Gjest Skrevet 29. september 2007 #26 Skrevet 29. september 2007 Tusen takk for det, men du har jo to barn selv du og Mimmi er en turbo for tiden så da hadde du kanskje blitt helt utslitt du også.. Håper alt er bra med dere,heldig hvis du slipper kolikk!!! Det er grusomt
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 29. september 2007 #27 Skrevet 29. september 2007 Jeg var der selv og tok akupuntur når jeg var gravid, møtte en mamma som hadde tatt akupuntur for andre gang på sin 4 uker gamle baby. Hun hadde merket bedring. Håper og tror det kan hjelpe deg. Send meg en pm og du har lyst. Jeg bor i Oslo, har en datter på 2 1/2 år - Ellie kan godt komme hit å leke noen timer i helgene f eks - om det er til hjelp. Skjønner du synes det er et rart tilbud kanskje, men det er ment i beste mening. :-) Datteren min er veldig sosial og snill å leke med ihvertfall. :-) Vi har heller ikke noe avlastning, men største jenta er i barnehage - det hjelper mye.
Regnbuens barn™ . Skrevet 29. september 2007 #28 Skrevet 29. september 2007 Send meg en PM om du trenger avlastning, jeg bor i Oslo og har søskenvogn og bil. Hvis du vil så kan jeg avlaste deg et par timer i neste uke slik at du får sovet ut, jeg kan godt ta hun ut på en trilletur så du får hentet deg inn igjen? Minstemannen min er 8mnd nå..=)
Winterlady Skrevet 29. september 2007 #29 Skrevet 29. september 2007 Ring helsestasjonen og si at du må ha noe hjelp, barnevernet kan tilby noe avlastning ved slike ekstremt slitsomme ting uten at de legger noe mer i det- og ellers finnes Homestart; fikk selv hjelp fra dem som alenemor et par mnd etter fødselen en gang i uken. De tilbyr dessverre ikke tjenestene alle steder i Oslo, det kommer an på bydelen du bor i. Se her: http://www.home-start-norge.no/module_info/index.php?level=2&xid=59&cssFarge=3&menuValg=3&menuReset=59
Gjest Skrevet 29. september 2007 #30 Skrevet 29. september 2007 Bærer henne i sjalet nesten hele tiden, hun ligger i det nå imens jeg skriver her, og hyyyler. Men uten hadde det vært umulig å gjøre noe som helst så det er et godt tips.
allergibarn Skrevet 29. september 2007 #31 Skrevet 29. september 2007 Eneste som hjalp på lillgutt her var at jeg kuttet ut MELKE produkter i min kost...!!! Ingen som fortalte det med førstemann, men hun hadde god effekt av minifom, men glemte jeg å gi det før amming var det et styr... med minstemann kuttet jeg ut å drikke melk, spiste ikke ost, pannekaker, grøt etc - og han ble så bra! Verdt et forsøk.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 29. september 2007 #32 Skrevet 29. september 2007 ingen kolikk her, men kan tenke meg det er helt grusomt... stakkar dere. Bare si fra assa, hadde gått fint å ha henne her litt innimellom!! Er sikkert ikke like turbo borte, he he ;o)
FrøkenSprøken Skrevet 29. september 2007 #33 Skrevet 29. september 2007 Kutt ut melk og gjær! Dette er ting som ofte kan gi vondt i magen for små barn. Sender deg tusen klemmer. Synes så ufattelig synd på deg:( Du er tøffere enn du har godt av. Stå på! Snart er det over:)
Sommer & sol:-) Skrevet 29. september 2007 #34 Skrevet 29. september 2007 å kjære deg,dette hørtes fryktelig ut.huff og huff.. en ting som slo meg når jeg leste innlegget dit,hun er ikke sulten da? ammer du eller gir flaske? da datteren min var baby,nå 6 år,ammet jeg bare.hun spiste og var fornøyd. fikk en gutt for 1 år siden,han var ikke lik søstra si.etter 14 dager begynte han og skrike,skrek og skrek,kjempe fortvilende da vi aldri hadde vært borti dette før. tilslutt ga jeg han flaske etter 2 pupper slukte han 70 ml mme.etter det ble det stilt. han var rett og slett sulten,stakkar.. mistet nok litt melk etter mye pumping i 4 dager pga at jeg var så sår... en annen ting,er nok lett for meg og si.men hun merker nok hvordan du er.skjønner?ikke no negativt fra min side assa:-) mener å huske å ha lest at mannen din gikk fra dere ikke for så lenge siden,2 små barn alene,ene skriker mye og den andre litt... hun merker sikkert på deg at du sliter litt,syns dette er tøft.og det smitter jo over på disse små... håper ikke du blir sur for hva jeg skriver,bare ting jeg tenker utifra det jeg leser.. håper du finner ut av dette,ikke no morro og ha det sånn.... masse lykke til:-)
jennifer Skrevet 29. september 2007 #35 Skrevet 29. september 2007 Å herregud!!! Føler sånn med deg. Haddeei på 15 mnd nå når nr 2 kom m kolikk.....holdt på å bli gal,enda han hadde det kun på kveld/ettermiddag og at jeg har en mann. Du er nødt til å ta imot hjelp fra fra de andre snille mødrene som tilbyr seg her..... Kolikken på våre 2 gikk over,på nr 1 m fotsoneterapi,og nr 2 av seg selv når han var 12 uker. Trille,rugge osv hjalp litt for oss , røska i vogn! Kjøpte Vippestol m vibrering i rumpa, da han sovnet i den hos noen venner....da måtte vi bare løpe å kjøpe...den stolen fungerer også for ei venninne av meg m en på 7 uker m kollik. Ammer du? Hos oss ble det merbart bedre da vi begynte m mme,og var påpasselige m å alltid få opp rap etter måltid. STOOOORklem til dere 3 fra ei halvsliten Mor
rolly Skrevet 29. september 2007 #36 Skrevet 29. september 2007 kjære deg har lest innlegga dine men aldrig svart deg før,jeg føler så med deg og du har det nok utrolig vanskelig nå,hadde jeg kunnet avlaste deg så hadde jeg komt på flekken alså,men bor på karmøy og det er ett stykke fra deg men har du prøvd sånn tummy tub?ett varmt bad hjelper og tummy tuben hjalp sønnen min hvertfall hvis du ikke får avlasting charlotte så kan jeg komme over og hjelpe deg en tid hvis du vill?ikke altid greit å ha en fremmed i huset men vill så gjærne hjelpe deg,eller du kan komme hit så kan du få bo her vet nesten ikke hva jeg kan gjøre synes bare så utrolig synd på deg og da vill jeg så gjerne hjelpe om jeg kan klemmer rolly
oui-oui Skrevet 29. september 2007 #37 Skrevet 29. september 2007 Jeg har selv 2 barn, og selv om ingen av dem har hatt kolikk så har jeg vært utrolig sliten etter at jeg ble tobarnsmor. Derfor føler jeg virkelig med deg som er alene om hovedansvaret. Du har sikkert ikke lyst til å overlate barna dine til ukjente, men hvis du ser det som en mulighet så kunne vi møtes, slik at du ser at jeg er ei normal og ganske hyggelig jente. Deretter ville jeg være mer enn glad for å gå en tur med begge jentene dine i helgene (mine ville jeg selvsagt sette igjen hjemme hos mannen min) slik at du i det minste kan hvile deg litt. Vel, det føles litt sprøtt å si noe sånt til noen man ikke kjenner, men jeg føler bare så veldig med deg! Send PM hvis du føler for det. Lykke til med alle tipsene du har fått, håper dere snart får det bedre! Vennlig hilsen
jennifer Skrevet 29. september 2007 #38 Skrevet 29. september 2007 Jeg sluttet å amme på dagen etter 12 uker m amming døgnet rundt,så viste det seg at jeg nesten ikke hadde melk til gutten min,som veide 4300 når han ble født, begynte da som sagt m mme, og det ble automatis 4 timer mellom måltidene, og ikke noe mavevondt...
sveis Skrevet 29. september 2007 #39 Skrevet 29. september 2007 Ammer du? Babyen til ei jeg kjenner reagerte på omtrent alt hun spiste. Gikk bra hvis hun levde nesten kun på knekkebrød, havregrøt og vann. Som nevnt ovenfor her er hvertfall merieriprodukter og gjærbakst noe de ofte reagerer på. Prøv å kutte ut alt slikt en periode.
MiPE Skrevet 29. september 2007 #40 Skrevet 29. september 2007 Hei.. Hvis du ikke har barnehageplass til eldste på 19 mnd, så hadde jeg dratt til legen og bedt om et prioritetsbrev så du fikk plass.. det fortjener du. Håper det går bedre etterhvert, synes du virker tapper jeg!!! Lykke til med alt!
handygirl Skrevet 29. september 2007 #41 Skrevet 29. september 2007 Stakkars deg.. Slitsomt med babyer som skriker. Har en gutt på 4 uker og syns det er fælt når han skriker og det er sammenlagt max 1-2 timer i døgnet. Kan ikke se for meg at jeg hadde taklet en unge med kolikk. Fint at det er så mange her som tilbyr seg å hjelpe deg da - det burde du ta i mot. Jeg bor 50 mil unna, så kan nok ikke stille opp som barnevakt. Skjønner at du ikke vil spørre barnevernet om hjelp. Det hadde aldri jeg gjort heller - de kan finne på så mye rart. Ønsker deg bare masse lykke til jeg!!! (Ikke så mye hjelp i innelgget mitt, dessverre)
Gjest Skrevet 29. september 2007 #42 Skrevet 29. september 2007 Skjønner godt at du er sliten og fortvilet nå. Minsten min hadde kolikk smerter hver dag i 6 mnd, han bare skrek. Til slutt sendte fastlegen oss til Ullevål s.h. da alt var prøvd og legen ble usikker på om det kunne være noe annet. Ullevål fant ikke noe annet men vi ble da tilbudt og få legge barnet inn på barneavdelingen for en stund, etter hva vi ville selv. De sa at itilfeller med ekstrem kolikk og utslitte foreldre legger de barnet inn for at foreldre skal få avlastning og litt hvile+at de på avdelingen prøver ut div for å se om det er noe som kan hjelpe. Dette var ifjor sommer,antar at de fortsatt gjør det i ekstreme tilfeller.
Gjest Skrevet 29. september 2007 #43 Skrevet 29. september 2007 Ja jeg ammer, hadde tenkt å slutte men prøver litt til. Jeg tror hun reagerer på det meste for da jeg hadde omgangsyke for 3 dager siden og spiste svært lite, kun knekkebrød og vann sov hun hele dagen uten å skrike. Kanskje mme er bedre for henne men hun er så anhengig av puppetrøst nå også. Og Mimmi går i barnehage så jeg er så redd hun skal bli syk hvis jeg slutter å amme... Tusen takk til alle som tibyr hjelp-KJEMPESNILT. =)
Mamman til Celine og Marcus Skrevet 29. september 2007 #44 Skrevet 29. september 2007 Nå har jeg ikke fått lest alle svara her... Men vi slet med litt kolikk på minstemann.. Var hos kiropraktor 4-5 ganger og kjøpte også fennikel te som jeg hadde oppi flaska, 10 ml pr flaske =) Det hjalp etterhvert! Men skjønner du blir sliten, og når du er alene i tillegg =( Man kan jo bli gal!! Håper det går over snart da! Og pass på at ho får rapa ordentlig etter hvert måltid =)
Odine! Skrevet 29. september 2007 #45 Skrevet 29. september 2007 Jeg anbefaler også osteopat! Og sender samtidig en klem til deg.
Skravlemamman Skrevet 29. september 2007 #46 Skrevet 29. september 2007 Kjære deg! Jeg personlig hadde sluttet å amme, hvis du tror hun reagerer på så mye......det er ikke noe nederlag....ellers så masserte jeg syvende ryggvirvel når jeg ammet, og da prompet og prompet kolikkgutten min. det hjalp veldig over tid:-)Du er ei sterk jente som klarer deg, og jeg sender deg gode tanker om bedre tider:-)Stor klem fra meg til deg.....
Katja Skrevet 29. september 2007 #47 Skrevet 29. september 2007 Ser du har fått mange gode råd, så jeg vil bare sende deg en stor, varm klem jeg. Hadde kolikkunge selv, og det er helt fryktelig. Og vi var 2 foreldre, og med hånden på hjertet, jeg hadde ikke klart det hvis jeg var alene. Hadde mest lyst til å hive ungen ut gjennom vinduet til tider, og hadde jeg vært alene, er jeg stygt redd jeg hadde gjort det (eller, hadde sikkert ikke det da, men det føltes sånn). Håper du får hjelp snart, har hørt om Home Start jeg også, og tror det kan være et godt tilbud for deg. Har du tvillingvogn? Ungen min var stille kun da jeg trilla, og jeg hadde tvillingvogn, så jeg gikk timelange turer hver dag, men begge ungene. Stoppa på lekeplasser så eldstemann fikk leke, men jeg sto konstant å rugga vogna, i frykt for at tuppa skulle våkne. Sender mange klemmer til deg!
Gjest Skrevet 29. september 2007 #48 Skrevet 29. september 2007 Hun blir hysterisk i vogn, ildskriker. Har tvillingvogn men umulig å bruke den nå. Trillet i 2 timer her en dag og hun bare skrek...
Sommer & sol:-) Skrevet 29. september 2007 #49 Skrevet 29. september 2007 du trenger ikke å slutte og amme..men prøv med et par flasker mme om dagen,kan nok hende det hjelper assa...er jo verdt et forsøk...:-)
Katja Skrevet 29. september 2007 #50 Skrevet 29. september 2007 Huff og huff, så trilleturer hjelper heller ikke? Stakkars deg, du har det skikkelig tøft nå. Føler så med deg, å ha kolikkunge er nesten umenneskelig. Sender enda flere klemmer jeg, selv om det ikke hjelper det døyt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå