Gå til innhold

Gravid igjen, hvem er far???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonym med 2 barn med 2 fedre:

Hva ville du synes om du pluselig fikk vite etter mange år at faren din ikke egentlig er faren din?? Eller hvis du klarer å sette deg inn i mannens situasjon da (noe jeg ikke tror siden du høres egoistisk ut), hvordan ville du følt det om du plutselig fikk vite at ungen din ikke er din allikevel.. og i tillegg fikk vite at moren din eller kjæresten din har VISST dette hele tiden. DA hadde du blitt mer såra enn å få vite sannheten med en gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men for å få brune øyne er enten far eller mor nødt til å ha brune øyne. Det gjelder kun brune øyne-¨det er dominant...

Skrevet

nope, barn kan få brune øyne selv om begge foreldrene har blå. det holder at en av foreldrene har arveegenskap for brune øyne (at en av besteforeldrene har brune øyne).

Barn av brunøyde foreldre kan også få blå øyne, men det er avhengig av at foreldrene har arveegenskaper for blå øyne. Men dette er sjeldnere fordi brunt dominerer over blått.

Egentlig veldig enkel ungdomskole-biologi...

Skrevet

Nå kan du være stolt av deg selv HI. Dette krevde MOT!. Lykke til i tiden fremover..

Kan være mange opp og nedturer følelsesmessig.. Men alt ordner seg til slutt.. Uansett utfall..

De beste ønsker i tiden fremover fra ..

Skrevet

ærlighet varer alltid lengst. jeg er i omtrent samma båt som deg. er gravid og aner ikke hvem faren er. har type og allting,men var på fylla og,ja resten sier seg selv. jeg fortalte det når jeg fant ut at jeg var gravid. han ble såra men han takler det. si det som det er.

Skrevet

Du tar faktisk feil, så tror du må ha misforstått litt på ungdomskolen....

To blåøyde foreldre kan kun få blåøyde barn da gen for blå øyne er rececivt(ikke dominant) en blåøyd person har arvet to gener for blå øyne fra begge sine foreldre og når to personer med blå øyne får barn har de bare gener for blå øyne å gi til sine barn.

To forelde med brune øyne kan derimot få blåøyde barn da brun er dominant. En person som har arvet genet for blå øyne fra en forelder og genet for brune øyne fra den andre vil få brune øyne, men har genet for blå øyne "skjult" i seg og kan gi dette videre til sine barn hvis den andre forelderen også gir sitt gen for blå øyne videre.

Skrevet

Stakkars ungen din... kanskje du skal begynne å tenke på åssen liv du lever lissom... husker ikke navnet på han du lå med en gang, æsj... skikkelig hore her inne og jo..

Skrevet

ALL kan jørrå feil da,kjære dæ,for du anonym 1452 er vel perfekt tenker jeg....

Fint du fortalte kjæresten din om dette,da slipper du å grue for dette restn av livet,ærlighet varer lengst.Og for alt du vet så bli det forholdet du har nå det beste som kunen skjeddd deg og barna dine:) LYKKE TIL!!

Skrevet

fy søren.. kordan i alle dager kan noen dømme noen slik som dette? alle kan gjøre feil i live sitt.. synst absolutt ingen har rett til å dømme andre på denne måten.

Hadde det nå vert sann at min far ikke er min biologiske etter 18år ville jeg heller ikke vite de, fordi det kan vere like greit å han en far som er gla i seg i stede for å ha en som driter i deg.

sjerp dere!!! dere har nok ikke noe mer perfekte liv dere. !!

Skrevet

Heisann!

Synes du har tatt en voksen og flott avgjørelse, og ønsker deg og tvillingene dine alt godt i framtida. Kjæresten din er også tøff!

Skrevet

Nei det er du som ikke har skjønt det! Vet du hva rececivt og dominant betyr? Det betyr at hvis man har arveegenskap for begge fargene, så er det det brune som dominerer og da går brunfargen foran blåfargen, uansett! Derfor kan de brune øynene komme selv om begge foreldrene selv har blå øyne.

Skrevet

Du sier: "en blåøyd person har arvet to gener for blå øyne fra begge sine foreldre". Man kan ha blå øyne selv om ikke begge foreldrene har blå øyne. Jeg har blå øyne, men moren min har brune. Det vil si at selv om jeg har blå øyne har jeg arveegenskaper for brune øyne som jeg kan føre videre.

Skrevet

Herregud, dette er bare tull!!

Vet ikke hvem faren er, venter tvillinger....., bla, bla, bla....

Få deg ett liv, og slutt å søk om oppmerksomhet her!

Skrevet

Nei, du kar kun gener for blå øyne ellers hadde dine øyne vært brune. Men din mor har et gen for blå og et for brun, hun har brune øyne som er den dominante genet, men du har arvet hennes blåe gen, derfor har du blå øyne.....

Og jeg sa ikke at man ikke kan ha blå øyne dersom ikke begge foreldrene har det. Men har begge foreldrene blå øyne vil alle deres barn også få det!!!

Skrevet

Selv om jeg har fått det blå genet til moren min så har jeg arveegenskaper for brune fordi hun har brune. Jeg vet om flere folk som er levende bevis på at teorien din er feil da. F.eks. moren har brune øyne, faren har blå øyne, datteren har blå øyne og hennes barn fikk brune øyne (med en blåøyd far)! Noe som i følge deg er umulig... så jeg vet du tar feil. Men samme det. Gidder ikke diskutere mer.

Skrevet

Teoretisk sett skal ikke to med blå øyner kunne få barn med brune øyner. Som noen andre sktiver er blå (B) ressecivt og brunt (B)dominant, så om man har minst ett gen for brun får man brune øyne(fordi genet dominerer) (Både kombinasjonen Bb og BB gir brune øyne, men bare en med Bb kan få barn med blå dersom den andre parten enten har bb eller Bb) og ettersom blå er ressesivt MÅ man ha to gener for blå. Er iallefall det som står i biologiboka vi hadde på grunnfaget på NTNU.Dette er teorien. MEN man må også huske at de med grønne og gule øyne har genetisk kode for brun. For å gjøre hele saken mer komplisert er det flere gener som påvirker varianten av blå eller brune øyne. Jeg har blå øyne, sier jeg iallefall selv, men har også gule områder (og som jeg sa i stad er den genetiske koden for gul, brun). Så sånn sett vet jeg faktisk ikke om mine er genetisk blå eller brune. I tilleg kan det jo oppstå mutasjoner på gener, og for alt jeg vet kan dette sikkert uttrykkes også i øyenfarge.

Så i teorien kan ikke to blåøyde få barn med brune øyne, men i praksis kan fet gjerne se ut til at ikke dette stemmer helt...

Til HI: Jeg tror dette bare er tull! Om ikke; synes du det er greit at barnet ditt skulle vokse opp på en løgn? Og hva ville du gjort om barnet ditt en gang skulle trenge en transplantasjon og den må komme fra faren om du ikke skulle matche? Hva hadde du følt om det plutselig en dag skulle vise seg at DIN mor har løyet for deg, at han du hadde vokst opp med ikka var din biologiske far?

Skrevet

Du burde fortalt det med en gang.

Øyefarge er ikke det eneste man ser på .Barnet kommer til å ligne på sin far når det kommer ut (sånn er det). Din kjæreste m familie kommer sikkert til å stusse når de ser barnet og da vil du ha skikkelige problemer med å forklare deg.

Skrevet

Skal ikke være for påståelig, men tror kanskje du bytter om litt. Genet for brune øyne er dominant, dvs at dersom man arver dette genet fra den ene av foreldrene, mens man arver genet for blå øyne fra den andre av foreldrene så vil man selv få brune øyne. Men brunøyde kan få barn med blå øyne dersom de selv bærer dette genet og overfører det til sine barn (gitt at barnet også får genet for blå øyne fra den andre av foreldrene).

Nå er det riktignok lenge siden ungdomsskolen, men jeg mener å huske at det var slik vi lærte det. Dessuten så ser det ut som om det er slik det har fungert i min familie, men som sagt, skal ikke være for påståelig.

Til HI: Kjempebra at du tok motet til deg og fortalde sannheten. Forstår at det må ha vært vanskelig, men tror du hadde angret dersom du ikke hadde sagt noe. Lykke til med tvillingene!

Skrevet

du må jo si det, tenk seinere hvis han får vite det da, at det ikke er han sitt barn, tenk på foreldrene hans som trur de skal bli besteforeldre (kanskje til og med for første gang) du kan jo si det som det er, du har jo ikke vært utro, kanskje det faktisk er hans barn, men dette må dere snakke om sammen, dette kommer du til å bære med deg i mange år, det er ikke noen deilig følelse å ha å det blir bare værre å værre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg synes du bør fortelle kjæresten din det med en gang. Han har tross alt krav på å få vite sannheten.

Jeg synes synd på alle menn som feilaktig tror de er fedre, fordi mange av våre medsøstre er utro eller lignende.

På samme måte har barnet ditt krav på å vite sannheten. Kjenner flere som var i tenåra da de oppdaga at "far" ikke var far. Det er sjelden en god måte å få vite det via sladder på bygda eller lignende.

Vet at det er mer enn biologi som skaper en god far, men mener likevel at sannheten skal fram. Det finnes en mengde gode fedre som er vel så gode som de biologiske, sjøl om de vet at de ikke er far til barnet.

Skrevet

unnskyld meg men er det ikke litt tidlig å sette barn til verden etter å ha kjent en mann i 14 dager eller noe?? Når du attpå til ikke vet hvem av dem som er faren synes jeg det er uansvarlig også med tanke på barnet som ikke vet hvem som er faren ved feks et brudd mellom deg og den nye kjæresten? Hvem skal betale barnebidrag? Hva skal du si til ungen hvis dere går fra hverandre? Det var ikke faren hans likevel liksom? Var jeg deg ville jeg på det sterkeste vurdert abort for alle parter sin del. I alle fall når forholdet deres er så ferskt som du gir inntrykk av her.

Skrevet

Skriver som regel ikke så veldig mye hær..men jeg liker å lese å lære! Hvor mange er det egentli som har one night stand??? ...det er mange!!! alle har lyster. Noen gangerer uhellet ute, kanskje har gutten man hadde sex med sneket seg avgårde om morgenen, kanskje er man bare ute etter litt spenning å ikke vil vite navnet til den man har sex med, eller kanskje man rett å slett har drukket fo mye å ikke klarer å huske så veldi mye...det kan være mye som spiller inn. Å kalle noen for hore syns jeg er å dra det for langt. slå opp ordet hore så får du vite hva det betyr: " hore f1 el. m1 (norr hóra) kvinne som har seksuell omgang med menn mot betaling, gatepike, prostituert; foreld: gift kvinne som driver hor".

Ellers å si at man ikke burde være hær er helt på tryne. Siden heter barnimagen, å det sier vel det meste!! Er ikke dette en side dær man kan spørre om hjelp, ta lærdom av andre uansett hvordan barnet er blitt til, det som er felles for alle er at man har et/flere fantastisk liv som vokser inne i seg! Fordi om noen syns det er lett å ta abort, så er det ikke alle som synes det, å føle at man tar livet av noe som kan vokse opp å få et fantastisk liv, det kan være en tung følelse å bære. Å ærlighet varer lengst, det er jeg helt enig i, fordi om sannheten kan være vanskelig å få frem i lys.

Skrevet

til pgpia

. Det som har skjedd her kan skje den BESTE selvfølgelig. Men det betyr ikke at en ikke skal rydde opp etter seg. Jeg synes det er uansvarlig å sette et barn til verden med et menneske man har kjent i 14 dager og attpåtil at det ikke er hans unge! Hvis du mener at den slags adferd er akseptabels synes jeg du er helt ute å kjøre. Det er lett å ta abort når en er i en slik situasjon. Kjenner mange som har gjort det. Det kaller jeg å ta ansvar for å ha driti på leggen. Det handler om å gi det barnet man skal ha et verdig liv og det er ikke mye verdig over dette... Jeg dømmer ikke handlingen, at man blir gravid osv, men måten man velger å løse det på. Mange sitter igjen som unge mødre, uten utdanning, på alenemorstrygd og sosialhjelp. Helt uverdig måte å ta imot et barn på... synes jeg!!

Skrevet

selvfølgelig skal du fortelle han det.... dette er noe han har rett til å vite!

du tuller ikke med så alvorlige ting som dette her... tenk om noen hadde ført deg bak lyset sllik? nei, fortell det du... sannheten kommer ALLTID for en dag uansett! lykke til!

Skrevet

TIL ANONYM 18.32 SOM SKREV DETTE:

" Det som har skjedd her kan skje den BESTE selvfølgelig. Men det betyr ikke at en ikke skal rydde opp etter seg. Jeg synes det er uansvarlig å sette et barn til verden med et menneske man har kjent i 14 dager og attpåtil at det ikke er hans unge! Hvis du mener at den slags adferd er akseptabels synes jeg du er helt ute å kjøre. Det er lett å ta abort når en er i en slik situasjon. Kjenner mange som har gjort det. Det kaller jeg å ta ansvar for å ha driti på leggen. Det handler om å gi det barnet man skal ha et verdig liv og det er ikke mye verdig over dette... Jeg dømmer ikke handlingen, at man blir gravid osv, men måten man velger å løse det på. Mange sitter igjen som unge mødre, uten utdanning, på alenemorstrygd og sosialhjelp. Helt uverdig måte å ta imot et barn på... synes jeg!! "

DET ER IKKE ALLE SOM TAR SÅ LETT PÅ Å TA EN ABORT UANSETT SITUASJONEN.

OG AT DU MENER MAN VED Å TA ABORT "TAR ANSVAR" FOR Å HA DRITI PÅ LEGGEN, SYNS JEG ER HELT UTROLIG SAGT.

JEG VIL NÅ HELLER SI AT MAN TAR ANSVAR FOR SINE HANDLINGER VED Å FORTELLE SANNHETEN OG BEHOLDE BARNET MAN HAR KLART Å FÅTT PÅ SEG.. IKKE VED Å TA EN SÅKALT "LETT" AVGJØRELSE SOM ABORT.

TROR DU IKKE ET BARN KAN HA ET LIKE VERDIG LIV NÅR DET VOKSER OPP MED EN MOR SOM ELSKER DEN AV HELE SITT HJERTE.OM HUN ER ALENE MED UNGEN EL.EVT.SIN VIRKELIGE FAR ELLER DEN FAR SOM STILLER OPP SOM OGSÅ ELSKER UNGEN AV HELE SITT HJERTE.

HVA DEFINERER DU EGENTLIG SOM ET VERDIG LIV DA?

DET ER MANGE AV DE MAN TROR HAR VOKST OPP I ET "FAMILIE IDYLL" SOM GJERNE IKKE HAR HATT ET LIKE BRA LIV SOM F.EKS EN SOM ER BARE VOKST OPP MED EN MOR ELLER EN FAR.

SKJØNNER? OG JEG VEEET HVA JEG SNAKKER OM...SÅ JEG TROR DU BØR TAEN REVURDERING AV HVA SOM ER ET VERDIG LIV..

OG ALT MED utdanning,alenemorstrygd og sosialhjelp...HERREGUD DA...DET ER IKKE NOE PROBLEM...KANSKJE DET KAN VÆRE LITT TØFFERE...

MEN VETTU`KA...NÅR MAN SITTER MED ET HØYT ELSKET BARN I ARMENE SINE SÅ TROR JEG IKKE AT MAN LIDER AV Å F.EKS LA UTDANNINGEN VENTE LITT..

OG DET ER UTROLIG HVA VI ALENEMØDRE FÅR TIL...

SKAL VEDDE PÅ VI KLARER MER ENN MANGE AV DEM SOM IKKE ER ALENE MED BARNET...FOR DE ER TO, MENS VI LÆRER OSS Å TA ANSVARET SOM BÅDE MOR OG FAR.

STÅ PÅ ALLE ALENEMØDRE SOM HAR TATT VARE PÅ SINE KJÆRE SMÅ!!!! =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...