Gå til innhold

Horrible navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja... jeg har 4 fornavn og to etternavn selv, det har datteren min og, det har faren min og alle søsknene mine, det hadde bestemoren min og det hadde faren hennes derigjen... Ja, alle i flere hundre år tilbake av samme slekt... Ingen led noen nød, og gjør det fortsatt ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan godt komme med noen eksempler, og jeg har ikke vært på navnedebatten.

Jeg nevner i fleng: Chrisander, Leander, Theodor, Balthasar, Tiedemann, Nhoa (ja, du leste riktig), Mariell, Isabell, Michell, Ariel, Sandra...

Nå tror jeg imidlertid jeg må ta en tur innom navnedebatten og kikke, for jeg ble så nysgjerrig.

Skrevet

Så du kan altså alle navna hennar, men du trur aldri ho vil kunne lære seg dei sjølv? Makan til tru på eigen fortreffelegheit.

Skrevet

hehe tenk hva du vil. tenker mitt jeg også skal jeg si deg! men det som irriterer meg er at de som rakker ned på andre navn aldri sier hva deres egne barn heter! de er nok redde for at noen ikke skal like navnevalget deres. Erlend er forøvrig et fint navn:)

Skrevet

Tenk for guds skyld hva du vil du mamman til Erlend, men det er når du åpner kjeften din å sier akkurat det at ting blir litt for dumt.

Du har en gang ytret at Natalie er et hore navn, jeg driter blankt i hva du mener men å få seg til å si noe sånt synes jeg er FJOLLETE!

Skrevet

Selvfølgelig kan jeg ikke alle navnene utenat, sitter med nyeste utgaven av mamma foran meg, var snn jeg kunne komme med eksemplet..

Skrevet

Formulerte jeg meg så dårlig altså? Ja,ja. Jeg ville aldri ha brukt det navnet på min datter, og det var vel det som var spørsmålet i det innlegget?

Og som jeg sa: hvis du kan stå for at du synes det er et flott navn, så må du gjøre det. Ikke bry deg om hva andre mener.

JEG liker ikke navnet, og synes det minner meg om ei bilig jente, men hvorfor skal det bry deg? Vær stolt over navnet til jenta di du;)

Ikke meningen å tråkke noen på tærne altså:) Og så må folk få mene just det de vil om Erlend sitt navn også!

Skrevet

Ok. Sjølvsagt. Å kunne memorere fem navn er vel kanskje litt i meste laget sjølv for dei skarpaste...

Skrevet

Jeg har da alltid kunnet hele navnet mitt, og kan alle 4 navnene til alle i slekten min - ink. kusiner/fettere/tremenninger som jeg kjenner... Og det er mange!!

Så å si at jenta ikke lærer seg dem...?

Skrevet

snuppa skulle egentlig hete Nathalie, det er såååå fint:) neste (?) jente håper jeg passer til det navnet:)

Skrevet

Mine barn har det mange kaller fjollete navn.

Isabell Victoria og Philip Nicolai

Jeg synes navnene er nydelige, det er derfor mine barn har de navnene.

Andre navn derimot som ofte går igjen her synes jeg er skikkelig stygge. Men det er bare teit å rakke ned på navn, å sette personer i kategorier etter navnene. Hvor trangsynt er det mulig å bli?

Ser ufattelig mange navn her inne som er kjedelige! Kjedelig, kjedelig og atter kjedelig.

Skrevet

Nå var jo det vakre ved denne tråden nettopp at den var helt uten navn, helt til et par av småripsa med fjollenavn MÅTTE trekke dem inn bare for å be om å bli pissa på igjen. Fascinerende inkompetent diskusjonsteknikk.

Skrevet

Og så den greia med at navn skal passe sammen.. den har jeg ikke skjønt. Hva passer til Elina, og hva er argumentene for at det passer?(hvis det ikke er åpenbart, som felles forbokstav, etc)

Skrevet

Det innlegget var fint gjennomført. Men så glapp det visst for deg i de siste to setningene.

Skrevet

åååhhhh er jeg smårips? tusen hjertelig takk :-) selv om jeg bare er 24 år så har jeg følt meg litt gammel i det siste, så det varmet hjertet mitt :-)

Skrevet

HELT enig med deg SuperGlad! fint navn dere har gitt gutten synes jeg, Philip er på lista mi også:)

Skrevet

Hvis kriteriet er felles forbokstav, så passer jo Mona Michelle godt sammen. Eller Maja Mariell. Cato Chrisander burde også gå bra.

Skrevet

Sønnen min heter Theodor. Har aldri tenkt over at det er et fjolle navn.. Derimot falt jeg for navnet for det er gammelt norsk navn, som bl.a oldefaren til mannen het.

Det "verste" oppi det hele er vel ikke ens egne meninger, men det faktumet at folk som faktisk er foreldre klarer å lire av seg hvilke navn de assosierer til hva, og at det og det er STYGT. Helt utrolig! Håper dere sier det til barna deres også når de kommer hjem med en venn som har et navn dere misliker, ikke lek med xxx er du snill. Hun kommer til å bli hore en vakker dag, og slike kretser vil jeg vennligst ikke at du min lille Berit vanker i..

Skrevet

jaja det er bare å innse at vi unge smårips har litt freshere smak enn slafsefitter som nærmer seg 40 åra, supergyda.

Skrevet

Vel, når spørsmålet er "Hva synes dere om navnet Michelle Nahtalia, ville gjerne ha det litt spesielt, vi" - da virker det som det burde være mulig å si at det synes man ikke spesielt mye om, nei. Derimot hadde denne tråden et nøytralt og navnløst utgangspunkt, men det var vel for godt til å vare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...