Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #1 Skrevet 25. september 2007 Hva med å kjøpe seg en flaske Gaviscon og bruk den riktig. Da er problemet løst. Ingen får komme å si den ikke hjelper, for da har de ikke brukt den riktig. Jeg fikk lungebetennelse av at magesyra gikk opp i halsen og rant ned i pusterøret, så i bronkiene og videre.... Det er svært smertefullt. Jeg klagde ikke en dag,nevnte det bare til legen min ved kontroll, så fikk jeg pencilin og kjøpte meg Gaviscon på apoteket. Er så lei av at folk klager i månedsvis, når de kunne vært kvitt problemet på 1,2,3.....
prøvekluten+3små Skrevet 25. september 2007 #2 Skrevet 25. september 2007 nå har ikek jeg prøvd gaviscon..men du skal huske at det er ikke alle legemiddel som funker like godt på folk...for eksempel skal ibux ta vekk hodepine...det gjør den ikke på meg...jeg må ta paracet..noen reagerer ikke/tåler ikke penicillin og må ty til andre utveier..eksempelvis..så synes ikke du ska være så hard i kritikken din! og hva andre definerer som vondt og plagsomt er da vel heller ikke opp til deg å bedømme da..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Klager ikke jeg altså, skjønner jo at du har slitt litt, men folk må jo få lov til å sutre litt da. Ville bare si at Gaviscon har dårlig og veldig kort effekt på meg, og jo jeg har brukt den riktig. Kalsiumkarbonattabletter derimot hjelper godt og lenge, vi er forskjellige vet du.
Fødeklar_ja! Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Enig med Prøvekluten ja! Kan ikke bare komme hit anonym, og kjefte fordi folk syter som du sier. Enten så biter du i det sure eplet og lar folk syte eller så kan du jo bare la være å lese innleggene, er det så vanskelig? Som Prøvekluten sier så er det ikke all medisin som funker på alle, hun må ta Ibux, mens jeg for min del må ha Panodil om jeg må ha smertestillende for verken paracet eller ibux funker på meg. Kanskje du nå forstår at folk "syter og klager"? Tips fra meg til de med halsbrann er Love Hearts, kjempe gode og de funker på meg (og prøvekluten vet jeg ;p), men kan jo ikke garantere at det funker på resten av syterne her =)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Kranglefant prøvekluten!!!!!!!!!!!!!!! Gaviscon fungerer i praksis på en måte som ikke er mulig å ikke fungere om man bruker det riktig. Ibux går inn i kroppen, det er noe annet. Ikke uttal deg om noe du ikke vet. Legen min sa han ALDRI hadde opplevd noen den ikke virket på. Folk gidder ikke dra seg på apoteket . Det er det som er saken,......også trenger de å syte og få medlidenhet....stakkar patetiske mennesker... JA, jeg er hormonell....og ja jeg er hard i kritikken.........
Anniesola Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Sjønner du har (hatt) store plager med halsbrann. Men vi er jo ikke like alle her inne, d må du ikke glemme... Jeg har store plager av min halsbrann. Ikke fått lungebetennelse eller lignende (enda), men synes d er ille uansett. Har en liten en på ett som jeg springer etter, og hver gang jeg bøyer meg framover (noe som skjer OFTE i løpet av en dag) så er vondt og ubehag. Når jeg legger meg på kvelden (om en kan kalle d å legge seg), så må jeg sittesove for legger jeg meg ned, svir d som bare f..... D eneste som fungerer for meg er Novaluzid tyggetablett, som må innntaes akkurat idet jeg "legger" meg nedpå. Og snur jeg meg er d ille igjen... Gaviscon og MANGE andre syrenøytrsliserende har jeg testet ut, men synes de er så kvalmende at da spyr jeg bare istede.... Melk, is,tomat,lovehearts o.l. er og utprøvd.. Så kjære deg, ikke alt fungerer for alle!!! Lykke til alle sammen:)
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 gaviscon funker ikke på meg, men link gjør- lovehearts funker heller ikke på meg... du sier at du aldri syter og klager HI, er det ikke akkurat det du gjør med innlegget ditt?
Mamzen Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 JEG har prøv det, fungerte bare en stund!! Fint for deg at DU ikke klager på halsbrann, men nå klager du faktisk over oss som har det...SYTEPAVE
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #9 Skrevet 25. september 2007 HI her. Nei, da har du ikke brukt den riktig. GARANTERT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Om du bruker den riktig, skal det ikke gå an å ikke få det til, med ikke annet du spiser som en elefant, og da har du vel ingen andre enn deg selv å takke. Desutten skal man ikke spise den siste halvtimen før man tar Gaviscon. Så skal man ta MASSE . og etter det skal man knapt svelge sitt eget spytt (litt overdrevent) Om det ikke hjelper tvert , tar man en supp til. Da skal det virke. Bull at dette ikke hjelper alle. Den hinna som legger seg over spiserøret, går det ikke hull på uten at man har drukket noe eller spist noe, så da kan dere for det selv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #10 Skrevet 25. september 2007 Jeg klager og syter over slike som deg, ikke over halsbrann....
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #11 Skrevet 25. september 2007 "Jeg fikk lungebetennelse av at magesyra gikk opp i halsen og rant ned i pusterøret, så i bronkiene og videre.... Det er svært smertefullt. Jeg klagde ikke en dag, nevnte det bare til legen min ved kontroll" HAHAHA, og hva er det DU prøver på da, HI? Litt sympati kanskje???? Hvis ikke, hva var da vitsen med å nevne denne lille historien din??? At vi skal klappe deg på ryggen og skryte av hvor tøff du er? Vil forøvrig anbefale deg å heller ta denne tråden der hvor den hører hjemme: På krangle.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #12 Skrevet 25. september 2007 Ja, Mamzen, det er sant,og jeg ser du føler deg truffet!!! Gjør som jeg beskrev så skal du se den funker. Man må tenke logisk og hjelpe kroppen til å få den til å fungere. Ikke spis på 1/2 time,ta masse, ikke drikk noe etterpå og vent litt, så tar du litt mer. Da hjelper det!!!!
Anniesola Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 For ei provoserende lita d... kj...!! Jeg har brukt den riktig, men hjelper ikke d når den kommer opp igjen!! D er jo så kvalmende... Og d begynner du og å bli!!! Ha en fortreffelig halsbrannfri dag kjære du
Mor til en stor og en liten Skrevet 25. september 2007 #14 Skrevet 25. september 2007 Kjære HI. Nå har jeg prøvd gaviscon og p meg hjelper den ikke :-( I det siste er det ingenting som har hjulpet på min halsbrann. Hverken litervis med melk eller Aflurax, som jeg brukte under første svangerskap og hjalp kjempemasse da. Vi er alle forskjellige opg reagerer forskjellig på alle typer legemidelr og andre "hjelpemidler" så jeg syns du er skikkelig kranglete og uretferdig når du stigamtiserer på den måten. Jeg vil tro at de fleste her inne har prøvd Gavoscon nettopp fordi det er det eneste de har å tilby oss gravide og dessverre er det ikke alle som får like god virkning av den slik som du heldigvis har fått. Det er kjempebra at den hjelper på deg men ta det til deg at IKKE ALT HJELPER LIKE GODT ELLER I DET HELE TATT PÅ ANDRE!! Ha en fortsatt fin dag HI. Hilden en med 4 uker til termin og halsbrann hele døgnet samme hva jeg prøver!!!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #15 Skrevet 25. september 2007 Ja, men det er her folk klager mest og trenger mest å ta seg sammen. På krangle sitter det mest nygravide som ikke vet hva halsbrann er. Dere må bare bli så sinte dere vil. Det eneste jeg vil dere er at dere kan hamle opp med plagene ders om der ønsker. PINGLER!!!!!!!!!!!!
Fødeklar_ja! Skrevet 25. september 2007 #16 Skrevet 25. september 2007 Herregud da, HI. Er du helt blåst eller?? sorry at jeg spør altså! Ta å spør den legen din igjen om det der gavicson greia og du får sikkert høre at det sikkert ikke funker på absolutt alle som prøver det, bare vent og se ;p Eller er du så innsnevret i ditt eget SYTEHODE at du ikke forstår hva folk sier egentlig, jeg for min del tror nesten du bare er ute ette rå krangle. Ta blikket ditt bort fra teksten min her og mot venstre.. bla nedover litt og VIPS! der har du kranglesiden!!! Så ta de sure meningene dine og flytt ræve di over på kranglesiden i stedet for å lage sur stemning her inne ;p bare et lite tips.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #17 Skrevet 25. september 2007 Bare det at du har trodd at det var lurt å drikke melk sier litt om hvor inkompetent du er. Melk får det til å kjennes bedre ut der og da, men gjør det verre til senere. Du har ikke brukt Gaviscon riktig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
prøvekluten+3små Skrevet 25. september 2007 #18 Skrevet 25. september 2007 kranglefanten er meg ja..hehhe,DEN var av det bedre slaget HI! snakk om selvmotsigelse! mnei,tror nok du kjeder deg og var ute etter...nettopp en slik reaksjon som du her fikk på innlegget ditt..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #19 Skrevet 25. september 2007 Kan ikke dy meg her...... Hvis vi alle reagerte helt likt på alle mulige medikamenter her i verden, ville alle plagene opphørt! Da kunne vi bare alle spist en pille og blitt kvitt problemene våre... Hvorfor i all verden tror du det finnes flere typer medikament for halsbrann? Flere medikamenter for hodepine? Flere typer antibiotika f.eks? Det er fordi vi er bygget opp forskjellig! Og kroppene våre reagerer forskjellig på medisin. Det som funker på deg trenger ikke funke på meg. Jeg var superdårlig de første 20 ukene i svangerskapet. Fikk utallige tips og råd. Men ingenting fungerte på meg. Selv om det fungerte på andre..... Det må da være måte på her...... Barnslig innlegg.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #20 Skrevet 25. september 2007 Kom ut , prinsessa mi, for jeg har slik en fæl halsbrann...og Gaviscon hjelper meg ikke, for jeg vet ikke hvordan jeg skal ta den riktig........uff....stakkar meg altså...... Kan ikke hun ekle dama som erter meg gå på krangledbatten i stedet, for jeg blir så lei meg...uff altså.......stakkar lille meg......
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 25. september 2007 #21 Skrevet 25. september 2007 AMEN!! helt enig "kom ut, prinsessa mi"
Mamman til 2prinser&1prinsesse Skrevet 25. september 2007 #22 Skrevet 25. september 2007 OG TIL DERE SOM KLAGER OG SYTER OVER ALLE ANDRE.... få dere et liv!! Er det mulig å være mer gretten og kjerring da... hjelpes...
prøvekluten+3små Skrevet 25. september 2007 #23 Skrevet 25. september 2007 ..og til HI da...om du har så sterke meninger,hvorfor tørr du ikke stå for de med nick?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #24 Skrevet 25. september 2007 Huff nå må du slutte å syte sånn HI! Og tenk å tro at verden sentrerer rundt en som det du tror. Jaja, skal jeg tippe din alder er rundt 19?
Fødeklar_ja! Skrevet 25. september 2007 #25 Skrevet 25. september 2007 Hehe, flirer godt her jeg sitter nå. Dagen starta litt tregt, men nå fikk den jaggu litt futt i seg! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå