Gjest Skrevet 29. september 2007 #1 Skrevet 29. september 2007 Nå er Ellie blitt 5 uker og har blitt enda værre med kolikken, jeg har ingen avlastning og en jente på 19 mnd også. Ellie skriker så og si hele døgnet og sover aldri i mer enn 1 time..stakkars liten. Jeg er så fortvila nå, fatter ikke hvordan jeg skal klare dette :-(
Hjertefamilien Skrevet 29. september 2007 #2 Skrevet 29. september 2007 Hva med en tur til kiropraktoren?
Gjest -<<- Skrevet 29. september 2007 #3 Skrevet 29. september 2007 Det lokale barnevernet eller helsestasjonen kan være behjelpelig med å skaffe deg avlastning. Det kan være alt fra noen som har eldstejenta en helg innimellom til noen som kommer innom og avlaster noen timer så du kan ta inn litt søvn.
Gjest Skrevet 29. september 2007 #4 Skrevet 29. september 2007 Var 3 ganger når hun var 2 og 3 uker. Hjalp ikke :-( Hun har så vondt stakkars og jeg er så sliten. Skrikene hennes skremmer storesøster også så hun som til vanlig sover så godt om natten våkner nå i ett kjør :-(
Nicita73 Skrevet 29. september 2007 #5 Skrevet 29. september 2007 Uff da, det er fortvilende. Jeg ville også prøvd en form for behandling, anbefaler Osteopat som min lille sønn hadde god hjelp av. Lykke til.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 2 venninner av meg takker gud for kiropraktoren!!!! det hjalp etter 1-2 ganger på barna deres,det er verdt et forsøk!!!
Regnbuens barn™ . Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 Anbefaler Jeppe Birkeli på www.stadionkiropraktorklinikk.no på ullevåll stadion. Han fikk orden på snuppa vår når hun var ca 6uker gammel., ble anbefalt han av helsestasjonen. 3-4behandlinger så var det borte for godt!
Gjest Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 helsestasjonen har jeg vært hos flere ganger-ingen hjelp. Barnevernet hørtes skummelt ut, ønsker helst ikke det!
nuttegull:) Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 dra til kiropraktor,vær så snill =) det kan jeg love deg hjelper,eller til en naprapat eller hvordan det nå skrives tantebarnet mitt hadde kolikk da hun var baby i lang tid,men da hun dro til kiropraktor 1 gang var det borte. =)
Gjest -<<- Skrevet 29. september 2007 #10 Skrevet 29. september 2007 Ok. Da gjenstår vel slekt og venner, men det er jo ofte begrenset hvor mye disse vil eller kan stille opp. Barnevernet er ikke farlig altså - det er, som navnet tilsier, til for å hjelpe; og å hjelpe en utslitt mor er stort sett også å hjelpe barna hennes. Om du bor i sentrale strøk hender det også at andre instanser kan ha lignende avlastningstilbud; her i Oslo tilbyr både Amathea, Kirkens Bymisjon og en del andre kristne sentre hjelp til barnefamilier som sliter i en periode.
Gjest Skrevet 29. september 2007 #11 Skrevet 29. september 2007 Merket du noen bedring av første behandlingen? Var jenta di veldig plaget? Ellie har ekstrem kolikk tror jeg, bare gråter hun :-(
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 29. september 2007 #12 Skrevet 29. september 2007 Huff..... hørtes ikke mye greit ut for noen av dere.... kan du ikke dra til noen venner som kan hjelpe deg eller noen i familien? Er du langt unna siden du ikke har noen form for avlastning? Prøvd å sette på støvsugeren eller høy musikk? vet ikke hvilke råd jag kan gi deg. Sender deg iallefall en god klem<3
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 29. september 2007 #13 Skrevet 29. september 2007 Sjekket du ut den linken jeg sendte deg ang akkupunktur på familieklinikken på Majorstua? www.familie-klinikken.no
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 29. september 2007 #14 Skrevet 29. september 2007 Vil bare sende deg en stor klem jeg. KLEM
-Hengebuksvinet- Skrevet 29. september 2007 #15 Skrevet 29. september 2007 Skulle virkelig ønske at jeg hadde noen gode råd eller kunne hjelpe deg, høres helt grusomt ut. Men er du helt sikker på at du ikke har noen du kan spørre? Jeg er selv en person som har vanskelig for å be om hjelp, men har oppgjennom opplevd at mødre til jevnaldrende i barnehage/ på skole har bedt om pratisk hjelp. Det kan være å hente barnet og passe det et par timer, eller det kan være å ta barnet på overnatting. Selv om man ikke kjenner folk supergodt, er det mange som gjerne har besøk av jevnaldringer, over kortere og lengre tidsrom. Og så kan du jo høre med barnevernet, hvilke former for avlastning de kan tilby. For det er jo ikke meningen at man skal brenne seg helt ut. Her tror jeg høgskolen også har et avlastningstilbud, som de tilbyr både studenter og andre alenemødre i nærmiljøet.
Gjest Skrevet 29. september 2007 #16 Skrevet 29. september 2007 Ja, tenkte å forsøke akupunktur der til uken. Jeg er desperat. Har brukt 6000 kr til sammen på kiropraktor,homeopat og osteopat til nå uten at det har funket :-(
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 29. september 2007 #17 Skrevet 29. september 2007 ta kontakt m home-start, de hjelper familier i "krise" som trenger en hjelpende hånd. Er nok ikke allverden av tid de tilbyr, men det hjelper sikkert litt!! Eller så kan du svippe eldstesnuppa di til oss en tur så kan hun være her noen timer og leke!! )
*frk Chris* søta & lillegutt:) Skrevet 29. september 2007 #18 Skrevet 29. september 2007 Kjære deg! Har du virkelig ingen som kan passe en av dem av og til..? Hva med å ha eldste i bhg el dagmamma, noen timer i uka om ikke annet.... Liker Ellie å ligge i vogna da? Kanskje det kan roe henne litt... Hva med å ha trillepike til eldstejenta da? Kan jo ha det til lille og da.... Har du ikke familie i nærheten da? Kom hit så skal jeg hjelpe deg! Stoor klem!!
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 29. september 2007 #19 Skrevet 29. september 2007 Har du sjekket henne hos lege? Er hun forkjølet? Prøvd forskjellige flasker? (hvis du gir flaske da...)
Gjest Skrevet 29. september 2007 #20 Skrevet 29. september 2007 Etter mannen i huset forsvant har nettverket mitt blitt borte. Hadde liksom ikke mine venner siden jeg flyttet til Oslo for han, hvis du skjønner. Familien min bor langt unna, bortsett fra mamma men hun har jeg ingen kontakt med. Broren min hjelper meg litt når han har tid da, men det er skjelden for han jobber mye.
Winterlady Skrevet 29. september 2007 #21 Skrevet 29. september 2007 Uff stakkars deg ! Hvor bor du? Du må få ordnet noe avlastning snarest..!
Regnbuens barn™ . Skrevet 29. september 2007 #22 Skrevet 29. september 2007 Ja snuppa hylskrek i sinne i timesvis, Er storfornøyd med behandlingen hun fikk og, han kan og utelukke kiss/kidd syndromet..
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 29. september 2007 #23 Skrevet 29. september 2007 Jeg kan gjerne ha henne her litt om du vil?
Gjest Skrevet 29. september 2007 #24 Skrevet 29. september 2007 Mimmi går i barnehage, så det hjelper det. Men det er mange timer når minste skriker døgnet rundt og så smitter skrikingen over på Mimmi også, så nå gråter vi alle 3 av og til. uff
Spataplasj Skrevet 29. september 2007 #25 Skrevet 29. september 2007 Har du bæretøy til henne? slynge, sjal ,eller mei tai? Eit bæretøy kan gje deg avlastning både mtp at du kan gjere andre ting medan du ber henne, som for eksempel å leike med storesøster! Og det er sagt at sitjestillinga i slike bæretøy kan hjelpe! Ellers så trur i allefall eg at det er godt for en liten baby med vondt i magen å sitte tettinntil mamman sin! Lykke til! dersom du ynskjer meir informasjon om bæretøy kik på www.tettinntil.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå