eggedosis Skrevet 9. oktober 2007 #26 Skrevet 9. oktober 2007 Det blir hennes sak, men jeg forstår at du synes det er litt merkelig. Kan hende hun har pica på sigaretter? Vet at noen røyker 1-2 om dagen bare for at de må - selv om det er farlig. Vi får håpe at hun klarer å slutte å røyke når barnet kommer pga amming/krybbedød. Jeg kan tenke meg at hun har en grusom samvittighet, men det er ikke alltid så lett som man skulle tro å la være. Kjenner etpar jenter jeg også som bare MÅ ha en sigg en gang blant. De røyker ikke mye, men det er ille nok! Synes synd på dem, ikke for å dømme - men fordi jeg vet at de skulle gjerne latt være og lider under dette. Vi får passe på oss selv ihvertfall. Mye kaffe og sjokolade er jo også farlig! Og jeg har spist masse sjokolade i svangerskapet, dvs mye sukker som så absolutt ikke er bra det heller!
snartgift.no Skrevet 9. oktober 2007 #27 Skrevet 9. oktober 2007 Kall meg hva der vil men jeg er faktisk helt enig med oktoberjenta.. Syns det er en skam at enkelte ikke har vett nok til å stumpe røyken de 9 mnd de bærer fram et lite, forsvarsløst menneske. Mange av mine venninner har røykt under sv.skapene og jeg har ikke lagt skjul på hva jeg mener om det.
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #28 Skrevet 9. oktober 2007 Takk, -----*******------*******)) Bra det er flere som ser det sånn!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #29 Skrevet 9. oktober 2007 Oktoberjente....på profilen din står det at du er mann, født i 1920..... hm, skal vi ta innlegga fra deg seriøst eller? (hilsen ei som faktisk er ganske enig med deg;)
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #30 Skrevet 9. oktober 2007 hehe jeg endret på profilen min nettopp fordi jeg visste folk ville gå inn der for å prøve å finne ut mer... så da kan dere heller spørre meg om det er noe dere lurer på Kjekt du er enig med meg, kjekt at det fins fornuftige folk her også!
Kjukka Skrevet 9. oktober 2007 #31 Skrevet 9. oktober 2007 Nei, jeg slutta faktisk å røyke den dagen jeg fant ut at jeg var gravid... Så der tar du jææææævli feil!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #32 Skrevet 9. oktober 2007 Har også en gravid nabo. Har sett henne flere ganger spise sjokolade og drikke cola....så henne tilogmed i butikken og da kjøpte hun en 4pakkning med cola og forrige uke så jeg henne og mannen på McDonalds!!!Fyfaan, ble helt uvell jeg med tanke på hva det lille barnet skulle få i seg av sukker og faanskap. Denne gravide naboen er ganske så oppegående, så trodde alvorlig talt at hun burde vite bedre enn å ha et sånt kosthold. Stakkars barn sier nå jeg ass...... Noen som syns jeg bør ta det opp med henne? :-p
Tony Soprano Skrevet 9. oktober 2007 #33 Skrevet 9. oktober 2007 Slutta tvert å røyke da jeg ble gravid, og ikke rørt en sigg etter det. Så ikke no med det! Dette dreier seg ikke om man er "for" eller "imot" røyking i svangerskapet. Det dreier seg om at slik uttaler man seg ikke om andre mennesker. As simple as that! Du setter alle i en bås, og det går ikke. Selv om andre mennesker gjør noe du mener ikke er riktig, så gjør ikke deg til moralens forsvarer for det. Pass heller på at du gjør så godt du kan! Hjelp heller folk som røyker ved å motivere dem til å slutte, hvis de ber om råd/hjelp!
*1+1=2 små* Skrevet 9. oktober 2007 #34 Skrevet 9. oktober 2007 underholdene at du sammenligner røyk med "dårlig" mat og drikke, sier litt om hvor lite du vet! Ungen tar det den trenger, røyk klarer ikke morkaka å filtrere akkurat som alkohol, jeg har drukket cola gjennom hele svangerskapet og jeg får IKKE stor baby! Så det argumentet ditt var utrolig usaklig
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #35 Skrevet 9. oktober 2007 *blomster og bier-23.11* Det som fasinerte med hovedinnlegget var ikke røyk / ikke røyk..., det var vell heller det at man har tid og interesse til å bry seg så sykt mye med hva naboen foretar seg. At du har drukket cola gjennom hele svangerskapet er ditt problem, jeg blåser i hva folk spiser, drikker og forøvrig dytter i seg når de er gravide. Bare en liten ting: At du ikke får en stor baby, tilsier ikke at det er bra å drikke mye cola/ brus under svangerskapet....det blir å bruke samme retorikk som de som røyker.....Hvor mange kjenner ikke til folk som har røyket under svangerskapet, men som har sunne og friske barn?
*1+1=2 små* Skrevet 9. oktober 2007 #36 Skrevet 9. oktober 2007 drikker ikke mye cola, mindre enn det som er "tillat" i følge alle de "smarte" folka!
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #37 Skrevet 9. oktober 2007 å røyke er kun en egotripp! Jeg har ikke noe medlidenhet for de som røyker og "ikke klarer å slutte" når de er gravide! Hadde du syns synd på dem visst de ikke "klarte å la være" å sette heroinsprøyta? eller de ikke "klarte å la være" å drikke en flakse vin for dagen? Det er det samme! Det er rus, og barnet kan få så utrolig mange skader av det. Hjelper ikke å si at "den og den fødte et friskt barn" fordi det vet man ikke før mange år seinere! Du vet aldri om allergien, astmaen, adferdsproblemene, lese og skrive-vanskene etc til ungen din er pga at du røykte i svangerskapet. Min samvittighet er iallefall ren, og jeg er ikke flau over å si at jeg syns de som røyker med mage er likestilt med de som mishandler barna sine!!
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #38 Skrevet 9. oktober 2007 heldigvis er det ytringsfrihet i Norge! Så dermed kan jeg si akkurat det jeg vil! Er det ikke herlig? Mange land som ikke er så heldige!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #39 Skrevet 9. oktober 2007 Til oktoberjente.. Er du virkelig så tett i pappen?? Kan ikke stå med gravide som røyker?? Å med en gang noen som er uenig så er de røykere selv? Hvor gammel er du egentlig? Hjernekapasieten din tror jeg er på lavmål. Kjenner flere som har vært gravide å røyket, men det er deres sak. det er det ingen andre som har noe med. Hold de tankene for dere selv. Kjærring.................
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #40 Skrevet 9. oktober 2007 oj oj, tøffe anonym! Les resten av innleggene mine du før du uttaler deg! Om DU vil stå med gravide som røyker og på den måten vise at du syns det er helt ok, sier jo mer om deg enn om meg..
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #41 Skrevet 9. oktober 2007 Dette tok jo helt av hær !!!! Kutt ut kranglefanter!! =) 1 : Dama bestemmer selv hva hun gjør når hun er gravid ! Røyk eller ikke røyk, det har ikke en nabo noe med... 2 : Røyk kan ikke sammnlignes med heroin 3 : Man blir da ikke noe dårligere menneske om man røyker selv om man er gravid !! Stygt å antyde... 4 : Greit at du oktoberjente har "stygga" for røykere, men du har veldig sterke meninger om det som du sikkert vet, og da må du forvente å få sterke meninger tilbake igjen uansett om det er noen som føler seg truffet eller ikke.. Men dropp dette nå da jenter... =)
tuppa prøvd lenge Skrevet 9. oktober 2007 #42 Skrevet 9. oktober 2007 er litt drøyt å sammenligne narkotika og røyk eller?? det er faktisk LOV til å røyke her i landet med eller uten mage.og hadde en med mage tatt sprøyer så kommer det som regel inn profosjonelle å hjelper og det av dn enkle grunn at det ikke er lov og at det er påvist store skader på barnet. hehe....det her ble litt for dumt.....verden går litt lenger enn der nesa stikker frem.... å kalle det barnemishandling syns jeg er laaangt over streken....bruk heller tiden din å forbanne deg over de som virkelig mishandler unger! er greit å ha sterke meninger og evt bruke energien sin på det hvis man absolutt må, men for gudskyld gjør det der det trengs!
Amanda- Skrevet 9. oktober 2007 #43 Skrevet 9. oktober 2007 sorry at jeg sier det så direkte... MEN... har ikke du annet og bruke energien og tiden din på enn og ligge deg oppi hva andre gjør i sitt svangerskap???
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #44 Skrevet 9. oktober 2007 Til oktoberjente : Er det slike holdninger du vil formidle til dine egne barn? At du fordømmer de menneskene som gjør noe du ikke liker? At de ikke er verdt å snakke med? Huff, det er trist. Hva med å lære barna dine toleranse, åpenhet, empati?
tuppa prøvd lenge Skrevet 9. oktober 2007 #45 Skrevet 9. oktober 2007 oj! sorry jenter! trodde jeg var på kranglesiden! hehe
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #46 Skrevet 9. oktober 2007 Hehehe, det koster ikke meg så mye energi å skrive innpå her, men det er jammen gøy å lese svarene. Det er så utrolig latterlig å lese det dere skriver som ikke mener at røyk er skadelig. Og så provoserte dere er. Min mor røykte da hun gikk gravid med meg. Tipper det er fristende for dere å si at "ja det er derfor du er sånn" Jeg fikk senskader av det i form av heftig allergi som legen min har sagt at nok kommer av at jeg vokste opp med tobakksrøyk. Før var det ikke "farlig" og det var sinnsykt mange flere som døde i krybbedød, eller i mors liv enn det er i dag. Min søster har aldri røykt og har satt til verden tre skoleflinke barn. Min bror sin kone røykte mens hun var gravid, og deres sønn har store lese og skrivevansker. Ingen av foreldrene har det. Tilfeldig? Well, det kan man ikke vite.. men tror jeg hadde hatt litt dårlig samvittighet visst det var min sønn.. Jeg driter i hva dere gjør, men ikke søren om jeg gidder å late som det er ok å røyke i svangerskapet. Og de som tenner en røyk fremfor meg når de har stor mage, de vil jeg bare vinke hadet til og gå fra. Det gjør meg kvalm og viser hvor egoistisk folk kan være. Man klarer seg 9 mnd uten røyk. Begynn heller igjen etterpå, bedre det. Hadde dere sittet og blåst røyk i ansiktet på en liten baby? Jeg bare spør.. og hva er så forskjellen på det og å røyke med babyen i magen?
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #47 Skrevet 9. oktober 2007 til hønemor85, jeg skal lære barna mine toleranse og empati i massevis, men jeg skal også lære dem hva som er riktig og galt. Røyking i graviditeten er mishandling. Jeg håper mine barn tar stor avstand for all form for mishandling.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #48 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg er venn med noen a dere som skriver her inne, å jeg føler meg som en idiot, å vet faktisk åssn dere tenker nå, er ikke noe koselig å lese.. ja jeg røyker.. Ikke hver dag.. men litt, jeg har ikke klart å sluttet helt... å jeg er lei meg pga dette. Men jeg føler ikke for at folk skal trakke ned på andre.. å si at man misshandler noen..
Gjest Skrevet 9. oktober 2007 #49 Skrevet 9. oktober 2007 men man gjør jo det! Innse det, så slutter du kanskje du og! Tenk om babyen din får skader.. hvordan vil du føle deg da?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2007 #50 Skrevet 9. oktober 2007 fortell meg hvordan skader babyen kan ta ? ja jeg vet om kolikk å asma å alergi.. synes du kan respektere med menneskene dine bedre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå