Gå til innhold

det som forundrer meg mest..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere er vel klar over at kopper (en dødelig sykdom) er på vei tilbake igjen, fordi man sluttet å vaksinere? Denne sykdommen så man på som utryddet...

Synes dere som er så flinke til å fortelle usikkre mødre om bivirkninger på diverse vaksinasjoner, kan begynne å liste opp følgene dersom man blir syk av disse sykdommene også.

Må si jeg er lei av å se alle disse trådene som forteller hvor dum man er fordi man har valgt å vaksinere. Dere kan sette fokuset deres til fattige land som ikke har råd til å følge vaksinasjonsprogram. Også kan dere se hvor stor spedbarndødligheten er, og hvor mange prosent forbedring det faktisk er når de blir tilbudt vaksiner.

Hvorfor tror dere egentlig at bakterier blir mer resistente og blir hissigere? Noe som fører til at disse sykdommene blir farligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget er jo at disse sykdommene ikke er helt utryddet, nettopp fordi ikke alle vaksinerer. Og man får utbrudd av sykdommene blant de som ikke er vaksinerte.

Men fra 9 dødsfall pr år og 23 ved epidemitoppene hvert fjerde år for meslinger er vi nå nede i kun en håndfull smittede hvert år og ingen dødsfall.

Skrevet

Og ikke minst, og det som meg faktisk er et av de vektigste argumentene for oss er ... Hva gjør det med helsa, med immunforsvar og med kroppens utvikling at vi vaksineres bort fra de aller fleste sykdommer som før var med på å gjøre kroppen sterkere og mer motstandsdyktig.

Skrevet

epidemier kommer og går. hvordan i all verden vet du eller noen andre om de er utryddet for alltid spør jeg igjen?

finner det snodig at det tok så inni hampens lang tid å "utrydde" epidemien dersom vaksinasjonsprogrammet hadde virkning?

Skrevet

Poenget er jo at et barn med nedsatt immunforsvar ikke _kan_ vaksineres fordi immunforsvaret deres ikke takler det engang. Så de må håpe på at alle som kan vaksineres blir det slik at faren for at de selv skal bli smittet er minimal...

Skrevet

Jeg har ALDRI sagt at noen tar feil valg ved å vaksinere.

Jeg mener at alle som har gjort seg kjent med vaksiner, dens innhold, og andre faktorer rundt vaksiner, og som med hånden på hjertet kan si at de tar et overveid valg som er rett for dem, de gjør det som er riktig for dem. Om det er vaksine eller ikke skal jeg ikke legge meg opp i!

Jeg føler faktisk at det er de som ikke vaksinerer som må forsvare seg i enhver sammenheng. De må tåle påstander om at de ønsker å ta livet av (satt på spissen) små barn med dårlig immunforsvar og små uvaksinerte babyer!!

Min datter har fått noen vaksiner, men ikke alle. Vi har tatt et nøye gjennomtenkt valg og står for valget vårt. Vi mener vi har gjort det eneste rette for henne.

Skrevet

oktaviastar:

kan du ikke dytte den traaden din ang det her.

Den var full av fornuft!! (finner den ikke igjen)

Jeg kjenner ogsaa folk med polio. Herlighet for en smerte! Men heldig som overlevde.Ikke alle var saa heldige...

Tuberkulose likesaa er paa fremmarsj.

Nei,her har alle 6 barna blitt skikkelig vaksinert. Jeg bryr meg veldig om barnas helse. Og akter ikke utsette dem for farene med aa faa disse sykdommene bare fordi jeg selv innbiller meg at det er riktig aa la vaere vaksinere dem.

Jeg vet nok om vaksinering etter aa ha studert det til aa vite at det er det beste.

Skrevet

jøss, en utryddet sykdom på vei tilbake? trodde ikke det var mulig jeg...ihvertfall ikke i følge noen av debatantene her inne.

og hva gjør man når man har manet kroppen til å lage "falske" antistoffer mot en bakterie som kommer mer bastant og hissig tilbake? da legger man seg flat og ser at vaksinasjonen ikke virket allikevel. og dessuten; dere tror seriøst ikke at man er immun for resten av livet om man er vaksinert? det er man ikke.

har jeg noengang kalt noen dum? det er vel heller vaksinemotstandere som får det stempelet kastet mot seg? har heller ikke sagt om jeg er for eller imor vaksinasjon.

"Dere kan sette fokuset deres til fattige land som ikke har råd til å følge vaksinasjonsprogram. Også kan dere se hvor stor spedbarndødligheten er, og hvor mange prosent forbedring det faktisk er når de blir tilbudt vaksiner."

-du tror ikke at andre fakter også kan ha sitt innspill her? dårligere hygieneforhold osv?

Skrevet

OK... jeg har aldir hørt om noen som ikke har kunnet få vaksinen pga nedsatt immunforsvar. Enkomponentvaksine er kanskje et alternativ for dem..?... Om kroppen ikke tåler en meslingevaksine så vil den antagelig ikke tåle en vanlig forkjølelse heller....

Skrevet

Med så mye ignoranse som du utviser i denne diskusjonen foreslår jeg at du tar et par dager og setter deg inn i emnet. Så kan vi ta en ny diskusjon. Det blir bittelitt slitsomt å skulle forklare deg enhvert lite innlysende fakta omkring vaksinasjon og smittsomme sykdommer.

Om ikke ser poenget i det så får du finnen noen andre å utbrodere din uvitenhet overfor.

Skrevet

Og de kan ikke selv vaksinere seg??

Det er jo nettopp dette som er et av problemene med vaksinasjonsprogrammet slik vi kjenner det i dag. Det er alle ellers funker ikke systemet! Her skurrer det for meg. Det må være rom for individuelle forskjeller. Jeg forstår fullt ut at endel barn i spesielle risikogrupper som pga sykdom, skade, genetiske faktorer eller annet tåler en infeksjon dårlig, må kunne få tilbud om vaksine. Jeg klarer bare ikke å forstå at alle må få vaksine for at den skal være effektiv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...