Gå til innhold

Noken som fødte på Haugesund Sjukehus?


lykkeligfru

Anbefalte innlegg

Hei

 

Me fekk ein liten gut 22 mars på haugesund sjukehus. Låg på sjukehus i 3 veker fordi guten vår var prematur. Lurer på om det er andre innpå desse sidene som var innlagt/fødte rundt same tid på haugesund sjukehus?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Hei Synne

 

Fekk du gut eller jente? Kor stor? Flytta du på barselhotellet rett etter fødselen? Eg låg på hotellet i samme periode som du var der. Men eg var der uten ungen, då han låg på nyfødt intensiv. Var det første barnet ditt?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi flytta ned dit lørdag ettermiddag/kveld(1 april). Andre barnet mitt. Fekk ein gutt no, 40065g og 53 cm lang..

 

Var du oppe på barsel og åt? Eg preika med ei som hadde ungen sin på nyfødtintensiven nemlig... Men må innrømme at jeg husker ikke så mye av det..hehe.. litt i ørska... Men når jeg tenker meg om så lå hun på 4-mannsrom på barsel, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Synne :)

 

Eg var oppe på barsel og åt ja. Kan godt ver det var meg du snakka med. Var i alle fall ei eg snakka med i spisesalen som ikkje hadde barn på nyfødt intensiven. Kanskje det var deg.. :)

Eg låg på 4 manns rom på barsel til 28.mars, då flytta eg inn på hotellet. Låg på hotellet frå 28 mars til dei stengte for påsken. Då flytta eg ned på eit pårøranderom på nyføden. Og låg der til 11.april når eg og gullklumpen endelig fekk reisa heim :)

 

Er da i haugesund du helde til? Eg bur på Stord (eller rettare sagt Fitjar, men fitjar kommune ligger på stord :) ).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

hei igjen! Er ikke så ofte innom her for tiden... Tror ganske mange fikk med seg hvem vi var.. for det hele var ganske spesielt for oss.. Jeg fødte to uker før termin. Mannen min rakk ikke hjem i tide til fødselen, for han var i Danmark og besøkte sin mor -som var i koma. Fødselen min starte samme dagen som vi fikk beskjed om at det sansynligvis gikk bra... -Så hvis vi møttes på føden så har du nok hørt denne historien.. Jeg var helt uttafor alt, og bare det som stod i hodet på meg omtrent.. Det var så absurd... Jeg skulle egentlig ha vært med til danmark -men ombestemte meg en time før båten skulle gå... Det var jo litt greit... ;) Ellers hadde knerten blitt født i kristiansand -eller kanskje på haukeli... Jeg skjønte jo ikke at fødselen var i gang... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigers har hytte på fitjar :) Vi skal dit i helga -på vårt årlige adventstreff med min manns familie. -Dog, i år passa det ikke for alle i adventstiden, så vi tar advent litt på forskudd... hehe..

 

Eg bor i haugesund ja, eller rettere sagt i karmøy kommune, men bor så nærme haugesundgrensa, at eg føler meg ikkje som karmøybu i det hele tatt... -Helt tullete at karmøy ikke bare er øya..men også mye på fastlandet.. Blir jo bare forvirring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Synne

 

Fekk ikkje med meg det innlegget ditt om at svigerforeldra dine har hytte på Fitjar, før no :) Det er vell ikkje tilfeldigvis på Kråko? Pappa har nemlig hytte der :)

 

Trur ikkje det kan vera deg eg traff på Føden desverre, for har ikkje høyrt historien om svigermor di. Er alt bra med ho no?

 

Har du vert på 8 mnd kontroll enda?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, no går det kjempefint med svigermor! Heilt utrolig!! :)

Hytta ligger på koløyholmen. ;) 8 mnd kontrollen vår tror eg ikkje er før 20 desember!!! -De er litt treig på HS her... Men sist eg målte var han 72 cm og 9.5 kg.

 

Din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Synne.

 

Godt å høyra at da gjekk fint med svigermor di.

Me bur foresten rett før koløyholmen ;)

Me skal på 8 mnd kontroll på torsdag, og er veldig spente på kor lang og tung han er blitt. På 6 mnd kontrollen trur eg han var 70 cm og 8,6 kg (viss eg huske rett).

Var herligt vær i dag, men litt glatt på veien. Har vert å gått tur, og kunne nesten stå på skoene etter vogna. Hadde heldigvis hunden med, og han får litt betre fotfeste enn meg, og då holdt eg meg på beina :)

 

Ha ein fin dag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det og vore kjempefint ver i dag. Men vi har merkelig nok bare vært inne... Men knerten har sove så masse at det har ikkje vore mulig å komme oss ut igrunn.. Han sover ikke i vogna si..

 

Godt du holdt det på beina! Ikke noe kjekt å bli "parkert" med knekte bein når man har små barn i hus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Etter at me kjøpte Voksipose, har gogutten storkost seg i vogna. Heldigvis.

 

Korleis sover din om natta? Og kor mange ganger kviler han om dagen?

 

Vår sovner ein gang mellom 19 og 20 (på fanget til ein av oss....) og sover til ca 6.30. Kviler stort sett 1-3 ganger pr dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover fra kl 18 ca til 06... får pupp og sover videre til rundt 8. Varierer litt. I dag feks, var natta slutt kl 04.30!!! *iiiik* Det var ille, men oppdaga i morres at den første tanna har stukket gjennom!! Håper inderlig det var det som var grunnen... Han sov igjen fra 6-7, da, heldigvis.. Men likevel.. Nå sover han igjen. Sover fra 9.30 -og alt mellom 1-2 timer. Så regner med at han våkner hvert øyeblikk nå.. Og så sover han en gang til på ettermiddagen. Kommer litt an på hva vi gjør.. Er vi bare hjemme, så prøver jeg å få han til å sove i halv to tiden, og at han sover 1-2 timer da også. Siden han legger seg så tidlig, så prøver jeg å passe på at han ikke sover så seint på ettermiddagen...

 

Jeg har hjemmelaga vognposer jeg.. Tre stk faktisk..hehe... og en skinnpose (kjøpt). Har skikkelig sydilla for tiden, så han har en del hjemmelaga klær for tiden.. Han vil bare sitte opp i vogna og se hva som skjer.. Er jo så mye spennende å se på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Dei siste kveldane har ikkje guten vår sovna før i 20-21 tida. I dag var kl faktisk 21.30 :( Men satser på han sover litt lenger i måro då. I natt var han lys våken kl 4. Sovna heldigvis igjen kl 5 og sov til nesten 8.30 (ny rekord trur eg :) ).

 

Føller du med på Gray`s Anatomi? Var i alle fall ein dum slutt i dag. Og EI HEIL veka til neste gang..

 

Ka jobber du med når du ikkje er heima med unger?

Eg er sjukepleiar.

 

Er heldige du som kan sy. Eg prøve meg på litt strikking. Helde på med ein genser til gogutten no.

 

Ha ein fin kveld.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Greys slutta helt teit i går. Så irriterende når det ikke er avsluttende!! Evig lenge til tirsdag, ja... hehe..

 

Eg er utdanna lærer, har permisjon fra videreutdanning nå. Har en eksamen igjen. Har ikke jobba etter at jeg ble ferdig utdanna..

 

Ja, det er kjempekjekt å sy. Eg strikker og hekler og.. Men sliter litt med senebetennelse i ene hånda, så det går litt i puljer med strikk og hekling. Eg begynte å sy i sommer, så er ganske fersk med symaskina. Men det er så kjekt!!

 

I kveld skal jeg og en venninde bake nordlandslefser. Det har jeg aldri gjort før, så gleder meg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har gløymt å spør kor gammal du er? Eg er 25. Var ferdigutdanna sjukepleiar for 3 år siden.

 

Eg har ikkje symaskin, og har nok ikkje tålmodighet til å sy for hånd. Kom ikkje inn på den adressa di desverre. Hadde vert kjekt å sjå kva du lagar.

 

Nordlandslefser eller Nordlanskaker som me seie her, er knallgodt!!! Spesielt godt med brunost på :)

 

Goguten er rett og slett skikkelig sur og grinete i dag. Har vert da meir eller mindre i heile dag :( Veit ikkje ka da er som plager han. Men kjenner eg begynne å bli ganske trøtt i hodet no... Min kjære jobber overtid i dag, og er ikkje komt heim enda. Og kjeme sikkert ikkje heim på ei stund enda :( Typisk da når goguten er grinete...

 

Ha ein fin kveld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er 27 år. Blir ikkje mye håndsying her heller.. det har jeg ikke tålmodighet til.. :s Har sendt ny PM til deg. Håper det ble riktig nå...

 

det ble ikke nordlandslefser i dag likevel.. Har så sykt vondt i hodet og tror jeg har feber. Fryser under teppet her..

 

Det er bare så typisk at de små slår seg vrang når man er alene... sånn var det her i går..

 

nei, nå skal jeg legge meg nedpå igjen.. skallebank er ikke noe godt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

No kom eg inn på sida di. Å må berre sei: OJJ KOR MASSE FINT!! Du er jo kjempeflinke!!

Hadde eg vert litt rik så sku eg kjøpt forskjellig av deg.

Kva ligger prisane på? Er jo klart du må ta ein del for dei når alt er håndlaga. Da var i alle fall kjempefine ting du har laga.

 

Såg jo foresten bilde av deg på den sida, men kan ikkje hugse å ha sett deg på Føde/Barsel eller Hotellet, men kan jo ver eg har sett deg fordi.. .Hukommelsen min er dårlig til vanlig, men mens goguten låg på nyføden så gjekk eg liksom i mi eiga bobble og tenkte (og anka) på han heile tida..

 

Han sovna faktisk før 19.30 i dag, og det var heilt herligt!! Då blir da litt kveld på meg og.

 

God betring! Håpe da kjeme seg snart.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tusen takk!! :) Kjekt at du likte tingene mine! :) Prisene ligger på rundt 200 + - Men det er selvsagt ting som er dyrere også.. bæreseler og vognposer ligger på 5-600. -Det tar tross alt en hel kveld å lage de, pluss mye stoff og utstyr som går med. Og leker og smekker billigere..hehe.. Har ikke helt oversikten over alle prisene i hodet.. ;) Men H&M priser er det jo ikke akkurat...

 

Så godt å få kvelden igjen for deg i går! Det er så seigt når de ikke vil sove før vi legger oss selv, omtrent! Vi er skikkelig bortskjemte her. Han som legger seg 6, og så har mannen min pleid å ta med seg snuppa ut eller de finner på noe annet før hun legger seg, så jeg har nesten kvelden helt fra 6! -Det er litt godt. -Og det gir tid til å sy.. hihi..

 

I dag er jeg litt bedre enn i går. Ikke helt på topp, men helt ok. Sikkert litt stressa nå, for har tatt på meg litt mer enn jeg visst klarer å få til.. Skal sy en kjole, og strikke to skjerf til lørdag morgen.. Har hatt senebetennelse i halvannen mnd i ene hånda nå, så er det som har ødelagt planene mine litt.. Har jo ikke fått strikka noe :( Har såvidt begynt igjen nå, men det må gå seint og bare litt om gangen..

 

Nei, får sette igang med noe mer produktivt..hehe..kanskje jegkommer i mål, bare jeg kommer meg av nett..

 

Ha en fin dag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

I dag har me vert på 8 mnd kontroll. Goguten var 9,5 kg og 74 cm, så ein kan ikkje akkurat sjå på han at han var fødd 6 veker fortidlig.... :)

 

Min kjære jobber visst overtid i dag og. Sitter her å ser på klokka, og håpe han snart kommer heim, slik at eg når nærbutikken som er rett her borte.. Viss ikkje må eg kjøra litt lenger for å handla, men er ikkje så langt likevell. Men er mykje meir folk der enn på nærbutikken (joker).

 

No sovna goguten nett, etter ein del suttring. Typisk han når han er trøtt. Var innom jobben min i dag på vei til kontrollen (har kontor i samme bygget som helsestasjonen) så han sjarmerte ein haug med damer i dag :) Satte på da størsta og flottaste smilet sitt :)

 

Ha ein fin ettermiddag og kveld.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...