Gå til innhold

Horrible navn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på "lupp og prompefisen"

Vi tre har jo faktisk de samme navnene på barn(a) våres!! hehe. Litt artig :o)

Skrevet

Heldigvis er det oss gamle som sitter i maktposisjoner og kan velge å stryke, utvise eller ikke ansette Mirabelle Alexandra. Det er alderens privilegium.

Skrevet

Husk på at isabell og mariell skal også bli 40-årige slafsefitter en gang. Hvor fresht er det?

Skrevet

noen med større skritt enn andre! :P

ja tigergirls, det er ikke noen tvil:)

Skrevet

Nei! Jeg er ikke i nærheten av og nærme meg 40 år.. Er 24 år og det er ikke for meg "i nærheten" av 40..

Skrevet

Er da mange i førti årene som er oppgående mennesker også hehe :) heldigvis så er jo de fleste det!

Velger å tro at sug lut ikke synker så lavt og er så dum at hun velger bort en god kandidat på jobbintervjuet bare fordi hun eller han har et navn som ikke faller helt i smak hos arbeidsgiver.

Skrevet

Good bye arbeidsliv, Cato Chrisander og Maja Mariell.

Skrevet

Kan du velge det altså!? Hvorfor gjør du ikke det da, sånn nå med en gang? Se om det fungere.

Det er vi so er fremtiden vet du :o)

Skrevet

Du og skjønner vel at det er en viss forskjell når noen spør om hva en synes om det ene eller andre navnet, til at folk faktisk får seg til å si at " Herrgud, xxx og xxx er fjolle? navn, garantert å havne på strøket å selge musa si for en femmer om noen år.

Hadde mora mi sittet og snakket sånn om andre navn og mennesker med ulike navn hadde jeg blitt direkte flau.

Skrevet

haha, ja og når min lille skatt har begynt på skolen, er det den yngre garde som tar over disse maktposisjonene, du har nok gått av med pensjon for lengst! :D

Skrevet

fy så ynkelig jenter!! lavmål!! gå å smør dere en brødskive, å tenk litt !!

jada, for all del. noen navn er helt merkelige i noens ører, men ikke i alles!!

vi har alle fordommer mot ting, men ikke faen om man får lov å si dem høyt?

nei!

noen navn er rare. noen folk er rare. vi er alle forskjellige, å flott er det!!

om du mener, "huff, for et grusomt navn" - tenker du da slikt om andre ting og? som utseende-ting, som vogner, klær og sånt?

tenker du at de som kjører akkurat sånn bil er sikkert snobber, de er fattige å sånt og?

hva med å kjenne fakta før du tenker tanker?

alle mennesker bærer sitt navn med stolthet. og trøst dere med at de mest ekstreme, de har vett og forstand å få navnet sitt byttet når de blir gamle nok. for noen navn virkelig sjemmer noen. å sånn er det bare. mitt navn er grusomt!! liker best folk bare kaller meg for "du".

men å sitte å si at noen navn er så fjollete, ja, kritiser flere ting også da, luring. som en skjev nese, handicap og andre ting hos barn. for dem kan ikke gjøre noe med det!! fjott..

mami, sinnsykt så god du er å ordlegge deg!!! *applaus*

Skrevet

Hehe.. syns jeg ser det! "Mirabell, du har en god attest, en god utdaning og virker som en flott og oppegående dame. Men dessverre så liker jeg ikke ditt navn, så jobben går til Christina Helene fra sosialkontoret!" :o)

Skrevet

Og enda en ting du burde tenke på kjere sug lut :) det er kanskje Mirabelle Alexandra som kan la vær å tørke deg i ræva på en uke, glemme å gi deg angst pillene eller stappe deg full med utvannet 3 dager gammel ertesuppe når du ligger gammel og grå på sykehjemmet, forlatt av de du engang trodde brydde seg om deg. De er borte for lengst, lever glade dager på de pengene ressursterke du har tjent deg opp, KUN fordi du har et sterkt og traust norsk navn :)

Skrevet

Har prøvd å la være å kommentere til nå, men her stoppet det opp!

Hvis du sug lut, mener oppriktig og ærlig at du ikke kommer til å ansette en person pga. navnet, da sjokkerer du meg!

Jeg trodde du var en ordentlig dame, men der mistet du respekten min! (ikke det at du bryr deg, men...)

Skrevet

Jeg er 32 år og mannen min 40.Ser på oss som relativt oppegående mennesker begge to.

Men jenta vår har fått navnet Mariel og ser at vi er visst ikke helt med vi da ;-)

Vel,vi syns navnet er nydelig,og det er vel det viktigste vil jeg tro.

Kjenner kun ei til med samme navn,og hun er regnskapsfører,så ...

Navnet skjemmer ingen.

Skrevet

Ha ha ha ha ha....

Dette var jammen morsom lesing og en lystig start på dagen!

Skrevet

Hi hi hi, trodde nesten jeg var på krangle jeg nå:-)

Skrevet

Gratulerer! Du har klart å skrive det mest sjølvmotseiande innlegget eg har lest.

Skrevet

At navn og smak henger sammen er vel ingen overraskelse for noen. At så mange har så sinnsvakt dårlig smak er noe helt, helt annet. Navnevalg burde henge litt sammen med det man er, står for og hvor man kommer fra... For den som kan litt stilhistorie virker det som den jevne nordmann er på vei rett inn i barokken, lenge leve det pompøse! :-/

Skrevet

Å gode gud, kan noen lære henne og/å-regler?

Skrevet

Fasinerande at så mange går til forsvar på bakgrunn av eigne namneval, når konkrete døme på namn ikkje var nemnt i hovudinnlegget. Det førekjem meg litt som om folk skjønar at dei har bæsja på leggen vedrørande namneval, men prøvar desperat å forsvare si ære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...