Gjest Skrevet 16. september 2007 #51 Skrevet 16. september 2007 hehe ja det hadde vært noe men har ikke noe å si på litt aldersforskjell på nurkene da svarte på melda, og sendte msn får ikke sendt meld til sommerspira08, enten full postboks eller sperret meg sto det, hehe..får håpe det er det første da
Høstspire 2011 Skrevet 17. september 2007 Forfatter #52 Skrevet 17. september 2007 Heihei=) Så koselig med en personlig melding fra dere begge=) hehe, jeg har nok ikke blokkert noen av dere nei;) Hvordan står det til med dere i dag da? Jeg har nesten ikke sittet på rumpa før nå... sitter i sofaen og ser på 71 grader nord med et kaldt glass med sjokomelk i hånda! Herlig=) I løet av denne uka skal vi bestille ulike vinduer og elektrikere slik vi kan begynne å lage barnerom=)=)=)
Gjest Skrevet 18. september 2007 #53 Skrevet 18. september 2007 det hørtes hærlig ut.. skjønte ikke helt hvor du mente jeg skulle se msn din, men du kan jo sende den på pm om du vil =) idag har jeg "fri" og skal egentlig lese til eksamen, men blir en liten bytur istede.. hærlig at dere skal lage barnerom, vi har nok bare ett rom, men en liten seng skal vi få til.. men det blir nok ikke før spira sitter, og el er til helga, så dette er veldig spennende... men dårlig timing må jeg si, overnattig av familie og eksamen samme uka som el, ups... men dette skal gå bra;)
Truseprinsesse Skrevet 18. september 2007 #54 Skrevet 18. september 2007 Høres ut som alle her har kommet mye lenger enn meg. Jeg er fortsatt bare en drømmer. Har ikke gjort noe i forhold til baby. Noe barnerom har vi jo ikke plass til heller da. Men nå skal jeg bli flink til å strikke, og da kanskje øver jeg meg på noen små babysokker etter en stund. Kan bli koselig det. Ellers har jeg mer enn nok med å følge med på lillemeg. Hihi. Spennende dette, ja!
Høstspire 2011 Skrevet 19. september 2007 Forfatter #55 Skrevet 19. september 2007 Hehe, jeg drømmer jo enda fortsatt med deg da=) Vi begynner bare å planlegge slik at vi har barnerom klart før vi begynner første pp sammen!=) Men man trenger det jo egentlig ikke med en gang da=) har allerede funnet seng, vogn og bilsete som jeg vil ha - føler meg av og til på grensa til å være desperat etter en liten baby;) hehe! men hvorfor ikke drømme å glede seg til noe så fantastisk?!=) Jeg har også veldig lyst til å begynne å strikke - vurderer faktisk å strikke teppe som den lille kan ha rundt seg på sykehuset som det er litt av meg og samboers "lukt" i hvis dere forstår? sånn at h*n kjenner oss igjen...=) Ellers har jeg en mor som er utrolig flink til å strikke. Hun skal strikke hentesettet til oss hvertfall=) en nydelig sparkebukse, jakke, sokker og lue med silkebånd i=) Hehe, så her er planene klare;) Ja, jeg er også så spent på Lillemeg sine vegne! Skal bli koselig å høre hvordan det går med dere=) nesten som jeg blir litt sjalu=) Skulle ønske det var meg=)
Truseprinsesse Skrevet 19. september 2007 #56 Skrevet 19. september 2007 Hvilken vogn vil du ha da? I dag fikk jeg min nye datamaskin, en hvit og snerten macbook. Føles helt rart å sitte på den. Veldig uvant, men veldig bra. Bra at det er så mye å sette seg inn i, for da tenker jeg bittelitt mindre på baby. Hehe. I dag har vi pratet litt om å kanskje starte allerede i april/mai, men vet ikke helt hva det blir til. Mamma er flink til å strikke hun også, men har ikke pratet noe om babyer med henne. Det med å strikke teppe til å ha med på sykehuset høres jo kjempekoselig ut da. Satt og så på sånn vognskilt i dag, vi.. På www.barnevognskilt.no. Var gøy å teste ut med navnene vi har in mind. Hvordan går det med dere to i dag da?
Gjest Skrevet 19. september 2007 #57 Skrevet 19. september 2007 hei på dere igjen, jenter =)) så koselig at dere er spent, er kjempespent vi også, imorgen er det 6 dager før el, og i teorien kan man bli gravid da, selv om jeg tror det er mer sannsynlig på søndag og frem til onsdag(el) =) lover å holde dere oppdatert!! ellers er dagen topp her, gleder meg til kos.. snakket med mange i klassen idag om barn, og de er veldig støttende alle sammen, det er koselig.. ei som har en sønn på 15 mnd også, hun er 4 år eldre enn meg da.. mange gode tips enn med dere tuppelurer? bare vent, det går så fort, så snart er dere også igang med prøvingen, frem til da kan vi kose oss masse med babysnakk.. og hvem vet, kansje det ikke klaffer for oss før dere også er i gang.. Ha en fin dag, å husk jordmødrene ikveld
Høstspire 2011 Skrevet 20. september 2007 Forfatter #58 Skrevet 20. september 2007 theamora: Jeg vil nok ha simo kombi 625 i svart=) Synes den ser veldig grei og praktisk ut=) Åh, vi MÅ starte samtidig! Det hadde vært veldig koselig å ha noen å dele erfaringer med samtidig i svangerskapet som jeg allerede er blitt kjent med=) Det er jo en veldig fin tid på året å gå gravid på vinteren - så har vi også litt god tid til å komme oss igjen før sommeren kommer og klærne skal av;) NÅ har jeg endelig fått sambo til å tenke litt mer positivt ang. baby og ikke fokusere så veldig på at de gråter og slikt=) selv om vi har gledet oss sammen før, gleder vi oss enda mer nå begge to;) Jeg skal få 2 nye babyer i familien rett over jul som jeg praktisk talt allerede har adoptert, og sambo synes det er ganske greit slik at vi kan passe de av og til å kjenne på følelsen hvordan det blir=) Blir litt mer virkelig da=) Og så sies det jo at du kan bli lettere gravid dersom du låner en baby! hehe, er jo lov til å håpe;) Når det gjelder moren min snakker vi masse om baby - har allerede fått et vognteppe og litt annet av henne som hun har kjøpt=) Ja, tror nok jeg vil ha med et teppe som den lille kan ligge i på sykehuset. føler det blir litt mer spesielt enn et teppe som alle babyer legges i;) Åh, jeg har ikke vært inne på den siden med vognskilt.. skal gjøre det nå=) Vil du ha det på vogna di? Det går forresten kjempefint med meg i dag=) sambo og jeg hadde en god samtale i gårkveld om baby og hva vi tenker om det som "snart" skal skje=) Litt koselig, føler meg litt tryggere på at det er det vi virkelig vil=) Godt å få en bekreftelse=) Hvordan går det med deg da?=)
Høstspire 2011 Skrevet 20. september 2007 Forfatter #59 Skrevet 20. september 2007 Lillemeg: Heihei=) ja, det er virkelig spennende dette=) Gleder meg på dine vegne! må du bare huske å ikke bli alt for skuffa om du ikke blir gravid på første forsøk;) Føler nesten at min tur er rett rundt hjørnet! Det er så koselig å ha noe så stort å se frem til=) Jordmødrene var veldig kjekt i dag! satt med tårer ned over kinnene nesten hele programmet=) det ser så fantastisk ut å få den lille opp på brystet å se h*n for første gang... åh, gleder meg mer enn jeg gruer meg til å ligge der og hyle;) Ha en finfin dag begge to=)
Truseprinsesse Skrevet 20. september 2007 #60 Skrevet 20. september 2007 Hei igjen begge to. I dag har jeg virkelig fått handla. Har kjøpt meg fem like topper i forskjellige farger. De var så fine og billige(49,-). De hadde åpningsalg på den nye g-sport supermarkeden som er på skolen. Kjøpte meg vinterjakke til 1000,-(var nedsatt fra 2499,-). Har også kjøpt meg to par nye sko, en flaske vin, strømpebukser, hårstrikk og sminke. Pluss at jeg har vært hos tannlegen for første gang på to år kanskje. Ikke så gode nyheter der i gården; har tre hull(veldig små) og visdomstennene som er på vei må fjernes kirurgisk. Skumle greier, men jeg ser lyst på det fordi jeg liker tannlegene der godt. Skal fikse et eller to hull allerede i morgen. I kveld får jeg besøk av en venninne. Vi skal drikke litt vin og så skal vi på en bli kjent-kveld for linjeforeningen på skolen. Blir sikkert koselig. Er i godt humør. Dessuten har min snille samboer snakka med banken og de har fiksa en felles sparekonto for oss som vil skal kalle babykontoen. Skal allerede nå begynne med å overføre litt penger hver måned sånn at vi har litt til vi skal kjøpe ting og tang. Det er jo veldig mye nærmere en baby, synes jeg. Så fint at kjæresten din er positiv og gleder seg, sommerspire08. Det har veldig mye å si. Fint å ikke føle seg alene. Jeg synes det er stort hver gang det snakkes om babyer her i gården. I går gikk vi hjem fra kino og prata litt om når vi skal prøve igjen. Har funnet ut at det kanskje passer veldig fint å prøve allerede til våren fordi om jeg blir gravid i mai, rekker jeg ikke å bli kvalm før etter eksamenstiden. Blir jeg gravid på høsten, får jeg den verste kvalmeperioden akkurat når jeg skal ha eksamen. Det er jo ikke så praktisk i grunn. Kommer nok til å tenke mye fram og tilbake de neste månedene. Hvordan går det med deg, M? Koser du deg med prøvingen? Husk å kjøpe folat om du har glemt det. Veldig viktig står det overalt nå. Får du lest noe til eksamen?
EnLitenPrins Skrevet 22. september 2007 #61 Skrevet 22. september 2007 JuppJupp Begynner å prøve vell om 1 års tid Gleeeeder meeeg
Ballerinas Skrevet 23. september 2007 #62 Skrevet 23. september 2007 Jeg er student og planlegger og bli gravid Skal starte prøvinga i april da, så er ferdigutdannet når babyen kommer.
Høstspire 2011 Skrevet 23. september 2007 Forfatter #63 Skrevet 23. september 2007 Hei Litenspire_april=) Så koselig å ha flere i gjengen i april=) Dette blir bra!!! Ikke lenge igjen nå jenter! Synes dagene går kjempefort, nå kommer snart jula - og da er det vertfall ikke lenge til! Tenk på nyttårsaften kan vi si at i løpet av dette året skal det (forhåpentligvis) sette seg en lite spire hos oss alle!! Gleder meg! Når vi begynner å gå mot lyse tider igjen blir det bra!=) Hvordan står det til med dere? har det gått opp for dere at om 7 MND er de fleste av oss i prøvinga?! det er IKKE LENGE TIL!!!=)=) Så hold humøret og drømmene oppe om det kommende året!!! Ha en fin dag alle sammen=)
Ballerinas Skrevet 23. september 2007 #64 Skrevet 23. september 2007 Takk for det 7 mnd går fort ja! Tenk, for 7 mnd siden var det februar, synes ikke det er lenge siden jeg. Håper de neste 7mnd går like fort!
Gjest Skrevet 23. september 2007 #65 Skrevet 23. september 2007 lykke til dere andre og=) vi er godt igang med prøvingen og har el på onsdag, så gleder oss til tiden fremover! hilsen fra meg
studentsnuppa81 Skrevet 25. september 2007 #66 Skrevet 25. september 2007 Hei Nå har jeg akkurat meldt meg inn på BIM. Vært her en del og snoket før, men altså meldt meg inn først nå Jeg er student på 4. året, av totalt 5 år. Har lenge tenkt/ planlagt å bli gravid nå på høsten, slik at vi kan få barn etter avlagt eksameni juni. Er allikevel med litt blandede følelser at jeg planlegger dette, av frykt for å ikke klare å henge med på skolen mens jeg er gravid, samt når jeg kommer tilbake igjen og har et barn. Jeg går på et studie med masse praksis så jeg har virkelig ikke tid til noe kvalme Noen ganger føler jeg meg i overkant optimistisk som tror jeg kan klare dette, men ved å se på andre som har gjort akkurat det samme så tenker jeg at det bør gå bra Samboer er dessuten i fulljobb nå så vi har en god inntekt + at vi eier en leilighet sammen. Grunnen til at vi ikke ønsker å vente er at vi ønsker å være relativt unge foreldre. Synes mange venter så lenge i dag... Ønsker dessuten å få flere enn 2 så greit å starte tidlig
Gjest Skrevet 25. september 2007 #67 Skrevet 25. september 2007 hei på deg studentsnuppa 81. så koselig at dere prøver å få en baby =) der er jo veldig individuelt hvilke bivirkninger man får, så får håpe dere får en liten spire snart og at du slipper kvalmen på skolen .. jeg har el imorgen og vi er i vår første pp, så veldig spente!! lykke til:-)
Svartengel, 3 år og spira satt Skrevet 4. oktober 2007 #68 Skrevet 4. oktober 2007 håper å prøve snart. Det er sjanser for at det blir til sommeren
Svins&Småsvansene Skrevet 15. januar 2008 #69 Skrevet 15. januar 2008 Hei hei:) Jeg kjenner meg igjen i mange av meldingene her! Er selv 26,student i Oslo med ett og et halvt år igjen på studiet. Min kjære mann på 35 er überklar for å få barn, selv har det tatt meg en stund å komme dit, men nå ser jeg gravide over alt hehe:) Sitter og teller på knappene om det kanskje hade vært en ide å begynne å prøve i slutten av april-begynnelsen av juni, da er jeg ferdig i praksis. Men så er det alle spørsmålene som svirrer i hodet, hvordan får vi det økonomisk? Hvor lenge kan jeg få gå hjemme og kose meg med barnet før jeg "må" tilbake på skolen igjen? Hvem spør jeg om støtteordninger og økonomi? osv osv...dere kjenner dere sikkert igjen.. Iblant tenker man jo bare å gi blanke i all tenkning og bare la det stå til hehe:) men så slår bekymringsmaskina til igjen. Sier som et annet innlegg jeg leste, tenk at noe så naturlig og enkelt kan være så komplisert og vanskelig...! Så enn så lenge - sitter jeg på gjerdet og venter:) -S-
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2008 #70 Skrevet 15. januar 2008 Jeg håper også å være gravid i løpet av denne sommeren, med termin i løpet vinter/vår 09. Hadde passet perfekt, får utsatt masteren et halvt år. Går nå 4 året på juss. Blir 24 til våren Mitt problem er bare at samboer ikke er helt klart. Så foreløpig dingler jeg inne på MiK forumet. Håper jeg får overtalt han til den tid. P-pillen sluttet jeg på for mer enn 2 år siden, tok lang tid før den kom i gjenge. Så får bare krysse fingrene for at ting går i orden i løpet av sommeren!! Håpe håpe håpe
Svartengel, 3 år og spira satt Skrevet 19. januar 2008 #71 Skrevet 19. januar 2008 kom inn her ganske sent ser jeg, men slenger meg på likevel. Vi blir prøvere til sommeren. Skal ut i lære til høsten
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 26. januar 2008 #72 Skrevet 26. januar 2008 Jeg selv har bursdag 2 august, og da ha r de aller fleste vært på skytterstevne i min slekt.. og det er mange som er på ferier, men jeg ahr ikke noe problem med det:) Feiret blir jeg alikevell:) Så ikke tenk på det, tenk heller på at man er heldig med barn:D
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 26. januar 2008 #73 Skrevet 26. januar 2008 Jeg er student på førsteåret førskolelærer, og vi har akkurat kastet pillen;) Vi ahr skikkelig lyst på barn begge to;) Han er i 100 % vikarstilling, så pengene kommer:). Man vet jo aldri om svangerskapet blir trøblete eller enkelt, så det er ikke sikkert alt går etter planen med skolegang. Men det å få ett barn er for meg noe av det største i verden, og min høyeste drøm gjennom noen år:D så vi håper spira sitter før sommern Men aller helst nå da:P hehe
dropsen88 Skrevet 9. februar 2008 #74 Skrevet 9. februar 2008 Jeg går enda på skole, men skal ut i lære nå til høsten.. Vi satser å prøve nå til sommeren/høsten gleder oss utrolig masse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå