Gå til innhold

Noken som fødte på Haugesund Sjukehus?


lykkeligfru

Anbefalte innlegg

Hei igjen! Håpe du hadde ei kjekk helg! Vi koste oss skikkelig på hytta. Var litt trangt..14 stk på 25 kvadrat (stuen)hehe.. Litt trangt.. Lurte fælt på hvilket hus du bodde i når vi kjørte utover..hehe..

 

Knerten likte ikkje å sove på hytta. Hadde ei skikkelig mareritt natt. Va oppe klokka 5 i natt, og då hadde eg alt vore oppe og gitt han pupp ørti ganga de siste 5 timane. (Han får ikkje nattpupp lenger, men alt for ikkje å vekke samtlige andre på turen og...) Lettere skutt i dag, ja.. Så eg skal øyeblikk legge meg, i håp om ei laaaaaang natt... Men det ser ikkje sånn ut. Han har alt vore våken og skreket etter tutten et par ganger... :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann

 

Har hatt ei kjekke helg ja :) Var jo på shopping i haugesund med mamma på lørdag uten gogutten (han var hos svigermor), men turen varte litt lenger enn eg hadde håpa, så da blei seint på kvelden før eg hadde henta og lagt goguten.

 

Skal på barselsbesøk i dag til ei vennina i dag som fekk ein liten gut for eit par veker siden.

Tenkte eg sku strikka eit par babysokker som eg kunne ha blå silkeband i i tillegg til det eg har kjøpt til babyen. Men eg er jo ikkje so kjapp til å strikka, så satt oppe til kl 02.30 i natt, og er enda ikkje heilt ferdig med sokkene. Skal ikkje på besøk før i ettermiddag så håper snart gogutten sovner sånn at eg får strikka dei ferdig :)

 

Ha ein fine dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har knerten satt seg opp sjøl fleire ganger!! :) Stolt mor i dag, ja!! (Ellers og, altså! -Men er jo litt ekstra stas de gangene utviklingen er ekstra synbar) Han blei litt sinna etter ei stund, -for han skjønte ikkje korleis han skulle komme seg ned igjen..hihi....

 

Håpe du blei ferdig med sokkene til du skulle i besøk!! Eg har fått gjort ferdig selene til knerten sin nikkers, så nå kan jula komme for hans del! ;) Værre med oss andre..hehe.. Og så har jeg fått gjort klar en del ting til julemessa i kirka her på lørdag. Godt å bli ferdig i god tid, så kan jeg kose meg med andre ting istedet for å stresse i siste liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kor flott at han satte seg opp sjøl då :) Goguten vår har ikkje sett seg heilt opp sjøl enda, men han er på god vei.

 

Blei ferdig med sokkene i tide :) Så no kan eg fortsetja med genseren som eg strikker til goguten :) Er jo litt kjekt og :)

 

Var jo på besøk hos dei som fekk ein liten gut for eit par veker siden... var heilt rart å sjå kor liten han var. Han var ca 3 kg no, og eg kunne liksom ikkje sjå for meg at goguten vår har vert så liten, men han har jo faktisk vert ca 2 kg på det minste... Rart kor fort ein gløymer...

 

Nei, no skal eg strikka litt og so skal eg leggja meg.

 

Ha ei god natt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..knerten var aldri 3 kg han.. -utenfor magen... (født 4065), og ja, det er heilt rart kor små de er i forhold!!

 

Eg har strikka ei lue i dag. Er snylta forkjøla, så gubben har vore heime i dag og passa ungane. Eg va oppe med de fra 6-9, så låg eg til 2... Nå sitte eg og vente på greys, så skal eg legge meg. Håpe morgendagen ikkje begynne så tidlig som i dag.. Men de e like forkjøla som meg, så rekne ikkje med at de får sove så lenge, med de tette nesene sine :(

 

Håpe eg blir frisk igjen snart, for har ikkje tid til å vere sjuk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Gray`s Anatomi var jo berre heilt vannvittig i dag. Dødde ho?????

Eg fekk jo selvfølgelig ikkje med meg begynnelsen av episoden, for då våkna gogutten og var svolten. Drakk ikkje opp melko si til kveldsen, så då våkne han som oftast igjen etter eit par timar. Men han sovna heldigvis igjen av seg sjøl, så eg fekk sjå da mesta av episoden heldigvis.

 

Har vert på barseltreff i dag :) Koslig da. Me samles heime hos kvarandre.

 

God bedring til deg og dine.

 

Ha ei god natt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm..kan virke sånn.. men ka e vitsen med å kalle det greys anatomy hvis grey dør??? Nei, de klare nok å pumpe liv i ho igjen skal du sjå.. Det e jo tross alt amerikansk..hehe... BEgynnelsen var heilt rar, noe om at hun hadde mye mer hun skulle ha sagt, "men jeg forsvant" eller noe sånnt sa hun...

Knerten dreiv og tulla her og, så me sprang på omgang for å roe han... Men han e så tett av snørr og slim at det e jammen ikkje lett å få han til å sove, nei... Håpe det gir seg snart. Eg e bedre i nasen no, men hoste som bare det.. :( Sov på finstua i natt for å få kvilt meg + at då slapp eg å vekke knerten med all hostinga mi!

 

Så koslig at dåke treffes hos kvanandre då! Mi barselgruppe består av meg og ei til. Det var ei tredje dame og -med trillinger, men ho ville ikkje meir, det va så stress med tre stykker, og så var de 6 uker for tidlig, sånn at de kunne jo ikkje "sammenlignast" med våre.. Så trur ho bytta til ei anna gruppe med litt yngre ungar.. Men me to som er igjen har funne tonen og treffes ca ein gang i uka på kveldstid og syr sammen. Kjempekoslig. Og i høst gikk me ein del tur, men nå har det jo vore sånnt grisever at turane har det blitt færre av.. Håpe me tar det opp igjen, for trenge å mosjonere litt..hehe..

 

Vi skal ikkje på 8 mnd kontroll før 20 desember!! Tullete... Menmen.. Eg e nå innom jevnlig for å sjekke framgangen.. Nyskjerrig på kor tung han e, veit du.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eit lite spørsmål: Ho som har trillinger, låg ho på nyføden samtidig som meg kanskje? Kom inn ei med trillinger den siste veka me låg der. Huske ikkje kva ho heite, men huske ho fekk 2 guter og 1 jente. Trur jenta heite Sunniva viss eg huske rett.. Kan da vera samme person?

 

Eg har ei i barselgruppa mi som eg har betre kontakt med enn dei andre. Me pleier å gå litt turar i lag. Gutten hennar er 2 mnd eldre enn gogutten vår. Også har dei og hund, så då får hunden vår selskap på turen :) Men da blir dårligt med turar i detta været... :(

 

I kveld skal eg på Aerobic. Da vil sei,...VISS min kjære er komt heim frå jobb til dess. Han jobber mykje overtid for tida. Han får ikkje så mykje tid sammen med gogutten stakkars. Han er jo nesten lagt når han kjeme heim. Men sånn er da vell. Kan vell ikkje sei at han får tatt det igjen i helga heller, for han skulle viss på jobb både lørdag og søndag og :(

 

No er da ein liten som roper etter oppmerksomhet her :)

 

Du får ha ein fin dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok samme person ja. Ho/dei er naboen vår her faktisk. -Noen hus bortenfor da, men...

 

TROR jeg skal sy julekjolen min i kveld... Må bare manne meg opp først... Gruer meg litt for det var helt annerledes stoff enn jeg har sydd i før..

 

Håper du kom deg på aerobicen da! Kjedelig når mannfolkene jobber så mye!!

 

BArsellgruppene her består av unger født samme mnd. I vårt tilfelle samme uke... Men de lager gruppene så små, at hvis en person trekker seg så forsvinner jo hele gruppa.. Med snuppa så var vi 4 voksne -et tvillingpar, så det ble 5 unger. To av de på gruppa flytta, og mora til tvillingene begynte å jobbe, så da var det bare oss igjen... Og som jeg sa tidligere, var vi jo 5 unger på denne gruppa og, men når 3 av de er søsken, og mora trekker seg der, så ble det ikke rare gruppen igjen der heller... :s Menmen...

 

Nei, får grave fram symaskina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med julekjolesyinga.

 

Eg kom meg ikkje på aerobic nei... :( Min kjære jobba til 19.15 og treninga begynte kl 19. Men sånn er da...

 

Trur eg snart skal gå å legga meg. Er trøtte. Gogutten sovna i sju tida.

 

Ha ein fin kveld og ei god natt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Julekjolen blei mislykka... Er ikkje ferdig enda, men gav litt opp.. Og klokka blei seint. Håpar eg klare å redde stumpene...

 

I dag har eg vore og hjelpt til med julemessa som skal være i morgen. Skal være med da og, og selge ting. Blir spennende. Har ikkje vore med på det før. Litt ekstra spennende er det jo at eg har ein del ting liggende på bordet der.. Spennende å høre hva folk syns... -når folk ikkje kjenner meg.. Familie og venner tør vel ikkje alltid sei om det ikkje er fint...

 

Nå skal me rigge oss til med IDOL. Medhørende pizza, julebrus og skruer.. ;) Bare ein time igjen..hehe.. Kanskje jeg skal sy en veske mens jeg venter...

 

Har begynt å pynte litt til jul i dag.. Fått opp røde gardiner, og skal henge opp snuppa sin kalender og litt til.. Koslig tid framover nå. -Iallefall her hos oss...

 

Kose deg i kveld!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt at julekjolen ikkje blei heilt sånn som du hadde tenkt. Håper du klarer å fikse den.

 

Lykke til med messa. Håper du får solgt masse :)

 

Har hengt opp julegardiner på kjøkkenet i dag...eller det vil sei delvis...presterte å bøye den eine kroken som holder oppe stengene, så no har nett min kjære fiksa den. Så då kan eg få henga opp dei siste gardinene.

Når eg strauk gardinene (dei er raude) så farga dei av på strykejernet (det blei rosa under). Eg strauk dei på det dei skulle styrkast på og alt. Veit du ka eg kan gjera for å fjerna fargen under strykejernet? Er redd det kjem til å farga av igjen viss eg stryker ting. Vil ikkje ødelegga klær på det..

 

I måro kveld skal eg på julabord med jobben. Kvir meg litt, men blir sikkert greit. Skulle ikkje få servert julamat. Sku ha biff-ett eller anna i staden for.. Syns ikkje da passe på eit julabord.

 

Ha ein fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har klart å fikse det meste på kjolen. Har litt igjen å pønske på, men..er ved bedre mot i dag..

 

Fikk vel solgt halvparten av tingene jeg hadde med på messen. Bomma litt med klientellet på messen. Der jeg kommer fra er jeg vant til at det er MASSE unge folk... Her var det nesten INGEN unge folk.. ??? Merkelig... Men det kom inn masse penger, og det var jo det viktigste!

 

Tror det fins et sånnt middel for å vaske strykejernet. Har aldri prøvd før sjøl.. Ellers kan du jo prøve å stryke et kjøkkenhåndkle først for å se om det smitter over. Utrolig kjipt at det smitta over da! Nå i stryketider...

 

Håper du koser deg på julebord i kveld!! Blir nok kjekt -selv om det ikke er julemat. Har vært på tre julebord uten julemat. Det er ikke det samme, altså! Ene plassen fikk vi servert vikingmat.. (æh.. ja, det smakte litt rart... -Var i London i fjor.), på et annet fikk vi laksesashi med lakserogn (rått) , multedessert og hjortemedaljonger.. -Jeg ble ikke akkurat mett, for å si det sånn... På det tredje fikk vi andebryst, sorbetis og noe annet rart... Ja, det var en skikkelig fiffebedrift..hehe..

 

I morgen skal jeg daffe... Har fryktelig mange ting jeg vil sy nå, men MÅ bli ferdig med juletingene først... Nærmer seg slutten på juletingene nå da, heldigvis... :)

 

Nei, nå må jeg komme meg i seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

 

Dagen i dag har ikkje akkurat vert noken drømmedag.. Skulle prøva å vaska huset og pynta litt til advent hadde eg bestemt meg for. Men goguten var ikkje enig kan du sei. Men eg måtte jo rydda og vaska mens eg hadde anledning, til stor irritasjon for goguten. Han har greine og suttra stort sett i heile dag!! Han har hatt 1 liten kvil (pleier ha 2-3) og sover ikkje enda!!!!!!!!

 

Faren kom heim i 18 tida og eg prøvte å få goguten til å sovne før han kom heim, men uten hell. Og han suttra og grein frå før eg gjekk (i 18.30 tida) til eg kom heim kl 23.15. Så min kjære var sint og sur og gjekk rett og la seg når eg kom inn døra. Han var nok trøtt og lei i utgangspunktet etter jobb, og då 4 timer med grining blei i mesta laget for han... Så han var i skikkelig dårlig humør og gjekk å la seg... :(

 

Og etter det så har eg prøvt å få goguten til å sovne, uten hell. Han sovner i armene mine, men så fort eg legger han i senga så blir han sint. Har lagt han i vogna inni stova no og han er i alle fall rolig. Men han sover ikkje. Og eg er kjempe trøtt og lei etter ein slitsom og mislukka dag. Hadde tenkt dette skulle vere ein effektiv og kjekk dag der eg både fekk ordna huset, pynta til advent og kosa meg på julabord. Blei i staden ein dag med ein grinete unge, eit julabord eg gjekk FØR kaffien (pga dårlig samvittighet for min kjære og goguten) og ein sur samboer :(

Men huset er rydda og delvis pynta om ikkje anna ;)

 

Ha ei god natt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, så kjedelig!!! På en sånn dag hadde jeg faktisk prøvd å gitt paracet for å få han til å roe seg. Når ingenting hjelper, så tenker jeg at det kan hende han har vondt noe sted.. Går jo an det og. En tann på vei? Mageknip? Har gjort det kanskje 2 ganger, og det har hjelpt.

 

Vet veldig godt hvordan det er å ikke få gjort noen av planene og alt blir bare feil... Det er heldigvis en stund mellom hver gang...

 

Håper dagen i dag blir bedre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I dag går alt mykje betre :) Goguten sov fint i natt når han først sovna og no har eg og han nett hatt oss ein kvil :) Han er i mykje betre humør i dag. Og da er min kjære og, som alt er gått på jobb. Men han skulle ikkje vera så lenge på jobb i dag, for me skal til svigers å eta pinnakjøtt!!! :) Da blir godt!!!!

 

No tenkte eg at eg sku prøva å vaska golvet mens goguten er samarbeidsvillig. Veit da er søndag, men må få gjort da mens eg har mulighet til da. Vekene er ofta veldig travle.

 

Veit ikkje ka da var som plagde goguten i går. Kunne jo sikkert prøvd med paracet, men da tenkte eg ikkje på. Får prøva da neste gang viss ingenting anna hjelper :)

 

Ha ei kjempefine dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Har hatt en ganske god dag i dag. Snuppa var på liggebesøk hos bestemor, og jeg har fått sydd når knerten sov. :) Vi har vært ute og gått en tur, og nå skal jeg snart bake julekaker. Kommer ei venninde hit og vi skal bake sammen.

 

Men nå ble jeg segen... Datt litt sammen her foran dataen nå...

her blir husarbeid gjort når det trengs, samme hvilken dag det er...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Må vell snart begynna på å tenka på julabaksten eg og.. Eg og mamma kjeme nok til å baka saman i år og. Da er blitt ein slags koslig tradisjon. Me er begge veldig glad i advent og jul, så då sette me på julamusikk, bake og kose oss :) I år får goguten vera med og. Han kjeme nok ikkje til å delta så aktivt i sjølva bakinga då ;)

 

Etter eg fekk goguten så blir eg så lett rørt til tårer. Har alltid vert eit følsomt menneske, men etter fødselen so er da blitt heilt heise. Satte på ein julacd her ein dag og måtte ta meg sammen for ikkje å grina.. .eg skjemmest.... :o/

 

Nei, no trur eg at eg rett og slett skal legga meg.

 

Ha ei god natt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi..ja, det skal ikkje så mykje til for å bli rørt av og til! Griner for ingenting på TVn til og med, eg, så eg skal ikkje sei nåke.. hehe..

 

Det blei tre sorter på oss i går. Men eg gav henne dei fleste krumkakene, for ho har ikkje jern. Det har eg, så eg kan jo bare lage fleire ein annen dag.. Sku ha bakt dei nordlandslefsene mine snart..har hatt de i på plakaten no i 14 daga... hm.. Surmelken har gått ut på dato og greier.. Men det blir ikkje i dag.. Fikk streng beskjed av gubben å ikkje gå ut i dag, for det var så speilblankt på veiane.. Så då blir me inne. Han hadde ikkje turt å kjøra, så han tok bussen i dag. Han hadde nok ikkje komt seg opp bakken hadde han prøvd heller, så... I måro skal eg og samme venninde bake kakemenn -ilag med dei to eldste ungane. Dei to minste får svirre på golvet, trur eg.. Blir nok ikkje særlig til baking på dei..hehe..

 

Gubben har planer om at han og snuppa skal lage pepperkakehus i dag. Så får vi se om han kommer seg på butikken og kjøpe kakedeigen. Einaste kakedeigen eg ikkje lage sjøl... hehe..

 

Glede meg til greys i kveld! HAr jo vore så spennande dei siste gangane!!! I dag får me nok svaret. Siste av dei tre fortsettelsesepisodane sa dei sist veke..

 

Knerten hadde ei grusom natt ei stund.. Oppdaga i dag at tann nr tre har komt!! Så då har han fått tre tenner på 14 daga!!

 

Nei, får leke litt med snuppa. Litt utålmodig her no..

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Eg blei vekt av min kjære i kl 06.30 i dag. Han måtte sei at han og hunden hadde vert etter avisa, men dei hadde store problem med å stoppa med postkassane for da var so glatt. Hunden hadde trynt og alt stakkars :)

Og so fekk eg sms kl 07.00 om at eg ikkje fekk lov å gå ned til postkassane ein gang i dag. Posten sku han ta med seg på vei heim frå jobb. Så da er glatt i dag ja! Trur da er begynt å tina litt no heldigvis.

 

Trur Gray`s anatomi sku begynna litt seinare i dag. Da sku jakten på kjærligheten og (eg syns da er litt koslig eg...)

 

Her er da ikkje komt nåken tenner enda. Men han sover fint om natta igjen heldigvis.

 

No er da ein som roper etter oppmerksomhet :)

 

Ha ein fin dag!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpe knerten sovna no.. Han har grene i heile dag. Ingenting som hjelper, så da blei det paracet, og krysse alle fingre og tær for at han slokne ein time eller to.. Han vil jo ikkje ha mat heller, for det e så vondt å komme borti tanna som er på vei... Stakkar gutten min...

 

Det holder på å tine her og, men va og henta posten for ein time sia, då va det fortsatt speilblankt i bakken.. Måtte gå på graset...

 

Stemmer, da e jo håndballVM no.. E kjekt da og,

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakkar guten din. Høyrtes ikkje kjekt ut for verken han eller deg...

 

Eg må innrømma at eg er ikkje så glad i å sjå handball. Eg hadde nåken venniner på ungdomskulen som berre snakka om håndball heila tida, og etter da så klare eg ikkje å sjå da... :) Er for såvidt ikkje så glad å sjå anna sport på tv heller....

 

Ha ein fin ettermiddag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg fått time til knerten i måro til legen. Må bare få sjekka no. Håpa det bare e vanlig forkjølelseshoste.

 

Greys gjekk jo som me venta i går..hehe.. Men det va no litt kjekt likavel.

 

Nei, får av gårde og laga middag. Kan ikkje sitta her å kopa heile dagen.. ;)

 

Snakkast! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er ikkje kjekt når da er nåke som plage desse små. Goguten har nok ein infeksjon på auga. Har puss på da og renner, men er ikkje suttrete heldigvis. Skyller med nacl og satser på da går over av seg sjøl.

 

Var godt ho vakna opp igjen Meredith :) Trur eg hadde blitt sur viss ikkje :)

 

No har me nett støvsugd og vaskt bak komfyren og kjøleskapet. Og der hadde da samla seg masse drit! Æsj.... Godt å vera ferdig med da.

 

Ha ein fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, då har vi fått bekrefta piping i lungene, og at det nok er virusbronkitt han har. Men sia han har hatt det i 11 dager nå, så fikk vi antibiotika likevel. Han har også atopisk eksem -har mistenkt det lenge, men HS har bare sagt at det er tørr hud... Men det har jo spredd seg ganske mye, så nå håper jeg at kremen vi fikk resept på skal gjøre susen. Ingen av de vi har prøvd til nå har hjulpet iallefall. Fikk også efidrin for å løse opp all slimet i halsen hans, stakkar..

 

Eg hadde og blitt sur hadde Meridith dødd.. E jo ho som e hovedpersonen...

 

Må vel snart begynne litt på julevasken her. Blir masse å ta alt på ein dag. Trur me skal ha juleselskap for venner på mandag, greit å ha det litt ordentlig då.. Har blitt ein tradisjon her, det no... 3 året i år. Veldig koslig. Og i år har alle unger med seg. Syns litt synd på det paret som ikkje hadde barn, mens vi andre hadde både ett og to... Men nå har alle vært så heldige å få små :)

 

Håper gutten din blir kvitt øyeplagene sine snart! Vi har hatt noen omganger med det her i huset og, med snuppa. Vi fikk medisiner for det, for det tok så lang tid før det forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...