Gjest thricane Skrevet 6. september 2007 #51 Skrevet 6. september 2007 ytringsfrihet har da vel ingenting med å spekulere i sånne saker å gjøre....
EnJente_m_EnJente Skrevet 6. september 2007 #52 Skrevet 6. september 2007 tigerjenta, har skrevet en tråd til deg
Gjest Skrevet 6. september 2007 #53 Skrevet 6. september 2007 Jeg har da stort sett meninger om alt jeg leser i avisen jeg da. Har ikke du?
Skravlemamman Skrevet 6. september 2007 #54 Skrevet 6. september 2007 Det betyr da Tigerjenta at ved å skape debatter rundt denne saken , så er det bare for å vise omtanke for jenta? Himmel sier jeg bare......
Polyxena Skrevet 6. september 2007 #55 Skrevet 6. september 2007 Bare som eksempel: Dersom barnet ditt hadde dødd i krybbedød, mener du da at det hadde vært helt greit at folk satt på nettet og spekulerte i om du egentlig hadde kvalt det med en pute? Kan visst være vanskelig å fastslå om dødsårsaken er den ene eller den andre. Politiet har som jobb å se på alle muligheter og mistenke alt og alle- men så har de også alle tilgjengelige fakta, og har faktisk noe å gå ut i fra.
EnJente_m_EnJente Skrevet 6. september 2007 #56 Skrevet 6. september 2007 Herregud, dere damer er jo mere dømmende enn tigerjenta... ! Igjen tigerjenta, jeg har skrevet til deg inne på skravlesiden !
Brava Skrevet 6. september 2007 #57 Skrevet 6. september 2007 Nei. For en ondskapsfull tråd dette er . Vanvittig.
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 6. september 2007 #58 Skrevet 6. september 2007 Hvordan har foreldrene klart å gjemme kroppen hennes så godt om det er de som har gjort det selv? Nei, jeg tror det er en annen som har gjort det, og han tok vel bare Madelene fordi det er henne han hadde sett på i dagesvis på ferien, så oppdaget han at foreldrene ble borte hver kveld og kom inn hvert 30min for å se om alt var bra med barna. Og kanksje hun var ett barn som ikke våknet når hun blir tatt opp, noen barn sover tungt. Han var sikkert helt stille, tok henne opp og bærte hun ut, var det ikke noen som hadde sett noen bære på noe den kvelden da? Og hunden hadde snust spor etter jenta til ett kjøpesenter, men der stoppet alle spora. Nei jeg aner ikke, skriver bare det jeg tenker etter å ha hørt om saken.
Polyxena Skrevet 6. september 2007 #59 Skrevet 6. september 2007 Dømmende? Den tror jeg du må forklare.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #60 Skrevet 6. september 2007 Altså, så lenge jeg vet at jeg selv er uskyldig, så driter jeg i andres meninger. Når Madeleine får så stor mediaopperksomhet, så kan man jo ikke forvente at dette bare skal gå den ene veien. Her er det åpent for og diskuter og tro i begge rettninger. Det er mye mulig foreldrene er uskyldig, og man er det, til det motsatte er bevist. Enig der. Men man må kunne få lov til og spekulere og anta om man vil det. Kan ikke se at jeg gjør noe galt. Og syns det er godt og se/vite at noen også er skeptisk til foreldrene! Man må ikke bli for naive! Ingen dømmer noen her, man tror/lurer/spekulerer
Gjest thricane Skrevet 6. september 2007 #61 Skrevet 6. september 2007 tro meg tigerjenta, du hadde ikke brydd deg fint lite om noen trodde du hadde drept datteren din, enn aldri så uskyldig. flere liv har blitt ødelagt nettopp pga at folk skal tro noe hele tiden. skal sies at det er ikke bare innlegget fra deg jeg reagerer på, men faktisk mange av svarene. som om det er helt greit å tro at foreldrene er skyldig, og attpåtil legge det ut på nettet.
Polyxena Skrevet 6. september 2007 #62 Skrevet 6. september 2007 Jeg tror ikke noe menneske i verden ville drite i det dersom det uskyldig ble mistenkt for å ha drept sitt eget barn. Det er ikke snakk om å være naive her. Som du skriver i hovedinnlegget, så finnes det eksempler på at foreldre har drept sine egne barn. Det har skjedd før, det kan være det som har skjedd her. Eller noe helt annet har skjedd. Poenget mitt er at hverken du, jeg eller noen andre av de som skriver her har noen forutsetning for å tro det ene eller det andre. Man kan holde muligheten åpen for både det ene og det andre, men skal man tro, må man ha noe å bygge den troen på.
Odine! Skrevet 6. september 2007 #63 Skrevet 6. september 2007 Nei, jeg tror ikke det. (utfra det jeg har fått med meg) Jeg vil minne om tilfellet i Australia der en dingo tok ungen, og foreldrene etterhvert ble anklaget (og moren ble dømt) for å ha drept ungen i et eller annet religiøst rituale (de var 7dags adventister - en kristen menighet ikke så annerledes fra pinsevenner, ol) Grunnen til at de ble misstenkt var bla at mora virket så kald når hun ble intervjuet - men det var hennes måte å takle det på. Seinere kom nye beviser, og de ble frikjent. (historien er filmet med Meryl Streep i hovedrollen: A cry in the dark) I boka og filmen "snøen på cedertrærne" blir en japaner dømt for et mord han ikke har gjort - retten tror han er skyldig fordi han ikke viser følelser, men i japansk kultur viser man ikke følelser på samme måte som i amerikansk kultur.
EnJente_m_EnJente Skrevet 6. september 2007 #64 Skrevet 6. september 2007 Polyxena, nå etter å ha lest det over her er jeg mer enig med deg, jeg tror ingenting jeg, jeg bare tenker flere retninger. Så der skjønner jeg meg på deg, og kanskje du skjønner deg mer på meg. Hele poenget mitt var at jeg ser på flere muligheter, men jeg har ikke satt meg fast i "en av mulighetene". Skjønner ?
Monajenten Skrevet 7. september 2007 #66 Skrevet 7. september 2007 Vil bare dytte denne opp litt, til de som mente at det var helt horribelt å ha på feelingen at foreldrene kunne være innblandet...... http://www.nettavisen.no/verden/article1323360.ece
nickoline og supermann Skrevet 7. september 2007 #67 Skrevet 7. september 2007 Har hatt en anelse om det hele veien, men håper ikke det..........og jeg lurer på WHY????? Hvem kan drepe sitt eget barn?
Polyxena Skrevet 7. september 2007 #68 Skrevet 7. september 2007 Har aldri ment at det er horribelt å tenke tanken, men synes det er umoralsk å spekulere og tro, når man ikke har noe å bygge den troen på. Noen ganger dreper foreldre barna sine, det har skjedd før og kommer til å skje igjen. Det er fakta. Men hvis man skal tro og mene, bør man ha rene fakta på bordet, og det har ingen av oss.
Monajenten Skrevet 7. september 2007 #69 Skrevet 7. september 2007 Har man ikke lov å tro og mene ting uten å ha fakta på bordet altså? Jeg jeg kan ikke si at jeg tror naboen kommer til å kjøpe rød bil før jeg er 100% sikker på at han kommer til å gjøre det? Det blir for dumt. Og dessuten så er det lov å diskutere, tro, mene, tenke, føle, snakke om alt mulig her inne. Dette er en sak som har rystet mange, og at noen har på følelsen at foreldrene er innblandet burde ikke komme som noe sjokk. Det er vel lov å utveksle meninger selv om de som har ment det selvsagt vet at det ikke nødvendigvis er tilfelle, men noe de TROR.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå