 24. oktober 2007 #30 Skrevet 24. oktober 2007 Tusen takk for alle gretulasjonene.... Snart4barn: Skal gjøre alt jeg kan for og ikke komme inn her noe mer, men kommer på besøk da, så jeg får fulgt med på hvordan det går med dere andre, og se om alle dere snart følger med inn på 1.trim.... Masse lykke til til alle sammen:)
kattungen Skrevet 24. oktober 2007 #31 Skrevet 24. oktober 2007 Slenger meg inn her (dessverre) etter oppdaget MA 12. uke. Var på sykehuset i går. Lurer på hvor lenge dere blødde og hvor lang tid det tok før dere fikk TR igjen?? Selv om jeg ikke er sikker på når jeg vil starte opp igjen, så ønsker jeg selvfølgelig fortest mulig å bli vanlig igjen. Tenker jeg kan bli ganske stresset ved en evt. ny graviditet...uff. Men føler jeg har taklet det greit (foreløpig). Lykke til alle dere:)
kattungen Skrevet 24. oktober 2007 #32 Skrevet 24. oktober 2007 Glemte å si GRATULERER til dere gravide. Er vel litt for selvfokusert etter det som skjedde, sorry;)
Sept 76, jente nr2: 22.08.08 Skrevet 24. oktober 2007 #33 Skrevet 24. oktober 2007 Hei kattungen... Jeg kan godt svare deg på spørsmålene dine. Jeg blødde i ca 2 uker etter at jeg mistet i uke 11. Jeg mistet i begynnelsen av sept, og det gikk syv uker før jeg fikk mensen igjen... Så her er EL rett rundt hjørne, og jeg går inn i første pp.
Modesty Blaise Skrevet 24. oktober 2007 #34 Skrevet 24. oktober 2007 Ville bare stikke innom og gratulere dere MA/SA jenter som har blitt gravide igjen og ønske dere ønske lykke til videre i prøvingen. Vet ikke om dere husker meg men jeg var aktiv innom her på vårparten da jeg mistet to ganger. Var så heldig og ble gravid i sommer og er nå i min 18.ende uke. Var på ordinær ultralyd i går og alt så bra ut. :-) Hurra.
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 24. oktober 2007 #35 Skrevet 24. oktober 2007 Så koselig å lese at alt står bra til med deg!!! Ja, jeg tror vi trenger de lykkeønskningene vi kan få :-) Men det er jo håp, og det er jo du et bevis på. Masse lykke til videre i svangerskapet. Jeg for min del er i første pp etter ma'en, begynte på pergo i dag, så nå er jeg klar for at spiren sitter igjen :-)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 24. oktober 2007 #36 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg venter fremdeles på TR, en uke siden IKM og i morges var graviditetstesten helt negativ..Skal til legen i morgen for å få målt HCG i blodet, testene hjemme er jo negativ, men legen ville ha en urinprøve også.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 24. oktober 2007 #37 Skrevet 24. oktober 2007 Modesty: Så koselig og se at alt går bra med deg, jeg for min del krysser bare fingrene for at jeg er like heldig som du:) Håper alt går bra i fremtiden også Fortsatt lykke til til all dere andre inne her også, håper det snart r full klaff for dere også
så gla' Skrevet 25. oktober 2007 #38 Skrevet 25. oktober 2007 Gratulere til de nygravide, og lykke til til alle andre som går inn i nye prøveforsøk. Jeg må nok smøre meg med tålmodighet en stund til. Det er nå 17 dager siden utskrapningen, og jeg venter vel bare på tantebesøk. Men, det kan jo ta sin tid. En annen ting er at sambo mener vi ikke bør bli gravide igjen med det samme. Han er så redd for at det skal bli for mye for kroppen min, og at det av den grunn skal gå galt igjen. Jeg skjønner at han er redd. Sikkert også sliten. Har jo gått gravid i tilsammen 37 uker på et år nå, og det har ikke vært fritt for komplikasjoner og bekymringer akkurat. Men, jeg er da av den oppfatning at jeg ikke blir gravid igjen, om ikke kroppen er klar. Så, hvis sambo vil unngå en ny graviditet på det første, får han jammen ta ansvar selv. Ellers vil jeg ikke pese med el-testing, temping osv. Bare ta tingene som de kommer. Det som skjer det skjer. Siden vi har hatt ubeskyttet sex allerede, er det jo ikke godt å si om noe kan være på gang. Om 1,5 uker skal vi også til samtale på sykehuset. Da skal vi ha en gjennomgang på obduksjonsrapporten fra vi mistet vår sønn i våres. Jeg gruer meg. Selv om det er ganske sikkert at han døde av en infeksjon, er jeg så redd for at det også skal være andre grunner til at han ble så for tidlig født. På den annen side, skal det bli godt å få visshet i hva som var dødsårsaken. Huff, nå ble jeg litt trist her. Skjønner ikke hvorfor vi skal gjennom alle disse prøvelsene og nedturene. Ha en fin dag jenter. Lykke til med spirer i magen, og måtte vi alle få positive nyheter å komme med snart. Varm klem
kattungen Skrevet 25. oktober 2007 #39 Skrevet 25. oktober 2007 Takk for at du svarte meg. Ja, jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet og vente på TR. Tenker jeg innen den tid er klar til å starte opp ganske raskt, vi får se. Heldigvis har jeg en liten gutt på 14 mnd som tar opp tiden min, så det går vel ganske fort. Håper EL er i gang hos deg og at du slipper TR-besøk;) Lykke til og håper du blir gravid fort:D Og selvfølgelig at den sitter denne gangen!!!!
kattungen Skrevet 25. oktober 2007 #40 Skrevet 25. oktober 2007 Skulle liksom svare til Sept. 76:) Kom litt feil her, men det gjør vel ikke noe? He, he.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 25. oktober 2007 #41 Skrevet 25. oktober 2007 Kjære så gla`: Det blir sikkert tøft med gjennomgang av obduksjonsrapport, men kanskje godt med avklaring. Er nok ikke noe du kunne gjort fra eller til uansett!! Det prøver jeg å si til meg selv også, men den irriterende skyldfølelsen dukker opp innimellom likevel..Kroppen din blir nok gravid igjen når den er klar for det, du får bare overbevise mannen din om akkurat det:-) Nå er det 2,5 mnd siden min MA og min kropp er tydeligvis ikke klar igjen enda. Var hos legen for å ta en HCG så får vi se om noen dager hva svaret blir. Fikk TR 5 uker etter ma og hvis jeg regner 28 dager syklus så er jeg 1 uke over nå..Testene er negative, håper ikke det har skjedd igjen.Huff..Fikk jo noen svakt positive tester her for et par uker siden.. Klem til deg, og husk å holde motet oppe!
tayni Skrevet 25. oktober 2007 #42 Skrevet 25. oktober 2007 jeg kan svare på det spm du spurte om litt lenger opp. jeg blødde bare litt et par dager etter utskrapning og fikk mensen akkurat 4 uker etterpå. så jeg kom ganske raskt inn i syklusen igjen. masse lykke til.
har4barn Skrevet 26. oktober 2007 #43 Skrevet 26. oktober 2007 Har ikke så mye nytt å komme med, men vi var falt ned på side 3, så jeg får vel "dytte" litt:). Her nærmer det seg el, så nå er det bare å stå på igjen:). Har svigers på besøk i helga, så vi får være stille:) Enn dere andre? Hvordan ligger dere an i løypa?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 27. oktober 2007 #44 Skrevet 27. oktober 2007 Da kom TR, 9 dager på overtid etter vanlig 28 dagers syklus..Fant eggløsningen min på dag 23 så da var lutealfasen på 12-14 dager, så dette lover jo bra:-) Fikk jo noen svaaaake positive gravitester rundt denne tiden også, men det var nok mer skyggegreier får jeg slå meg til ro med..Går positiv inn i min 2 pp, føler jeg har litt mer kontroll over syklusen min nå *håpe, håpe*. Regnet jo ikke med at jeg hadde eggløsning så sent så jeg trodde jo jeg var gravid..
villemo* Skrevet 28. oktober 2007 #45 Skrevet 28. oktober 2007 Hei dere. Jeg sniker meg innom denne tråden jeg. Fikk anbefalt den inne på "1.trimester". Etter MA og utskrapning i går hører jeg vel hjemme her. Jeg var 8+3, og fosteret hadde vært dødt i 3 uker. Jeg synes det er forferdelig å tenke på at kroppen min ikke har reagert. Magen min vokste, og jeg fikk værre bekkenløsning i løpet av de ukene fosteret var dødt. Så rart. Det er tungt å oppleve dette. Jeg har to barn fra før og har ikke vært borti dette tidligere. I dag er jeg på siden av meg selv, og tom i både hodet og magen.... Vi hadde ønsket oss dette barnet så veldig. Men vi kommer til å prøve igjen så fort det lar seg gjøre, og etter det legen anbefaler. Men som jeg ser andre sier her, så kommer jeg nok til å være fryktelig mye bekymret. Heldigvis har jeg kjennskap til en privat kvinnelege som tilbyr tett oppfølging under svangerskap, med tidlig UL og sånne ting, så jeg kommer til å benytte meg av han. Det er godt å se at dere er mange som har opplevd det samme og har en egen tråd om dette. Lykke til til alle sammen i hver deres situasjoner.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 28. oktober 2007 #46 Skrevet 28. oktober 2007 Hei Villemo! Håper at du blir fort gravid igjen etter ma..Alltid fælt når sånt skjer..men vi får bare prøve på nytt, og tenke at naturen ordnet opp for oss denne gangen.Jeg hadde det akkurat likt som du i dagene etter ma, helt tom i hodet og kroppen og det eneste som stod i hodet på meg var å bli gravid igjen så fort som overhodet mulig..Jeg var villig til å trosse alt legene hadde sagt om venting, vet om så mange som har blitt gravid igjen og som det har gått helt fint med..men meg og mannen min ble enig om at hvis det da skulle skje igjen, ville vi bebreidet oss selv, så vi ventet til etter 1 mens før vi begynte seriøst å prøve på nytt..Denne gang hadde jeg så sent el at vi misset, så nå har jeg fått mensen for andre gang..Er egentlig bare glad til, da får kroppen gått seg til enda litt lengre.men denne prøveperioden håper vi det klaffer. For meg hjalp det å tenke at naturen ordnet opp for oss, syntes også at det var litt rart at fosteret hadde vært dødt så lenge uten at kroppen ordnet opp, men legene sa til oss at det er ganske vanlig og at det går inn under kategorien spontanabort.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 28. oktober 2007 #47 Skrevet 28. oktober 2007 Har du barn født i 2005, Villemo? Vet jeg har nicket ditt fra en eller annen plass, og så inn på profilen din at du hadde gutt på 2 år. Det har jeg også, juligutt 2005. Er det kanskje der jeg har deg fra?
villemo* Skrevet 28. oktober 2007 #48 Skrevet 28. oktober 2007 Jeg har en 98-gutt og en 04-gutt. Har vært litt inne på Babyverden også. Takk for innlegget til du andre som svarte meg også. Ja det blir litt sånn at jeg er utolmodig etter å bli gravid igjen. Det stemmer liksom ikke at jeg skal gå å være tom innvendig... Kjenner kroppen er litt "mellom to verdner". Men jeg skal følge legenes råd om å vente. Vil ikke gjennomgå dette en gang til,- hvis legene mener jeg kan minske risikoen for det ved å vente... i går ettermiddag var jeg en tur ute å handlet men mannen og guttungen min, men jeg er visst ikke så tøff som jeg tror. Orker ikke stort før jeg blir sliten, svimmel og uvel. Er det vanlig? Kroppen har jo vært igjennom en omveltning, så det er kanskje ikke rart? Hvor lang tid har det tatt før dere har følt dere i gjenge igjen etter utskrapning og MA?
tayni Skrevet 29. oktober 2007 #49 Skrevet 29. oktober 2007 hei villemo så trist at du måtte oppleve å miste. er en utrolig fæl opplevelse. min erfaring var at jeg var litt sliten og rar i kroppen noen dager etter utskrapningen selvom jeg ikke blødde noe særlig. er nok en stor påkjenning for kroppen å ga gjennom en sånn opplevelse både fysisk og psykisk. jeg blødde ut forsteret før utskrapningen så jeg hadde hadde et par dager med sterke blødninger og smerter før jeg hadde utskrapning. hadde også "veer" natten før jeg skulle på sykehuset. er forresten det værste jeg har vært med på. så jeg ble ganske sliten en periode etterpå. for meg så tok det litt tid å bearbeide alt selvom jeg var ganske raskt tilbake igjen fysisk. og det resulterte i litt svimmelhet, utrolig trøtt, hodepine og rett og slett sliten. når jeg fikk mensen igjen etter utskrapningen følte jeg at nå er kroppen i gjenge igjen og jeg er klar for et nytt svangerskap. nå blir jeg ikke lenger lei meg når jeg ser gravide o.l, men er heller spent på den nye prøve tiden vi har foran oss. dette ble visst litt langt, men håper det kunne hjelpe litt kanskje...
villemo* Skrevet 29. oktober 2007 #50 Skrevet 29. oktober 2007 Jeg også kjenner jeg blir fort sliten og trøtt. Og nå er det 3 dager siden utskrapningen... Men det kommer seg vel. Det er et veldig tema blant vennene mine om dagen dette med graviditet. Jeg kjenner 4 som er gravide nå av de jentene jeg har vært mest sammen med. Da blir det litt spesielt. Jeg må innrømme jeg synes det er vondt å se og høre om dem nå. Men det er sikkert som du sier at det blir enklere når jeg er i rute igjen med syklusen min og det får gått en stund. Noen av venninnene mine har visst ikke forståelse for hvordan det er å ha MA og utskrapning, og det er leit. Føler meg alene. Men mannen min og familien er veldig forståelsesfulle heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå