Gå til innhold

Hva skal dere stemme????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeab!

Jeg vil bare fortelle at det er i Norge få private aktører innen eldreomsorgen, men etter en undersøkelse blandt brukere og foresatte vant en privat innen eldre omsorgen når det gjalt fornøyde brukere + at de fleste private lå høyt oppe på denne listen. Så jeg tror at privatisering er veien å gå, det ser i hvet fall slik ut sett fra brukernes stå sted.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

smurf81

Du må sette deg inn i programmet ordentig før du uttaler deg. Frp vil at man skal ha den samme støtte som i dag per person hvis man blir syk, men du skal ha mulighet til selv å velge hvor. Jeg er lei av denne svartmalingen, vi vet at alle andre partier har styrt tidligere og man kan se hvordan det er i dag, det er en skam i verdens rikeste land. Jeg vil ha valgfrihet og det kan ikke AP eller SV gi for i deres verden er alle like og man må for all del ikke utmerke seg på noen måter. La merke til å går på debatten på NRK, der var det SV og AP som mente at det var for mange millionærer i Norge, de som har mange penger har som regel jobbet for dem og andre som ikke har det har kanskje andre verdier de vil nå. Se på skolen som er preget av sosialistene, alle skal være like. Lærerne sliter med spesialelever i klassene som gjør at det er uro, dette er verken bra for elever med problemer eller de som kunne ha fungert i en rolig klasse. Livet er ikke slik, man er forskjellig og samfunnet må tilpasses det enkelte menneske. Ja til valgfrihet!

Skrevet

Grunnen til at jeg uttaler meg om FrPs tilbud til de som eventuelt blir syke eller uføre en gang i tiden er fordi jeg mest sannsynelig blir ufør selv. Og valgfrihet er vel og bra det, men poenget er at hvis vi skal privatisere helsetjenestene her i landet, så sier det seg selv at ekspertisen kommer til å havne innenfor det private, og det offentlige sitter igjen med "restene". Nå er det såpass mange kjøpesterke mennesker i Norge i dag, at mange kommer til å ha råd til å kjøpe seg ekspertise, men flertallet av oss har kanskje ikke det. Så valgfrihet og valgfrihet..

Skrevet

Hormonella de ville

hva kan vere så ille med å gi foreldre valget til å bruke pengene som de vil da?..det kan jo hende det gjør det bedre..at folk kan VELGE om de fks.vil bruke pengene fks i bhg eller ikke...det står jo..JA samlet i en ytelse...MEN..den er jo også da økt.man får jo denne faste barnesummen hver mnd..noe som man også får av fødselspenger..forskjellen er jo hva pengene kan brukes til.og det velger man selv..bhg elle ikke..!i say no more.. :)

tine

Skrevet

å sammenligne USA og NORGE blir vel litt feil eller....takk og lov for at jeg ikke er i underklassen i statene.der får du jo ikke en dritt uansett!men norge derimot..i velferdstaten..kan mulighetene vere mange..og jeg tror faktisk ikke at vi kommer på samme nivå med statene.

Nå har vi mange fattige i norge også,og mange av disse er eldre som fortjener et bedre omsorg tilbud..

Skrevet

Nei, det blir faktisk ikke feil i dette tilfellet. Å sette helsetjenester ut i det frie marked kan meget vel, i ytterste konsekvens, føre til at vi får samme situasjon i Norge som i USA. Prisen på et produkt, samme hva slags, øker, jo flere som etterspør det. Slik fungerer jo de frie markedskrefter. Helsetjenester vil utvilsomt være et etterspurt produkt. Resultatet er at de beste tilbudene også blir dyrest, og dermed forbeholdt de rike. Resten av befolkningen vil være prisgitt statens eventuelle barmhjertighet (og den ser vi ikke mye til dersom egoist-partiet FrP får ha noe de skal ha sagt).

Skrevet

Privatisering kan helt klart føre til bedre tilbud, det er jeg helt enig i. Problemet er at hvis helsevesenet skal privatiseres fullt og helt så vil det ramme alle med mer eller mindre svak økonomi. Jeg synes ikke dette er riktig, men privatisering av kun deler av helsevesenet, med visse premisser, kan selvfølgelig ha en større samfunnsnytte, siden det kanskje kunne være mer rettferdig. Men jeg har ikke satt meg godt nok inn i et slikt scenario til å kunne uttale meg noe videre om det. Det jeg vet er det jeg har sagt hele veien her; et helsevesen prisgitt de frie markedskrefter vil bidra til at mulighetene til å få et godt tilbud innen f.eks. eldreomsorg vil være fryktelig skjevfordelt.

Skrevet

Se for deg en familie med fire barn.

Mor har en passe godt betalt jobb innen f eks helse og omsorg.

Plutselig kommer noen og forteller at; "Heisann! Her, vi vil gi deg 120.000 kr i året pr barn, hvis du holder deg hjemme. Kos deg!" Det utgjør en samlet inntekt på 480.000 kr, det. På ett år. Tror du damen vil velge å fortsette å jobbe og tjene mindre, men bidra til å holde helse-Norge på beina? Neppe.

Så kan du se for deg tusener av familier i lignende situasjoner. Du kan kanskje tenke deg at vi får en hel del hjemmeværende mødre etter hvert. Du er sikkert også, som meg, av den oppfatning at isolert sett så er det ingen ting i veien med at noen velger å være hjemmeværende. Men du er nok også enig med meg i at dersom alle skulle velge slik, så ville vi slite med å besette alle stillingene som plutselig ble snustomme.

Konklusjonen er at det ikke bare er et usedvanlig (vanlig for FrP, dog) ugjennomtenkt forslag; det er også kvinnefiendtlig ut av en annen verden. Dette forslaget er ypperlig til å tvinge og lokke kvinner i de tusen hjem til å holde seg hjemme ved kjøkkenbenken igjen. Vi kan like godt skru tiden femti år tilbake.

Skrevet

Det er så SKREMMENDE mange som stemmer FRP. Et parti som overhodet ikke fører en ansvarlig økonmisk politikk og som utelukkende spiller på FREMMEDFRYKT og egoismen hos folk. Huff, det er så trist at slike partier klarer å feste seg også her i Norge.

Angående FRP sin økonomiske politikk: dersom du ikke forstår hvorfor en økning i offentlig utgifter (økt bruk av oljepenger) nødvendigvis fører til prispress (INFLASJON), økte lønninger og økt rente, så ikke uttal deg om økonomisk politikk. DET er nemlig noe av problemet med den gjengse FRP-velger: de skjønner åpenbart ikke elementære økonomiske mekanismer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Helt klart FRP............

SV er de misunneliges parti,, man skal ha av godene men ikke skape noe selv..

Skrevet

hvis ditt argument for FRP knytter seg til det å oppfordre til grundervirksomhet og skaping av verdier vil jeg anbefale deg å stemme H og ikke FRP, da er du samtidig sikret en økonomisk politikk som ivaretar private næringsdrivendes konkurransekraft ovenfor utelandske konkurrenter !!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...