Gå til innhold

IKM 8.sept

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er din IKM? Du kan fortsatt være gravid selvom testen er negativ nå. Har hørt om flere der testen først har vært positiv etter IKM-datoen. Så fremt ikke tr har kommet...

Lykke til fortsatt

evius

Og dette innlegget var til coco

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. nei jeg har veldig uregelmessig mens, dessuten slutta jeg jo akkurat på p pillen, dette er første måned uten.. vet ikke om det har noe å si?

Jeg hadde siste mens 7 august, men sluttet på pillen den 5 august... vet ikke hvem man skal regne fra da... men som sagt, uregelmessig.

Nå har jeg skikkelig mensensmerter... så virker som tanta er på vei ja:(

Hvordan går det med dere?

Skrevet

Hei dere jenter... Jeg har vel ikm rundt 7.sept (14 dager etter positiv el-test) jeg da. Negativ test idag... sukk... Da er det vel bare å vente på at TR skal komme.

Skrevet

Er så lei!! Kroppen min lurer meg gang på gang. Denne måneden var jeg overbevist om at jeg var gravid, men neida, begynte å spotte i går og inatt kom tanta for fullt. Det eneste positive er at syklusen min er ca 26-27 dager bare, så litt kortere tid til neste ikm. Ikke lett å tenke positivt når man blir så skuffa. Lykke til til dere som ikke har fått tantebesøk ennå!

Skrevet

Det var trist, men da har du sjanse igjen neste måned.

Nå kan du ut å ta deg et glass vin og kose deg!

Krysser fingre for at du blir gravid neste måned da, malise. Lykke til!

Jeg venter fortsatt på ikm, og har fortsatt symptomer. Så nå kan jeg snart ikke vente med å ta en test altså. Får se i morgen tidlig om jeg tester da.....

Skrevet

Takk for omtanken, evius. Tror jammen jeg skal ta meg et glass hvitvin. :) Lykke til med testingen i morgen, hold oss oppdatert!

Skrevet

Må bare si at jeg klarte ikke å la være å teste i stad for noen timer siden(altså ikke morgenurin), og den var fullstendig negativ. Tror ikke det er nødvendig for meg å sjekke igjen i morgen da, men klarer sikkert ikke la være...har blitt bitt av testebasillen jeg og nå sikkert...

Men er veldig usikker på når min IKM egentlig er. Har 28 dagers syklus, og utfra det er IKM 10.sept., men hadde eggløsning den 26.august og utfra det er IKM 8.sept.

Hva skal jeg gå utfra da tro?

Kos deg med hvitvinen, malise:o)

Skrevet

Jeg har om ikke annet fått urinveisinfeksjon. Hurrayyy...

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si. Har i alle fall ikke testet i dag, siden den var negativ i går....

Dessuten har jeg hatt skikkelig menssmerter i natt, og var sikker på at jeg fikk mensen, men det var ikke noe der enda. Så er vel på vei da...kjenner lusa på gangen....

Skrevet

Samme her.... men jeg fikk urinveisinfeksjon hehe...

Noe er det........

Kanskje jeg tester i dag en gang til jeg og..siden jeg ikke lør enda.

Det ER jo lov å håpe:)

Hvordan prøveperiode er dette for deg?

Var første forsøk her, så jeg har vel ikke "lov" å bli sååå skuffet....

Skrevet

Her har det heller ikke kommet noe blod enda, men har hatt skikkelige menssmerter siden i natt(bedre nå).

Det er vår første prøveperiode også, så har sikkert ikke lov til å bli skuffet, nei. Men jeg har alderen litt i mot meg jeg da. Er snart 38, så er jo ikke i min mest fruktbare alder lenger.

Håper du blir frisk av UVI'n snart, det er veldig ubehagelig.

Skrevet

Hmm.. Jeg har ikke begynt å blø enda- Men jeg var rimelig sikker på at mensen skulle komme..så jeg var ute i går å drakk masse vin......

I dag følte jeg meg helt bra... vi kjørte bort til en bistro for å kjøpe dagen-derpå junk og jeg ble plutselig helt kritthvit i trynet og holdt rett og slett på å besvime.. det er ikke helt normalt...

Deretter var jeg kvalm lenge.... men er bra nå da.

Kan jo ha vert fordi jeg drakk... noe jeg ikke skulle ha gjort om det viser seg at jeg er gravid alikavel......

Blør som sagt enda ikke. Tar det rolig i kveld og i morra så tester jeg på mandag om det ikke skjer noe før det...

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg har IKM i dag, men den er ikke kommet ennå. Har ømme bryster, noe jeg ikke pleier å ha når jeg venter mensen da jeg alltid har gått på piller. Men, det er sikkert normalt å få det nå. Forrige gang vi prøvde å bli gravide satt det på 2. forsøk. Dette er kun 1 pp, så det er vel for godt til å være sant om det skulle gå nå. Kommer den ikke i natt, får jeg vel ta en test i morgen tidlig. Har en test liggende fra forrige gang ;)

Skrevet

Har heller ikke begynt å blø enda, men må jo være rett rundt hjørnet nå...tok en cb digital som var negativ, så vet at jeg ikke er gravid! Skulle bare ønske at mensen kom snart, så neste pp kan begynne!

Hørtes litt skummelt ut det coco, men kan jo ha sammenheng med festinga kvelden før. Men kan jo også være gravid, ikke godt å si. Har du testa da?

Skrevet

Kan hende du er gravid, men kan jo også hende at det er pms-symptomer.

Jeg har brukt hormonspiral og ikke pleid å ha så altfor sterke pms-symptomer før mens, men etter at jeg fjernet spiralen har jeg fått pms til tusen. I alle fall denne gangen har jeg hatt mensmurring siden eggløsning/ømme bryster/ trøtt/, og tenker at det er sånn det skal være når jeg ikke bruker hormonspiral.......

At pms skal være så likt som grav.symptomer....

Og jeg vet at jeg ikke er gravid, for digital cb er negativ, nå må tr bare komme!

Lykke til med testinga i morgen, håper du er gravid:o)

Skrevet

Tok en test i dag morges, men den var negativ. Nå skal det sies at den faktisk hadde gått ut på dato, vet ikke om det har noe å si. Men, jeg er helt sikkert ikke gravid. Ville vært helt for godt til å være sant i så tilfelle.

Skrevet

Da kom den røde tanta!!! Og jeg går over i neste pp sammen med mange av dere!!! Og denne perioden håper jeg alle lykkes!!!!!

Skrevet

Testa i går jeg....den ble blå !!!

Kan tro jeg angrer på at jeg gikk ut på Fredag...men jeg var så sikker på at jeg ikke var gravid...

Men da smalt det jammen på første forsøk!!

Lykke til videre , jenter:)

Skrevet

Så kom TR denne gangen også... Og jeg som var så sikker nå! Hadde gjort alt "etter boka", og fikk store, ømme pupper og ble veldig trøtt.

Huff, jeg er litt nedfor og lei nå jeg. Vet at det bare har gått 1 1/2 år og at det ikke egentlig er lenge, men alle rundt meg av familie og venner er enten gravide eller har akkurat født, og det kan bli litt frustrerende. Vil jo så gjerne ha og pp-tiden går så SAAAKTE...

Gratulerer så masse til de som har lykkes denne gangen! Mener det veldig på tross av det som står over altså! :-)

Skrevet

Gratulerer coco. Heldiggris!

Ønsker deg lykke til videre og håper vi møtes igjen i 1tri!

Kos deg med svangerskapet:o)

Skrevet

Hei Kitty.

Skjønner følelsene du har, dere har jo prøvd ganske lenge. Har dere vært til utredning enda?

Jeg var også lei meg, men det var jo bare vår 1.pp, så jeg er ved godt mot igjen i dag og gleder meg til neste pp!! Da skal det virkelig satses!!!

Jeg har faktisk begynt å lure på om jeg kan ha endometriose (noe som kan føre til infertilitet i 30-40 %)

Grunnen til dette er fordi jeg har vært veldig plaget med smrter før og under mens (bortsett fra når jeg brukte spiral). Denne mnd har jeg hatt smerter siden eggløsning og har det fortsatt og har veldig mange av symptomene som står på lista til endometrioseforeningen. Tenkte jeg skulle bestille time hos lege i dag, for det er uholdbart å gå rundt å ha så vondt (uten å være gravid).

Sender link til endometrioseforeningen, og håper jeg kan hjelpe andre med å finne en diagnose på seg selv. Hvis man er plaget med mye smerter både før og under menstruasjon, kan det være endometriose.

Endo kan også være symptomfritt, men forårsaker infertilitet. Derfor kan det være lurt med utredning, folkens, dersom dere har strevd lenge med å bli gravid.

http://www.endometriose.no/symptomer

Masse klemmer fra Evius

Skrevet

Hei Evius!

Takk for medfølelse og gode tips. Vi har ikke vært til utredning, men har vært hos gynekolog som sa at alt så fint ut.

Men nå skal jeg gå inn på linken du anbefalte!

Klem

Kitty M

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...