Gå til innhold

Skreik du under fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Las i tråden her nede, og det fekk meg til å lure på om det er mange som skrik under fødselen. Gjord du det?

Under første gjorde eg det ikkje, men med andremann gjorde eg visst det. Var ikkje heilt sikker, så eg måtte spørje mannen. Då kom det ein kjapt ja, hihi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men tror jeg skulle gjort det. kanskje de hadde trodd på meg og at jeg hadde vondt og gitt meg noe da.

Skrevet

Ja, gjorde det helt på slutten da jeg skulle presse henne ut. Fikk liksom mer krefter av det.

Skrevet

trodde ikke jeg skulle det...er liksom ikke typen... men skreik ja...

Skrevet

Skreik og skreik, Fru Blom... Jeg lagte ihvertfall lyd!

Har og sagt "Satan Martha" under begge fødslene. Et uttrykk jeg aldri har brukt utenom fødslene;-)

Skrevet

Ikke med nr 1, men med nr 2 ja! Eller, jeg ropte auauauauauauau!!! ;o)

Skrevet

Ikke første gangen, men da hadde jeg epidural, så mistet pressefølelsen endel.

Andre gangen; JAAAA!! Brølte som en APE (eller urkvinne, det høres bedre ut,,,)

Kom helt av seg selv, klarte ikke stoppe det!

Skrevet

Nei, akkurat DET gjorde jeg ikke.........

Skrevet

Jeg hylte som en slaktegris. Og jeg er typen som ikke mister fatningen. Der og da var det helt naturlig å brøle alt jeg kunne, det gjorde godt. Stakkars de andre i rommet.. eller i hele etasjen, kanskje..

Skrevet

Jeg følte jeg presset bedre med lyd enn uten, så jeg gaula av full hals! Var skikkelig sår i halsen etterpå:)

Skrevet

Huff ja. Følte jeg mistet kontrollen over meg selv og ulte..Rask og vond førstegangsfødsel, da.. Skammet meg over skrikene mine etterpå og måtte bearbeide det hele.. Er ikke typen til å skrike sånn egentlig..

Skrevet

jeg var hysterisk jeg så ja jeg gråt...jeg var så redd for fødselen og ungen satt fast og de mista hjertelyden på han og heg tuta som en baby som har mageknip....Men de trodde ikke på meg at jeg hadde fødselsangst...men jeg fikk epidural, men den hjalp ikke...de skulle bare få ned blodtrykketmitt og med 8 cm åpning kom anestesi legen og gav meg epidural...

Skrevet

JA, skreik i maaange timer, og det kom laaangt innefra, har aldri opplevd maken til urskrik.. skremt nok vette av de som var i samme etasje..ikke bare skreik jeg, men jeg kjeftet også en del.. bannet og svartet og lurte på om jeg snakket norsk og om jeg kunne gå.. skulle ut å kjøre bil.. hehe.. var nok ikke noen enkel fødende..men så satt ungen fast og da! og det fant de ut under keisersnittet.. så føler jeg er litt unskyldt hehe..

Skrevet

BRØLTE noen ganger, oppdaget kjapt at jeg ikke hadde pust til det;) Fikk ikke full åpning, hadde pressrier, men fikk ikke lov å presse. Trodde faktisk jeg kom til å dø hvis det ble litt vondere.

Da jeg fikk lov til å begynne å presse slutta jeg og hyle, brukte kreftene mer konstruktivt...

Har aldri laget sånne lyder før, håper jeg aldri må lage sånne lyder igjen...

Skrevet

Skrek ikke. Knurret litt under pressingen, og bannet 2 ganger.

Skrevet

Nei, skreik ikke akkurat. Var alt for sliten til å orke å skrike;o)

Men, jeg stønnet høyt og okket meg ja. Og grein litt ja, og litt forbanna innimellom:o)

Skrevet

understatement. Banna vist en del også, fikk beskjed av jordmor om å kannskje banne litt mindre i framtia

Skrevet

Ja kjempe høyt! Skreik de siste timene. Hadde helt forferdelig stemme de neste dagene etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...