solstråle69 Skrevet 17. september 2007 #51 Skrevet 17. september 2007 Jammen kan han ikke sove inne, da?? Og han går vel ikke bare i bleia, så det er vel ikke noe problem at han tar den av?
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 17. september 2007 #52 Skrevet 17. september 2007 dette med up and go sier seg selv..det blir for mye jobb!! og mange eldre bhg ansatte som ikke skjønner tfk vogna da den reguleres i glidlåser foreksempel..kan bli litt knotete! men hadde vel ikke valgt den vogna om den bare skulle brukes i bhg..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 17. september 2007 #53 Skrevet 17. september 2007 Jeg er helt enig i barnehagen med det med bleie! Har selv jobbet i barnehage og sett hvor mye lenger tid det tar om vinteren å skifte en Up & Go enn en vanlig teipbleie... en TFK Joggster Twist er jo egentlig like stødig som en 4-hjuling... (har opplevd at 4-hjulinger har veltet med et urolig barn i) Men jeg ville ALDRI hatt TFK`en min i noen barnehage! Da vil den jo bare bli stygg og risikerer å bli fortere slitt! Nei, i barnehage vil jeg kun ha vogner det ikke er så farlig med!
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 Forfatter #54 Skrevet 17. september 2007 BigMama og februargutta : De så nye vognen idag for første gang, jeg forklarte de forskjellige hvordan TFKen fungerer, med glidelås, parkeringsbrems på håndbrems, myggnetting fra kalesjen, osv.. Ikke noe prob å forklare de da!?.. Hehe.. Til jenter: Men blir TFK stygg når barna bruker den på barnehage? Hvordan da?
ettie Skrevet 17. september 2007 #55 Skrevet 17. september 2007 Stakkars dem som får ditt barn i bhg du har jo apselutt ingen forståelse for hverdagen til de som jobber i bhg! Mange barn sover bedre ute i frisk luft enn inne. Så lenge de er godt kledd kan jeg ikke se noe problem med det. Og så vidt jeg vet skal alle bhg være godt inngjerdet, ellers blir de ikke godkjent.
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 17. september 2007 #56 Skrevet 17. september 2007 har de ikke prøvd den i bhg enda?? da forstår jeg ikke problemet de har nei...d får bare godta den vogna du har,merkelig..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 17. september 2007 #57 Skrevet 17. september 2007 De ansatte bruker den til tur, ungene klatrer i den med skitne parkdresser, kaster sand o.l på den... Ha heller en gammel vogn i barnehagen! TFK`en kan du vise fram i helgene og etter barnehagen...;-)
ettie Skrevet 17. september 2007 #59 Skrevet 17. september 2007 Sjønner bhg på: Bleiene- raskere og lettere og skifte vanlige bleier. Også letter ute på tur. Pose- Lettere og finne ut hvem sinn mat det er når det er matboks (merket). Merking- Hvordan skal de ellers kunne vite hvem sine kler det er? Og tusj går vekk i vask, og det er du som må skrive på nytt med gjevne mellomrom. 3juling- litt usikker, kan jo være de har dårlig erfaring og stoler mer på 4.juling Strikk runt skoen- hva? Da bør de grunngi de godt. Har motsatt erfaring Snor- hvorfor ikke? zinksalve- Jaha...kanskje redd for at noen av barna skal leke i sekken og spise salven? Ellers sjønner jeg ikke det.
ettie Skrevet 17. september 2007 #60 Skrevet 17. september 2007 Synest foresten at du som mor kan bestemme hvor sønnen din skal sove. Du får heller kjøpe en billig og grei reiseseng og ha i bhg.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 17. september 2007 #61 Skrevet 17. september 2007 forstår at du blir frustrert, i alle fall når du bare vil godt; gode bleier og ny vogn. Skjønner det m bleiene, men ikke med vogna...hvorfor skulle den velte uten videre....hvis, som en annen nevnte lenger oppe, det er at barnet reiser seg opp og henger over vogna når den våkner, så kan vel like godt skje med en firhjuling - de kan jo dette ut, mener jeg.. nå skal det være sagt at jeg også har tre-hjuling, og jeg må innrømme at jeg av og til er litt redd at den skal velte - spes. når storebror på 6 vrir på vogna når han er ute å triller (med meg rett ved siden av:))
Gjest BigMama og februargutta Skrevet 17. september 2007 #62 Skrevet 17. september 2007 det er sant da derfor jeg bytta oth med en emmaljunga scooter..
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 17. september 2007 #63 Skrevet 17. september 2007 Da jenta vår fortsatt sov på dagen kjøpte vi en brukt Simo-vogn for å ha som sovevogn i barnehagen. De ansatte sa at vogna vi hadde (Emmaljunga) var aaltfor fin til å brukes i bgh, men det var jo selvfølgelig vårt valg;o) Det var en 4-hjuling da.. Hvis jeg var deg ville jeg ikke brukt TFk'en i bgh, men heller sett på finn.no eller noe etter en brukt vogn. Vi betalte 500,- for vår, og den var helt genial til soving! Det med smokkesnorer har med kvelningsfare å gjøre, og er sikkert en prinsippregel de har i bgh. På samme måte som det med 3-hjulinger sannsynligvis er en prinsippsak;o) Når det gjelder Up&Go-bleier har jeg vel ikke hørt om noen barnehager som bruker dette i det hele tatt...? Det er, som alle andre også sier, for å spare tid på bleieskift. Om vinteren når barna er ute og har på seg dress, strømpebukse, fleecebukse, sokker og vintersko er det veldig tidbesparende å bare ta ungen med innenfor døra, dra ned fleece og strømpebukse for å kunne smette på en ny bleie før det er rett ut igjen:o) Når det gjelder matbokser så kommer det vel an på hva slags mat dere sender med i bgh. Har de med egen lunsj f.eks? Vil også nevne, for de som sa at barna ligger stille og rolig i vogna til de blir hentet fra soving, at dette ikke gjelder alle. Datteren vår tok av seg selen selv hun, men de ansatte greide å lage en avtale med henne om at hun ikke måtte prøve å gå ut av vogna før noen kom og hentet henne.. hehe..
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 17. september 2007 #64 Skrevet 17. september 2007 Forresten så slet de også litt i barnehagen med at hun kledde av seg alle klærne inkl bleia... Men dette hadde ingenting med at det var teipbleier å gjøre altså;o) Up&Go-bleiene dro hun bare ned som en truse, eller rev de opp langs kanten (sånn at man måtte finne en ny såklart) ;p
kajak&Daniel Skrevet 19. september 2007 #65 Skrevet 19. september 2007 Nei, de har ikke sagt noe som helst på at han har en TKF vogn. Men i barnehagen vår er det også mange andre som har 3-hjulinger. Ei anna ei har f.eks ei teutonia vogn med 3 hjul. Jeg aner ikke om grunnen til at de ikke vil at dere skal bruke den vogna. For at vogna skulle bikke, måtte den vel stått i en bratt bakke eller noe, og da er det vel ikke så mye bedre med en 4-hjuling heller...... Du får høre hva som er grunnen til at de ikke vil at dere skal bruke den vogna. Og hvis de sier de mener den kan bikke raskt, så får du jo bare gi beskjed om at det kommer den ikke til å gjøre........
manonym Skrevet 19. september 2007 #66 Skrevet 19. september 2007 Har ikke lest hele tråden, men jeg er HEEELT enig med barnehagen! Har selv jobbet i barnehage.
RajaPia Skrevet 19. september 2007 #67 Skrevet 19. september 2007 Min GT 3hjuling har da aldri veltet når vesla mi har sovet i den... Kjenner ikke TFK , men likevel...
RajaPia Skrevet 19. september 2007 #68 Skrevet 19. september 2007 Det med up&go skjønner jeg godt , etter å ha jobbet i barnehage selv. Tror det er en"regel" i mange barnehager.
BettyBoob Skrevet 19. september 2007 #69 Skrevet 19. september 2007 skjønner bleiene, men ikke resten!!! vogn med 3 hjul har vi (OTH) i bhg. Han ligger i seler og det er ikke større sjangs for at den skal velte enn at en 4 hjuling velter! Det skjer det og!! DU bestemmer hvordan vogn gutten skal ha!! Hadde tatt meg en skikkelg runde med styrer, synes det her hørtes helt mongo ut. Ang salve o.l har vi en egen skuff på stellerommet hvor jeg har lagt skift, bleier, salver osv osv.
1stor1liten =) Skrevet 19. september 2007 #70 Skrevet 19. september 2007 de vil ikke ha up &go i snuppas b.h heller.. men hun sover i 3 hjulingen da. har ikke hørt noe klage på det.
Mockanin Skrevet 19. september 2007 #71 Skrevet 19. september 2007 At dem ikke vil barnet ditt skal bruke up & go bleien skjønner jeg godt. Er jo ikke særlig praktisk i barnehage hvor dem har flere barn og skifte på, og ikke alltid kler av dem alle klærne når det er bleieskift i utetiden. Det er jo ikke så vanskelig å tenke seg til egentlig. Men når det kommer til folks valg av vogn, så har ikke barnehagen noe med det. En annen ting er det jo også at ikke alle 3-hjulingene er like lette og tippe. Jeg har selv TFK JOGGSTER III og er kjempe fornøyd. Vil si at Simoen jeg hadde før er like lett og tippe som TFK'n. Lurer faktisk på om ikke TFK'n kan være litt stødigere. Jeg testet ut en Quinny Freestyle før jeg kjøpte TFK'n og den er nok mye lettere og tippe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå