Gå til innhold

IKM uke 43

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen alle sammen!

Hvordan går det med dere???

Huff, detter innom her hele tiden jeg nå.

Merker godt at jeg "ikke har noen å snakke med" om dette emnet, så det er godt å lese andres innlegg.

Det virker som alle er veldig oppdatert når det gjelder sin syklus og EL. Føler meg helt blank jeg gitt.. :) Har ikke kontroll på EL, og heller ikke syklus.. Men tror IKM er 23 eller 24, dersom den kommer som de 2 forrige månedene. IKM ble sen etter jeg sluttet på P-pilla, derfor falt jeg litt ut.

Derfor føelr jeg meg litt klønete..

Enn dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter:)

melder meg inn her jeg:)

jeg har el i uke 41 og ikm i uke 43..

jeg vet ikke helt når el er,men jeg har kjøpe el tester,så da får vi se:)

nå er det våres tur:)

Skrevet

Hei hei- og velkommen.

Nå er vi mange, dette blir spennende.

Lykke til til deg også .

Før deg inn i lista også *Baas¤15pp¤kom frem lille spire*, dersom du vet når du har IKM. Jeg lagde en liste også, slik at vi kan følge litt med på hvordan det går med hverandre:)

Skrevet

Hei! Jeg vil også være med på dene lista. Slutttet med prevensjon i mars og hadde en sa ikke lenge etter. Har prøvd å bli gravid siden. Heldigvis har jeg stabil syklus på 26 dager. Ikm er 28. oktober, min andre ikm denne måneden. :) Lykke til alle sammen!

Skrevet

Jeg har regna og regna, og prøvd ulike kalkulatore på nettet, og endelig funnet ut ganske sikkert at IKM nok er den 25. oktober som jeg trodde....

Tok litt tid å sette seg inn i alt for en nykomling ;)

Vondt å høre om din SA *Malise*. Håper du blir heldig nå! Lykke til!!!!!!

Skrevet

Jeg er ikke helt bombesikker på min el heller, men håper i det lengste på en syklus på 32 dager!! Hehe..

Typen skal inn og sjekke svømmerne sine på onsdag, så vi kan ikke ha sex fra idag og frem til det!! Ville jo vært typisk om jeg fikk el da..

Men men!! De lever jo en stund disse karene, så det går nok fint!

Denne syklusen SKAL det klaffe!!

Skrevet

Hei! Jeg sluttet på p-pillen i august og gikk 1 uke over ikm forrige syklus. Så jeg vet ikke om jeg har ikm i uke 42 eller 43, men den som lever får se.... Jeg er 29 år og i 2.pp. Har ingen barn fra før. Ser at vi er flere i samme båt. Spennende! Har ikke tenkt å el-teste ennå, har heller aldri prøvd det. Fortell hvordan det går! Lykke til!

Skrevet

Gikk inn på terminkalkulatoren og -beregninger og regnet ut at dersom jeg har like lang syklus denne måneden som sist, er antatt befruktning 12.okt. (ikke mange dagene til), noe som betyr at jeg da mest sannsynlig har ikm i uke 43. Dere da?

Skrevet

Hei igjen!

Jeg har el-testa i tidligere pp`er, men tror jeg holder meg unna i denne runden. Fikk aldri max utslag på dem, bare svake strek på billigtester. Ble bare irritert av det, så nå kjører vi annenhver dag, og håper på det beste.

Ellers gleder jeg meg til uke 43, håper tiden går fort! I første pp hadde jeg masssse "symptomer", men tr kom på dagen, i 2 pp ingen symptomer på hverken tr eller graviditet, og da gikk jeg 6 dager over IKM. Denne gangen er jeg derfor ikke sikker på når IKM er, men går ut i fra 28 dager, og håper på IKM og første test lørdag 27/10. Så kjedelig å ikke ha stabil syklus, det gjør liksom hele prøvingen ennå mer spennende, og det er nok spenning som det er, syns jeg.

Har gått på p-ring i 4 år, slutta i sommer, og p-piller i maaange år før den tid. Jeg har tatt en kirurgisk abort for 4,5 år siden, og håper selvsagt at det ikke vil virke inn på sjansene for å bli gravid...Huff, de tankene kommer ofte om dagen...

God søndag, det nærmer seg vel EL for noen av dere?

Skrevet

helt enig, det er nok spenning som det er fra før... :-) godt å høre at det ikke bare er meg som dropper el-testing.... Håper alt går bra med deg, "her er jeg"! Lykke til! :-)

Skrevet

Syklusen min varierer litt men beregner ikm mellom 22. og 25.oktober. Det betyr vel el en av de nærmeste dagene nå. Vi prøver ikke "hardt" enda i det hele tatt, men er spennende å følge med underveis.

Skrevet

Kjedelig å høre at noen har dårlige erfaringer med EL-tester. Vil allikevel teste det ut - ettersom vi akkurat har begynt å prøve er jeg veldig nysgjerrig. Det jeg ikke skjønner meg på er dette med såkalt "temping" som jeg leser om her. Virker veldig komplisert, men det er kanskje lett når man først er inne i det.

Ser forresten at det er flere tråder for IKM uke 43, men det er kanskje vanlig med flere parallelle tråder i forumet? Er ikke helt inne i "systemet" her ennå... ;-)

Skrevet

Hei alle sammen !

Hvordan går det.

Hjelpes, har ikke IKM før 24.oktober, men er helt tussete allerede jeg.. Sikkert litt fordi dette er nytt for meg, og jeg vil så gjerne bli gravid!!! Når vi da endelig er i gang og prøver blir jeg ganske så fokusert på dette med svangerskap og alt rundt det...

Har dere registrert dere på IKM lista for uke 43? Vi er jo så mange nå, og mange på samme dag!

*Minnie 3*

Er veldig nysgjerrig jeg også, og rimelig ny i gamet, men er så redd for at ting ikke skal fugnere. Dersom ting vil ta laaang tid for min del ønsker jeg å ha et hjelpemiddel å gå til. Så det er grunnen til at jeg avventer EL testing.

Temping driver jeg heller ikke med. Prøver ta alt litt som det kommer- selv om jeg havner her inne og leser hele tiden ;)

Men har forstått det slik at de som temper, temper hver dag før de står opp. Slik kan de registrere tempen de pleier å ha. Ved EL går tempen noe opp.... tror jeg- som sagt ikke helt inne i det jeg heller gitt..

Mulig du har skrevet det tidligere på siden, emn jeg scrolla ikke nå- hvilken pp er du i? 2pp for min del.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

jeg har ikm i uke 43.blir 2pp etter 3 saèr

håper det klaffer rimelig fort!! å att det går bra denne gang!!

hadde første dag mens 25.sept.

litt blodslim på papiret 3.okt (EL?)

usikker på syklus lengde,har hatt mens 2 ganger etter SA,da kom den etter 29 dg og 27 dg

har hatt ømme pupper siden forrige uke engang...

Skrevet

Idag merker jeg skikkelig murringer i ryggen. Merkelig.. Aldri opplevd det selv før, kun lest om andre som har hatt det!

Kjenner godt at det er noe på gang på fremsiden også. Stikkinger og murringer der også.. Godt å kjenen at det er noe som skjer!!

Hvordan er det med dere andre da? Har EL vært hos dere??

Skrevet

Jeg startet EL-testingen i dag (11 dager etter første mensdag), men ikke noe positivt resultat foreløpig... Jeg tror jeg har ca.30 dagers syklus (litt usikker ettersom jeg aldri har vært så opptatt av å telle dagene tidligere) - så det tar nok litt mer tid før det gir seg utslag på testen. I følge syklusskjemaet på bruksanvisningen skal man egentlig starte testingen 14 dager etter første mensdag dersom syklusen er på 30 dager.

Må nesten le litt av meg selv mens jeg skriver dette. Hva man ikke gjør for å bli gravid..hehe...blir nesten litt nerdete oppi det hele ;-)

Skrevet

Slenger meg på jeg også :o)

Er i 3.pp, har IKM 25. oktober. Har ikke de helt store forhåpningene om at det skal klaffe allerede etter 3 pp, er tross alt ei "gammel kjerring" på 39 år (tji-hi)

Skrevet

Hehe.. Bedre sent enn aldri!! ;)

Er det mange andre som prøver på nr 1 her???

Skrevet

Hei igjen.

*Nickeline80* - jeg prøver på nr.1. Men sambo har en storsjarmør fra før ;) Men for meg blir det såfall mitt første barn som jeg er med på svangerskapet...hm... invikla skrevet gitt.

*Stjernesmell* Jeg slutta også på pilla i august, og gikk en uke over IKM i september. Det er visstnok vanlig fikk jeg høre, samt at det visstnok er vanlig å ha veldig mange gravidsymptomer før første periode uten pille.. Det stemte fo rmin del, var skikkelig uvel, kasta opp to morgener- så kroppen trenger tydeligvis tid til å venne seg av med pilla..

Ellers- hvordan går det med dere? Mensmurringer her nå- etter det jeg har forstått her inne kan det bety EL?

Ikke helt inne i alt ennå jeg..

Dere andre???

Skrevet

EL nærmer seg vel for "ikm uke 43'erne" i disse dager. Selv er jeg fryktelig plaget med migrene dagene før EL. Klarer meg ikke uten sterke smertestillende og blir så bekymret. Har ligget rett ut siden kl 6 i morges. Skal til legen fredag. Er bekymret for at migrenemedisinen reduserer sjansen for å bli gravid og øker faren for sa. Noen med lignende erfaringer? Hadde en sa i mars..

Skrevet

Har ingen erfaring med dette selv, men dytter så kanskje noen kan gi deg svar :)

Lykke til hos legen!!!!!!

Skrevet

Hei igjen!

I går var jeg på min 2. akupunktur-time, og det er helt merkelig hvordan det "bobler" i magen når jeg ligger der med nålene..Blir helt varm liksom..Det aller beste er at jeg har en sånn ro i meg; om at dette skal skje når det skjer! Så noe godt kommer ut av det hele! Jeg har mulig EL i disse dager, men kjenner lite til no`. Pleier å få ømme brystvorter rundt disse dager, men det kan godt hende at det kommer etter EL for min del...Vi kjører annenhverdag-moro, så time will show..

Kos dere i helga da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...