Gå til innhold

Hvordan ligger dere ann på vekten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 26+4 og har lagt på meg14 kilo. er 176 høy og veide 59 da jeg ble gravid og veier nå 73 har aldri veid så mye i mitt liv og vekta stopper ikke der...den øker og øker...men jeg har trengt noen av kiloene sier jordmor.

Har en skikkelig kulemage og lite fedt på selve magen men det har lagt seg på låra, rompa og jeg har fått litt kjærlighets håndtak som man kaller det...trøster meg med at det skal være mat til minsten når h*n kommer ut...håper jeg går ned til 60 kilo igjen etter hvert (før sommeren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker. er førstegangsfødende og har til nå lagt på meg ca 6 kg. er 175 cm og var det man kan kalle normalvektig ved svangerskapsstart:) Har blitt veeldig glad i sjokolade og andre søtsaker, så hvor vekten stopper er ikke godt å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 uke her og gått opp 4 kg. Er glad for hver kg jeg går opp får da har jeg noe å gå på. En blir så fort sliten hvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 uker idag og lagt på meg 4, 5 kg, fornøyd med det:) låg på meg 32 kg med første mann, ( sykt mye..hehe) så tror ikkje det blir så mye denne gangen nei. Kan trøste de som syns de har lagt på seg mye at det gikk vekk til slutt:)hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 28+5 i dag, og har lagt på meg 4,5 kg fra utgangspunktet, men gikk ned i begynnelsen, så har lagt på med 5,8 fra uke 13, og av det er det kun 2 kg de siste 4 ukene.. Var ganske overvektig i utgangspunktet, så er glad jeg ikke går opp noe særlig, får stadig vekk høre at jeg ser slankere ut nå som gravid enn jeg har vært før (bortsett fra magen da, hehe).. Kan ikke si jeg passer på det jeg spiser heller, siden det eneste som hjelper når jeg har halsbrann er sjokoladepudding med vaniljesaus eller Zantac, og Zantac skal helst ikke tas av gravide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 uker på vei, har foreløpig ikke gått opp en eneste kilo. Gikk ned 5 kg de aller første ukene, har stått stille siden. Fornøyd med det! Gikk opp 30 kg + da jeg gikk gravid for to år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Her er det jammen mange som er veldig opptatt av vekt. Det er jo så individuellt hva man legger på seg.. Gjennomsnittelig er det jo ca 12 kg, men alikevel er det jo like vanlig å gå opp 5 som 25 kg.. Det viktigste er vel å tenke på at man spiser regelmessig og sunt og prøver å mosjonere det man orker, så får man være like flink etterpå også!!??

Lykke til med vekten deres.

 

Hilsen en som ikke er så opptatt av vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig om at det er uendelig mye fokus på vekt. Det gir noen av oss ekstra dårlig samvittighet og er en merbelastning i en tid som gravid. Vi er alle forskjellige, har ulike utgangspunkt.

 

For min del syns jeg det nesten er "flaut" å gå på vekten hos jordmor/leg. Gruer meg for hver gang. Har bekkenløsningsplager, har slitt med det siden uke 16. Måtte avslutte trening og jobb. Sover lite, kryper å bruker krykker. Ikke så lett å forbrenne kalorier da. Prøver å ha et normalt sunt kosthold, men hva hjelper det når aktivitetsnivået er minimalt?

 

Gruer meg til denne juletiden, salt mat = vann i kroppen= enda mer vektøking? Blir en jul preget av dårlig samvittighet.

 

Har gått opp fra 69 kg til 82 er 1.68 cm og 29 uker gravid.

 

Mannen min sier: du er ikke tykk, men gravid=) ja ja.........

 

Lykke til alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he... Tror det er vanskelig å beregne. Jeg er 1,75 cm høy og veide 66 kg i utgangspunktet. har alltid kunne spise hva jeg ville uten å legge på meg. Jeg hadde lagt på meg 2 kilo i uke 21, nå er jeg i uke 31 og har lagt på meg 10 kg! Er tross alt 2 mnd igjen, så regner med at vekta bare vil rase oppover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har tretten dager igjen til termin og har vært hos legen til kontroll i dag. Når jeg var der for to uker siden hadde jeg lagt på meg nesten fire kg alt i alt. De to siste ukene hadde jeg gått ned 1 1/2 kg, så jeg er faktisk snart tilbake til det jeg veide før svangerskapet. Med førstemann la jeg på meg rundt ti kilo, og noen av de hadde jeg vel fortsatt når jeg ble gravid denne gangen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering her;-) 37uker og 5 dager ute i svangerskapet. Veier nå 75,8 Veide 59 før graviditet. Altså opp 17 kg.. Hjelpe meg.....

2 uker til termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 37+3 og har gått ned mellom 3 og 4 kg. Gledet meg litt til vekta skulle øke men innser jo at det ike skjer, Lillegutt kommer om 10 dager (planlagt ks).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll forrige uke (36 uker). hadde da lagt på meg 10 kg siden første kontroll (da var jeg 10 uker). Jordmor mente det var helt vanlig. Tror ikke jeg har lagt så innmari på meg selv - men magen er rimelig stor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...