cecilie15.04 *jente*:) Skrevet 5. september 2007 #26 Skrevet 5. september 2007 Jeg stemte senterpartiet og arbeiderpartiet. Man skal veare ganske tett i pappen for aa stemme FrP! Kunne like s[ gjerne hett SutrePartiet
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #27 Skrevet 6. september 2007 Jeg skal stemme AP el RV her i hvor jeg bor til kommunevalget, eventuelt V. Når det er stortingsvalg stemmer jeg enten AP eller SV. Faktisk så blir jeg helt målløs av å lese at det er så mange gravide/småbarnsfamilier som skal stemme FRP. De har ikke en særlig barnevennlig politikk. (SFO og barnehagetilbudet kommer til å bli rasert) Eller miljøvennlig politikk.. men regner med at barnets miljø fremtid ikke er så viktig så lenge dere får lavere bensinpriser og billige biler. Stem heller Høyre da, for guds skyld, de har ihvertfall litt mer peiling.
storkenerpåvei. Skrevet 6. september 2007 #28 Skrevet 6. september 2007 takk for den..du kan ikke vere så meget opplyst selv!!!..hehe...og hvem sutrer her...
storkenerpåvei. Skrevet 6. september 2007 #29 Skrevet 6. september 2007 kan ikke fatte hvorfor noen velger sv eller sp heller....folk som stemmer det..måååå jo bare vere tette...
storkenerpåvei. Skrevet 6. september 2007 #30 Skrevet 6. september 2007 er faktisk småbarnsfamilie her....tror du bør lese om programmet til frp før du utaler deg!!!ser ikke at det har blitt så mye bedre med ap og sv ved roret..men selvfølgelig DET ER JO SÅÅÅ VIKTIG MED GRATIS FRUKT!!!!HAHA:::skulle hatt sparken hele gjengen...ELLER...JA LA OSS BRUKE NOEN MILLIONER PÅ Å KJØPE NOEN STRAND TOMTER...DERE SKULLE HATT I RØVEN!!!!!!!
Ikkelektuell Skrevet 6. september 2007 #31 Skrevet 6. september 2007 Takk skal du ha, da fikk vi demonstrert akkurat hva slags innstilling som kreves for å stemme FrP.
cecilie15.04 *jente*:) Skrevet 6. september 2007 #33 Skrevet 6. september 2007 Var ikke personlig ment. Mener bare at FrP er et falskt parti som sanker stemmer ved å klage på alt. Ofte sånne egoistiske småting som bompenger, billigere alkohol, skattelette, ja også kaste ut disse slemme innvandrerne da.. Tror FrP får mange stemmer av folk som elsker og sutre og klage på avgiftsnivå ol, og som sannsynligvis synes alt er bedre i andre land. Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare flytter, hvis alt i Norge er så forferdelig?
storkenerpåvei. Skrevet 6. september 2007 #34 Skrevet 6. september 2007 ja nå klager vel de fleste om alt mulig enten de stemmer frp eller noe annent...og det er vel ikke bare frp som har ulure komenarer på innvandrere..http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2007/artikkel.php?artid=161868
mrss83 Skrevet 6. september 2007 #35 Skrevet 6. september 2007 jeg aner rett og slett ikke denne gangen her. i kommunen jeg bor i nå så har høyre sittet med makta i årevis. og mye bra her, full barnehagedekning og den er billig. det samme med sfo. og vi får billige huslån fra kommunen og tomter er nesten gratis. gratis trenings studio og gymsal, og badeland... så her en det bra men jeg hadde jo aldri tenkt tanken om jeg bodde et annet sted! jeg har stemt sv tidligere, men gjør nok ikke det igjen. nå står det mellom sp og venstre...
Ikkelektuell Skrevet 7. september 2007 #36 Skrevet 7. september 2007 Det er bare FrP sine representanter som klarer å lire utav seg at alle forbrytere burde sendes til en egen øy, at norske menn burde importere flere thai-damer fordi norske damer er selvopptatte og udugelige, at kvinner selv er ansvarlige for voldtekt, etc etc. For øvrig er det ingen norske partier som er mer opptatt av å sverte andre politikere enn å fremme egen politikk, som det FrP er.
mammasilla Skrevet 7. september 2007 #37 Skrevet 7. september 2007 KrF har den desidert beste barnepolitikken!!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #39 Skrevet 8. september 2007 Etter at alle parti har prøvd seg nå, og f.eks eldreomsorgen er like elendig der jeg bor stemmer jeg FRP. Det er de eldre som har bygget landet og de fortjener en bedre behandling, noe jeg bare tror kan skje hvis pengene blir øremerket til denne gruppen. I min kommune får de eldre dusje 1 gang hver 14 dag, noen må stå opp kl 05 og de fleste kommer ikke seg ut i frisk luft. De eldre på sykehjem er så dårlige i dag at de ikke klarer å snakke egen sak, derfor mener jeg at jeg må prøve å gjøre noe ved å stemme det eneste partiet som ennå ikke har fått prøvd seg. Ser at enkelte reagerer på at det stemmes ut fra enkeltsaker, det kan jeg til en viss grad forstå men det som skjer i forhold til de eldre er et så stort overgrep at dette må gjøres noe med. Vi unge tenker kanskje mest på oss selv, men vi skal også bli gamle. Jeg dusjer hver dag og går ut når jeg vil, det er en menneskerett. Slik vil jeg også ha det når jeg blir gamel. Var på besøk på et eldrehjem for en stund siden, da min bestemor måtte være der for en periode. Jeg var på gråten flere ganger for det var så uverdig der. Dette pga at eldre var takknemelig for at jeg pratet med dem. Mange hadde ikke besøk, andre hadde lyst til å dra hjem på besøk men fikk ikke mulighet, noen ville være mere ute, men de ansatte hadde ikke tid til å ta dem ut mm. Dette er noe vi må gjøre noe med i Norge, mange av disse kjempet for Norge under krigen. Skal de ikke få noe igjen?
Voyeur Skrevet 8. september 2007 #40 Skrevet 8. september 2007 Hvem sitt ansvar er det for at de eldre sitter alene? Er det partiet som styrer i din kommune eller er det barna til disse eldre? Alle kan søke om å få en støttekontakt som kommer på besøk, og de fleste eldre har pårørende/en verge som har ansvaret for at de har det de trenger.. Har ikke de noe ansvar? Eller skal alle andre ta ansvar for at det er en hel genersjon som bare dumper foreldrene på gamlehjem? Det er feil å si at alt det der blir bedre hvis noen andre får makten.
storkenerpåvei. Skrevet 8. september 2007 #41 Skrevet 8. september 2007 Nå har vel ikke alle eldre gode familie rundt seg.og ja det er faktisk politikernes ansvar å ta vare på de som ikke kan ta vare på seg selv. Nå er det sikkert mange som ikke vet at de kan få en støtte kontakt,(men en støttekontakt er jo da ikke en utlært pleier) Det må da vere rett og rimelig og kunne velge hva slags omsorg man skal kunne få når man trenger det.velge hvem man skal slippe inn i sitt hjem og velge hvem som skal tørke deg i ræva. JA TAKK.mer penger til eldreomsorgen,privatisering og konkurangse.så kan vi karnsje ta vare på våre eldre!!!
Ikkelektuell Skrevet 8. september 2007 #42 Skrevet 8. september 2007 Om du vil privatisere eldreomsorgen går jeg ut fra at du har tenkt over og tatt høyde for det faktum at svært mange vil ha et like dårlig tilbud som de har i dag, og til og med dårligere? Hvis lommeboken skal avgjøre hvor godt vi blir tatt vare på når vi kommer til livets høst, så hjelpe meg. Jeg tviler på at forholdene helhetlig sett vil bli noe bedre enn de er i dag. Kanskje tvert imot. Et fåtall vil kunne benytte seg av et kjempetilbud med super tilrettelegging og alt man trenger. Flertallet må ta til takke med det de har råd til, evt det staten kan tilby.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #43 Skrevet 8. september 2007 er det smarte JEAB igjen....hohohoho.. jesus!!!!
storkenerpåvei. Skrevet 8. september 2007 #44 Skrevet 8. september 2007 NEI.jeg tror faktisk ikke at det vil bli noe dårligere..med både statelig og private. jeg ser jo heller at jeg skal kunne ha muligheten til å velgen hvor jeg vil henn,enn at jeg skal bli plassert på en gang og få en dusj en gang hver 14 dag.. ..og jeg tviler på at forholdene faktisk kan bli dårligere enn de er i dag. jeg er lykkelig for at jeg ikke er gammel nå og jeg velger heller å håpe og tro at ting har blitt bedre til min tid. da håper jeg også at jeg skal kunne få velge og ha en mening om hvor jeg skal bo og stelles... men jeg håper selvfølgelig også at staten skal kunne ha full finansieringsansvar over eldreomsorgen,så det ikke skal blir for store forskjeller... men frihet til å velge hvor jeg skal bo og hvem som skal pleie meg er det jeg vil ha!
Ikkelektuell Skrevet 8. september 2007 #45 Skrevet 8. september 2007 Forholdene er tildels svært dårlige allerede i dag, og vil uten tvil bli verre ved en evt privatisering. Noen få vil få muligheten til å velge - ikke alle. Se på USA. Uten forsikring og uten evne til å betale for deg (noe som koster enorme summer i forhold til gjennomsnittlig inntekstnivå der), så er du prisgitt hell og lykke dersom du blir syk og trenger medisinsk hjelp der borte. Er dette tilstander vi ønsker å etterligne her, i "velferdsstaten"?
tuppa prøvd lenge Skrevet 8. september 2007 #46 Skrevet 8. september 2007 det kommer bare dritt ut av kjeften på alle i stortinget og man kan ikke stole på at det blir bedre....for det gjør det ikke! av den grunn gidder jeg ikke å stemme! politikk interesserer meg der sola ikke skinner, nemlig midt i ræva! det var min menig:)hehehe
tuppa prøvd lenge Skrevet 8. september 2007 #47 Skrevet 8. september 2007 ups!! glemte visst en n i mening:) tenkte jeg burde si i fra så slipper dere anonyme å påpeke det:)hehe
prima donna Skrevet 8. september 2007 #48 Skrevet 8. september 2007 SV el Ap! klippet fra Frp's partiprogram: "All offentlig støtte til barnefamiliene, herunder kontantstøtte, barnehagesubsidier og fødselspenger, skal samles i én ytelse, nemlig en øket barnetrygd. Hensikten er å fjerne dagens diskriminerende fordelingspolitikk overfor de foreldre som gjør det aktive verdivalg å være hjemme med barna." - ingen fødselspenger lenger altså, men en fast 'barnesum' hver mnd fra barnet er født. say no more.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2007 #49 Skrevet 8. september 2007 Til Voyeur Det er greit det du sier om ansvar, men når folk ikke tar ansvar, kanskje andre ikke har slekt så må staten/ kommunene ta ansvar. Det er på grunn av ansvarsfraskrivelse at slike ting skjer i verdens rikeste land. Det du skriver løser i hvetfall ikke problemene. Det er en skam at ting er slik de er. Jeg tror ikke du hadde gitt foreldrene dine skyld i at du hadde fått dårlig behandling på et sykehus, men du hadde blitt f.... på myndighetene. Det er myndighetene som svikter her da disse menneskene har jobbet et helt liv, levd under krigen og bygt opp landet. Vi burde alle si i fra nå
Gjest Skrevet 8. september 2007 #50 Skrevet 8. september 2007 Hvis du vil privatisere Norge, slik at kun de rikeste vil ha tilgang på de beste helsetjenestene, den beste pensjonen, og hjelp hvis du skulle bli syk eller ufør, så stemmer du FrP. FrP er ikke interessert i å hjelpe deg hvis det skulle skje deg noe uforutsett, de mener at du skal klare deg sjæl. Vel og bra det, helt til den dagen du havner i en ulykke, eller får en sykdom som gjør at du ikke får jobbet mer. Ikke får du noe støtte hvis ikke du har jobbet lenge nok til å ha tjent deg opp en eventuell trygd, og ikke får du pensjonspenger hvis ikke du har jobbet. Men for all del, stem FrP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå