ragna Skrevet 3. september 2007 #1 Skrevet 3. september 2007 ..er at dere kan skrive tråd opp og tråd ned om refleksjoner over våtservietter i mente. ikke skal man bruke ditt og ikke skal man bruke datt. da er man nesten for barnemishandler å regne. men vaksinasjon? neihei...det er helt greit det, for helsesøster anbefaler det jo! forøvrig den samme helsesøsteren som får tråd opp og tråd ned med hets for teite uttalelser, tråd opp og tråd ned for uvitenhet.....
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2007 visse vaksiner klarer man seg bra uten..
så var vi 4 Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 min helsesøster anbefalte meg ingenting hun. hun sa det var mitt valg.
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2007 alle egentlig.... men de i første omgang; prevnar og MMR
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 3. september 2007 #8 Skrevet 3. september 2007 og på hvilket faglig grunnlag uttaler du deg når du sier at visse vaksiner ikke er noe vits?
Gjest Skrevet 3. september 2007 #9 Skrevet 3. september 2007 men hvorfor er ikke disse vaksinene noen vits da?
Gjest Skrevet 3. september 2007 #10 Skrevet 3. september 2007 ååå da er det SÅ bra at min hs er helt super da og at hun aldri kommer med anbefalinger men sier at alt er vårt valg. Og vi har valgt helt selv å vaksinere jenta vår
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. september 2007 på hvilket faglig grunnlag uttaler du deg når du sier at visse vaksiner må tas? merkelig igrunnen at vi ikke er vaskinert mot hj.hinne.bet? eller meslinger? eller røde hunder? eller eller?? og det merkeligste av alt; vi lever!!
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. september 2007 fordi røde hunder ikke har ett dødelig utfall? for å nevne ett eksempel.(her snakker jeg generelt)
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 3. september 2007 vel, da er det ikke deg jeg refererer til, men til alle dem som henviser til hs i andre vaksinetråder.
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2007 #14 Skrevet 3. september 2007 Om vi er enige om at 9 dødsfall årlig (og 23 i epidemitoppene hvert 3 tredje år) for ikke å snakke om de som får skader for livet, er helt greit så kan vi jo kutte meslingvaksinen. Om du er villig til å ta risken på fosterskade når gravide blir smittet av røde hunder så kan vi jo kutte den også. Og om det er greit at endel mannfolk blir sterile pga kusma så kan vi jo kutte den også. Saken er vel at selv om du aldri har opplevd epidemier av disse sykdommene(fordi vi har vært så heldige å leve i flere tiår nå i et land hvor de aller fleste blir vaksinert) og derfor ikke greier ta inn over deg at disse sykdommene faktisk er farlige, så greier de fleste av oss se litt lenger enn vår egen nese og skjønne at det å ta vaksiner faktisk er langt tryggere enn det motsatte.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #15 Skrevet 3. september 2007 Ja, VI lever. Men det er mangen som ikke gjør det. Dropper du bilsete og da, siden vi ikke brukte det som små, og lever likevel?
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 3. september 2007 #16 Skrevet 3. september 2007 Tja... Nå har jeg hatt hjernehinnebetennelse da.. Og holdt på å dø av det. Og mammaen til ei venninne av meg fikk røde hunder mens hun var gravid med broren hennes. Han ble født med misdannelser pga dette.. Dessverre.
børdi Skrevet 3. september 2007 #17 Skrevet 3. september 2007 hehe... Jeg vaksinerer ungene, og jeg har ingen spesiell grunn for det. Jeg bare gjør det...:-) forresten bruker jeg våtservietter og da,, så det gjør meg vel inkompetent som mor det da,, ;-)
Mrs. Bouquet Skrevet 3. september 2007 #18 Skrevet 3. september 2007 De færreste tar nok ikke valget om vaksinasjon pga hva helsesøter sier. Det aller meste helsesøter sier bryr jeg meg ikke særlig om, jeg gjør som jeg synes er mest fornuftig og passer oss best uansett. Uavhengig av hva helsesøster mener om vaksinasjon hadde jeg vaksinert barna mine.
Sånn kan det gå Skrevet 3. september 2007 #19 Skrevet 3. september 2007 Ikke dødelig utfall? Om en kvinne blir smittet tidlig i sv.skapet fører det _svært_ ofte (50%) til abort og medfødte misdannelser om fosteret overlever. Et slikt barn fødes ofte med lav fødselsvekt, forstørret lever og milt samt hudblødninger. Typisk er / var også misdannelser av: hjernen (mikrocephali, mental retardasjon, autisme) øyet (katarakt og mikrooftalmi) . hørselsapparatet (døvhet) hjerte og kar endokrine organer (diabetes mellitus, tyroidealidelser)
Gjest Skrevet 3. september 2007 #20 Skrevet 3. september 2007 Det er en grunn til at disse vaksinene er oppfunnet. Jeg er veldig enig med oktaviastar! Bra skrevet.
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #21 Skrevet 3. september 2007 nei, det er slettes ikke greit. men hva med forbebygging av det enkelte problem, istedenfor masse-vaksinasjon? f.eks vaksinasjon i ungdomsalder av kvinner (18 år) (dersom man ikke har hatt røde hunder) det samme for menn. vaksinering etter en viss alder hvor immunforsvaret har fått litt tid til å bygge seg opp og lage sine egne antistoffer mot visse bakterier. hva i all verden vet du om hva jeg har opplevd og ikke? skal du diskutere kan du holde det på ett saklig nivå. har forøvrig både en samboer og en mor som har hatt hjernehinnebet. men cluet med prevnar vaksinen er vel at den kùn gir immunitet mot ett par av bakteriene. den hissigste og farligste er ikke blant dem.
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 3. september 2007 vær så snill! jeg snakker om barn i vaksinasjonsalder, ikke voksne kvinner. har hatt røde hunder 2 ganger, sitter igjen uten varige mèn.
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #23 Skrevet 3. september 2007 djeeeeezez.....bilsete vs vaksinasjon? ja, det beviser jo bare tankegangen. våtservietter vs vaksinasjon? my point exactly.
Gjest Skrevet 3. september 2007 #24 Skrevet 3. september 2007 Du har jo ikke opplevd en epidemi. Hvis du hadde gjort det, så hadde du nok ment noe annet...
ragna Skrevet 3. september 2007 Forfatter #25 Skrevet 3. september 2007 jøss, og dette innrømmer du åpent og ærlig på skravlesiden??????? du er gal kvinne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå