Gå til innhold

Kan det være noe....?

BabyDior - lykkelig mamma :=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja - hva skjer med deg Dotten?? - du er etterlyst...

Takker for dine tanker og sender gode tanker til deg også som har mistet tidligere...det er en tøff opplevelse..

jeg var på ul i uke 7 - så hjerteslagene til den lille...og ble SÅ gla..var jo i utgangspunktet ikke planlagt - men gud så velkommen det var og så glade vi ble da vi fant ut at jeg var gravid..og å da se hjerteslagene var helt utrolig..

jordmor fant ikke hjertelyden i uke 11 - men dette er jo ganske så normalt, så tenkte ikke noe over det...men da jeg ble lagt inn i uke 14 - mente de at forsteret hadde ligget dødt i 3 uker..altså fra uke 11..

hadde egentlig ul en mnd etter jeg mistet..( mai )

den foreløpig terminen som var regnet ut var den 27.oktober..så jeg kjenner at tårene sitter ganske lett om dagen nå..når jeg vet at jeg skulle hatt en liten baby om ikke lenge..men det er godt å snakke med andre som har opplevd det samme og som vet hva man går igjennom, selvom hver sorg er forskjellig så kan man relatere seg til de smertene en føler når man opplever noe sånn...

Klarer snart ikke krysse mer for oss - og håper SÅ inderlig at vi er på TJUKKA!!!!! :)

har litt ømme brystvorter ( bare bittelitt ), ellers så tisser jeg mye, er suuper trøtt hele tiden, småvondt i hodet ( hadde det i 4 uker sist..), bobler i magen..(akkurat som en har maste luft..), og sist men ikke mist..mer sulten..og oppblåst ( men pleier å bli oppblåst før TR..hmrf! )

mensmurringene mine gir seg ikke..nå er det jeg som nesten ikke tør gå på do..redd for at plutselig TR har kommet...

hmrf..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff så synd Dotten....

Ja du må ikkje gi opp...!!Neste gang sitter den...Eg synst det er litt vanskeleg eg..for eg veit jo ikkje når tanta kjem på besøk til meg,siden ho ikkje har vore her på over 1 år...:)

så eg tok ein råsjangs i går...:)

Veldig trist å lese om når de mista..Har sjølv ikkje opplevd dette.Heldigvis...!!Og håper eg slepp å oppleve det...

Var ein veldig koseleg tråd dette her:)

Og hadde vore kjekt å treffest..

Kor er de frå forresten??

Eg er frå vik i sogn!!

Skrevet

Hei turidchr.

Vi får håpe du slipper å vente på at tanta må dukke opp for at du skal bli på vei igjen da... :) Men heller at du treffer på første forsøk.....! De kommer tett dine to da, om du skulle bli på vei nå! En i april og en i juni/juli neste år!!!

Om vi hadde truffet litt raskere, hadde det blitt i underkant av 2 år mellom våre, men siden dette tar tid, ja så blir det heller nærmere 3 år. Men, heller det enn ingen nr. 2 :) Lykke til!

Og ellers er jeg opprinnelig fra Lillehammer, men har bodd i Oslo de siste 10 årene :)

God helg!! Får nok ikke lest så mye her inne i helga, men skal logge meg på allerede mandag morgen, og håper jeg får masse positive (tester) tilbakemeldinger fra dere jenter :)

Klem

Skrevet

Kjære kjære dotten, neeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg har sjekket inn her hvert kvarter etter livstegn fra dere, håpet så VELDIG!!! ble trist nå, jeg, lever meg visst veldig inn i dere fltote jentene! hvorfor skal det være så utrettferdig, hvorfor kunne ikke vi tre - og det etterhvert turid - dratt sammen inn på 1.tri??? dette med graviditet og barn må være noe av det mest utrettferdig fordelte som finnes!!! godt å høre at du har ei lita tulle, da, dotten - det drømmer jeg også om :) og du har to, babydior? men jeg skjønner at sorgen over å miste og å få mensen blir overveldende og like stor likevel!!! jeg begynner å få mensmurringer igjen, så frykten sniker seg litt innpå, men hjernen min har bestemt seg!

Skrevet

Ja dei blir veldig tette..Så har eg ei som blir 3 år i februar...

Eg skal til Oslo neste veke...Mormora mi bur der..På Bleikøya..:)om de veit kor det er...Det skal bli godt med ei friveke der eg berre skal slappe av...

Ja me får tru eg slepp å vente på tanta...

Kjem til å følge med på dekan, om det blir postive tester(håper og krysser alt som kryssast kan) eller om den dere filletanta kjem på besøk...

Skrevet

-lucy-

Det går egentlig veldig bra... men det er jo trist også da. Blir litt smådeppa. Skal ikke skjule det!!! Men får håpe på en spire neste pp da. Kan jo ikke gi opp!!

Satt å så på jordmødrene fra Nrk... Så alle 4 episodene fortløpende på internett... og må si det rev litt i eggstokkene da ja. (Skal få med meg neste onsdag, men da på tv). Har sååå lyst å oppleve det samme. Men, kan godt unnvære noe av smertene... :) Sist gikk jeg i 4 (!) døgn fra første ri, og hadde dem ca hvert 10. minutt og oftere. Fikk aldri mer enn 3-4 cm åpning, og endte med hastesnitt etter 13 timer på sykehuset. Gikk veldig bra. Var oppe og gikk etter bare noen timer.... men sliten var jeg uten omtrent søvn på 4 døgn :) Har uansett IKKE fått skrekken, men skal ikke gå så lenge neste gang!!

Men lucy. Selv om du har mensmurringer, skal du ikke ha mensen... Ikke tenk sånn.. he, he. Tanta er uønsket!!!! Du hadde ingen fra før, var det sånn? Nei, håper det er en liten spire der inne som skjuler seg, og lurer deg litt med mensmurringer osv.

turidchr:

Må si du har jobbet hardt ja.. He, he. Blir i så fall 3. mann for din del. Hjelpes. Vi har tenkt på to vi da, men kanskje tre. Får se om vi får til to stk. først.. :) Og så jobber jo alderen mot oss.... men men. Tiden vil vise. Nå må jeg løpe. Klokka går så fort og det er fredag og helg :)

Kos dere jenter, og snakkes mandag :)

Skrevet

Dotten - det var trist å høre..det er ikke morro det der..og dere som har prøvd så lenge fortjener det så utrolig..må bare krysse fingrene for at at går bra neste pp.

Skjønner at du blir deppa..har vært der jeg også - og kommer nok til å bli det om en dag eller to når tr kommer snikende... :(

-lucy- nei jeg har ingen barn fra før av...så jeg håper det virkelig er en spire som sitter nå...

Som Dotten sier - så skal du ikke ha TR på besøk...liker ikke det besøket og jeg krysser ( tja..hva skal man krysse nå da? fingre og tær er jo kryssa allerede...hmm..ribbeina? tja..går vel sikkert! :) )

turidchr - koselig at du er med på tråden vår :) ønsker deg lykke til også )

Jeg er fra Oslo og bor i Oslo fortsatt...håper jeg ser dere alle en dag med store kuler på magen...

Ha en riktig fiin kveld alle jentene :)

Klem

Skrevet

korleis går det jenter??er TR kommen??forresten...når kan eg teste meg??har gløymt da eg...hihi

Skrevet

Hei alle jentene...

grrrrrr..da har TR kommet hos meg også...ble så utrolig skuffet for trodde virkelig at det skulle klaffe nå..men men..

Nå skal jeg ringe akupunktør på mandag..kanskje det hjelper å roe ned stressnivået i kroppen litt...

Hvor lenge er det til IKM turidchr?

-lucy- hvordan går det med deg?

Da er vi i samme båt Dotten ...håper du har det bra.

Klem fra meg

Skrevet

Hallo. Sniker meg innom en tur, selv om det er helg. Snuppa sover endelig... kl 2215!!!! Vel, det er lørdag, så stresset ikke med det. Har drevet med husvask hele dagen, og fortjener å sitte litt her :)

Så trist å lese at du også har fått tr BabyDior... grrrr, grrr og dobbelt grrrrrr!!! Men, da får vi ta hverandre i hendene og slå følge inn til neste pp... Dette skal vi få til... og om -lucy- og turidchr også får uønsket besøk/ikke er gravide, ja så danner vi en ring, og stenger tanta ute. For nå vil vi rett og slett ikke ha mer besøk!!!! :)

Ønsker dere jenter en fortsatt god helg, og tror jeg også skal ringe akupunktør på mandagen. Det som er dumt, er at jeg må vente på lønn før jeg ev. kan ta en time eller 10 :) He, he. Liiiit blakk nå ja... :)

Lykke til jentuttene, så skravles vi til mandagen tenker jeg :)

Klem

Skrevet

IKM har eg ikkje peiling på når skla komme...For eg har ikkje fått den igjen etter forrige sv.skap...Ammer i tillegg,men det er vel ikkje noko sikker prev.

Men håper i lengden:)Så eg tippa berre eg...Hadde masse slim eg kunne strekke litt, dagen før eg hadde sex,så får me sjå...

Synd at TR var kommen babydior----No skal me stenge ho ute...

Ha ei fortsatt god helg...

Skrevet

God morgen alle sammen :)

Håper dere alle har hatt en bra helg.

Min har vært bra - tross TR...grrrr...

Enig med deg Dotten, vi skal stenge hun ute snart...det er vel på tide vel... :)

turidchr - ja stemmer det, var ett kort øyeblikk at teflonhjerne.. :) vanskelig å vite når man ikke har TR - men når du evt får symptomer bør det sjekkes.. :)

-lucy- hvordan står det til hos deg?

Klem til dere alle :)

Skrevet

Hei og god morgen jenter :)

Jada, har hatt en fin helg. Vært mye inne da, siden været har vært så dårlig og snuppa har ikke vært helt i form. Null søvn omtrent, natt til søndag, men litt bedre i dag heldigvis. Er på jobb og skal i bursdag i kveld, så har da litt kos også. Ikke bare jobb og slit... he, he.

Tr har omtrent dratt igjen, og nå skal hun f... meg holde seg unna. Skal ringe akupunktør i dag, og så får vi se om det ikke kan gi det et lite puff!

turidchr.... du kan jo prøve å teste ca 14 dager etter du hadde mest sannsynlig el-slim, så får vi krysse fingrene for at dere at truffet, selv om du ikke har fått tr tilbake enda... :) Lov å håpe!!!

BabyDior: Vi får slå oss sammen mot denne kjerringa (tante rød), og jo flere vi er, jo sterkere stiller vi. Skal du også ringe akupuntør i dag? Nei, dette skal vi jammen klare sammen. Blir en ny og spennende pp i hvert fall :)

Og tilslutt -lucy- har du fått besøk eller en positiv test snart? Nå er det vår tur til å "dø" av spenning :)

Klem tilbake til alle sammen :)

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nå er jeg så forvirret, glad, fryktelig redd - et følelsesmessig kaos jeg prøver å legge litt lokk over. Klarte ikke og vente lenger, og tok en billigstripstest lørdag morra - svaaaaakt positiv. Ble da nesten mer lei meg enn gald, for jeg var så sikker på at jeg var gravid, og når den ble så svak, kom angsten og erfaringen fra forrige graviditet veltende inn over meg. da fikk jeg bare svakt positive tester, og det endte i ma i uke 12 (men nok dødt fra 5-6 uke). har derfor ikke orket å ta en ny test, skal kjøpe en cb-digital i dag, klarer ikke forholde meg til disse strekene. orker heller ikke dra til lege og måle hcg - klarer ikke en ny skuffelse. vi ønsker oss så veldig, og har prøvd så lenge nå. slitsomt å gå sånn og holde under lokk, sprakk litt i dag tidlig, ble veldig lei meg og overveldet av tanker fra forrige gang - har jo opplevd svakt positiv test før, men ikke sterkt positiv, eller at en graviditet går bra. Er roligere igjen nå, prøver å skyve tankene på morradagens testing unna, må få jobbet litt også.

Det var altså meg, med altfor lite lykkefølelse herfra......... det er jo helt feil, jeg tenker jo at jeg er så utrolig heldig som får muligheten til å håpe igjen, men denne frykten er altså litt for fremtredende enda.

BAbydior - åh ble så lei meg når det ikke gikk for dere heller - var så spent og ville så gjerne at vi alle tre kunne fulgt hverandre videre. Jeg vil uansett gjerne følge dere videre!!!!!

Godt å tenke på for meg at dere har noen små der hjemme - slik at dere vet at dette kan gå bra og at tiden jobber for dere!!!!!

Skjelvende klemmer fra meg

Skrevet

DA har denne jenta ringt og fått time til akupunktur...åååååhhhh, gruer meg IKKE noe særlig nei...for jeg er SÅ gla i nåler liksom...nei...

Men..hvis det funker så har jeg en fin historie å fortelle den lille når den blir stor.. " vet du hva mamma gjorde for at du skulle komme til verden..."..tji hi :)

å..-lucy- svak strek er jo positiv...!!! Tror du nok har en liten bebis i magen din ( snart kalles bebis )!!!!! Prøv å holde deg rolig ( selvom det ikke er lett ) ring legen din og få en time, slik at du får sjekket det!

Skjønner at har masse blandede følelser nå, og at du tenker på forrige graviditet ( kommer nok til å være der jeg også når frøet sitter..) men prøv å si til deg selv at det som skjedde sist var fordi kroppen din skulle kjøre en test...( det sier jeg til meg selv nå..)

At det er en mening med det meste som skjer...man må bare tenke på den måten, for å unngå å tenke seg i hjel..

Stor klem

Skrevet

Ojjjjjjjjjjjjjjjjjj, så spennende -lucy- :) :) :) Må jo bare få lov å si et forsiktig gratulerer :) Det trenger IKKE å ende som sist, selv om testen din er svak. Maaaange som bare får svake streker og er like gravide for det. Noen bruker bare litt mer tid på å få opp hcg-nivået i kroppen. Jeg testet 2-4 dager over ikm med snuppa, og begge testene som ble tatt med noen dagers mellomrom, var svaaaake. Men jeg sitter jo her med snuppa like mye for det. Nei, dette skal gå bra... Så kjempekoselig at dritttanta holdt seg unna i hvert fall en av oss i denne koselig tråden :) Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne :)

JEG har også bestilt time til akupunktur i dag.. he, he. Nesten det første jeg gjorde på jobben i dag.. Kremt! Gruer meg ikke da (he, he, BabyDior), jeg har nemlig ikke nåleskrekk. Ellers er jo disse nålene supertynne. Da skulle du vært blodgivver som meg... Det er nåler det :)

Hvor i Oslo har du bestilt time BabyDior (om du vil skrive det her da).... :) Og når skal du avsted? Om du ikke vil svare, send ev. en pm, ellers trenger du ikke svare i det hele tatt :) Jeg skal ikke spionere på deg, he, he, he...... men andre kan jo ...... mye gale folk her i verden. Send pm du.... :) Fikk du vite når det passet best å begynne i forhold til syklusen??

Nei, nå går vi spennende tider i møte.. Masse lykke til -lucy- og også til oss andre jentene.. :)

Klem

Skrevet

tusen takk, begge to!! det går jo fortsatt bra her, i form av ingen blødning og litt ømme pupper, så jeg holder motet så vidt oppe :) spent på morradagen, så VELDIG godt å høre om din erfaring med tulla di, dotten - håper så inderlig det er slik med meg også :)

Jeg har også forsøkt akupunktur! var veldig fornøyd med det, særlig de første gangene. synes jeg slappet godt av og akupunktørdama var veldig hyggelig. jeg forsøkte i 2 sykluser, en før sommeren og forrige syklus. forrige syklus ble jeg også fulgt opp av gyn med ukentlige ul for å se hva som skjedde i den underlige syklusen min. resultatet av begge disse prosjektene ble en opplevelse av at alt plutselig var nåler og legebesøk - invadering - jeg mistet følelsen av å være en del av dette selv, så to slike ting ble for mye for meg :) tok helt fri fra alt denne mnd - og nå ser det hvertfall lysere ut enn på lenge!! det kan man jo tolke som man vil - kanskje det nettopp var akupunkturen som gjorde utslaget - mnd etter - samtidig som det jo går an å bli gravid selv om man slutter med aku :)

forteller imorra hva som har sjedd med testingen!

Lykke til!!!!!!

Skrevet

Ville bare skrive inn hit litt kjapt, at jeg hååååååååååååper det går bra for deg denne pp'en -lucy-. Nå har jeg ikke bladd meg tilbake (lenger opp), så jeg husker ikke helt når du hadde ikm, meeeeen jeg skal krysse alt utenom bena (he, he) for at dette går bra :)

Skjønner godt det ble litt for mye for deg med akupuntur og ul/legebesøk, og alt omtrent på en gang..... men kan godt være at akupunturen har gjort litt underverker, selv om det er en måned siden... :) Håper det. Ha en flott kveld og gi tilbakemelding om hvordan formen din er :)

Skravles jenter :)

PS: Spire, spire kom til meg, tante, tante gå din vei..... :)

Skrevet

o lykke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! klarte ikke la være å ta cb-digital'en jeg hadde kjøpt inn til i morra, tok den nå med utvanna ettermidagsurin :) og den sier GRAVID!! da slapper jeg litt av, igjen og slipper lykkefølelsen løs!! nå gjelder det å dyrke den og sende bekymringene langt pokker i vold!!!!! klem til dere fantastiske jentene!!

Skrevet

oooooooooooooo lykke!!!!! klarte ikke vente med cb-digital'en jeg hadde kjøpt inn til i morra - tok den nå med utvannet ettermiddags... og den sier GRAVID!!! da er det bare å lokke lykkefølelsene fram og sende bekymringene langt pokker i vold!!!!! klemmer til dere flotte jentene!!!!

Skrevet

Jippi -lucy- :))

SÅ masse grattis!!! DET var koselig å høre, så utrolig gøy :)

Da får vi andre bare vente tålmodig (?) en pp til så er vi der vi også :)

Dotten - sendt deg pm.. :)

Stooore klemmer :)

Skrevet

He, he. Skjønner deg sååå godt :) Så flott. Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne :)

Masse, masse lykke til. Dette skal gå så bra!!! Som BabyDior skriver, så kommer vi etter neste pp :) Vi kan da søren ikke være dårligere enn deg.... og kanskje tusler turidchr etter også..... ikke sant?

Kos deg nå endelig godt med magen din og så krysser vi alt vi har, med unntak av bena, på at dette går bra.

GRATULERER, DU SKAL BLI MAMMA :)

Stooor klem fra meg!

Skrevet

tusen tuuuuusen takk!!!! jeg krysse ALT jeg har for dere, inkludert beina :) siden jeg jo kan tillate meg det nå, (hadde altså heller ikke gjort det hvis det ikke var noe på gang der inne :), så bare si fra når mine bein skal krysses på deres vegne :) klart dere følger etter neste pp!!!!!!!!!!!

Skrevet

he he, vi har vel funnet ut at vi ikke kan være noe dårlige enn deg..SÅ vi kommer snart :)

Er så utrolig koselig dette -lucy-, og jeg håper du har kroppen full av kriblinger og gode følelser..ikke tenke negativt nå...

Håper dere alle har det bra :)

Klem

Skrevet

Hei og god morgen jenter... Hvordan går det med den vordene mor??

Håper du tørr å slippe følelsene løs og nå bare går rundt i en deilig lykkerus :) Det fortjener du. Og vi andre kommer etter for å holde deg med selskap på Bim, 1.tri :) Loooover!

Prøvde å sende pm til deg BabyDior, men den vil ikke bli sendt. Kan forsåvidt bare legge det ut her, da det ikke er noe hemmelig... he, he.

Ha en flott dag jenter!!!!!!!!!!!!!!!!!! Klem

PM til BabyDior fra Dotten:

Hei :)

Ja, kanskje vi har sprengt nettet totalt...eller Dib/Bim i hvert fall... :)

Fikk dessverre ikke byttet time. Damen dro på høstferie i dag. Hadde jeg tatt tidlig-time den dagen jeg ringte, hadde de ledig, men ikke da jeg ringte dagen etter. Fordi jeg var ny, måtte jeg ha lenger time. Bl.a. til samtale tenker jeg. Men det går bra. De ringer meg ved ev. avbestilling man el. tirs. Om jeg ikke rekker helt å treffe el denne måneden med akupunktur, får jeg satse på å klare det om enda en pp.... Nå har jeg jo 15. pp'er bak meg, så en eller to fra eller til spiller ingen rolle.

MEEEEN, du må vente på meg da... he, he, he.... :) Ellers leder fort -lucy- med to måneder og du med en (om du blir gravid nå) og det blir "tre ting på en gang", og det går jo ikke (om du skjønte den... he, he. Dårlig Kinderegg-reklame). Nei, huff. Dårlig humor tidlig på morgenen.... :)

-lucy- tok en test som lyyyyste GRAVID ja.. heldiggrisen. Jeg ble også kjempeglad på hennes vegne...... Er alltid kjempekoselig når noen lykkes. Klart man gjerne vil bli gravid selv også, men å glede seg på andres vegne, er jo for min del en selvfølge :) Her er vi for hverandre, både på godt og vondt!

Jobbet ellers overtid i går, og var sent hjemme. Lekte litt med snuppa før hun skulle i seng, og så satt jeg på Dib et par timer på kvelden. Ikke ofte jeg har unt meg det i det siste. Bare sløva....

Har du forresten sett på jordmødrene i det siste? Så alle de siste 4 programmene forrige uke, sammenhengende på internett, på nrk sin hjemmeside. Å yeah. Rev liksom ikke både her og der da. Viiiiil ha baby jeg også... Selv hvor vondt det er der og da...! Er i kveld også.....! Bare et tips! Skravles L***... Ha en flott dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...