Brillemamma Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hvordan går det med alle dere? Her har vi ikke helt begynnt prøvingen igjen etter ma for en mnd siden..Orker liksom ikke stresse... Vil jo så gjerne bli gravid,men er en litt skremmende tanke også...livredd for å miste igjen om jeg blir gravid..
så gla' Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Hei Klompen&Meg! Jeg har slengt meg på denne tråden først i dag. Hadde en MA mandag, utskraping tirsdag. Var i uke 12+0. I april hadde jeg en prematurfødsel hvor vår lille gutt bare fikk leve to dager. Skrev et innlegg i den gamle tråden tidligere i dag. Skjønner så godt at tanken på å bli gravid igjen er skremmende. Det er helt naturlig at en vil være ekstra bekymret med tanke på at en kan miste igjen. Men, sånn er vi da skapt, og vi må bare klamre oss til håpet om at denne gangen vil det gå bra. Dersom du har en litt oppegående lege vil han sikkert sørge for at du får oppfølging fra sykehuset når du blir gravid igjen. Det som er litt leit med MA er jo at en ikke merker at noe er galt. En kan gå i mange uker uten å oppdage at noe er galt. Bekymringen for at noe lignende skal skje igjen, blir derfor naturlig stor. Tett oppfølging fra sykehuset vil hjelpe deg gjennom den første tiden i din neste graviditet. Lykke til når du igjen er klar :-) Snart4barn?: Takk for trøstende ord. Jeg har en fantastisk snill og omsorgsfull samboer. Sammen skal vi nok klare dette! Jeg har nesten ikke blødd etter utskrapningen, men det er jo bare to dager siden, så det kan vel komme mer, og den kan vel holde på en stund. Vi får ta det som det kommer. Jeg håper ditt neste svangerskap blir like godt som dine tre første, hvor alt var normalt. Jeg kjenner veldig godt igjen den følelsen du beskriver, hvor en ofrer alt for graviditeten på bekostning av resten av familien. Da jeg gikk gravid med veslegutten i vinter lå jeg jo på sykehuset i mange uker. Jeg er kjemperedd for å utsette mine nærmeste for noe lignende igjen. Vi må bare krysse fingrene for at det vil gå bra neste gang. Blir spennende å se om TR dukker opp nå da. Lykke til!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 11. oktober 2007 #3 Skrevet 11. oktober 2007 så gla`: Utrolig trist å lese historien din, urettferdig at du skulle måtte gå igjennom dette nå etter alt du har opplevd (leste innlegget ditt på den gamle skravletråden også). Jeg har fått bearbeidet mye følelser her på denne siden, vi er så mange som skjønner hverandre her. Lettere å skrive om det enn å snakke om det synes jeg. Jeg hadde forresten en MA i uke 19 for 2 mnd siden. Ventet med å prøve til etter første menstruasjon og nå venter jeg på å kunne teste om en knapp uke. Fant ikke eggløsningen min denne mnd så har ikke de helt store forventningene. snart4barn?: Jeg var også mye mer dårligere denne gangen enn sist..Var veldig likt som du beskrev det, karet meg for det meste på jobb, men var sykmeldt et par uker der jeg lå på sofaen og var helt ikke-fungerende. Pappaen måtte gjøre alt på hjemmebane og ha eneansvaret for 2-åringen vår..Burde vært sykemeldt hele den perioden, for etter jobben var jeg jo helt vrak og fungerte ikke i det hele tatt..men lett å være etterpå klok. Var helt seriøs når jeg sa at dette skulle jeg ikke gjennom flere ganger, men satser på at det ble sånn pga at det var noe gale den gangen.. I mitt forrige svangerskap var jeg veldig kvalm og kastet mye opp fra uke 5-6 til uke 10, men det var på en helt annen måte likevel. I uke 34 begynte blodtrykket å stige, og flere og flere symptomer på svangerskap forgiftning kom til syne. I uke 37 ble jeg innlagt med alvorlig svangerskapsforgiftning og i uke 38 ble jeg indusert (satt i gang) og en perfekt gutt kom ut på normalt vis heldigvis. Så litt dramatikk på slutten der. Jeg er bekymret for noe er "ødelagt" etter svangerskapsforgiftningen, men legen min sier at hvis en svangerskapsforgiftning kommer i neste svangerskap også, vil den alltid komme senere enn den første kom, så det vil jo si et par uker før termin for min del..så dette hadde visst nok ikke noe med det å gjøre, men du vet..det lurer seg mange rare tanker inn om hvorfor og hva som var gale..
så gla' Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Hei aug-mamma! Så trist at du opplevde MA, også så sent som i uke 19. Var det på ordinær ul de oppdaget det? Hadde fosteret vært dødt lenge? Tror det blir værre og værre jo lenger ut i svangerskapet en kokmmer, i forhold til dette å oppleve MA og SA. Klart sorgen er stor uansett når en mister, men ser at sorgen er lettere å bære nå enn forrige gang. Da var vi jo kommet til uke 25, og vi hadde så mange forventninger til livet med dette nye barnet. I stedet sitter en igjen med sorgen over at det ikke fikk leve opp, og en tenker også på alt det vi skulle oppleve og gjøre sammen med det nye tilskuddet i familien. Når jeg fikk konstantert MA nå, var det mye av den gamle sorgen over den lille gutten vår som vi mistet, som ble vel så sterk igjen, som det at det gikk galt igjen. Men, når kroppen er klar, er også vi klare for nye forsøk. Det er spennende dager for deg nå da. Når har du IKM? Jeg håper tanteskremslet holder seg langt ukka. Det kan utmerket godt ha klaffet selv om du ikke fant EL. Jeg har aldri finnet EL, men har blitt gravid likevel. Sist jeg ble gravid, hadde vi ikke en gang sex i den perioden jeg trodde jeg hadde EL, Tror ikke vi hadde sex før på dag 16, så har nok hatt en sen EL da. Krysser fingrene for at det er din tur nå. Klem
så gla' Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Hei! Tok forresten en graviditetstest i dag for å sjekke om det var noen tegn til hcg i urinen. Det var det ikke, så det betyr jo at når det blir tid for testing i forhold til IKM, kan jeg være garantert at om den skulle vise gravid, er det ikke fordi jeg fortsatt har hcg igjen etter forrige graviditet. Leste et sted at det kunne ta opptil 9 uker før hcg var ute av kroppen. Det må jo være frustrerende. Men, heldigvis ingen tegn til hcg her i huset. Var vel fordi fosteret hadde vært dødt så lenge det da. Nå er det nesten så jeg gleder meg til nye prøveperioder. Håper det ikke tar alt for lang tid til TR finner veien innom. Ha en fin dag jenter!
så gla' Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Hm...nå etter 15 min er testen svak, svak positiv. Ta en ny test om en uke eller noe da. Fikk 15 stykker i posten i dag. Kjekt å ha selv om jeg håper jeg skal slippe å ta i bruk alle.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Hei så gla`! Ja, det ble oppdaget på ordinær ul. Fosteret hadde dødd rundt uke 14. Huff, det var fælt. Ble satt i gang dagen etter ultralyden, og etter mange timer kom det ut av seg selv så jeg slapp utskrapning. Skjønner godt at det var utrolig tøft å miste igjen, men det er godt at du klarer å se fremover. Ikke så mye annet å gjøre enn å nullstille seg igjen, selv om det er tøft. Jeg hadde så mye planer etter ultralyden etter kjønnet var avslørt, og etter å få den beskjeden i trynet på ultralyd føltes alt så uendelig tomt og trist..men nå er jeg nullstilt for mange uker siden. Jeg testet også testet negativt på HCG få uker etter MA. Jeg var så dum at jeg testet 6 dager før IKM og fikk svakt positivt på Cb graviditetstest..dagen etter tok jeg den siste eggløsningstesten min, og denne var også positiv (de slår ut ved graviditet også). Dagen etter var graviditetstest negativ og samme i dag, 3 dager før IKM...Æsj altså, jeg skal aldri teste før 3 dager før IKM mer, ble jo så skuffa!! Håper TR kommer hos deg snart slik at du kommer i syklus igjen:-) Klem
så gla' Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Huff så leit med den negative testen da. Skuffelsen blir no nesten ennå større når en først har fått svak positiv. Har lest om andre som også har opplevd dette, så det lønner seg nok å vente til nærmere IKM ja. Det skal bli godt å komme i rute igjen. Noen skuffelser må vi kanskje forvente oss, men håper spiren vil sitte kjapt, og lenge. Lykke til i ny prøveperiode aug-mamma. Bruker du forresten EL tester til å finne el? Hvilke type bruker du?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Takk for det:-) Jeg har blitt gravid på første forsøk to ganger, og begge ganger har jeg brukt quick response eggløsningstester for å finne el. Denne gangen brukte jeg CB digital, fant ikke eggløsningen min, men syklus er kanskje rotete etter MA. I neste pp sverger jeg til QR igjen.hehe. Tror de fleste er fornøyd med CB digital, for da trenger en ikke tyde streker.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 Slenger meg på denne tråden her og jeg, har vært med på alle de andre, og det er godt og få råd av noen som har vært igjennom det samme som en selv... Her venter jeg igjen på TR, er 3 dager over IKM nå, men vil ikke ta en test, for er redd syklusen bare tuller med meg igjen, er jo sånn det har vert siden SAen... Men er like spent hver gang jeg er i postkassa nå, for jeg venter brav fra sykehuset, for time for og finne ut hvorfor jeg ikke blir gravid igjen, og hvorfor syklusen min er så i ulaget, så håper det kommer snart... Lykke til til alle sammen her inne, håper vi snart kan fortelle hverandre den gledelige nyheten om at vi venter en spire, og håper at den sitter i 9 mnd:)
så gla' Skrevet 17. oktober 2007 #11 Skrevet 17. oktober 2007 Hei L.N.B. Så leit at syklusen din skal være sånn i ulage. Leste i profilen din at du hadde SA i februar. Det er lenge å prøve og vente. Jeg har vel ikke mange råd å komme med. Jeg har selv hatt en MA i uke 12 nå nettopp, men jeg vet meget godt, mye om fortvilelsen og sorgen over å ikke få dette etterlengtede barnet. Det er til tider umenneskelige påkjennelser en blir utsatt for. Jeg håper du får innkallelsen til utredning snart, og at TR snarest tar turen innom, så sant det ikke er en liten spire underveis da. Så lenge tanteskremselet ikke dukker opp, lever en jo i håpet. Krysser fingrene for at spiren sitter. Lykke til!
så gla' Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 Hei igjen aug-mamma! Du har sikkert rett i at syklusen er litt ute å sykler etter MA. Det er jo bare to mdr. siden, og leser at mange har ustabil syklus etter MA/SA. Jeg har aldri funnet EL med testing, men har bare brukt disse fra billig-test. Nå tror jeg ikke at jeg orker å prøve å finne den. Har tidligere testet fra dag 8-15 uten resultat. Tror egentlig jeg har veldig sen EL, så når vi skal prøve igjen satser jeg på sex fra dag 14 og annen hver dag en periode. Jeg har tidligere nemlig blitt gravid den pp jeg minst har ventet det, altså når vi ikke har hatt sex rundt dag 12 -14. Og, jeg har alltid fått ul-termin mye senere enn mensterminen. Har jo blitt litt mer "lærd" etter å ha vært på bim snart et år, og skjønner at EL kan intreffe både før og etter dag 12-14. Men, siden jeg alltid har hatt regelmessig syklus på 28 dager, har jeg regnet med at det er i denne perioden. Nå blir det ikke noe stress før dag 14 for min del. Tror jeg...tralalla...Blir jo litt gira når det nærmer seg. Også er det dette om at NOEN blir veldig raskt gravide etter SA/MA...Nei, hva det blir er vel ikke godt å si. Alt jeg vet er at jeg er veldig klar for å prøve igjen. SNART! Håper du finner din el i neste pp med QR da, og krysser fingrene for oss alle her inne om at det snart er vår tur.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 18. oktober 2007 #13 Skrevet 18. oktober 2007 Så gla': Tusen takk for lykkeønskningen... Ja, er dr... lei av og vente og vente på TR måned etter måned, men som sagt så venter jeg spent på brev fra sykehuset, så da får vi se om de kan hjelpe meg. Tør heller ikke og teste, for jeg er så redd for og bli skuffet, for det har skjedd mer enn en gang for og si det sånn... Får håpe du også lykkes snart da:)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 så gla`: Ja vi får krysse fingrene for at spiren sitter, og at vi sammen kan stikke inn på 1.tri:-)
Sept 76, jente nr2: 22.08.08 Skrevet 22. oktober 2007 #15 Skrevet 22. oktober 2007 Jippi! Da er mensen tilbake etter MA - 3 sept, så da er det bare å bevege seg inn i første prøveperiode!!!!!! For så å håpe på en positiv test om ikke så lenge.....
har4barn Skrevet 22. oktober 2007 #16 Skrevet 22. oktober 2007 Nå er det en stund siden jeg har skrevet på denne tråden. Her har jeg gått over i 10.pp etter MA. Fikk positiv test (litt svakere enn kontrollstreken) på ikm-dagen. Likte ikke den svake testen, så jeg lot ikke gleden slippe til. Og det tror jeg var bra, for dagen etter var streken svakere, og dagen deretter var den enda svakere - og til slutt dukket tanta opp. Var foreberedt, men måtte ta meg en time hjemme før jeg kom meg på jobb den morgenen. Ja, ja. Nå tenker jeg at det er to muligheter: 1: det er som jeg lenge har fryktet, at slimhinna ikke er tykk nok til å ta i mot et befruktet egg. 2: At slimhinna begynner å bli tykkere, slik at egget nå nesten festet seg, og kanskje blir den bare tykkere? Håper selvfølgelig på det siste alternativet:) Har sendt i veg en henvisning til Aleris, og håper å få komme inn der etter hvert, slik at de kan sjekke om alt er som det skal. Aug.mamma: Kom tanta til deg også, eller? Det er trist og slitsomt når man får et håp om at endelig er spiren på plass igjen, men så får man nok et slag i trynet. ...
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 22. oktober 2007 #17 Skrevet 22. oktober 2007 Her er det intet nytt..Er 5 dager over IKM nå, har ikke testet siden IKM dagen og da var den negativ , men jeg fikk jo positivt 6 dager før IKM og denne ble altså negativ etter et par dager..Så aner ikke hva som skjer med denne tullekroppen..Begynner å bli bekymret for at jeg har hatt en tidlig MA eller noe. Ingen graviditetssymptomer, og heller ingen symptomer på at TR kommer. Tenkte å ta meg en tur til Volvat for å få tatt en innvendig ul hvis tanta ikke er kommet innen en uke..Kjentes ut som tanta kom rundt IKM, skikkelige vonde murringer, men så ombestemte hun seg gitt! snart4barn?: så koselig å høre fra deg igjen, har lurt på hvordan det gikk med deg. Håper det er det siste alternativet som er problemet og at spiren sitter snart hos deg. Hadde du veldig uregelmessige sykluser etter MA? Synes du skrev noe om det tidligere?
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 22. oktober 2007 #18 Skrevet 22. oktober 2007 Hei alle sammen. Her kommer en liten oppdatering fra meg, er nå 8 dager over IKM, og i dag fikk jeg ett innfall om og ta en CB test jeg hadde liggende... Det som var overraskende var at + tegnet var veldig veldig klart, men kontrollstreken var veldig veldig svak... Blir litt oppgitt, og vet ikke helt hva jeg skal tro, spurte etter råd på 1. trim, og mange av de mente at jeg faktisk var gravid, men jeg tør ikke og håpe og tro noe enda... Men er jo veldig typisk da at nå som jeg har fått time til utredning, så sitter spiren, huff, men men, glad for og slippe alt det styret med utredning hvis dette er sant....
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 22. oktober 2007 #19 Skrevet 22. oktober 2007 L.N.B. Håper du er gravid:-) Krysser fingrene for deg!! Det hørtes sånn ut på testen din:-)Hvilken test brukte du?
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 22. oktober 2007 #20 Skrevet 22. oktober 2007 Hei alle dere!! Har ikke vært på denne tråden siden MA'en i august. Kroppen fikset opp selv og 7 september blødde jeg ut min lille spire.... Men, i dag er jeg glad! TR er kommet på et etterlengtet besøk etter litt over 6 uker siden jeg mistet. Jeg begynner på pergo igjen denne pp, og det kan se ut til at jeg kanskje har eggløsning på bursdagen min, den 10 nov :-) Tenk hvilken bursdagsgave det hadde vært!!! Så gla', det er utrolig trist å lese historien din. Har fulgt med deg og dine innlegg. Håper at lykken smiler til deg snart. aug-mamma: Sterkt å lese om deg også. Tenk å gå helt til 19 uke og så få vite at den lille er død. Sept 76: Da er vi omtrent likt i løypa, fikk også TR i dag, etter MA 7 september. Hvordan er syklusen din når den er "normal"? Min er på ca 33 dager, er jo spent om det er kluss nå etter MA'en. L.N.B: KRYSSER FINGRENE FOR AT DU FAKTISK ER GRAVID!!! Alle dere jenter, det blir nok vår tur også etterhvert. Klem fra meg
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 22. oktober 2007 #21 Skrevet 22. oktober 2007 Tusen takk for alle lykkeønskninger, håper jo jeg å, men tør ikke og glede meg enda. Aug mamma: Jeg brukte Clear Blue testen jeg, var den som viste at jeg var gravid sist også, men da var ikke + så sterk som den var nå......
har4barn Skrevet 22. oktober 2007 #22 Skrevet 22. oktober 2007 L.N.B: Så spennende med testingen din!! Satser på at du kommer med et jublende innlegg i morgen! aug.mamma: Leste jeg noe her inne om at du kanskje hadde en svak strek likevel ????? Krysser fingrene for deg!! Kjenner selv at jeg fortsatt har dårlige dager/perioder av dagen. Særlig hvis jeg ser gravide som er ca like langt som jeg var kommet, eller babyer på ca 2-3måneder. Blir så lett å sammenligne... Håper inderlig at "klumpen" jeg har i brystet forsvinner den dagen en ny test lyser positiv mot meg.... Lykke til dere andre også!
Brillemamma Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #23 Skrevet 22. oktober 2007 Jeg har nå fått mensen igjen etter ma'en i sept.Så nå begynner prøvingen for fullt igjen her. Har blitt gravid på 1.pp begge gangene her, så håper det ikke tar så altfor lang tid nå heller! Jeg er også sånn som deg snart4barn, ser jeg en gravid person blir jeg trist, og tenker at det skulle jo vært MEG! Har også perioder der jeg ikke unner noen å bli gravid... Leser jeg her inne om folk som er blitt gravid blir jeg lei meg,istedenfor glad på deres vegne.. Er blitt en litt kynisk person etter ma'en,men føler at det er begynnt å komme seg nå. Er jo virkelig ikke sånn jeg er egentlig!! Håper at spiren sitter her, og hos dere andre om ikke så lenge!!)
Soria Moria ♥nr2 kom 1juli Skrevet 22. oktober 2007 #24 Skrevet 22. oktober 2007 heisann. Har ikke vært på denne tråden siden den først ble startet. begynner å bli en stund siden nå. Hadde en SA 2 mai,var 10 fullgåtte uker. Men nå ser den endelig ut til at vi har klart å bli gravide igjen. Fikk positiv test i morges.Ikm i går eller i dag. Så hvis alt går bra, noe det bare må gjøre,så er terminen rundt 4 juli. Så nå blir det å gå rundt å være livredd i noen uker ;-)Håper den sitter denne gangen. Sender ikke ut babyklister/støv før etter 12 uker, synes jeg trenger alt selv akkurat nå. ;-)Men dere skal få alt som blir til overs. :-D :-)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 22. oktober 2007 #25 Skrevet 22. oktober 2007 Gratulerer Soria Moria, det var kjekt å høre!!Krysser fingrene for deg! snart4barn?: Jeg får også klump i halsen når jeg ser mager og nyfødte barn, tror det er en veldig vanlig reaksjon for oss som har opplevd SA/MA. Ja, jeg fikk en veldig svak strek/skyggestrek i dag, men har ingen forventninger, er mest bekymret for at det klaffet denne mnd og at kroppen ikke vil skille seg av med det igjen..Tror jeg blir bekymra hvis jeg er gravid nå pga at det er jo ikke bra at HCG synker i starten. Min egen teori da, har jo egentlig ikke peiling..TR har ihvertfall dradd langt vekk føles det som..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå