OsloMor Skrevet 5. september 2007 #26 Skrevet 5. september 2007 Holdt kjeft med førstemann, men prøvde å hyle under pressingen med andremann (hodet måtte stå i åpningen, fordi vi skulle unngå revning). Tror jeg prøvde å rope "Hjelp!", men klarte liksom bare å puste innover.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 5. september 2007 #28 Skrevet 5. september 2007 Første gangen gjorde jeg det. Men sist gang skrek jeg bare litt (og søt og klaget), til jeg fikk beskjed om å trekke pusten, lukke igjen munnen og bruke kreftene på å presse:-)
Mamman til M&E Skrevet 5. september 2007 #29 Skrevet 5. september 2007 Nei men hadde enorme pressrier (varte bare i 10 min) og da ulte jeg sier samboeren min :-) Ellers så hadde jeg en veldig kjapp og grei fødsel selv om det var j...... vondt mens det stod på.
Gjest Skrevet 5. september 2007 #30 Skrevet 5. september 2007 Som en stukken gris. Og ser ingen grunn til å skamme meg over det
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 5. september 2007 #31 Skrevet 5. september 2007 Et hyl i det hun kom ut. Resten var litt jamring (auauauau), gråtelyder og trykkelyder. Syns jeg var flink jeg =)
goldie Skrevet 5. september 2007 #32 Skrevet 5. september 2007 Lå lenge å hørte på andre fødende som hylte og skreik. Ei roptte faktisk at "nå går jeg hjem". Tenkte at "jeg skulle nå aldri skrike sånn som de andre, nei vet du hva!" Men når jeg først satte i gang, hvem skreik da? Joda, det var meg det, he he.
sesamfrø Skrevet 5. september 2007 #33 Skrevet 5. september 2007 Nope, syns ikke det var så vondt;-) Heldige meg!
Gjest Skrevet 5. september 2007 #34 Skrevet 5. september 2007 med nummer 1,nei,med nummer 2,ja,den siste fødselen var styrtfødsel,tok under 20 min..d var ganske vondt..
LegallyBlond Skrevet 5. september 2007 #35 Skrevet 5. september 2007 Jeg ANER faktisk ikke, og sambo husker ikke. Men laget lyder og gråt, jamret meg litt. Tror kanskje jeg skreik litt under første fødselen, men under andre hadde jeg så vondt og det var så intenst at jeg tror ikke jeg orket å skrike. Gråt litt, og lagde trykkelyder, men ellers kom det ikke mye lyd fra meg tror jeg....
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 5. september 2007 #36 Skrevet 5. september 2007 Nei, jeg gjorde visst ikke det i det hele tatt. Hadde bare gjentatt mange ganger at jeg ikke klarte det, og at jeg ikke orket mere;o) Men seriøst(!), husker INGENTING fra de verste veene...
propp Skrevet 5. september 2007 #37 Skrevet 5. september 2007 hørtes nok ut som en fødsel fra en vibeke løkkebergfilm, veeeldig høyt. Ikke bare pga smertene, men kraftanstrengelsen.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 5. september 2007 #38 Skrevet 5. september 2007 ja,under pressriene hylte jeg som en stukken gris,fikk mere krefter av det:p
hit og dit Skrevet 5. september 2007 #39 Skrevet 5. september 2007 Eit lite pip då dei satte epiduralen, men etterpå var det stilt fra denne kanten. Lenge leve epidural for meg som ikkje takler smerter. Hadde ks når eg var oppe i 4cm, så eg har jo strengt tatt ikkje opplevd den verste delen da.
Teri & lille krabbe Skrevet 6. september 2007 #40 Skrevet 6. september 2007 Brøøølte. Og det hjalp noe sykt! ;o)
Marolla Skrevet 6. september 2007 #41 Skrevet 6. september 2007 Huff.. jeg er nok litt trøtt. Leste nicket ditt som "Trulte og pressriene" Men for å svare på spm ditt... Nei jeh ropte eller skrek ikke. Hadde et lite hulk fordi jeg var sliten, men ellers bare stønning. Mannen derimot hadde lyst til å skrike,vræle,brøle eller rope da jeg klemte hånden hans under pressinga.
3b@rnsmor-30* Skrevet 6. september 2007 #45 Skrevet 6. september 2007 det gjorde ikke jeg.. mer stønning og lyder som kommer når man virkelig tar i tror jeg... er ikke den skrikende typen tror jeg.. ikke på noe..
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 6. september 2007 #46 Skrevet 6. september 2007 Jeg skrek og gråt og bar meg værre jeg. Fysjom, skjønner meg ikke på folk som klarer å gå lydløst gjennom noe slikt? Trodde jeg skulle dø jeg.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #47 Skrevet 6. september 2007 regner med det..husker ikke så veldig mye da jeg var helt borte pga lystgassen men tror jeg skrek til venninna mi at "nå kan du føde for meg" ellernoe,hihi. og "jeg orker ikke mere og jeg klarer det ikke" var vel normalt å si mens man holdt på. jeg holdt på i 12 timer på sykehuset så kanskje ikke så rart at jeg var lei
Dailis Skrevet 6. september 2007 #48 Skrevet 6. september 2007 Nei, men jeg lagde noen brumlelyder eller urlyder eller hva det kalles under pressveene. Har jo stort sett vært en pressri pr fødsel så jeg har bare gjort det som føltes naturlig for å presse ungene fort ut, hehe, hadde jeg følt at skriking ville hjulpet hadde jeg nok skreket som bare det;)
ragna Skrevet 6. september 2007 #49 Skrevet 6. september 2007 trodde jeg skrek som en stukket gris, men ifølge samboer kom det lyder utav munnen min som han verken før eller etter har hørt....hmm, kan det være de berømte ur-lydene? meg & ari under 1 fødsel ble det tatt haste-ks, fikk ikke sjangs til å lage brølelyder, men til gjengeld tror jeg de lærte seg ett par nye banne-ord da de skar i meg uten bedøvelse.....
Solitude Skrevet 6. september 2007 #50 Skrevet 6. september 2007 For å si det sånn... Hvis jordmoren hadde kommet inn med hørselsvern på hodet så hadde hun blitt tilgitt med engang *he,he* Det gjorde jo satans vondt..... og av en eller annen merkelig grunn så hjalp det å skrike som besatt..hehehe... Jordmoren var nok takknemlig for at fødselen kun varte i litt over 4 timer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå