Høstspire 2011 Skrevet 12. september 2007 #1 Skrevet 12. september 2007 Hei=) Selv er jeg førsteårsstudent, og vi planlegger vår første graviditet rudt neste sommer=) Er det andre her som er i samme situasjon som meg? Hadde vært koselig å hatt kontakt med dere! Ha en fin dag=)
Lotta med novembergutt Skrevet 12. september 2007 #2 Skrevet 12. september 2007 Hei Ja, jeg er student, planlegger prøving rundt jul Tør ikke bli gravid tidligere i fryt for å kaste opp gjennom juleeksamenene. Men dersom det klaffer forholdsvis raskt så får vi kanskje en liten en om akkurat ett år nå Er ferdig utdannet om ett år, men melder meg opp til et nytt for å få støtte videre.
Truseprinsesse Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Hei. Jeg går førsteåret på min bachelor og vi planlegger å bli gravide rundt september, oktober, november, desember til neste år. Hvor bor du?
lykkelig-mamma Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Hei:) Jeg går siste året av min bachelor utdanning. Vi planlegger å ta ut prevensjon (p-stav) i begynnelsen av neste mnd. Vil da tidligst ha termin i juli, og vere ferdig med siste eksamener i mai. Gleder meg til å begynne å prøve!! Jeg er 22 år og kommer fra romsdalen. Hvor gamle er dere og hvor kommer dere fra??
Truseprinsesse Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 Jeg er 21 år og bor i Oslo. Er derimot egentlig trønder. Jeg vil også ha termin etter eksamener.. Aller helst vil jeg ha barn i august. Men det blir jo et år etter deg egentlig. Hva studerer du?
Høstspire 2011 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2007 jeg bor i rogaland=) Hvor bor du?=)
Høstspire 2011 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2007 Jeg er selv "bare" 19 år, men har en samboer på 28=) Føler meg moden til tross for ung alder=) Mange som dømmer når de hører man er skikkelig unge... Som sagt kommer jeg fra Rogaland. Vi slutter på prevensjon etter en 3 ukers tur til østen - dvs i begynnelsen av mars=) Så får spira sette seg når den ønsker det=) Men "ønsket" er helst en liten en på nyåret i 2009=)
Høstspire 2011 Skrevet 12. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2007 Hvordan tenker dere forresten med termin-måned i forhold til skole og egne ønsker?
Truseprinsesse Skrevet 12. september 2007 #9 Skrevet 12. september 2007 Først tenkte vi å prøve nå til våren. Da kunne jeg tatt første semester på skolen til neste høst, og ta permisjon etter jul. Få barn i f.eks januar eller februar. Nå har jeg derimot lyst til å få gjort ferdig to år på skolen før jeg får en liten en. Det blir derfor ikke prøving før tidligst september på oss. Egentlig vil jeg ikke bli gravid før november-desember, men kjæresten min vil at vi skal starte i september. Jeg vil helst ikke at barnet mitt skal bli født i fellesferien pga burdagsselskap og sånt(mange gjester på ferie f.eks), men det er kanskje bare teit. Hva tenker dere?
Gjest Skrevet 12. september 2007 #10 Skrevet 12. september 2007 vi er også bare "19" år, og jeg har påbegynt mitt første år av en Bachelorgrad. vil gjerne ha kontakt med flere i samme situasjon. vi prøver å få spira til å sitte allerede slutten av denne mnd.. håper på sommerbaby, synes det er mest gunstig forhold til studiene.. men skal alltids gå greit om den kommer på senhøsten (okt.-nov.) og. vil helst at babyen skal være 10mnd før jeg må begynne neste skoleår.. hilsen meg =) lykke til alle sammen
Truseprinsesse Skrevet 12. september 2007 #11 Skrevet 12. september 2007 Sendte på deg en personlig melding siden du også bor i Oslo.
Høstspire 2011 Skrevet 13. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. september 2007 Theamora - i forhold til skole tenker jeg det samme som deg, men ikke tenk på at barnet har bursdag på sommeren, tenk på hva som passer i deres liv i forhold til studier o.l=) Sommeren er en perfekt tid til å få barn i forhold til studier=) Selv peiler jeg meg litt mer inn på våren enn sommeren da, men det er jo smak og behag=) eller?
Truseprinsesse Skrevet 13. september 2007 #13 Skrevet 13. september 2007 Syns du ikke det er greit å gjøre ferdig et helt semester først? Jeg tenker litt sånn at om jeg ikke tar eksamen i de fagene jeg skal, så må jeg starte å lese meg opp til samme eksamen neste år. Da har jo på en måte man sløst bort de tre-fie første månedene i semesteret. Det avhenger kanskje litt av hvor tidlig man har eksamener og sånt også. Vil bare ha gjort ferdig emnene og nyte tiden med bebien før jeg etter et år starter med helt nye emner.
Høstspire 2011 Skrevet 13. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 13. september 2007 Ja, forstår godt hva du mener. Men jeg på min side planlegger ikke å være hjemme et år med den lille, men skrive bacheloroppgave og slikt så langt det er mulig=) I forhold til eksamenene som kommer i mai måned tror jeg det vil gå ganske greit siden jeg har født for en god stund siden, ellers er det jo bare å ta de opp igjen etter sommeren eller til jul=) Tror du det ville blitt vanskelig? Er jeg "egoistisk" som ikke vil være hjemme et år?
Truseprinsesse Skrevet 13. september 2007 #15 Skrevet 13. september 2007 Det kommer litt an på studiet ditt. Hva studerer du? Jeg tror ikke jeg hadde vært i stand til det i år hvertfall. Har vanskelige studier som tar masse tid. Det andre året blir lettere for meg sånn fagmessig med tanke på at jeg behersker disse fagene bedre. Det kan jo absolutt være bra å studere samtidig, men jeg tror at jeg for min del kommer til å være helt oppslukt i den lille babyen. Samtidig har jeg lyst til å ta opp noen eksamener som jeg ikke tok på det studiet jeg først begynte på for å få gjort opp lånet der til stipend, og vurderer litt å gjøre dette i permisjonstiden min dersom jeg får litt god tid. Egoistisk syns jeg absolutt ikke det vil være uansett. Du må bare tenke på hvor mye du tror du klarer å gjennomføre. Det å skrive bacheloroppgave gir deg jo også større rom for frihet enn bare emner med eksamener. Det er ikke enkelt med planleggingen egentlig. Spesielt fordi vi vet jo ikke hvor mye tid et lite spedbarn egentlig tar. Det varierer jo veldig også, tenker jeg.
Høstspire 2011 Skrevet 14. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 14. september 2007 Ja, det er veldig vanskelig det der=) Men når den lille kommer får h*n den tiden som trengs, og dersom skolen ikke passer inn - så får den bare "vente";) Gleder meg så utrolig til å våkne opp om morgenen med sambo og den lille=)... åh, jeg drømmer meg litt for ofte bort på slike tanker som dette=)
Høstspire 2011 Skrevet 14. september 2007 Forfatter #17 Skrevet 14. september 2007 Jeg studerer økonomiske og administrative fag forresten=)
Gjest Skrevet 14. september 2007 #18 Skrevet 14. september 2007 jeg tenker å time babyen til neste sommer, så tar jeg ett år fri slipper jeg å hoppe av midt i et semester.. men nå har jeg tenkt så mye, at jeg vet ikke om jeg klarer å utsette prøvingen ett år, om det ikke går innen desember.. da får den bare komme når den vil
Høstspire 2011 Skrevet 15. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 15. september 2007 Så koselig=) masse lykke til til deg=)
Truseprinsesse Skrevet 15. september 2007 #20 Skrevet 15. september 2007 Åååh! Jeg gleder meg sånn til vi skal få en liten en. Bare et år igjen til vi skal prøve nå. Skal bruke tiden på å komme i god form og bare glede meg. Jippi! Har dere begynt å tenke på navn og sånt?
Gjest Skrevet 15. september 2007 #21 Skrevet 15. september 2007 hihi jaaa, det blir så kos.. ja vi har tenkt på navn.. Vi er begge enige om Liam hvis vi får en gutt, og litt uenig om jentenavnet da.. vi har liksom snakket om Leah siden vi ble sammen, selv om vi ikke tenkte på barn da, men jeg er litt usikker pga blitt poppis og alle kobler det mot leah isadora.. men sambo klarer ikke helt å gi opp.. så er begge veldig glad i Eline da.. så foreløpig er det Leah Eline om det blir jente :-) gleder meg skikkelig, for vi starter første pp fra mandagen av lykke til alle sammen!
Gjest Skrevet 15. september 2007 #22 Skrevet 15. september 2007 tusentakk :-D vi gleder oss sånn. skal holde dere oppdatert jeg!
Truseprinsesse Skrevet 15. september 2007 #23 Skrevet 15. september 2007 Det er jo to kjempefine navn da. Liam liker jeg veldig godt og Leah ligner jo på mitt navn, så jeg liker det også. Hehe. Vi prater masse om navn, men vi er veldig uenige. Likte Noah veldig godt, men det er så mange som heter det nå. Men jeg syns heldigvis veldig mange navn er fine. Akkurat nå er Jonathan en favoritt på guttesiden for meg.
Gjest Skrevet 15. september 2007 #24 Skrevet 15. september 2007 så koselig du synes det =) er jo mange som er imot navnet Leah nå, men jeg liker det fordet.. synes det er bra noen ikke liker det og, for hvis ikke hadde jo alle hett det samme Jonathan er jo kjempesøtt da, vi har faktisk tenkt på det før og.. men Liam er nok ganske sikkert.. mer usikkert på jenta (selv om Leah Eline står sålangt).. Noah er kjempefint synes jeg.. kan jo ikke tenke så mye på hva alle andre heter, er jo flere som heter Per enn Noah, selv om Noah har blitt poppis i det siste, om du skjønner hva jeg mener nå er prøvingen i gang, og vi er veeeldig spente
Høstspire 2011 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #25 Skrevet 16. september 2007 Åh, de navnene var nydelige=) Jeg synes det er veldig fint med noe som er litt spesielt=) Selv har vi hatt en del diskusjoner om navn. Sebastian ligger på topp hos oss=) (også Jonas eller Sander som alternativer) ellers er sambo helt klar for at jenta skal hete Malin, og da tenker jeg gjerne at hun kunne hete Malin Sofia... men Malin er enda ikke mitt favorittnavn. vi får se=) Det sies jo at det er lettere å finne navn når du har den lille på magen og ser om det er en liten f.eks Malin- eller Emma- Sofia=) Hva synes dere om disse navnene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå