*Molly mus* Skrevet 17. september 2007 #26 Skrevet 17. september 2007 Skjønner det med vognen, for hvis den skulle bekk så er det jo barnehagen som får skyllen... Å da blir det jo en sak ut av det også...
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 Forfatter #27 Skrevet 17. september 2007 Sønnen min er 19 mnd.. Jeg sa til de at sønnen min ikke er så glad i å sove i vogn for han sover bare kort.. kanskje 20 min.. men i senga sover han lengre og liker best å sove i seng.. De sier at han må også sove ute pga frisk luft bla bla.. De klager masse på små ting i det siste.. Blir så lei.. Ingen 3 hjuling Ingen Up & Go Ingen strikk rundt sko fra dress (skjønner? den som holder skoene igjen slik den ikke faller ut..Pga det har skjedd en gang før men de sa ikke hva) Ingen pose til matpakke men matpakke boks Må ha lapp med navn på alle klær, sko og sånt men ikke skrive tusj med navn på.. Ikke med "snor" til smokk på barnehage.. Ikke pakke med i sekken: zinksalve osv.. Fordi de har det..Men jeg har sjekket engang, de hadde ikke de tingene som jeg ville ha med i sekken til sønnen min.. Mye små ting de klager på nesten hverdag..
Plutselig_gravid Skrevet 17. september 2007 #28 Skrevet 17. september 2007 Skjønner barnehagen når det gjelder up and go. Har jobbet ibarnehage selv:o) Er tidkrevende, spes på vinteren! Når det gjelder vognen så synes jeg det var litt rart. Men, kan jo hende de har hatt uhell med 3 hjulinger før og derfor funnet det best i at de ikke brukes??
Dronningen! Skrevet 17. september 2007 #29 Skrevet 17. september 2007 HI Hva var grunnen til at de nektet å la deg bruke 3 - hjulingen?
☆Pacific sunset☆ Skrevet 17. september 2007 #30 Skrevet 17. september 2007 Er ikke enig med deg der.... det tar hundre år da å skifte up and go bleier på hvert barn - du er vel enig i at det er bedre at de ansatte bruker tiden sin på å leke og gi barnet ditt oppmerksomhet enn å kaste bort tiden på tungvint bleieskift?! Ang. 3 hjulingen er jo det for barnet ditt sitt beste! Vogna du har er kjempefin den - det er ikke det - men som sovevogn i en bhg hvor de har fullstendig ansvar for barnet ditt må du bare godta at de ikke er enig med deg. Dessuten blir vogna dritstygg av å bli brukt som sovevogn i bhg - tro meg - har hat barn i bhg noen år og vogna så ikke ut i måneskinn. Når knerten begynner i bhg så skal jeg ikke gå i samme fella men kjøpe en stygg men GOD 4 hjuling som han kan sove i.
Mille** Skrevet 17. september 2007 #31 Skrevet 17. september 2007 Hvis du er så misfornøyd så er det vel bare å ta ungen ut av barnehagen? Jeg var kjempemisfornøyd i fjor og valgte å heller være hjemme med barnet mitt selv. ) Evt prøve å bytte barnehage?
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 17. september 2007 #32 Skrevet 17. september 2007 må være slitsomt, dersom du alltid skal det som en klage..... dette er sånn de ønsker å ha det i den barnehagen.....
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 Forfatter #33 Skrevet 17. september 2007 De sa ikke hvorfor de ikke ville ha 3 hjuling, men en på jobben min her, sa at det har skjedd på hennes datter sin barnehage.. En 3 hjuling veltet ned.. Vognen er jo veldig liten og dårlig.. Så det er ikke så rart..Men TFKen vi har, er jo stødig og bra vogn vel.... Eller?....
klg,2 boys now:) Skrevet 17. september 2007 #34 Skrevet 17. september 2007 litt for god tidi bgh din.siden de klager påalt.pose til maten må nå være greit å lenge du får til å merke den med navn.hva er problemt med å skrive navnet med tusj på klærne?i bhg til lillemann fortrekker de det.jaja mye rart
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. september 2007 #35 Skrevet 17. september 2007 Virker som de klager en del, da. Men noen av de tingene er jo greie, bleiene, strikken og til dels vognen. Men det andre hørtes sært ut.
Gjest Skrevet 17. september 2007 #36 Skrevet 17. september 2007 skjønner det med up & go, men ikke det med vogna. mi sover i 3 hjuling og har aldri hatt noe problem med det. den har hun sovet i siden hun var 3 mnd, hun er nå snart 23 mnd. har ikke veltet en gang. rart at bhg bryr seg med det synes jeg..
Kamomille Skrevet 17. september 2007 #37 Skrevet 17. september 2007 *matboks er veldig greit det; vanskelig med "løse" matpakker når man f.eks skal pakke alle matpakkene ned i en sekk fro å dra på tur. * smokkesnor = kveldningsfare * ordentlig merking av alle klær me navn og tlf.nr er veldig greit * ang ting i sekken; du kan ikke frovente at de skal gå igjennom sekken etter remedier til din sønn til hvert bleieskift!!! Ang vokn igjen; mange banrehager har ikke plass til at barna skal sove inne. Dermed "må" de sove ute. Tenk deg 10-18 barn som skal sove i senger inne.........
adelia*termin 18/10* Skrevet 17. september 2007 #38 Skrevet 17. september 2007 skal ikke ungene ha strikk under skoene..? De skal vel drite i hvordan du velger å merke klærene spør du meg.. Legger de seg opp i om du velger å ta med salve i sekken? hvilken bhg er dette?
kajak&Daniel Skrevet 17. september 2007 #39 Skrevet 17. september 2007 Jeg bruker min TFK vogn i barnehagen, og det er ingen som har sagt noe på det hos oss. Vet at det også er andre som har 3-hjulinger. Kan ikke skjønne hvordan lillegutt skulle fått til å velte vogna. Han har jo seler på seg når han sover også, så han ligger jo der til de henter han, noe som jo skjer ganske raskt så snart han er våken...... Jeg har kjøpt vanlige bleier som han kan bruke i barnehagen. Det er ikke noe problem. Jeg bruker det ikke selv pga jeg syns de er så vanskelige å få på en aktiv gutt, men hvordan de får på bleiene i barnehagen er deres sak, så når de vil ha vanlige bleier, får de det!
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 Forfatter #40 Skrevet 17. september 2007 Kamomille: De har flere soverom... med mange sprinkelsenger.. I 1-3 år avdeling.. Jeg tenkte bare og ha zinksalve og diverse på plass der slik de har de når sønnen min trenger det.. Ikke ha de i sekken hele tiden altså! Bruker ikke matpakke boks fordi vi har hatt 2 ganger siden januar, matpakkeboksen ble delt i 2, 2 ganger.... Så derfor bruker jeg heller liten pose til matpakka..
jordbær mathilda Skrevet 17. september 2007 #41 Skrevet 17. september 2007 Nå tror jeg mye av det barnehagen "klager" på er til barnets beste og for å få barnehagedagen best mulig, ikke for plage deg.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 Forfatter #42 Skrevet 17. september 2007 kajakn og daniel(011106) : Har de ikke klaget på at sønnen din bruker TFK? Rart... Hva skal jeg si til de om vognen da? Kanskje de tror at den er dårlig som de andre 3 hjulinger.. ?
Gjest Skrevet 17. september 2007 #43 Skrevet 17. september 2007 i bhg jeg jobber så har det skjedd flere ganger at vognen har veltet mens barnet sover..... ( kommer jo an på vilken vongpose man bruker),men det er ikke alle vognposer man kan tre seler gjennom, så om vinteren så ligger de å sover i den uten seler, aker seg bakover også velter dem..... jeg har mot all min skrekk kjøpt tre hjuling likevel. men skal nok ikke ha den som sovevogn i bhg. men nå kan min spennes fast inni vognposen også da, så da skal den ikke velte, så sant ikke andre barn kommer å skal titte.... må se an hvor hun skla sove osv.... men skjønner bhg godt keg. men nå har så mange sagt det så var egentlig ikke nødvendig å si det igjen:)
Gjest Skrevet 17. september 2007 #44 Skrevet 17. september 2007 Barnehagen klager ja.... Det er som mange skriver raskere med teip-bleie enn med up&go. Dette er langt ifra bare en fordel for de ansatte, men tenk p barnet ditt som slipper å være borte fra barne-gruppa så lenge. Det er jo hovedgrunnen mener jeg da til at teip-bleie er bedre i barnehagen enn up&go. Ta det med ro da... tror du ikke at barnehagen bruker og lærer av erfaringer de gjør seg. Tror du at de ønsker teip-bleier dersom de vet at up&go er bedre? Men det er barnehagen som klager, eller hva?
Kamomille Skrevet 17. september 2007 #45 Skrevet 17. september 2007 hvis de har så stor soveplass inne, så kan du vel bare spøøre om barnet kan sove inne da??!!!! Eller kanskje du kan spørre HVORFOR de ikke vil bruke den vogna du har??!!!! Ingen her kan svare på hvorfor barnehagen handler som de gjør...... Ang ødelagte matbokser; Du må nesten godta at matbokser KAN bli ødelagt. Det finnes vel ingen matbokser som ikke kan gå i stykker ved litt hardhendt behandling. kanskje barnet ditt har kastet den i gulvet ved noen anledninger???? uansett; ting kan bli ødelagt i barnehagen. Det må man nesten bare godte:)
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 Forfatter #46 Skrevet 17. september 2007 NewMom : Ja bhg klaget.. Så ellers hadde jeg ikke skrevet dette her Sønnen min er veldig aktiv og ivrig, ikke mulig å roe han under bleieskift.. Så derfor tenkte jeg at det er best for han at han står mens jeg/vi tar på up & go så det er lissom lettere.. Han snur og sparker hardt under bleieskift..
TurangaLeela Skrevet 17. september 2007 #47 Skrevet 17. september 2007 De klager nok ikke for å klage på deg..Det er nok en grunn til at de sier ifra..
Kamomille Skrevet 17. september 2007 #48 Skrevet 17. september 2007 man kan også ta på teipbleier mens barnet står.......... Fordelen er at de ansatte da slipper å ta av bukse, strømpis og sko......
Gjest Skrevet 17. september 2007 #49 Skrevet 17. september 2007 Sånn er egentlig min gutt også, så vi bruker up&go her hjemme. Men jeg syns det er helt ok om de i barnehagen vil bruke teip-bleie, regner med at de har skikkelig tekken på denne sorten slik at det går raskt og smertefritt. Ja skjønner at bhg klaget, var litt ironisk ment, for du "grrrer" over at de klager, men så klager vel du litt over at de klager. Men det er lov det altså, derfor vi har et slik forum.
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 17. september 2007 Forfatter #50 Skrevet 17. september 2007 Sønnen min er flink til å ta av teip bleie, Kunne bruke teip å teipe rundt livet slik han ikke tar teipbleia av.. Hehe.. Men, uansett, ser jeg at dere aller har forskjellig meninger.. Jeg får bare skrive i boka om min mening om vognen.. For sønnen min kan ikke bruke den som er i bhg.. Den er snart for trangt og hodet hans er jo nesten over ryggdelen.. ikke godt for han å sove, hode bakover .. Jeg kjøpte TFK, for ryggdelen er laaang og sittedelen er større.. Men kanskje det er dumt at jeg kjøpte 3 hjuling, men liker den så godt så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå