Gå til innhold

Når gutta vil ha ROSA!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på snart 3 som er gla i rosa...og vil gjerne ha rosa ting, feks vintersko =P Det fikk han ikke, hehe! Han tar det ikke så tungt om ikke han får det heller. Jeg prøver å inngå kompromisser istedet, feks gi han rosa tannbørste og prinsesse-plast service. Han er fornøyd, og jeg slipper å si han ikke får rosa =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, kjenner meg så godt igjen, etter at min gutt på 3 fikk ei lillesøster i januar skulle ALT være rosa, håper det bare er en periode :-)

Skrevet

Ser ikke problemet jeg. Rosa å gutter jo dødstøfft! Samboer sin yndlingsfarge faktisk! Er han 3 år så ser man jo at han er gutt fordi han har rosa genser f eks.

Skrevet

Rosa genser er greit det, men ikke rosa vintersko =P

Skrevet

Gutten min kan utmerket godt få rosa ting :-) Synes det er viktig å ikke lære dem opp til de tydelige kjønnsforskjellene i samfunnet, uten å gjøre ungene helt sære heller..!

Skrevet

Syns det var en fin løsning du har jeg! Da får han jo rosa dosen sin uten at noen må si at det er galt. Hvis han går i barnehage snaker jo sikkert alle jentene om rosa og går i rosa, så det er jo ikke rart han blir påvirket.

Skrevet

Hvorfor er det greit med rosa genser men ikke greit med rosa vintersko?

Skrevet

Enig med du, *dum&deilig* :-) Men det er vel ofte sånn at rosa jentesko ikke bare er rosa, men ofte glitter, hjerter, blomster og stas på, som gutta kanskje ikke synes er like gøy..? Men hadde selv overhodet ikke hatt noe problemt med å kjøpe rosa vintersko om lillegutt ville ha det :-)

Skrevet

Fordi jeg ikke synes skoa var no fine =P De var lyserosa med mye dill på. Også kosta de 600,-. Sønnen min har akkurat begynt i barnehagen, skoa skal vare hele vintern. Kan jo godt hende han etterhvert finner ut at rosa sko ikke er noe særlig...? Så derfor styrer jeg unna det!

Skrevet

Min har nettopp fått seg dukkevogn og dukke, gjett om han er lykkelig! I tillegg har han flere rosa gensere, og gjett om han er tøff=)

Skrevet

Hadde du likt at mannen din gikk i rosa vintersko da? Eller hadde det vært bedre med en rosa genser?

Om sambo hadde tusla rundt i rosa vintersko hadde jeg virkelig overveid om jeg skulle gått sammen med ham.

Det er jo tross alt bedre med rosa genser enn rosa vintersko!

Skrevet

Hvor får du tak i rosa guttetøy da(uten dill på)? Lille her hadde jo blitt gla for det =)

Skrevet

Har kjøpt en del på KappAhl og på nettet vi :-)

Katvig, Ralph Lauren og Hilfiger bl.a. er superbillig fra USA, og har masse klassiske, pene gutteklær, også rosa..! :-)

Skrevet

Nei, _gutteklær_ som er rosa er jo ok. Men, jeg regner med de fleste vinterstøvler i rosa er påropt jenter.

Det er jo en forskjell på jenter og gutter. Om sønnen min vil gå i miniskjørt, så tar jeg jo ikke på ham verken det eller kjole.

Skrevet

Her i huset er det jeg som er gla i rosa, og med to gutter så må det snik-innføres litt (-;

Han har rosa gutteskjorte med litt brune striper i og også rosa tannbørste. Jeg satt grensa mi når jeg skulle ha vinterdress til ham i fjor da, rosa dress med pelskant på hetta...hehe

Skrevet

Jeg hadde ikke latt gutten min får rosa vintersko, tror jeg.

Selv om jeg er helt i mot at det er gutte- og jentefarger, og har ikke lyst til å lære junior at det er noe som kun er for jenter og noe som kun er for gutter.

Men...jeg hadde nok, som mamma, ikke latt gutten min ha rosa vintersko, fordi han trolig ville blitt veldig lei seg når han stolt og fornøyd kom med nye sko i barnehagen, og de andre ler og sier: "Haha, han har jentesko!".

Seff kan det hende at min sønn hadde vært så tøff at han ikke hadde brydd seg om det, og gått i sine rosa vintersko.

Men hadde han blitt veldig lei seg, og gleden over de nye skoene hadde vært ødelagt, så hadde det sikkert endt opp med at mamma`n måtte kjøpe et par vintersko til, hadde ikke hatt hjerte til å la ham gå i "jentesko" hele vinteren.

Skrevet

Og jo fler som har den tankegangen at gutter som bruker rosa blir mobbet, jo fler er det som er med på å opprettholde "kjønns-spesifikke" klær..har enda til gode å se ETT godt argument mot at gutter skal kunne ha rose klær/sko/whatever, samme om det er prinsesser, pirater eller blomster på tingene.

Skrevet

Fordi han ikke er en Esther Pirelli...

Han er en gutt, og det finnes gutteklær og jenteklær...

Sier seg jo selv, jeg kjøper jo f.eks ikke en jentebunad til ham til 17. mai om han som barn ønsker det??!

Det er forskjeller mellom jenter og gutter, det er ikke til å legge skjul på. Kommer ikke unna det, hvor enn hardt en forsøker å normalisere det!

Skrevet

Men er kjønnsforskjeller noe som henger sammen med farger da?

Skrevet

Ikke sant..! Er akkurat det jeg mener også, at det er foreldrene som "lærer" ungene at rosa er for jenter, selv om de ikke sier det rett ut..! Kommer ikke til å la gutten min styre absolutt alt han trenger, men om han ønsker seg noe rosa er det overhodet ikke noe jeg skal nekte han..!

Skrevet

Nei, som jeg skrev, gutteklær i rosa er ok. Men, vinterstøvler i rosa er nok ment for jenter, det vet du nok innerst inne selv også! Og nei, min kunne gjerne fått gutteklær i rosa, men rosa vinterstøvler, nei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...