Truseprinsesse Skrevet 16. september 2007 #26 Skrevet 16. september 2007 Så gøy. Jeg skulle egentlig hete Sebastian, men så ble jeg en jente og navnet ble Thea. Jeg liker Sebastian veldig godt. Sander også. Malin er virkelig et fint navn. Kjenner ikke så mange som heter det heller. Sofie og Sofia er også fine navn. Spesielt som mellomnavn. Syns kanskje Malin Sofie er finere enn Malin Sofia, men dette er jo bare en smaksak. Jeg liker Linus veldig godt, jeg. Er det bare meg som liker det navnet? I kveld tenker jeg ekstra mye på babyer og det å bli gravid. Skal egentlig lese markedsføring, men når boka er på engelsk blir det såå lett å drømme seg bort. Er jo bare et år til jeg blir gravid om alt går etter planen. Åååh.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #27 Skrevet 16. september 2007 så bra du synes navnene er fine ærlig mening om dine navnevalg, så synes jeg faktisk de var ganske fine.. Like sofie bedre enn Malin da, men siste er også fint, og veldig søtt med Malin Sofia. Sander er også pent navn, men liker aleksander bedre jeg da.. synes sebastian var finest, og veldig søtt.. Hva med Emma Sofie? =) Synes du hadde funnet pene navn.. håper spira sitter til sommern for dere (og oss), så kan vi begynne å diskutere navn for alvor snart
Gjest Skrevet 16. september 2007 #28 Skrevet 16. september 2007 hehe, kjenner meg igjen i det, nå som tr er ferdig klarer jeg ikke tenke på annet enn barn, og får ikke gjort skolen tenkte jeg skulle svare på spm. ditt ang navnet Linus.. til nå har jeg ikke helt klart å svelge det navnet, men det blir bedre og bedre.. det er fordi det minner meg om en bok vi hadde da jeg var liten, men en gutt som het Linus, han var liten, tjukk med bolleklipp, hehe.. så er vell bare assosiasjoner, kan bare se for meg denne gutten når jeg tenker navnet.. men som Liam, så tok det en good stund før jeg likte det navnet og, og nå er det jo mitt yndlingsnavn.. synes absolutt ikke Linus er stygt, det er bare uvant, men søtt er det! viktigst er det at dere liker navnet dere velger!
Høstspire 2011 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #29 Skrevet 16. september 2007 Takk=) Ja, Emma Sofie/a er kjempefint=) Har faktisk ikke tenkt på det før i dag=) Håper vi får en sebastian eller ei lita Emma Sofie/a i magen i løpet av våren/sommeren neste år=) Skal bli så herlig å endelig kunne begynne å planlegge skikkelig(virkelig) ettersom vi bare sitter å drømmer nå=)... Når skal dere slutte på prevensjon da i forhold til når dere ønsker å bli gravide?
Truseprinsesse Skrevet 16. september 2007 #30 Skrevet 16. september 2007 Så bra at jeg ikke har lest den boka! Hehe. Men det betyr mye hva man forbinder med navn gitt. Når var det du sluttet med prevensjon forresten? Noen av vennene dine som vet at dere prøver?
Gjest Skrevet 16. september 2007 #31 Skrevet 16. september 2007 ja, håper for dere jeg og vi har sluttet på pillen nå vi, og er igang med prøvingen:D
Truseprinsesse Skrevet 16. september 2007 #32 Skrevet 16. september 2007 Dette er det som opptar mine tanker i dag. Når skal jeg slutte med prevensjon. Hører forskjellige tips og råd. Jeg har fire brett igjen og det holder jo til januar. Da må jeg eventuelt få meg ny resept, og jeg vet ikke om jeg gidder det. Så jeg lurer på om jeg skal slutte med pillen i januar og kjøre litt kondomstil fram til september.. Men det er jo åtte måneder da, så det er kanskje litt lenge.. Vanskelig dette. Hvordan gjør du det, sommerspire?
Høstspire 2011 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #33 Skrevet 16. september 2007 Ja, det er veldig vanskelig. Har vurdert dette litt frem og tilbake. Jeg må kjøpe nye p-piller i begynnelsen av desember, og da vil det si at jeg er ferdig med de i løpet av februar måned. Med tanke på at vi gjerne vurderer å bli gravide i løpet av april/mai tror jeg jeg vil slutte på p-pillene etter februar og heller bruke kondom. men dersom vi skal vente til august/september vil det jo bli veldig lenge med kondom - og selv synes jeg ikke det blir det samme med kondom som uten... hvis du forstår=) men tror du ikke vi bare skal slutte begge to på nyåret?=) For meg er det ikke "dumt" om jeg blir gravid før ut på høsten (dvs. april/mai). Hvordan er det meg deg i forhold til dette?
Gjest Skrevet 16. september 2007 #34 Skrevet 16. september 2007 svarer litt på det jeg og, selv om det kansje ikke var til meg, heh.. tror det kan bli litt kjedelig med kondom i 8 mnd.. egentlig.. vi måtte dette en gang, endte med hoppav i svingen, og det skar seg noen ganger det og.. (men da hadde vi bare en mnd pause fra pilla, og "glemte oss" ikke under el, så gikk greit), men hva sier kjæresten din til kondom så lenge? min hater det.. hehe, men skjønner du vil slutte på pilla da, og hvis han ikke er klar for barn enda, kan han jo ta ansvar med kondom synes jeg
Truseprinsesse Skrevet 16. september 2007 #35 Skrevet 16. september 2007 Jeg fant akkurat ut at om jeg blir gravid i september/oktober så kan jeg fortelle den gode nyheten på julaften. Det hadde jo vært helt utrolig koselig. Men vi har vært mye fram og tilbake på når vi skal bli gravide. Kan godt hende vi blir det allerede i april/mai, og da er det jo ingen krise i det hele tatt. Prata litt med kjæresten min nå, og han syns det er greit at jeg slutter allerede i januar. Blir det for ille, kan jeg jo alltids bruke piller igjen en liten stund. Tror det skal gå greit selv om jeg ikke liker kondomer jeg heller. Det er så utrolig at jeg kanskje slutter på pillen om bare noen måneder. Jeg blir så glad bare av å tenke på det. Noen av dere som har titta litt på den kinesiske fødselskalenderen/kartet med tanke på kjønn og sånt?
Høstspire 2011 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #36 Skrevet 16. september 2007 hehe, det går fint med svar fra alle kanter=) Ja, jeg tror det kan bli veldig kjedelig med kondom så lenge, men ettersom det ikke gjør så mye om jeg blir gravid etter midten av April er det jo bare litt over en måned med kondom før vi evt. kan hoppe av i svingen uten å bekymre oss for det=) Sambo er klar over at han også har et "prevensjonsansvar"(som jeg kaller det) i dette forholdet=) Og han synes det er greit å begynne med kondom da dersom jeg vil gå på p-piller ut februar måned=) Det er bare han som vil vente så lenge til, og da får han ta sin del av ansvaret!
Høstspire 2011 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #37 Skrevet 16. september 2007 Ja, men da er det jo ingen problem=) Synes du skal slutte i januar, så slutter jeg i februar=) Kanskje vi blir gravide samtidig? DET hadde vært koselig;) Det er helt utrolig å tenke på at vi snart er ferdige med alt dette prevensjonsstyret=) Skal bli herlig å bli gravid - lengter så frem til den tiden=) Vente på at spira vokser inni deg og at vi snart skal bli flere! Og det er forhåpentligvis IKKE lenge til!!!=)=)=) Hvor finner jeg den kinesiske kalenderen? Har du sett på den? Kan jeg legge dere til i vennelista mi?
Høstspire 2011 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #38 Skrevet 16. september 2007 Åh, så koselig=) Jeg fant ut i forhold til det kinesiske fødselskartet at : April/mai - Jente Juni,juli,august,september,oktober - gutt det er så spennende!!!=)
Gjest Skrevet 16. september 2007 #39 Skrevet 16. september 2007 ja du har rett i deet.. dere må gjøre det som passer best =) kondom er jo greit om det er for en periode.. bare legg til i vei du:D skal gjøre det samme! så koselig om dere to får samtidig da, vært fint.. hvor bor dere hen foresten? theamora, tror du har svart på det før, men glemt det litt, hva med deg sommerspire08? skulle gjerne ventet på dere med prøvinga, men klarer ikke vente, hehe.. også passer det veldig bra med en baby til sommer mtp studiene vi hadde egentlig avtalt av hvis det ikke gikk på 3mnd, så skulle vi vente ett år, så det ikke ble midt i et skolesemester. Men nå har vi snakket om det, og funnet ut at vi prøver til det går ;-) ble så glad.
Truseprinsesse Skrevet 16. september 2007 #40 Skrevet 16. september 2007 Ja, det er dette med at kondom er dritkjedelig. Men tror vi skal prøve kondom om vi har sex i eggløsningstiden, også kanskje hoppe av litt ellers? Har ikke bestemt meg for noe enda. Har uansett tenkt å droppe pillen i noen måneder før vi prøver sånn at jeg kroppen kommer i grei form etter flere års pillebruk. Dessuten sier jeg til kjæresten min at vi kanskje har bra av å ikke ha så mye sex før prøvetiden, slik at vi har ekstra mye lyst når vi skal ha sex hver dag uansett. Hehe. Det er kanskje bare teit da, men det ordner seg! Legg meg gjerne til som venn ja. Kinesisk fødselskart: http://www.babyverden.no/templates/Article____425.aspx Jeg får visst jente i alle prøvemånedene mine. Hehe. Hva får dere?
Høstspire 2011 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #41 Skrevet 16. september 2007 Ja, det er liksom det forholdet jeg også har til kondom=) Synes det høres veldig lurt ut å bruke kondom under eggløsning og hoppe av i svingen ellers=) Tror den teknikken skal brukes her i huset=) Jeg ønsker også å få pillene "helt ut av kroppen" før vi begynner prøvingen og synes dermed det er veldig greit slik som jeg sa med februar=) Jeg skrev ovenfor hva jeg fikk på fødselskartet=)
Gjest Skrevet 16. september 2007 #42 Skrevet 16. september 2007 hvis spira sitter allerede i september eller oktober blir det gutt på oss, dersom den sitter i november eller desember får vi ei jente:D så arti.. Januar, februar, mars: jente, gutt, jente... mens satser på at vi får det til på 2-3 mnd, gutt? like glad for begge deler, hva ønsker dere dere mest?
Gjest Skrevet 16. september 2007 #43 Skrevet 16. september 2007 gutt, jente, gutt var det vist jan, feb, mars. men satser på vi slipper å vente såå lenge ja, det er jo kansje greit å bruke kondom 2, dager før el, under, og 2 dager etter? da er det jo ganske sikkert
Høstspire 2011 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #44 Skrevet 16. september 2007 Vi blir jo selvfølgelig like glade uansett hva vi får, men må si at jeg kanskje ønsker meg ei liten jente som jeg kan kle opp i nydelige kjoler og liknende=) Men en liten gutt er jo samboers drøm da=) Akkurat det samme for oss=) Hva med dere?
Truseprinsesse Skrevet 16. september 2007 #45 Skrevet 16. september 2007 Jeg vet ikke hva jeg ønsker meg mest... Det kommer egentlig på det samme, men jeg har alltid sett for meg gutt. Dette fordi kjæresten min har bare brødre og pappaen hans har tre brødre og bare en søster. Er mest gutter på den siden. Derfor var det utrolig merkelig at det er jente både i sept,okt,nov og des. Dette blir spennende. Jeg har jo ikke tenkt noe på jentenavn engang. Haha.
Truseprinsesse Skrevet 16. september 2007 #46 Skrevet 16. september 2007 Jeg bor forresten i Oslo, ja.
Gjest Skrevet 16. september 2007 #47 Skrevet 16. september 2007 hehe, men det er mange fine jentenavn å velge i så det er vell ingen fare jeg må innrømme jeg alltid har tenkt jeg får gutt, men sambo har alltid tenkt jente, fordi vi har omtalt h*n som Leah så lenge jeg kan huske, tom før vi tenkte på barn.. så nå merker jeg vi har begynt å si "hun" når vi snakker om tida fremover om vi blir gravide fort, det er så koselig, men jeg er likeglad uansett bare lille nurket er friskt er jeg lykkelig
Høstspire 2011 Skrevet 16. september 2007 Forfatter #48 Skrevet 16. september 2007 jeg bor i rogaland=)
Gjest Skrevet 16. september 2007 #49 Skrevet 16. september 2007 oki, bor i Oslo jeg og håper spira deres kommer før planlagt, hehe.. neida, men det hadde vært kos å ha en trillevenn i samme gjeng.. og en event jevngammel venn til nurket =) ikke mange jeg kjenner med barn, den ene er hjemme i tr.heim..
Truseprinsesse Skrevet 16. september 2007 #50 Skrevet 16. september 2007 Det hadde jo vært veldig koselig! Jeg kan late som jeg har baby når du går rundt og triller. Haha. Har forresten sendt på dere begge en personlig melding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå