♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 #1 Skrevet 17. september 2007 Ingen up & go bleier Ingen 3-hjulinger vogn Bla bla.. Jeg kjøpte akkurat 3 hjuling vogn som jeg likte så godt - TFK JOGGSTER TWIST.. Idag nekter de og ha den vognen så de får bare bruke den gamle... Teutonia... Pga 3 hjuling vogn kan velte når barn sover i vogn...
Mille** Skrevet 17. september 2007 #2 Skrevet 17. september 2007 Javel, skjønner barnehagen godt jeg....
klg,2 boys now:) Skrevet 17. september 2007 #3 Skrevet 17. september 2007 det med vogna er for ditt barns beste.up and go bleiene skjønner jeg også forsåvidt.
Gjest Skrevet 17. september 2007 #4 Skrevet 17. september 2007 håper du skjønner at de ikke ønsker up and go? Ganske tidkrevende om en har haugevis med slike bleiebarn? Kverrulant, spør du meg
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. september 2007 #5 Skrevet 17. september 2007 ganske vanlig det der da.... har samme greiene i vår barnehage. om du hadde visst hvor mye lenger tid det tar å skifte bleie på en unge med up&go og mye klær på enn med vanlig bleie....... (har jobbet i barnehage)
luckymum Skrevet 17. september 2007 #6 Skrevet 17. september 2007 up & go bleier skjønner jeg godt=) men det med vogna skjønner jeg ikke helt.har de erfart at de vognene tipper når ungene sover?Det er jo ikke alle 3 hjulingene som gjør det heller da.Veldig rart spør du meg
Mille** Skrevet 17. september 2007 #7 Skrevet 17. september 2007 Du kjøpte vel uansett ikke ny vogn for at den skulle stå til pynt i barnehagen?? ;o)
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. september 2007 Gidder de ikke og ta av hele bukse/strømpebukse for og ta på up & go?.. Okei.. De trenger da ikke 3 hjuling vogn til soving, sønnen min liker best og sove i senga.. bhg her har mange sprinkelseng så han kan bare sove der da..
It's all about me Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Der burde de se på hver vogn og ikke dømme alle på lik linje. Noen 3 hjulinger er ikke helt stødige, men det gjelder ikke TFK. Den er like stødig som 4 hjulinger hvis den står på rett underlag (og det bbør jo alle gjøre når de skal soves i, uansett antall hjul) Si at det er vogna du bruker nå, og du tar alt ansvar på din kappe. At det ikke vil ha up & go bleier skjønner jeg godt.
Gjest Skrevet 17. september 2007 #10 Skrevet 17. september 2007 godt det er fritt barnehagevalg, da... er vel bedre å bytte enn å irre seg over sånne ting
luckymum Skrevet 17. september 2007 #11 Skrevet 17. september 2007 så hektisk som det er rundt bleieskift tider så sparer man litt tid med å ikke bruke up & go bleier.Det er greit å ha det på sommeren da,for da er det ikke så mye klær og ta av.Og dessuten når man er på tur,så er det kjipt å måtte kle av ungene alt for å skifte bleie=)
Labbetøs Skrevet 17. september 2007 #12 Skrevet 17. september 2007 Vel, sorry men jeg er enig med barnehagen. Trehjuliger velter mye lettere enn vanlige firehjulinger. De kan jo ikke stå å passe på det heeeele tiden heller da. Og Up and Go er tidkrevende. Når det er vinter og de har masse klær på seg. På sommern når de løper rundt halvnakne er kanskje up and go greit.
Libido- Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 Huff å huff du.. enn at de kunne klage på at ungen faller ut når han sover!
En_av_hver Skrevet 17. september 2007 #14 Skrevet 17. september 2007 Enig med Intensity, greit med bleiene, men IKKE med vogna! :-)
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. september 2007 Jeg liker 3 hjuling best og jeg har min smak.. og du/dere har din/deres smak.. Jeg bruker ikke den som pynt som en her skrev.. Jeg spurte på butikk og den andre steder om TFK.. De sier at TFK er stødig og at den skal være som de 4 hjulinger, så derfor kjøpte jeg den..
Labbetøs Skrevet 17. september 2007 #16 Skrevet 17. september 2007 Nja. En detalj. Det er vel ikke når ungen sover at han kan velte vogna. Det er vel mer i det øyeblikket han våkner og henger over kanten før han blir hentet.
It's all about me Skrevet 17. september 2007 #17 Skrevet 17. september 2007 At alle 3hjulinger velter letter er en myte som henger igjen fra da de først kom. De fleste er stødige nå, og TFK den stødigste av dem alle. Trenger da ikke stå og passe på den noe mer enn andre.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 17. september 2007 #18 Skrevet 17. september 2007 jeg jobber på småbarnsavdeling...... up & go.. er det som gjelder.... kunne dere tenke dere å kle av 10 barn fra topp til tå, med utedress og ullklær hver dag p.g.a ei tisse bleie...???? ikke bare at det tar tid med den ene ungen, men det tar jammen meg tid fra resten av barnegruppa og.... dere ønsker vel at vi skal være flest mulig voksne til å passe på barna???? ja for det kommer likvel en klage dersom det har skjedd noe barnet....????
Dronningen! Skrevet 17. september 2007 #19 Skrevet 17. september 2007 Skjønner barnehagen godt jeg.... Stress med 16 barn og up and go . Intensity.. Tror du HI vil ta ansvar for sitt eget og et annet barn om det kommer noen å henger på vognen? Skjer ofte at andre barn skal se hva som skjer:o)
WP-TLogPeanut Skrevet 17. september 2007 #20 Skrevet 17. september 2007 Skjønner det med bleiene...men vogna? Aldri fått noen klage på at vi har 3hjuling..
Mille** Skrevet 17. september 2007 #21 Skrevet 17. september 2007 Det var ikke akkurat sånn jeg mente det da. Men det er vel ikke så nøye hvilken vogn du har stående i barnehagen vel, var det jeg mente. Eller er den forrige vogna di et gammelt vrak?
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 17. september 2007 #22 Skrevet 17. september 2007 Jeg er helt enig med deg i at dette er helt sløkket. hvor gammel er barnet forresten? Og du som mor må da kunne bestemme hvilken bleie du vil at barnet ditt skal bruke.. Hva hvis du ikke hadde hatt en annen vogn? Jeg syns ikke store babyer burde sove i vogn uten tilsyn i det hele tatt jeg, ikke etter at de er stor nok til å sitte seg opp selv. Men jeg syns også at det er helt på jordet at barna sover ute i vogn i barnehagene (og hjemme for den saks skyld..) i kalde vinternorge i usikrete omgivelser (med det mener jeg barnehager som ikke er gjerdet inn ordentlig og med fritt innsyn) forrw
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 Forfatter #23 Skrevet 17. september 2007 Ja men barn klatrer ikke opp over kanten når de har våknet for de har sele på seg da.. Sønnen min ligger alltid rolig når han har våknet og roper.. så kommer voksen å hente han.. Den Teutonia vognen som er i barnehage, er snart for liten, for kort på rygg delen.. Ikke plass til han når han har voksipose på.. Jeg vet at TFK er stødig og trygg, men hva skal jeg si til de da imorra om vognen?..
Kamomille Skrevet 17. september 2007 #24 Skrevet 17. september 2007 skjønner barnehagen veldig godt jeg da! Da får du si at enten bruker de vogna, eller så får han sove inne..... Og jo, det er mange barn som setter seg opp ol når de våkner. menge greier å sette seg opp med selen (drar med seg hele ryggen på vognen), eller de som bruker løse vognseler kan abrn fint sette seg opp og lene seg over kanten. endel abrn er jo også så fixe at de klarer å vikle seg ut av selen uansett......
It's all about me Skrevet 17. september 2007 #25 Skrevet 17. september 2007 Hvis TFK'en blir halt så mye i at den velter hadde det skjedd hvis det hadde vært en 4hjuling også. Hadde ikke næølt et sekund med å bruke min TFK som sovevogn i barnehagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå