Gjest Skrevet 3. september 2007 #26 Skrevet 3. september 2007 Håper virkelig ikke det blir en trend å IKKE vaksinere barna sine... Dere har virkelig ikke levd på den tiden da disse sykdommende herjet.. Hadde dere det, hadde dere ikke tvilt ett sekund med å vaksinere heller. Nei, det blir for dumt. " Vi er selvstendige mennesker, og driter i hva helsepersonell og EKSPERTER sier, for vi vet best selv" Snakkes om 50 år da, når disse sykdommene har kommet tilbake.
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #27 Skrevet 3. september 2007 hehe... pølsa; du snakker som den 50 åringen du virkelig ikke er.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #28 Skrevet 3. september 2007 hehe.... Når vi snakker om sykdommene det vaksineres mot med feks mmr vaksinen så er det vel snarere du som ikke har levd på den tiden hvor disse sykdommene "herjet" Jeg har nemlig hatt meslinger, røde hunder og kusma. Det har også alle vennene mine i samme aldersgruppe! (Vi overlevde alle sammen... ) Og for å nevne det... ekspertene strides når det gjelder vaksiner, vaksinenes beskyttelse og ikke minst vaksineskader. Her er det nok mer snakk om hvilke eksperter man velger å sette sin lit til....
Gjest Skrevet 3. september 2007 #29 Skrevet 3. september 2007 Har da alldeles ikke sagt jeg er 50 år heller. Les innlegget enda en gang kanskje?
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #30 Skrevet 3. september 2007 "Dere har virkelig ikke levd på den tiden da disse sykdommende herjet.. Hadde dere det, hadde dere ikke tvilt ett sekund med å vaksinere heller. " har du? har jeg sagt at du sier at du er 50 år? lese innlegget selv enda en gang kanskje?
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #31 Skrevet 3. september 2007 tusen takk! ihvertfall èn som forsto betydningen av innlegget.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #32 Skrevet 3. september 2007 Nei, det har jeg ikke. Ikke har jeg sagt det heller... Men jeg VET jo hvilke sykdommer som var før... Det vet jo de fleste som er litt oppegående.
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2007 #33 Skrevet 3. september 2007 Om du ikke er vaksinert så er i hvertfall de aller fleste av oss andre faktisk det. Meslinger f.eks har vært med i barnevaksinasjonsprogremmet siden 1969, og vaksine mot røde hunder ble tilbudt jenter i ungdomsskolen fra 1978.
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2007 #34 Skrevet 3. september 2007 Så så lenge det gjelder foster og ikke barn som allerede er født så spiller noen dødsfall eller alvorlige skader ingen rolle mener du?
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #35 Skrevet 3. september 2007 jaha. og siden du er selvutnevnt oppegående, så skjønner du selvsagt at epedemier dør ut av seg selv? noe som var casen da vaksinasjonsprogrammet ble satt igang. men selvsagt, det vet jo de fleste som er litt oppegående. sykdommer som var før? hvilke sykdommer hadde vi før som ikke finnes idag om jeg tør spørre?
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2007 #36 Skrevet 3. september 2007 Pussig. Røde hunder blir man immun mot om man har hatt det en gang...
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #37 Skrevet 3. september 2007 igjen; finnes det konkrete håndfaste bevis på at det var vaksinasjonsprogrammet som tok knekken på noen av epidemiene? i tilfelle vil jeg gjerne lese det (tar ikke imot linker av ymse slag)
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2007 #38 Skrevet 3. september 2007 F.eks kopper, som ble utryddet ved omfattende vaksinasjon...
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2007 #39 Skrevet 3. september 2007 Jeg for min del er i hvertfall gammel nok til å kjenne ei som ble døv fordi moren fikk røde hunder i sv.skapet og en mor som valgte å ta abort fordi hun ble smittet under sv.skapet. Jeg kjenner også to som fikk polio før vaksineprogrammet mot dette ble satt i gang og som er skadet for livet pga det.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #40 Skrevet 3. september 2007 Artig konklusjon du har..... Kall meg gjerne egoistisk, jeg påtar meg mer enn gjerne den rollen for å beskytte barnet mitt!!
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2007 #41 Skrevet 3. september 2007 Beklager, men nå begynner jeg å få problemer med å ta deg alvorlig lenger. Tror du for alvor at sykdommer som meslinger og røde hunder har forsvunnet helt av seg selv her i landet? Ganske merkelig da at de forsvinner i de områdene av verden hvor vaksinasjonsprogrammer kommer i gang, mens de fortsetter å herje og medføre store dødstall i områder hvor vaksinasjon enda ikke er kommet i gang. Hvordan forklarer du det med din logikk?
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #42 Skrevet 3. september 2007 hvilke årstall er det vi snakker om her? (4 års periode med 50 døde) nå må vi ikke glemme at det finnes store mørketall i henhold til vaksine-skadde. som kjemper en livslang kamp for å få saken sin gjennom. ikke lett å kjempe seg gjennom ett nettverk av dimensjoner og milliarder i omløp. du sier at det ikke er såååååå kult å bli døv. nei, det tror jeg absolutt ikke, men det er ikke såååååå kult å bli hjerneskadd og sittendes i rullestol livet ut heller? da ville jeg ha valgt det første. når jeg snakker om bivirkninger, snakker jeg ikke om rødhet og feber i dagene etter vaksinasjon. jeg snakker om senvirkninger som kan komme 20-30-40 år etterpå. ikke særlig kult det heller?
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #43 Skrevet 3. september 2007 eller rett og slett brant ut av seg selv (som de fleste epidemier gjør) på hvilke grunnlag kan du si at den er utryddet? kjenner du fremtiden?
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2007 #44 Skrevet 3. september 2007 Så hva om alle vi andre også lar være å vaksinere og ditt barn er det som er den uheldige som dør? Men det slipper du jo å tenke på siden vi andre er ansvarlige for deg og vaksinerer våre barn slik at sjansen for at en epidemi skal oppstå er små.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #45 Skrevet 3. september 2007 Jeg sier jo det... kall meg gjerne egoistisk!! Jeg vil ikke under noen omstendighet utsette henne for noe jeg tror innebærer fare for henne.
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #46 Skrevet 3. september 2007 om du snakker om u-landene så er logikken grei; hygiene, levevilkår, medisinberedskap, immunforsvar.. forsvant av seg selv? vil du være så vennlig og opplyse meg? er da gjentatte tilfeller av meslinger og røde hunder her til lands? var utbrudd av meslinger for 2 mnd siden her i distriktet ihvertfall.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #47 Skrevet 3. september 2007 btw... om du tenker på de barna med nedsatt immunforsvar som i tillegg(!!) ikke kan ta vaksine (pga forskjellige allergier ol) så er vel sjansene relativt mikroskopiske for at min datter, akkurat i de dagene hun er smittsom før en sykdom bryter ut, skal være i nærheten av et av disse barna...eller???
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2007 #48 Skrevet 3. september 2007 "Det er anslått at kopper tok livet av mellom 300–500 millioner mennesker i det 20. århundret. Så sent som i 1967, anslo Verdens helseorganisasjon at 15 millioner mennesker ble smittet, og to millioner døde. Etter en vellykket vaksinasjonskampanje, ble det siste utbrudd av sykdommen registert i 1977 i Somalia, og sykdommen ble i 1979 erklært utryddet av Verdens helseorganisasjon.[1]. Kopperviruset lagres hos amerikanske og russiske myndigheter." Så du anser det som sannsynlig at kopper plutselig forsvant(samtidig med at et (i følge deg) fullstendig bortkastet enormt globalt vaksinasjonsprogram ble gjennomført) ? Fra 15 millioner smittede i 1967 til at sykdommen var utryddet etter det siste utbruddet 10 år seinere...
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #49 Skrevet 3. september 2007 bør ringe en klokke over alle sykdomene som rammer flere og flere? hvor store mørketall det er snakk om har jeg ingen anelse om, isåfall hadde det ikke vært et mørketall? nei, akkuratt, det kan man ikke bevise, nettopp derfor ihuga vaksinasjonsprester får fortsette som før kankje? og i de tilfellene det fakstisk er blitt bevist som ett "vaksinasjons-uhell" hører vi om dem? neppe. ikke om man likke eter seg halv ihjel gjennom nettet iallefall. da finner man kanskje en pitteliten notis.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #50 Skrevet 3. september 2007 Hadde mitt barn hatt nedsatt immunforsvar ville jeg ha valgt å vaksinere av den grunn at de med nedsatt immunforsvar muligens ikke kan klare av med en slik sykdom....... Slik situasjonen er i dag, og så lenge mitt barn er så friskt som i dag så ville jeg mye heller at hun skulle oppnå immunitet gjennom å ha sykdommen enn gjennom en sprøyte.....!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå