Gjest Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Nå fikk ikke jeg noe annet enn lystgass da jeg fødte, og er dritstolt av meg selv! Hadde sterke rier i et døgn før Teodor ble født, men sa hele tiden til meg selv at jeg klarer litt til, hadde trodd at det skulle føles vondere faktisk. Men er noen for kjappe til å be om epidural? Jeg har full forståelse for at sånne som hun på Jordmødrene i kveld trengte alt hun kunne få, men er noen litt for feige?
så var vi 4 Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 feige? nei det vet de vel best selv.
Gjest Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Feige er vel kanskje ikke det rette ordet.... Hmm...
Gjest Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Feige? Ja, om du vil kalle meg feig, værsågod! Hehehehe.
Carnivale Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Tror du det har med feighet å gjøre da?
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. september 2007 #7 Skrevet 12. september 2007 ...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Gjest Skrevet 12. september 2007 #8 Skrevet 12. september 2007 Tja, det er det jo vanskelig for andre å si noe om.. Jeg måtte ha epidural med første pga høyt blodrykk (virker dempende) Likte det ikke, og med minstemann hadde jeg absolutt ingenting. Det passet meg best - andre får bestemme for seg selv.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Hahaahah.. glad jeg hadde en jordmor som ikke hadde samme syn på det som hun på tv'n. Kjente jeg ble litt irritert. Jordmoren min sa: hva tenker du om epidural? jeg: jatakk... jordmor: ok.. da ringer jeg etter han som skal sette den Hallelujah.. fint var det jo også, så slapp de å bruke masse mer tid på det når de måtte få henne ut i hui og hast med katastrofesnitt og full narkose.
Monajenten Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 Nei det syns jeg ikke. Syns nesten det er litt "slemt" å spekulere i, for vi har alle forskjellige reaksjonsmåter og smerteterskeler. Det som er "piece of cake" for noen kan være uutholdelig for andre. Forøvrig har ikke jeg fått epidural noen av gangene (sånn hvis du skulle tro det var for å "forsvare" meg selv.)
Mor til et enebarn Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Jeg er skikkelig feig, for om jeg noen gang skal tørre å begi meg utpå fødsel nr 2 SKAL jeg ha epidural TIDLIG!!! Fikk det etter over 1 døgn sist, og hele opplevelsen skremte livskitten ut av meg...
Stratos med 3 barn Skrevet 12. september 2007 #12 Skrevet 12. september 2007 Bare vær stolt og sol deg i glansen! Hadde du vært i min fødsel hadde det kanskje daua.... Etter 17 timer med rier uten stans pga igansetting og drypp, hvorav de 4 siste var med pressrier, må jeg si jeg var sjeleglad når jeg fikk spinalbedøvelse og det hele endte i haste snitt! Neste gang skal jeg faen skjæra meg ikke pine meg igjennom så mange timer uten grunn og jeg er jaggu fader stolt alikevell! Hvorfor kan ikke alle være det om jeg tørr spørre?
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. september 2007 #13 Skrevet 12. september 2007 Feig? He he, synes jeg var lur jeg da! Fikk epidural så fort jeg kunne jeg.. Hadde nesten ikke vondt før jeg fikk epidural og når jeg fikk den lå jeg og åt og skravla hele natta, helt til han kom ut! Hørte hun på naborommet skrike og bælje, og tenkte, ære være Gud for epidural! For meg er det ingen mål her i livet å ha jævli vondt når jeg kan slippe nei:o)
Gjest Skrevet 12. september 2007 #14 Skrevet 12. september 2007 Av alt jeg har lest og hørt fra jordmor her jeg bor, så er de " gjerrige " med epiduralen... Så jeg blir litt overrasket over at noen får det så fort.... Selv håper jeg og kunne føde uten når neste gang måtte komme, men det vet jeg jo ikke. Men jeg vil klare det uten. Det beste for babyen er jo en naturlig fødsel....
It's all about me Skrevet 12. september 2007 #15 Skrevet 12. september 2007 Jeg fikk epiduarl på 2 cm, men det hadde vært 27 timer med rier til da. Om du synes jeg er feig for det så har du et problem. Å få epidural dreier seg ikke om å være feig eller ikke, men at rier oppleves forskjellig. INGEN som ber om epidural er feige, hva er det for en teit ting å si???
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 12. september 2007 #17 Skrevet 12. september 2007 Jeg ble helt dopa av lystgass så det skal jeg ALDRI ha igjen =0(. Grusomt mistet jo helt kontollen og følte meg dritings. Fikk epidural på slutten det var fantasisk hadde full kontroll. Så om du syntes folk er feige burde du heller se på deg selv ;0)
Mille** Skrevet 12. september 2007 #18 Skrevet 12. september 2007 Får det så fort?? Hva vet du om det da? Naturlig fødsel? Kommer ungen ut av anus kan vi snakke om unaturlig fødsel!! Epidural virker ikke inn på ungen! *sukk*
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 12. september 2007 #19 Skrevet 12. september 2007 Jeg er stolt over å ha født! Når jeg så fødselen til hu på tv nå så skjønner jeg veldig godt de som velger epidural.... Jeg ble satt igang, var veldig nysgjerrig på min egen smerteterskel og hva en fødsel egentlig er, så jeg avventet epidural. Men ga beskjed om at dersom det blir langdrygt så ville jeg gjerne ha det. Fødte uten smertestillende og er stolt av det, men synes alle som har født skal være stolte av seg selv jeg :-) Det er jo litt av en bragd det vi har gjort...med eller uten smertelindring!
~sjiraff~ Skrevet 12. september 2007 #20 Skrevet 12. september 2007 Jeg ser ikke ikke poenget med å ha mer vondt enn nødvendig. Å føde uten smertestillende imponerer meg faktisk ikke. Jeg synes det er greit å be om den bedøvelsen man kan få. Så som svar på spørsmålet ditt, Nei, jeg synes ikke folk er for raske med å be om epidural, det er overhodet ikke feigt! )
Gjest Skrevet 12. september 2007 #21 Skrevet 12. september 2007 På forrige Jordmødrene sa hun ene at ALL bedøvelse påvirker ungen....
Reflexia Skrevet 12. september 2007 #22 Skrevet 12. september 2007 Hurra for epidural!! har født to ganger..en med og en uten..(to helt forskjellig fødsler) velger epidural neste gang!! og det skal jeg si så fort jeg kommer meg på sykehuset!!selv om noen mener det kanskje er feigt! det blåser jeg i!! ingen andre enn deg selv som bryr seg hva man får av smertelindring,og det blir glemt etterhvert!! bedre å ha en fin opplevelse med epidural,enn en fæl som du vil bli fortest mulig ferdig med og ikke er til stede i pga smerte!!
Gjest Skrevet 12. september 2007 #23 Skrevet 12. september 2007 Takk for et saklig svar på spørsmålet mitt, sjiraff Var bare det jeg var ute etter Men når vi ligger der og har så j.... vondt, hvordan vet vi da at vi ikke orker bittelitt til....?
Stratos med 3 barn Skrevet 12. september 2007 #24 Skrevet 12. september 2007 Jaha..... Så sånne som meg da, som har fødsler som ender i hastesnitt fordi ungen sitter fast..., vi er ikke snille med barna våre vi da? Gjør ikke det beste for ungen? Vi får håpe ikke din neste sitter fast så du får dårlig samvittighet over smertestillende inntaket, for noe keisersnitt kommer du aldri til å ta uten smertestillende!!! Og bruk av lystgass kan da vel heller ikke være bra bay the way....
~sjiraff~ Skrevet 12. september 2007 #25 Skrevet 12. september 2007 Orker det gjør man jo.. spørsmålet er bare om det er verdt å ha det så vondt da det finnes et alternativ? Jeg synes ikke det.. Fikk epidural selv på snuppa, men først på 9 cm fordi anestesilegen var opptatt. Gikk jo fint det selvfølgelig, og hadde nok klart meg fint siste cm pluss utpressing også, men jeg fikk da tilbud om smertelindring og så ingen grunn ril å si nei )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå