overkill Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Vert sjokkert langt inn i mi besteborgarlege sjel når eg les navnedebattane på desse sidene. For å ikkje støte sarte sjeler skal eg ikkje komme med konkrete eksempel. Men stikkordet mitt er fjollete, fjollete, fjollete.
Gjest -<<- Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Her? Heh. Vært innom navnedebatten i det siste?
Gjest Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 Du glemte lavstatus, krimstatistikk, tenåringsgraviditeter og rulletobakk.
overkill Skrevet 30. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2007 Der har eg aldri vore. Får meir enn nok herlege navnetips her på skravle. No klør det i fingrane etter å kome meg eksempel, men då vert eg vel avretta.
Gjest -<<- Skrevet 30. september 2007 #6 Skrevet 30. september 2007 Det anbefales. Jeg bruker å lese høyt derfra til kona innimellom, det er nesten like populært som Little Britain.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #7 Skrevet 30. september 2007 Og Ricky Lake - og ikke engang alltid i norsk utgave.
overkill Skrevet 30. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. september 2007 Kan og tilføye prostitusjon, narkotika, hallikvirksomhet, glamourmodellering, idoldeltaking osv.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Vel, Phillip Morris kan jo glede seg over at han får avsetning i minst en generasjon til.
Diva Muffin Skrevet 30. september 2007 #10 Skrevet 30. september 2007 Jeg får nesten lyst til å gråte over å ikke ha vært innom navnedebatten før nå.
overkill Skrevet 30. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. september 2007 Hæ? Kan det bli enda verre enn her altså?
Gjest Skrevet 30. september 2007 #12 Skrevet 30. september 2007 Litt morsomt at du føler deg så høy i hatten at du kan si at navn andre velger er fjollete. Noen gang tenkt på at andre kan synes navnene til dine barn er horrible og fjollete også? Eller er det umulig siden du antagelig kun velger ressurssterke, trauste, gamle norske navn? Greit nok, det er mange navn jeg ikke ville valgt til mitt barn, men å si at navnevalg er fjollete blir så tåpelig. Man velger navn på barna som man synes er pene selv, så lenge det er navn som ikke skjemmer barnet så synes jeg ikke du eller noen andre har rett til å komme med sånne uttalelser, og nei, vanessa isabell natasja er ikke et sånt navn som vil påvirke barnet negativt. Navnet til datteren til Morten Abel derimot, hadde jeg forstått hvis du syntes var fjollete i og med at den jenta aldri kommer til å lære seg alle navnene sine selv engang.
LisaColli Skrevet 30. september 2007 #13 Skrevet 30. september 2007 ja for det er vel iiingen som skjønner hvilke navn du sikter til. slem er du. og hva heter ungen(e) din(e) da? nei DET tørr du garantert ikke å si..
LisaColli Skrevet 30. september 2007 #14 Skrevet 30. september 2007 enig med deg mami. det er underlig det der, de som kritiserer andres navnevalg sier aldri hva deres egne barn heter. men nå ble jeg nysgjerrig her, hva heter dattra til morten abel?
overkill Skrevet 30. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 30. september 2007 Litt morosamt at du kjenner deg så høg i hatten at du kan sei at navnet Morten Abel valgte til dottera si er fjollete .Han syntes nok navnet var fint. Syns ikkje du har rett til å kome med ein slik uttalelse. Så det så.
LisaColli Skrevet 30. september 2007 #17 Skrevet 30. september 2007 hun kan ikke si det, men DU kan??
Diva Muffin Skrevet 30. september 2007 #18 Skrevet 30. september 2007 Det som er fjollete er at folk må konsultere diverse fora på nett før de i det hele tatt kan ta en beslutning når det kommer til navn.
Gjest Skrevet 30. september 2007 #19 Skrevet 30. september 2007 Hvis du leser igjen så skriver jeg at jeg hadde forstått om DU hadde syntes sånne navn var fjollete, da hadde du faktisk kunne gitt en god grunn annet enn at du synes navnene er stygge. Nei, jeg ville aldri gitt datteren min 5-6 navn sånn som Abel, Men jeg regner med at de bare bruker Ella på henne til vanlig så jeg skal ikek si noe om navnevalget deres annet enn at jeg synes Ella er et pent navn!
Gjest Skrevet 30. september 2007 #20 Skrevet 30. september 2007 Jeg har 6 navn jeg, tilsammen med etternavn - hvorav 4 er fornavn... Har aldri vært noe problem... Men hva heter datteren?
overkill Skrevet 30. september 2007 Forfatter #21 Skrevet 30. september 2007 Veit ikkje. Har du spurt google?
Gjest Skrevet 30. september 2007 #22 Skrevet 30. september 2007 hun heter Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake + to etternavn da..
Gjest Skrevet 30. september 2007 #23 Skrevet 30. september 2007 Vel, det er nå engang slik at det er forsket på sammenheng mellom navn, rykte og krimstatistikk - og det er ikke fordi navnet i seg sjøl gjør deg til taper, men fordi det er forskjell på bagasjen du får med deg om du vokser opp i en familie som kaller deg x og en som kaller deg y.
FrøkenSprøken Skrevet 30. september 2007 #24 Skrevet 30. september 2007 Men jeg er såååå enig med HI da! Vi vel få mene hva vi vil om navnene til dere andre her inne, så lenge vi ikke sier noe? Da sårer vi vel ingen? Mulig at mange ikke liker de navnene jeg og min elskede vil bruke på vår barn, men det bryr oss midt i *****. Når man er foreldre bør man ha selvtillit nok til å stå for det navnet man gir barnet sitt. Men, ja. Ofte når folk her inne forteller hva barna deres heter tenker jeg at barna "sitter i fengsel/bruker dop/selger seg selv/lever på trygd fordi de ikke gidder og jobbe o.s.v. om noen år." Har ikke jeg lov til å tenke det?
LisaColli Skrevet 30. september 2007 #25 Skrevet 30. september 2007 Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake Abel Sandnes Knutsen. uff da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå