Gå til innhold

Jeg bryter sammen snart :-( Kolikk!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det er grusomt, river i hjertet når jeg ser hvor vondt hun har og så er jeg så sinnsykt sliten. Har hun hylepause noen minutter hører jeg stemmen hennes i hodet mitt uansett. Faren hennes skulle vært her og hjulpet men dukket ikke opp.argh!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir du MME?

Hvis du gjør- kan jo godt være at hun reagerer på melka altså melkeallergi? Har du snakket med lege?

Uansett.. Håper at det snart snur. Klem til deg..

PS! Gammelt kjerringråd fra bestemor.. Ta en varmeflaske med håndkle rundt og legg under beina hennes. Pass på at det ikke er for varmt... Hjelper mot luft i magen,,,

Ha alltid gode ullstrømper på beina og helst ullteppe rundt stumpen og bein (bestefars tips)

Skrevet

tenkte å prøve i morgen, kan jo ikke bli værre enn det er nå sikkert...

vært redd for at hun skal bli værre med mme også. er så vanskelig dette her!

Skrevet

Uff....((

Først vil jeg si, at du/dere har kommet inn i en skikkelig vond sirkel nå tror jeg...

Ser at du ammer, og at hun var roligere den/de dagene du kun spiste knekkebrød. Jeg har selv 5 unger, og kan si, at 1 mann, hadde skikkelig kolikk. Men, samtidig var han sulten.... Jeg hadde ikke nok næring, og han fikk masse luft i magen, jeg ble stresset, og det "ballet" seg på... Vi kom inn i en vond sirkel, hvor stresset mitt ble etterfulgt av magevonde og det som var. Dette smittet over på sønn min....

Det eneste som kunne hjelpe med han, var å legge han på magen over knærne mine, og rugge han skikkelig frem og tilbake... Da ble han rolig. Jo, mer rugging, hvor mer rolig...

Har og en nr 4 som hadde melkeallergi fra den dagen han ble født. Det tok 3 uker før vi merket dette ( pga vektnedgang, og sprutbrekninger) Men, alle barn trenger ikke å spy/gulpe av dette, men de fleste får vondt i magen! Skikkelig vondt i magen!!!!

Hadde jeg vært deg, ville jeg tenkt på å kutte ut all melkeprodukter mens du ammer, og kanskje gitt henne en flaske MME for å se om det hjelper.

Skrevet

Jeg hadde det helt likt som deg med minsten og han også hyyyylte i vognen konstant, sovnet aldri der heller.Jeg la en litt flat pute fra ryggen og opp til hodet under han i vognen.Dette hjalp noe, aner ikke hvorfor... Ikke tenk på hva som er lurt og ikke lurt ift pute og ikke pute og andre ting.Prøv ut div og det som hjelper bare bruker du. Det viktigste nå er at ungen finner en mer behagelig stilling, noe som roer smertene og at du får mer hvile!!

Skrevet

kan ambefale deg en kina mann i drammen jeg vet har hjulpet mange han heter jon

Skrevet

Uff, kolikk er helt forferdelig. Snakker dessverre av erfaring - begge mine hadde kolikk. Foerstemann hadde melkeallergi og ble utrolig mye bedre saa fort jeg fikk han paa soya mme( jeg ammet han til han var en aatte uker, da var jeg saa sliten av all graating og vonder han hadde). Han var utrolig sulten, men reagerte paa saa og si alt jeg spiste, og naar han spiste saa slukte han maten saa masse luft.

Vesla var ikke saa ille som eldstemann, hun skrek bare paa kvelden i noen timer, men det er nok stress det naar eldstemann skal sove.

Dersom du velger aa slutte og amme, saa anbefaler jeg deg aa finne mme uten laktose. Det kan hende du kan faa slikt paa resept... Jeg har lest her inne mener jeg om flere som har faatt det.

Dersom det blir skikkelig ille saa anbefaler jeg deg aa bade henne. Det roet mine. Jeg brukte ikke saape engang i badet, men vannet roet mine saa de ble gode og troette. Saa matet jeg dem og fikk vugget dem i soevn.

For aa faa ut luft anbefaler jeg denne metoden.

Masser magen med handflaten i sirkler mot klokken. Gjerne forsiktig masser litt nedover magen.

Saa pumper du beina forsiktig, men fort opp og ned akkurat som om hun sykler.

Saa presser du begge beina opp mot magen forsiktig.

Etter en stund hoerer du garantert noen herlige prumpe lyder=)

Dersom du fortsetter aa amme, saa drikk massevis av ammete. Den inneholder fennikel som hjelper mot luften hun har i magen. Og kutt ut all melk for noen dager og se om det ikke blir bedre.

Sender deg gedigne klemmer, det er saa utrolig vondt naar det staar paa som vaerst!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...