Gå til innhold

Noken som fødte på Haugesund Sjukehus?

Anbefalte innlegg

Ja, nå er det liksom jul her i huset, så jeg ønsker deg en riktig god jul!!

Selv fikk vi en tlf som vil legge en demper på feiringen nettopp.. Eldste niesa vår er innlagt på sykehus i kveld. Hun får ikke puste, bruker alle krefter hun har på å få til å puste. I tillegg har hun fått utslett på beina som ikke går vekk under glasset :( Men hun har ikke nakkesmerter/Stivhet. Heldigvis.. Håper det er leger på vakt som kan hjelpe og ta nødvendige prøver! Stakkar svigerinna mi ringte på gråten for litt siden. Hun ligger syk hjemme, med de to yngste ungene... Ja.. -Så hvis du vil sende en ekstra bønn for henne/dem, så sier vi ikke nei takk...

Her kan det bli livlig i jula.. Knerten har oppdaget at det går an å klatre over den hylla under bordet.. :( HAr klatra over den 4-5 ganger allerede i dag.. -Første gangen rett på tryne.. Ikke bra at de er så mobile så små, altså!!

I går spiste vi kongekrabbe til lunch, og i dag har vi hatt hummer til middag!! -Åh! Det er så godt!! Nå skal vi hente inn juletreet og pynte det. Så er det TV resten av kvelden ;)

Håper dere koser dere masse!!!

Fortsetter under...

Hei

Uff. Stakkars niesa di og familien hennas. Har sendt ei ekstra bønn for dei.

No har eg igjen å stryka 2 skjorter, og so er alt klart til i måro. Skal setja meg å slappa av med litt sjokolade foran tven no :)

Ha ei kjempefine jul :)

Hei! Hatt en fin jul så langt? Fikk dere masse fint til jul? Her har den gått veldig fint. Niesa mi vart innlagt to ganger pga falsk krupp.. Men ble utskrevet i går, og n å har de komt til hgsd. Har ikke vært der borte, tenkte de trengte litt tid i fred før vi kommer og invaderer de... Får se om det passer sånn i morgen at vi kan treffes heller.

Ungene ble jo lettere nedlesset i gaver. Snuppa syns det var stor stas, men skjønner ikke helt at det ikke er mer gaver nå.. hehe.. Jul hele året... Selv fikk jeg steiketakke, naglemaskin til å dekorere klærne jeg lager, og harry potter boka. Fikk en del til, men det var de som sto øverst på ønskelista ;)

Nå har ungene sovna, og jeg skal sette meg med symaskina og sy skjørt til snuppa. Det har jeg tenkt på lenge, men har hatt så masse annet som måtte bli ferdig først...

Hei

Har hatt ei veldig fin jul så langt :) Var godt det gjekk bra med niesa di og at det ikkje var hjernehinnebetennelse ho hadde..

Goguten fekk MASSE FINT! Han fekk blant anna elektrisk motorsykkel :) Han fekk faktisk 2 nett like, så har bytta den eine i dag. Fekk også gåbil og masse kjekke leker. Og ikkje minst masse kjempefine klær! Eg fekk blant anna rød kåpe (kjempefin!!) og klokke + Danielle Steel DVD collection, så no kose eg meg med ein film kvar kveld etter Goguten har lagt seg :)

I måro skal me ha middagsbesøk. Då kjeme svigerforeldra mine, ein bestefar av min kjære, mamma og bror min, så me blir 7 stk. Skal laga Kalkun med waldorfsalat og diverse potetvarianter +fløytesaus. Håper det blir velykka.....

No trur eg at eg skal finna fram chipsen og settja meg å sjå på neste film i samlinga. Trur da var "Daddy" den heite den eg ska sjå i dag. Off, da har blitt mykje snop og chips i jula. Får sjerpa meg til nyåret. Men er jo berre jul ein gang i året :)

Ha ei fortsatt fin jul.

Vi har og hatt middagsgjester i dag. Gjorde det enkelt med kyllingbrett og pommes frittes. Litt godt etter all julematen.. Snop..ja, det er vel det vi lever på for tiden.. :( Skjerpings til nyåret, ja!! Danielle Steel har koselige filmer/bøker. Har sett og lest en del av henne, men langt fra alt.

Gikk middagsselskapet fint hos dåke då? Kjekt å samlast alle av og til. Vi hadde tenkt å ha heile familien på besøk ein dag og, men spørs om vi ikkje blir slått ut av spysjuko. Snuppa var på besøk hos besteforeldrene i dag, og rett før ho skulle gå spydde ei av de andre.. Så då e vel ballen begynt å rulle.. :(

Knerten vekte meg halv 4 i natt, og eg fekk ikkje sove etter det!! Skrekk og gru! Men han sov litt, så eg fekk fred.. Men eg sovna ikkje mellom byene hans.. Håper det er tenner på vei, som gjer det.

I går tegna eg ein kjole, ei bukse og et skjørt til snuppa. Fekk grovsydd de i går kveld, og gjort de ferdig i dag, med applikasjoner og pyntebånd. Ble veldig fornøyd, faktisk! Første gang eg har tegna mønsteret sjøl og!!

No skal eg strikke ei skyggelue. Var ein kar som og ville ha sånn lue, som ikkje hadde fått! ;) Kjekt!!

Hei

Ja no er middagsselskapet over. Me blei berre 6 for bror min var so trøtt og lei at han ikkje orka. Men gjekk veldig bra. Kalkunen blei bra, men me har MASSE mat igjen... Så da blir restaeting på oss framover...

Uff, er ikkje kjekt når ein vaknar 4 og ikkje får sova igjen. Goguten vakner til tider 4 og då tar eg han inn til oss. Så sove han kanskje til 5-6, og so må me stå opp. Men tar oftast ein kvil igjen når han er stellt og har fått frukost. Han har vert veldig trøtt i da sista. Sikkert pga middagsselskap og den slags, men han sove jo ikkje lenger om natta av den grunn. ALLTID tidlig oppe. Kan ikkje huska sist han sov til 7 for å sei da sånn... Men men.. Han tar seg litt fleire kvilar på dagen for å henta seg inn.

På nyåret tenkte eg at eg sku prøva å få orden på leggerutinane hans. Prøva å få han til å sovna i si seng. Kvir meg. Får vondt i meg når han grine. Men tenkte eg sku sitja hos han på rommet hans til han sovna. Då blir han for håpentligvis ikkje så hysterisk. Skal jo bli godt å få orden på leggerutinane. No er da jo berre eg som får lov til å legga han om kvelden stort sett. Og da blir litt slitsomt. Men syns i grunn da er koslig med desse kosestundene våre når han skal leggast, men veldig praktisk er da ikkje. Og da tar lang tid. Må venta til han er sovna skikkelig før eg bere han inn i senga hans.

No våkna han visst....

Får opp å sjå om han..

Ha ei god natt.

Annonse

Ja, i dag er det vår tur å ha middagsgjester :) Ser for meg at det blir rimelig kaotisk.. 4 voksne og 5 barn.. -Hvorav ei på 6 år, resten er 3 år og nedover... Og de er ikke kjent for å være stille... :s Men det blir sikkert gøy. HÅper de legger seg tidlig..hehe.. -Men de er ikke kjent for det heller...

Hadde tenkt meg en tur innom NAV i dag og levere et papir, i håp om at gubben får permisjon tidlig på nyåret... Men får se hva jeg rekker.. De er bare åpent fra 10-12, og knerten sover...

I dag skal vi ha pinnekjøtt med rotemos, så da må jeg vel snart også begynne å skrelle grønnsaker.. :( Det er kjedelig det!! Gubben er på jobb i dag. Kommer vel hjem halv ett, tenker jeg. Kanskje jeg skal vente til han kommer hjem så han får hjelpe til.. hehe.. litt sleip må man vel få være? Men han skal lage dronning maud puddingen og.. Det kan ikkje eg, så det e hans jobb kvart år.. hehe..

Hei

Høyres ut som da blir fullt hus med stormande jubel hos dåke :)

Me skal ha besøk av eit vennepar og guten deiras (trur han er rundt 1,5 mnd). Så då blir da pinnakjøtt, poteter, kålrabistappe og rødkål her. Har så vidt begynt å skrelle kålrabi, så får vell snart fortsette. Må jo skrelle potetene og. Goguten er skikkelig oppmerksomhetsjuk, så da er ikkje så godt å få gjort noko.. :) Har lagt Russedessert til dessert etter ønske fra min kjære. Gjestene ville ta med seg Riskrem sa dei :)

Me har kjøpt 1 rakett :) Eit batteri med 30 skudd trur eg da sto. Eg like ikkje raketter. Er vell redd for at nåken skal skada seg. Sånn har eg alltid vert. Rekne vell med gjestene har med seg fleire rakettar. Er jo fint å sjå på, men ein er jo aldri heilt trygg på at rakettane fungere som dei skal.... Men men, me får vera forsiktige...

Ha eit kjempefint nyttår og kos deg masse! :)

Feiringen blei bra. Roligare ungar enn frykta..hehe.. Satte på video til dei, så me voksne fikk litt fred.. MAten blei nydelig, og me hadde ein fin kveld.

I går var eg på shopping. Fikk meg 3-4 nye bukser, topper, trøyer, og et par nye BHer. Gleder meg sånn til ammingen er ferdig..hehe.. Med snuppa grua jeg meg for å slutte, men nå er jeg lei.. Amma snuppa til ho var 15 mnd.. Så fikk jeg 8 mnd ammefri før gutten kom... Syns jeg har lov å være litt lei nå.. Men han skal få så lenge han vil. Iallefall nesten.. Skal jo på kurs om en mnd, og da skal ikke han være med... (Lykke til til gubben..hehe..) Kan hende han blir avvent den helgen... Kanskje litt ufrivillig.. Tror jeg må ha med pumpeutstyr... Ellers kan det bli vanskelig å konsentrere seg..hehe..

Knerten reiser seg opp flere ganger til dagen nå. UTrolig slitsomt! Han klarer ikke å sette seg ned igjen, sånn at det blir mye skriking... Og duker kan jeg bare glemme fremover. De seiler av sted.. Til og med løpere grabber han fatt i! Du har å glede deg til...hehe...

Hei. Feiringa blei bra her og :) Goguten skjønte sikkert at me sku ha besøk, for han ville ikkje sova. Prøvde å legga han frå kl 17.30 til 19.30 (sprang til og frå kjøkkenet samtidig) men han berre våkna opp igjen så fort han var sovna. Så då gav eg opp. Så han var våken og blid og fornøyd. Og sovna ikkje før kl 01.30!!! Hehe... Men då sov han i alle fall til 07.30 til ein forandring, og da var jo litt godt...

Eg har lagt på meg sånn i da sista at da friste ikkje å kjøpa nye klær. Blir så deppa når eg prøver klær som ikkje passer. Så eg trur eg får venta med shopping til eg er gått ned nåken kilo...

Goguten lærte seg ein artig ting i dag. Da hande han trommer seg på magen med hendene. Og so har eg sagt "Trom trommelom" når han har gjorta. Men i dag sa eg "Trom Trommelom" uten at han tromma, og då tromma han seg på magen. Gjer da kvar gong eg seie da :) Er SOO fornøyd når han har gjort da og :) Sjarmere mammo si i senk :)

Ha ein fin kveld.

så herlig da! Her har han lært seg å klappe når vi sier klappe-klappe, og så vinker han og lager noe som minner om hadet! lyd.. og så kan han vise hvor stor han er.. :) Stolt mamma, ja! hehe.. Men han vil såklart ikke vise det fram til folk da.. når jeg spør.. -typisk..

Nå har han akkurat stått opp etter sin andre lur for dagen. Tror nesten det blir en tredje og i dag.. Får se.. Han sover heldigvis godt.. Selv om de siste to nettene har han holdt et svare rabalder i 3-tiden.. Men han sovner igjen etter ca en time.. Håper han slutter med det igjen.. :s

Ang vekt så har eg nok ikke matchvekta for tiden nei.. :( Men må jo nesten ha klær no og, så då tillot eg meg å kjøpe litt på salget. -Men bukser finn eg ALDRI på salg.. Så de kosta jo litt.. Men må nesten ha bukser og.. Er ikke typen til å bruke skjørt -ikke uten bukse under iallefall... Mye fint i butikkene for tiden, så bør nok holde meg unna... Det kan fort bli dyrt å bare "kikke litt"...

Annonse

Er heilt typisk da dere at ungane ikkje vil visa da dei kan når ein skal visa da til nåken :) Sånn er goguten og :)

Goguten har av ein eller anna grunn villa hatt melk i 00-01 tida dei siste nettene. Og dumme meg har gitt han det og :( Når eg er trøtte, så velge eg ofta dei lettaste og kjappaste løysingane, sånn at eg så fort som mulig får lagt meg igjen... *skjemmest litt over å innrømma da *

I dag har me rydda ut siste resten av jula inkl julatreet. Blei veldig tomt her no, men var litt godt å få rydda vekk jula. I måro kjeme da vell julabukkar så eg har laga klart ei skål me diverse snop ute i gangen. Er so greit å sleppa å leita etter snop til dei når dei kjeme :)

Er ikkje sikkert da kjeme så mange. Men dei ungane som bur rett rundt her pleier stort sett å gå. I forfjor kom da faktisk nåken jenter med hest og kjerra. Blei littegranne paff når eg åpna døra og såg dei :) Er ikkje kvar dag me har hest hos oss :)

Nei, eg får vell hiva meg i gang med å laga til kveldsen. Goguten sover søtt. Håper da vare til i måro tidlig :) Men ikkje FOR tidlig :)

Ha ein fin kveld.

Hei!

I dag har vi vore på helsestasjonen. Knerten har blitt 9820 gram og 76 cm lang! :) Stor kar.. Og 46.5 rundt hodet. Han hørte bare 3 av 4 bjeller på hørselstesten, så den skal gjentas på 1 års kontrollen. Han har begynt å gå langs bordene nå. Men deiser jo i gulvet stadig vekk. -Mye hyl og skrik, ja..

Han er skikkelig urolig for tia. Dårlig søvn på dagtid og mye våken om nettene. Håper det er tenner på vei, for dette bør bare ikke være normalen framover.. hmm.. Nei, får lage kvelds til han..

Ha en fin kveld! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...