Lykkeliten og jeg Skrevet 27. september 2007 #51 Skrevet 27. september 2007 Mannen min betaler bidrag han og. Vi hadde en fin avtale med biomor og alt gikk bra. Vi hadde muligheten til å kjøpe kjelker til dem på vinteren, ta de med på kino og mc'donalds innimellom. Var jeg ute og shoppa litt og jeg så noe fint på salg-ja så hendte det at jeg kjøpte noe til de og, siden jeg visste at moren ikke hadde så mye penger. Selv om ikke vi hadde det heller, men prioreterte annerledes enn moren. De pusset opp rom som ble pusset opp for et halvt år siden, vi fant på moro og pusset ikke opp like mye. Vi har egen forsikring på dem pluss sparekonto som det blir satt inn penger hver mnd. Men når vil hun bare ha mer og mer og er aldri fornøyd. Hvis vi tilbyr oss å hjelpe og kjøpe sportsutstyr som dem trenger (som for eks trim-klær, fotballsko) når vi har litt ekstra, er det gærent og. For da har vi for mye penger.. resultatet er: Hun søkte om mer penger, og fikk det. Vi har ikke penger til kino, mc'donalds, kjelker eller klær eller noe. Vi har ikke penger til å få litt ekstra på rommene deres som leker eller møbler (rommene dems hos moren er fullt med begge deler). Vi må betale ca 85% av det nav har regnet at de koster i mnd, fordi moren velger å ikke jobbe og gå hjemme. (Trenger jo ikke jobbe, får jo barnebidrag..) Så jeg synes ikke dagens regler er rettferdige i det hele tatt, og er veldig enig i det Månestrålen sier. Ja, vi trenger et sett med regler når det gjelder bidrag, ellers er det altfor mange som ikke hadde betalt noe i det hele tatt. Men del det mer rettferdig!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. september 2007 Forfatter #52 Skrevet 27. september 2007 de to første avsnittene dine er mye av grunnen til at jeg valgte og lavære og søke om mere bidrag. jeg er enig i at bidragsreglene burde gjøres noe med. selv om vi helt sikkert ikke er enige på alt ;-)
Frk. Hattifnatt Skrevet 28. september 2007 #53 Skrevet 28. september 2007 Jeg må si at dette er en veldig vanskelig sak. Jeg synes det er fint at det ligger et regelverk i bunn, her. Selv er jegstemor, og mannen min betaler ikke bidrag. Det er fordi guteen hans har delt bosted og er hos oss annenhver uke. Men likevel prøver mor å kreve penger av oss, for hun tjener liksom så lite. Vi har to helt normale inntekter og handler det normale en gutt i skolealderen trenger. Vi har også et felles barn, som krever sitt. Det siste året, har vi kjøpt langrennski, snowboard + skidress etc, sykkel, ferie, ny skolesekk +++ til han. Moren har ikke tatt med seg gutten på ferie på alle de 5 årene jeg har kjent henne, selv om hun lover at de skal dra til syden til stadighet. I forrige uke gikk jeg og kjøpte nye briller til gutten, for han hadde ved et uhell ødelagt sine, og moren hadde ikke bestilt nye, så han gikk på skolen og slet seg gjennom dagene med hodepine etc, uten briller. Likevel får vi med jevne mellomrom høre at vi aldri bidrar, og at vi bør gi henne ekstra penger. Hun bor forresten sammen med en ny mann og de har to barn sammen. Jeg synes det er for galt at bare fordi man er mann og fordi man har vært lur og tatt litt utdannelse, skal man liksom måtte betale langt mere enn moren og... Så det er noen mødre som er urimelige også. Missforstå ei. Jeg er enig at man skal dele på utgiftene, men jeg har også en venninde somprøver å velte de fleste utgifter over på sin ex, for å kunne ha en dyrere livsstil selv. Dette er ikke et svart-hvitt problem
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. september 2007 Forfatter #54 Skrevet 28. september 2007 veldig enig med deg her Frk.Hattifnatt. dette er ikke et svart-hvitt problem. det er det som gjør det så vanskelig ;-)
Toyah Skrevet 28. september 2007 #55 Skrevet 28. september 2007 Joda, greit det. men jeg får 950 kr i mnd. Kostnadene med mitt barn er da ment til å være 950 X2 + 970 (barnetrygd)= 2870 pr mnd. Klarer du å dekke utgiftene til ett barn på det. Det gjør nemlig ikke jeg. er ikke ute etter å flå pappan. Men en 1000 lapp mer i mnd hadde vært kjekt. Greit at det er jeg som bærer hovedbyrden med å finansiere mitt/vårt barn. Det er jo jeg som velger hva han skal ha og ikke ha. Ikke minst hva han skal være med på. Men 950 kr mnd syns jeg er latterlig lavt. Må legge til at gutten min er 8 år, stor nok til at han begynner å koste litt penger
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. september 2007 Forfatter #56 Skrevet 29. september 2007 det er akkurat det som er så vanskelig og lage bidragsregler som er rettferdige. og riktige men om far betaler 950 så er vel det 1/6 eller 2/6 av det som regnes som utgifter på et barn på 8år? da betyr det at din intekt er bedre en fars og du skal da betale 4/6 eller 5/6. poenget mitt er bare at 950 X2 ikker blir riktig i denne sammenheng. selv om du sikkert ikke får det til og gå opp selv om du betaler 4/6 eller 5/6
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 1. oktober 2007 #57 Skrevet 1. oktober 2007 Ja,mannen min hadde blitt sur. Det er på grunn av at x en hans ikke gidder å jobbe,og de pengenehan betaler henne bruker hun ikke på barna,men til å betale sine egne klær og regninger. Hadde det gått til barna hadde det vært en annen sak,da hadde det vært helt greit! Hun nekter tilogmed 50% samvær for da må hun begynne å jobbe,det blir helt feil for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå